Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

IMO

 

Låter inget mindre än magiskt! Tack Tsigalko :)

 

---

 

Tänk er scenariot att man gräver sig ett dödsdödsdödshål på sina vanliga nivåer, sätter sig på en ännu högre nivå för att en spelare som man normalt de flesta dagar har god statistik mot, förlorar ca 200 bb mot nämnda spelare innan denne sticker, man blir kvar på bordet mot spelare som uteslutande är bättre, man kör en sista hand, inser att det blir alldeles för lös positionell öppning men tänker att det ändå ska lösa sig - det är ju bara en hand. Följande händer:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,857)

BB ($4,649)

Hero ($3,421)

BTN ($3,814)

 

Dealt to Hero Q:heart: T:club:

 

tumblr_lgu4mvBPn11qdyhc9.gif

 

Hero raises to $28.75, BTN calls $28.75, SB calls $23.75, fold

 

tumblr_ljgdu6kjjk1qilkaqo1_500.gif

 

FLOP ($96.25) A:club: J:spade: 9:spade:

 

tumblr_mntrgktoOW1sqpjgto1_500.gif

 

SB checks, Hero bets $72.18, BTN folds, SB raises to $204, Hero calls $132

 

TURN ($504) A:club: J:spade: 9:spade: K:club:

 

tumblr_mo209fRZaL1r03eaxo1_400.gif

 

SB bets $280

 

wrestler_excited_gif.gif

 

, Hero raises to $690

 

tumblr_inline_miu5l51ekd1qz4rgp.gif

 

, SB raises to $1,623 (AI),

 

tumblr_l5c1d3sb3q1qaggjuo1_500.gif

 

Hero calls $933

 

RIVER ($3,752) A:club: J:spade: 9:spade: K:club: A:spade:

 

tumblr_inline_mjogst0mOY1qz4rgp.gif

 

Hero shows Q:heart: T:club:

(Pre 47%, Flop 31.8%, Turn 39.8%)

 

tumblr_lby076NIpX1qdziyk.gif

 

SB shows Q:spade: T:spade:

(Pre 53%, Flop 68.2%, Turn 60.2%)

 

tumblr_mdn3fmJnPp1rkwci9o1_400.gif

 

SB wins $3,737

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMO

Haha, fattar fortfarande inte hur du spelar in filmerna men roligt var det iaf. Det fångar mina känslor väldigt bra.

Haha, grattis till världens bästa HH!

Hej LongAgo och tack för att du skriver. Bara att hålla med om det. :)

 

---

 

Usch och fy fan, idag har jag blivit påmind om hur grymt poker kan vara. Helt chanslös i det mesta. Enda gångerna jag vunnit är när jag fått in det brutalt dåligt. Gamblade väl onödigt mycket på slutet men kände att det bara var att köra eller gula som var alternativen. Lyckades med fina bluffar men kunde aldrig samla in med värdehänder eftersom det aldrig kom någon.

 

Det här blev dagens sista hand som också var väldigt signifikativ för min tur idag. Hoppas att det blir bättre nästa gång jag har en chans att spela.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,202)

Hero ($1,651)

CO ($2,066)

BTN ($2,424)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

fold, BTN raises to $20, SB raises to $80, Hero raises to $215, fold, SB raises to $1,202 (AI), Hero calls $987

 

FLOP ($2,425) 4:club: T:heart: 5:club:

 

TURN ($2,425) 4:club: T:heart: 5:club: T:spade:

 

RIVER ($2,425) 4:club: T:heart: 5:club: T:spade: 3:diamond:

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 83%, Flop 82.4%, Turn 4.5%)

 

SB shows J:heart: T:club:

(Pre 17%, Flop 17.6%, Turn 95.5%)

 

SB wins $2,410

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battlade en del idag, tror dock att du vann de flesta av våra bataljer, och det såg ut som att du sprang rätt grisigt :-( tråkigt att se/höra och hoppas att det vänder! Stort gl i framtiden

Hej Antisk och tack för ditt inlägg. Du har rätt i att jag hade oturen på min sida men sån är som bekant pokern. Lyckades med någon fin riverbluff mot sig men annars kände jag mig ganska utspelad. Du är vad man på engelska kallar very good!

Hej. 800!

 

Gillar din DB, gillar din stil.

 

Blev en del battle-inatt oss emellan.

 

På frågan, vad är ditt kommande mål med pokern (för intressets-skull)?

 

Hur slutade nattens bravader?

 

Fotboll&öl.

Ha en fin dag,

EagleEyez

Hej Nobero och tack för din text. Surt att din 98 var starten på eländet för mig. Hade AA där och gjorde en ganska rolig missklickssyn på turn. Kommande mål med pokern är att ha råd med att lira lite igen hehe. Ha en härlig kväll du också!

Yay minibiff förgyller en HH :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hej igen Metaddict. Ja, det mår jag säga. Väldigt roliga bilder. Snyggt av minibiff!

 

---

 

Kollar hockey. Imponeras ofta av den pampiga musiken som cmore väljer ut i sina produktioner för just elitserien. Snyggt jobbat av dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Markus har du tänkt på att ändra koncept osv om allt som har med poker att göra osv. Mer grind mindre "få regs att folda top-range"-osv. Tycker personligen att du är den av /10+ regsen som har störst potential imho så fortsätt att köra!

 

Hej igen Antisk. Stort tack för ditt välmenande inlägg. Jag tror du är inne på helt rätt spår. Känns som att min spelidé håller väldigt gott för 5/10 exempelvis, men det konstanta avvikandet från denna mördar min vinst. Jag tror det är så pass enkelt att jag behöver ta bort spel som jag vet har ett negativt förväntat värde men som jag ändå upprepade gånger försöker göra.

 

---

 

Eftersom det var slut pengar på spelkontot blev det fokus på kaklingen igår. Hade det ganska mysigt med en fin ripasso faktiskt. Spänningen inför att gå nerför trappen i morse och se om kaklet satt kvar på väggen är fullt jämförbar med en riktigt bra rysarfilm. Apropå rysare, är sugen på att hyra någon riktigt bra film i den kategorin. Kan gärna vara en klassiker. Vilken rekommenderar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Hitchcook och tipsar om klassikern Rear Window (fönstret mot gården) som jag tycker är mycket spännande :)

 

Hej jimenez och tack för tipset. Känns definitivt som något jag skulle gilla. Nu tror jag tyvärr inte att det finns såna klassiker på den videobutik jag normalt hyr ifrån. Vi kollade Evil Dead och den var väl sisådär som bäst. Inte min typ av film. Gillar mera såna som är obehagliga på ett annat sätt. Minns dolt under ytan, exorcisten och the shining som exempel på filmer som skrämt mig till lite lätt mörkerparanoia.

 

---

 

Försöker sätta mig in i MMA eftersom Alexander Gustavsson ska spela titelmatch inom kort. Tycker väl det är nog så brutalt ibland men spännande som tusan. Hans motståndare Jon Jones verkar vara väldigt oberäknelig och atletisk så lär bli tuff utmaning. Av de klipp jag sett på nätet får det ändå anses vara tur att han inte möter Alistair Overeem eller Badr Hari.

 

Finns det nåt man som nybörjare kan titta på som förberedelse inför matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla jones och gustavssons tidigare matcher

 

Ja med såhär lite tid på sig innan galan så skulle jag också försöka se Jones och Gustafssons matcher :)

 

Sjukt spännande!

 

Tack för tipset ViktorH och Metaddict! Har försökt se matcherna på youtube men verkar bara vara snuttar. Finns dom i sin helhet någon annanstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC är riktigt vassa på att få bort allt från youtube tyvärr.

 

Du får nog ta lite tid att leta upp torrents om du vill se matcherna i sin helhet.

 

Hej igen Metaddict. Tack för det tipset. Har provat en sån där torrent en gång. Tänkte överaska en tjej med hennes favorit-tv-serie och gick genom eld och vatten för att hitta hur man gör. När jag äntligen hittade en lösning, fick ner de tillgängliga fyra avsnitten och skulle testköra att det fungerade så dödskrashade min dator. Jag tog det som ett tecken från högre makter att jag inte ska hålla på med sånt där. Får hålla till godo med sånt som faktiskt finns på Youtube.

 

har badr hari verkligen gett sig in i MMA eller var det rent allmänt "tur att det inte hände" ?

Hej igen thefman. Tack för frågan. Jo, han verkar ha gjort det. Av vad jag läst mig till har det varit med blandade resultat, mest på grund av att han gjort regelvidriga utfall som renderat i en förlust.

Nopes. Tyrone Spong däremot :)

Har sett några klipp där han är med. Om man söker på Badr Hari på Youtube så finns det flera matcher. Såg någon kännare som diskuterade Jon Jones och Anderson Silva som de bästa någonsin men att Badr Hari mest troligt hade kunnat vara en pretendent till den tronen om han inte varit så irrationell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jimenez och tack för tipset. Känns definitivt som något jag skulle gilla. Nu tror jag tyvärr inte att det finns såna klassiker på den videobutik jag normalt hyr ifrån. Vi kollade Evil Dead och den var väl sisådär som bäst. Inte min typ av film. Gillar mera såna som är obehagliga på ett annat sätt. Minns dolt under ytan, exorcisten och the shining som exempel på filmer som skrämt mig till lite lätt mörkerparanoia.

 

---

 

Försöker sätta mig in i MMA eftersom Alexander Gustavsson ska spela titelmatch inom kort. Tycker väl det är nog så brutalt ibland men spännande som tusan. Hans motståndare Jon Jones verkar vara väldigt oberäknelig och atletisk så lär bli tuff utmaning. Av de klipp jag sett på nätet får det ändå anses vara tur att han inte möter Alistair Overeem eller Badr Hari.

 

Finns det nåt man som nybörjare kan titta på som förberedelse inför matchen?

 

 

Tror jag sett denna ett tiotal gånger nu :D

 

Själv blire att se matchen och på bio i Stockholm får hoppas på grym stämning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en slump fick jag upp denna på min facebook nyss :) Får se lite av varje ur Jones arsenal i den matchen.

 

 

http://www.bjpenn.com/free-fight-video-jones-bader/

Stort tack Metaddict. Klippet ska kollas S.A.P, snarast möjligt!

 

Tror jag sett denna ett tiotal gånger nu :D

 

Själv blire att se matchen och på bio i Stockholm får hoppas på grym stämning!

 

Hej Partygranen. Låter riktigt fränt att se matchen på bio. Stämningen lär väl iofs inte bli mycket att hurra för mtp att man inte ens får prata, men ljudet och bilden är ju vida överlägset de flesta tv-anläggningar! Ska kolla klippet också, stort tack för det!

 

Redigering: kom på att det kanske inte är samma bioregler när det är match och i såna fall förstår jag vilken trevlig stämning det kan bli. En svensexa-idé känner jag spontant skulle vara att skicka in den blivande fästmannen med Jon Jones-kläder från topp till tå med förmaningen om att heja väldigt ivrigt. Gärna kasta popcorn på någon testosteronstinn Gustafssonsupporter vid lämpligt tillfälle. Om jag själv skulle bli utsatt för något sånt hade jag kastat popcornet och sen spelat död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack Metaddict. Klippet ska kollas S.A.P, snarast möjligt!

 

 

Hej Partygranen. Låter riktigt fränt att se matchen på bio. Stämningen lär väl iofs inte bli mycket att hurra för mtp att man inte ens får prata, men ljudet och bilden är ju vida överlägset de flesta tv-anläggningar! Ska kolla klippet också, stort tack för det!

 

Redigering: kom på att det kanske inte är samma bioregler när det är match och i såna fall förstår jag vilken trevlig stämning det kan bli. En svensexa-idé känner jag spontant skulle vara att skicka in den blivande fästmannen med Jon Jones-kläder från topp till tå med förmaningen om att heja väldigt ivrigt. Gärna kasta popcorn på någon testosteronstinn Gustafssonsupporter vid lämpligt tillfälle. Om jag själv skulle bli utsatt för något sånt hade jag kastat popcornet och sen spelat död.

 

Om den regeln hade gällt hade nog biografen varit tom gode snabbt^^

 

Kom på att jag kollade matchen mellan Jones och någon som hette Rampage Jackson. Där var intrycket att Jones gjorde lite som han ville. Finns det någon match där han överhuvudtaget fått kämpa?

 

Vad jag kommer ihåg så har han bara förlorat 1 ronda i sin UFC-karriär och det var mot Lyoto machida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den regeln hade gällt hade nog biografen varit tom gode snabbt^^

 

 

 

Vad jag kommer ihåg så har han bara förlorat 1 ronda i sin UFC-karriär och det var mot Lyoto machida.

 

Den matchen fanns på Youtube. Machida var vad det verkade nästan lika lång som Jones så det får vi hoppas talar till Alexanders fördel. Efter att ha kollat mer och mer känns det som att han är så obehagligt komplett, Jones. Ena matchen avgör man med någon dödssjuk spark, nästa armbågar han sig till för att sen, som mot Machida, typ tackla honom så luften gick ur. Fattar inte att dom kan ta såna bisarra mängder slag men sedan trillar ihop efter en kroppstackling. Gissar att har att göra med hur svårt man kan spänna musklerna om man är riktigt andfådd. Tack för din text Partygranen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...