Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Fast vad får vi syn av som inte slår oss?

 

Skulle kunna få för mig att raisa faktiskt, hans size känns som KQs/AQs eller något liknande. Framförallt med din image skulle det funka bra!

 

This, är väl ingen som orkar vika ett set till exempel.

 

Håller med Staash. Inne på samma spår.

 

Schumme och Basselito, jag tror att Staash menar raka motsatsen. Inte att vi ska folda bättre utan för att vår range är jättemergad här och han antagligen kommer sätta Markus på air/missat drag/skräp och kan nog hjältesyna med alla Qx combos, kanske till och med Jx. Finns väl inte en människa i världshistorien som skulle vika ett set mot omslag av markus på denna brädan? :roll::D .. Vore ju iofs sjukt att folda ett set här oavsett vem man spelar mot. Men ändå

 

Har inte markus image till att raisa river och få syn av Qx-händer, så undrar man nästan vem som har det :D ... Någonting säger mig att Markus raisade också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Staash. Inne på samma spår.

 

Schumme och Basselito, jag tror att Staash menar raka motsatsen. Inte att vi ska folda bättre utan för att vår range är jättemergad här och han antagligen kommer sätta Markus på air/missat drag/skräp och kan nog hjältesyna med alla Qx combos, kanske till och med Jx. Finns väl inte en människa i världshistorien som skulle vika ett set mot omslag av markus på denna brädan? :roll::D .. Vore ju iofs sjukt att folda ett set här oavsett vem man spelar mot. Men ändå

 

Har inte markus image till att raisa river och få syn av Qx-händer, så undrar man nästan vem som har det :D ... Någonting säger mig att Markus raisade också.

 

Det jag menar är att vi har 374 dulls i potten, BB betar 244. Hur mycket ska vi slå om? Om vi slår om, kan vi vika om FI shippar? Ska vi ställa? Jag tror i vilket fall att fi har bustat färgdrag men kom dit med 89 eller K9 på rivern och nu maximerar värde. Men som sagt, jag vinner inga pengar heller. Möjligt att vi får syn av par eftersom linjen insinuerar att vi kan ha missat färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrapat ihop 1700 händer idag. Efter ca 600 ångrade jag att det inte blev spacklingsdokumentär istället men det blev roligare mot slutet. Har bara spelat 2/4 eftersom det saknas kulor för nåt mer.

 

Vad sägs om riverspel här mot en reguljär spelare som verkar spela tight preflop och ganska ärligt efter

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,268)

BB ($1,201)

UTG ($967)

CO ($654)

BTN ($838)

 

Dealt to Hero J:spade: T:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $12, BB calls $8

 

FLOP ($24) 5:club: J:diamond: 2:diamond:

 

Hero bets $18, BB raises to $63, Hero calls $45

 

TURN ($150) 5:club: J:diamond: 2:diamond: T:heart:

 

Hero checks, BB bets $112, Hero calls $112

 

RIVER ($375) 5:club: J:diamond: 2:diamond: T:heart: Q:club:

 

Hero checks, BB betting 244

 

Eftersom han enligt dig är tight preflop och ärlig postflop så tror jag inte att en checkraise på river är alls bra. Ska det checkraisas så är det på turn imo. Syn river som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn, bustat färgdrag. MEN så har jag sällan varit en vinnande pokerspelare heller.

Hej igen Basselito. Tack för synpunkten. Ja, ett missat färgdrag får helt klart anses ligga i min motståndares handurval. Känns dock som att det är viktigt att poängtera minoriteten reguljära spelare som faktiskt spelar river på ett balanserat sätt. Nu har jag inte några stovepoker-algoritmer som stöd för mitt påstående. Mest bara fått för mig att så är fallet. Därför anser jag mig få spela mot en värderange och då är det bara försöka se vilka rimliga händer en prefloptight spelare har i sin värderange här. Tror det blir ganska få som mitt tvåpar slår, varför min tanke var att gå all in hellre än att syna. Gillar att försöka tänka så långt bak som preflop inför river och drar då slutsatsen att han rimligtvis tagit sig till river med AK mer sällan än vad jag skulle ha gjort. Med det som bakgrund skulle han ju kanske kunna tänkas vika några av händerna som slår mig.

 

Jag håller i alla fall med om att syn blir standardalternativet mot många ändå. Jag är högt upp i hur bra händer jag kan ha, min handstyrka är dold mtp linjevalet, samtidigt som det finns några värdehänder som jag slår.

Spelar dundersyn'.

Hej igen Namehere. Tack för synpunkt. Ja, det får nog anses vara standard. Gillade ordet dundersyn. Det känns som en väldigt bestämd variant. I ett livepokerparti får det representeras av den ganska snabba synen där markerna kastas in hårt och läpparna är hårt sammanbitna vilket också kombineras med lågt ställda ögonbryn. Man utstrålar auktoritet med markerna och garderar sig med ögonbrynen för de gånger man får en triss fläkt i ansiktet.

Skulle kunna få för mig att raisa faktiskt, hans size känns som KQs/AQs eller något liknande. Framförallt med din image skulle det funka bra!

Jag håller med dig Staash. Kanske inte nödvändigtvis kring angivna värdehänder men just för den detaljen att han ibland hjältesynar med någon som jag slår.

Fast vad får vi syn av som inte slår oss?

Det är en intressant fråga Basselito. Ganska få händer så klart men det finns några.

This, är väl ingen som orkar vika ett set till exempel.

Hej schumme. Tack för din synpunkt. Är inte helt säker. Finns några gånger jag tar mig till river med händer som blir stegar. Är ju undantagsfall så klart men såna är också roliga att tänka sig in i.

 

Håller med Staash. Inne på samma spår.

 

Schumme och Basselito, jag tror att Staash menar raka motsatsen. Inte att vi ska folda bättre utan för att vår range är jättemergad här och han antagligen kommer sätta Markus på air/missat drag/skräp och kan nog hjältesyna med alla Qx combos, kanske till och med Jx. Finns väl inte en människa i världshistorien som skulle vika ett set mot omslag av markus på denna brädan? :roll::D .. Vore ju iofs sjukt att folda ett set här oavsett vem man spelar mot. Men ändå

 

Har inte markus image till att raisa river och få syn av Qx-händer, så undrar man nästan vem som har det :D ... Någonting säger mig att Markus raisade också.

Hej igen Gorillai. Snyggt skrivet. Det fångar mycket av jag vill ha sagt. Tror absolut det kan synas av med sånt som jag slår.

Det jag menar är att vi har 374 dulls i potten, BB betar 244. Hur mycket ska vi slå om? Om vi slår om, kan vi vika om FI shippar? Ska vi ställa? Jag tror i vilket fall att fi har bustat färgdrag men kom dit med 89 eller K9 på rivern och nu maximerar värde. Men som sagt, jag vinner inga pengar heller. Möjligt att vi får syn av par eftersom linjen insinuerar att vi kan ha missat färgen.

Jag hade nog gått all in. Då slipper man iaf problematiken kring att behöva ta några fler beslut. Min range för att checkraisa river kommer innehålla bustade drag. Lite därför jag vill ha kvar såna här händer i synrangen på turn.

Eftersom han enligt dig är tight preflop och ärlig postflop så tror jag inte att en checkraise på river är alls bra. Ska det checkraisas så är det på turn imo. Syn river som spelat.

Ja, det är helt klart ett väldigt gångbart alternativ med att höja turn och bara syna av. Denna gång ville jag behålla lite stål i turnsynrangen även om positionen och eventuellt obehagliga rivers svårgör denna linje som en generell väg att gå. Tack RoyleAxe!

I detta läget så:

 

1. Är jag glad.

 

2. Gör jag såhär:

 

tumblr_mblssfrrjf1rydpeho1_500.gif

 

3. Tzinar

Hej igen Starfitter. Tolkar det som att du blir ilsken över nåt i handen. Så arg så att du skakar på det där viset. Blir själv inte så pass irriterad, men klämt hårt i såväl dator, tangentbord som mus har ju gjorts några gånger.

 

---

Tackar alla för synpunkterna. Väldigt roligt och givande att få tänka till efter era synpunkter. Poker kan verkligen spelas på många sätt!

 

Nu var detta bara en låtsashand eftersom det blev check, check på river och min hand stod. Skrev bara in pettingstorleken för att jag inte riktig visste hur min aktion skulle blivit mot en riverkula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen Namehere. Tack för synpunkt. Ja, det får nog anses vara standard. Gillade ordet dundersyn. Det känns som en väldigt bestämd variant. I ett livepokerparti får det representeras av den ganska snabba synen där markerna kastas in hårt och läpparna är hårt sammanbitna vilket också kombineras med lågt ställda ögonbryn. Man utstrålar auktoritet med markerna och garderar sig med ögonbrynen för de gånger man får en triss fläkt i ansiktet.

 

 

Haha guld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen Namehere. Tack för synpunkt. Ja, det får nog anses vara standard. Gillade ordet dundersyn. Det känns som en väldigt bestämd variant. I ett livepokerparti får det representeras av den ganska snabba synen där markerna kastas in hårt och läpparna är hårt sammanbitna vilket också kombineras med lågt ställda ögonbryn. Man utstrålar auktoritet med markerna och garderar sig med ögonbrynen för de gånger man får en triss fläkt i ansiktet.

 

Haha fy helvete så sjukt skön du är!

Ser bilden framför mig och kunde inte låta bli att LOL:a högt IRL ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha guld!

 

Haha fy helvete så sjukt skön du är!

Ser bilden framför mig och kunde inte låta bli att LOL:a högt IRL ;)

 

Du är extremt skön Markus :) skriv mer!

 

Så grymt varm jag blir av det ni skriver! Väldigt kul att en gammal krigare som NickLeeson hittat hit också. Tack!

 

Varit på en sportbarsinvigning tillsammans med lagkamrater från mitt gamla fotbollslag. Var trevligt med god mat och dryck i gratisformat. Lämnade dock i tid eftersom jag har en stor arbetsdag i morgon. Har väl inte alltid prioriterat rätt kring sånt förut utan varit nog så duktig på att leva för stunden. Det kändes bra!

 

Kändes dock ändå lite ensamt när jag knallade iväg därifrån för att försöka hitta en lämplig buss att åka hem med. Trött efter mycket att göra på jobbet och efter att ha fått minnas en svunnen, omtyckt men passerad period i livet. Tycker ensamhet är ett intressant ämne att reflektera över. Det är skönt när man har stor trygghet medan det kan vara lite besvärande när många bitar inte riktigt sitter som man önskar. Kanske slår in öppna dörrar men satan så man lär sig av att bara tänka.

 

Hursom, elitserien i hockey startar till helgen. Grymt skoj! Har ett oddset-tips som kan vara spelvärt. Jag tror efter diskussion med en av mina närmaste vänner att John Klingberg tillsammans med ca tre andra backar vinner poängligan för den positionen till 95 % säkerhet. Att spela honom ger 22 gånger pengarna. Är ju ingen matematiker men känns iaf värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ca 1000 händer igår. Hade inte turen med mig utan förlorade det mesta där equityn var mellan medel och god. Nåja, bara att ta nya tag ikväll. Målet är att spela länge men med en hård arbetsvecka o bagaget misstänker jag att tålamodet inte är det bästa. Bara att klappa igen datorn om något går allt för mycket på tok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hursom, elitserien i hockey startar till helgen. Grymt skoj! Har ett oddset-tips som kan vara spelvärt. Jag tror efter diskussion med en av mina närmaste vänner att John Klingberg tillsammans med ca tre andra backar vinner poängligan för den positionen till 95 % säkerhet. Att spela honom ger 22 gånger pengarna. Är ju ingen matematiker men känns iaf värt att testa.

 

Vilken site? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken site? :)

 

Hej Pkr_Falk och välkommen till min dagbok. Roligt att jag läste ditt smeknamn snabbt och trodde det stod Poker_Falk. Kanske inte är någon tillfällighet men om du inte tänkt på det så var det väldigt likt!

 

Osäker på om jag missförstår dig om site, men i alla fall: det är inte via pokern utan man får köra spelet i butik. Jag gick in på en lokal kiosk och sa vilken spelare jag ville satsa på, vilken spelkategori han skulle vinna i, och beloppet jag ville satsa.

 

Spelkategori: Poängligan för backar

Namn: John Klingberg

Belopp: valfritt över 10 SEK.

 

Tack för frågan i alla fall. Berätta om du tar denna häst så kan vi heja på den tillsammans. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli ruskigt kul med hockey och Elitserien (inge jävla SHL) igen! Vilket är laget ditt, Markus?

Hej Giftig. Tack för din fråga. Jag hejar på Luleå men är långt ifrån någon dai hard-supporter.

Hej Markus!

 

Tyckte kusen såg fin ut så kastade in en röding :) nu ska vi jobba in denna.

 

Härligt jimenez! Blir roligt att heja tillsammans. :)

 

 

 

 

Har dålig koll nuförtiden men kör en chanshundring på att Kahnberg vinner poängligan till 70x :)

 

Tack för tipset poppen. Om du är skrockfull kan kag hjälpa dig genom att skriva att det enligt mig känns mer troligt att Börje Salming tar hem poängligan. ;)

 

Ska dock inte vara sämre än att jag ger det en chans och satsar på din häst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade en kulinariker som du svängt ihop det om du suttit på en riktigt fin laxbit samt en stor portion västerbottenost?

 

Tjena Tsigalko. Tack för din fråga. Intressant fråga.

 

För mig är nyckeln gällande lax enkelhet. Man behöver inte konstla till det. Stryk på ordentligt med grovsalt, svartpeppar och lite citronpeppar sen in med den i ugnen och övervaka ordentligt så att den inte blir torr. Riv upp Västerbottensost, blanda med fet creme fraiche, smaka av med salt och peppar. Servera som kall sås med färskpotatis.

 

Ett annat alternativ som är magiskt med röding är att du skär upp laxen i mindre bitar. Fräser på i gjutjärnspanna så att det blir en fin yta. Häll på grädde, lite fond och rikligt med färsk dill. Koka upp och låt puttra. Under tiden lägger du med jämna mellanrum i lite vanligt smör och mot slutet toppar du med lite vitt vin.

 

Västerbottensosten kan du göra något annat gott med i såna fall. :)

 

---

 

Jissses att det inte gick bra från början idag. Var tvungen att pausa eftersom jag var tvungen att åka iväg på ett ärende. Det var nog tur det. Eländet började med att en spelare som nog spelade fler händer än vad hans postflopkunnande tillät träffade en hålpipa i 3betad pott, sedan fortsatte det med nedanstående ABC-händer.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($824)

BB ($965)

CO ($788)

BTN ($1,793)

 

Dealt to Hero T:club: 8:club:

 

fold, BTN raises to $11.50, Hero raises to $43, fold, BTN calls $31.50

 

FLOP ($90) 3:spade: K:diamond: K:spade:

 

Hero bets $56, BTN calls $56

 

TURN ($202) 3:spade: K:diamond: K:spade: A:heart:

 

Hero bets $101, BTN calls $101

 

RIVER ($404) 3:spade: K:diamond: K:spade: A:heart: J:heart:

 

Hero bets $624 (AI), BTN calls $624

 

Hero shows T:club: 8:club:

(Pre 52%, Flop 1.9%, Turn 0.0%)

 

BTN shows 3:club: 3:diamond:

(Pre 48%, Flop 98.1%, Turn 100.0%)

 

BTN wins $1,637

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($802)

BB ($967)

CO ($789)

BTN ($2,595)

 

Dealt to Hero K:club: 8:club:

 

fold, BTN raises to $11.50, Hero raises to $43, BB calls $39, BTN calls $31.50

 

FLOP ($129) Q:diamond: 5:spade: 3:spade:

 

Hero bets $76, BB calls $76, BTN folds

 

TURN ($281) Q:diamond: 5:spade: 3:spade: 5:club:

 

Hero bets $176, BB calls $176

 

RIVER ($633) Q:diamond: 5:spade: 3:spade: 5:club: J:club:

 

Hero bets $507 (AI), BB calls $507

 

Hero shows K:club: 8:club:

(Pre 37%, Flop 11.1%, Turn 9.1%)

 

BB shows A:spade: J:spade:

(Pre 63%, Flop 88.9%, Turn 90.9%)

 

BB wins $1,632

 

---

 

Skrapade dock in en fin pott på slutet och det var tillräckligt för att jag hittade motivation för en fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tsigalko. Tack för din fråga. Intressant fråga.

 

För mig är nyckeln gällande lax enkelhet. Man behöver inte konstla till det. Stryk på ordentligt med grovsalt, svartpeppar och lite citronpeppar sen in med den i ugnen och övervaka ordentligt så att den inte blir torr. Riv upp Västerbottensost, blanda med fet creme fraiche, smaka av med salt och peppar. Servera som kall sås med färskpotatis.

 

Ett annat alternativ som är magiskt med röding är att du skär upp laxen i mindre bitar. Fräser på i gjutjärnspanna så att det blir en fin yta. Häll på grädde, lite fond och rikligt med färsk dill. Koka upp och låt puttra. Under tiden lägger du med jämna mellanrum i lite vanligt smör och mot slutet toppar du med lite vitt vin.

 

Västerbottensosten kan du göra något annat gott med i såna fall. :)

vi har funderingar på att sprida osten över fisken mixat med räkor och dill sen servera med ett potatismos gjort på kärlek , vad tros om den?

 

ang om man ska göra kall sås på creme fr gillar jag personligen att hacka i en rejäl dos gräslök i. Ganska exakt den rödingen du beskriver blev jag bjuden på av en polare för ett tag sedan och det var nog bland det bästa jag ätit i fiskväg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har funderingar på att sprida osten över fisken mixat med räkor och dill sen servera med ett potatismos gjort på kärlek , vad tros om den?

 

ang om man ska göra kall sås på creme fr gillar jag personligen att hacka i en rejäl dos gräslök i. Ganska exakt den rödingen du beskriver blev jag bjuden på av en polare för ett tag sedan och det var nog bland det bästa jag ätit i fiskväg

 

Låter inget mindre än magiskt! Tack Tsigalko :)

 

---

 

Tänk er scenariot att man gräver sig ett dödsdödsdödshål på sina vanliga nivåer, sätter sig på en ännu högre nivå för att en spelare som man normalt de flesta dagar har god statistik mot, förlorar ca 200 bb mot nämnda spelare innan denne sticker, man blir kvar på bordet mot spelare som uteslutande är bättre, man kör en sista hand, inser att det blir alldeles för lös positionell öppning men tänker att det ändå ska lösa sig - det är ju bara en hand. Följande händer:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($1,857)

BB ($4,649)

Hero ($3,421)

BTN ($3,814)

 

Dealt to Hero Q:heart: T:club:

 

Hero raises to $28.75, BTN calls $28.75, SB calls $23.75, fold

 

FLOP ($96.25) A:club: J:spade: 9:spade:

 

SB checks, Hero bets $72.18, BTN folds, SB raises to $204, Hero calls $132

 

TURN ($504) A:club: J:spade: 9:spade: K:club:

 

SB bets $280, Hero raises to $690, SB raises to $1,623 (AI), Hero calls $933

 

RIVER ($3,752) A:club: J:spade: 9:spade: K:club: A:spade:

 

Hero shows Q:heart: T:club:

(Pre 47%, Flop 31.8%, Turn 39.8%)

 

SB shows Q:spade: T:spade:

(Pre 53%, Flop 68.2%, Turn 60.2%)

 

SB wins $3,737

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...