Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Nä Machida är inte i närheten av samma längd. Gustafsson är den första som är det, men Jones räckvid är fortfarande ganska mycket större.

 

Tror oavsett tyvärr att det är Jones vidrigt bra brottning eller markkunskaper som kommer avgöra :(

 

Ok, vad exakt innebär räckvidden om man nu bortser från längden? För mig som oinvigd låter det som samma sak. Roligt iaf att det fick mig att tänka på Magnus Hedman som vid karriäravvecklingen såg ut att ha världen i kroppsförhållande kortaste armar. Såg ut som att han med enkelhet skulle kunna rädda bollar som sedan smet in ändå. Full av respekt för hans karriär ändå, men prestationerna mot slutet kombinerat med hans breakdance på fotbollsgalan bidrar ändå till att han får finna sig i bottenskiktet av mina svenska målvaktsidoler. Etta är så klart Ravelli trots att han med stor sannolikhet mest stod vm -94 på grund av bristande konkurrens.

 

Om man återgår till Gustafssons markspel så läste jag att han gått i skola hos en brottare som tidigare besegrat honom. Det kanske innebär att han överraskar oss alla och speciellt Jones om han inte skulle ha läst samma information som jag. Tack i alla fall Metaddict. Du verkar också gilla att sätta dig in i sporten som sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad exakt innebär räckvidden om man nu bortser från längden? För mig som oinvigd låter det som samma sak. Roligt iaf att det fick mig att tänka på Magnus Hedman som vid karriäravvecklingen såg ut att ha världen i kroppsförhållande kortaste armar. Såg ut som att han med enkelhet skulle kunna rädda bollar som sedan smet in ändå. Full av respekt för hans karriär ändå, men prestationerna mot slutet kombinerat med hans breakdance på fotbollsgalan bidrar ändå till att han får finna sig i bottenskiktet av mina svenska målvaktsidoler. Etta är så klart Ravelli trots att han med stor sannolikhet mest stod vm -94 på grund av bristande konkurrens.

 

Om man återgår till Gustafssons markspel så läste jag att han gått i skola hos en brottare som tidigare besegrat honom. Det kanske innebär att han överraskar oss alla och speciellt Jones om han inte skulle ha läst samma information som jag. Tack i alla fall Metaddict. Du verkar också gilla att sätta dig in i sporten som sådan.

 

Räckvidd räknas från fingerspets till fingerspets om du sträcker båda armarna rakt ut åt sidan. Men i MMA är ju sparkar också tillåtna och den räckvidden räknas inte på något sätt och eftersom Jones har lika långa ben som armar har han dubbel fördel typ. Gustafsson sparkar knappt, han är ganska renodlad boxare stående.

 

Jag älskar MMA ja och framförallt UFC :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räckvidd räknas från fingerspets till fingerspets om du sträcker båda armarna rakt ut åt sidan. Men i MMA är ju sparkar också tillåtna och den räckvidden räknas inte på något sätt och eftersom Jones har lika långa ben som armar har han dubbel fördel typ. Gustafsson sparkar knappt, han är ganska renodlad boxare stående.

 

Jag älskar MMA ja och framförallt UFC :)

 

Härligt att höra. Har själv inte kommit så långt som vilket lag man ska heja på men till helgen blir det Gustafsson i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pkr_Falk och välkommen till min dagbok. Roligt att jag läste ditt smeknamn snabbt och trodde det stod Poker_Falk. Kanske inte är någon tillfällighet men om du inte tänkt på det så var det väldigt likt!

 

Osäker på om jag missförstår dig om site, men i alla fall: det är inte via pokern utan man får köra spelet i butik. Jag gick in på en lokal kiosk och sa vilken spelare jag ville satsa på, vilken spelkategori han skulle vinna i, och beloppet jag ville satsa.

 

Spelkategori: Poängligan för backar

Namn: John Klingberg

Belopp: valfritt över 10 SEK.

 

Tack för frågan i alla fall. Berätta om du tar denna häst så kan vi heja på den tillsammans. :)

 

Hej Markus!

 

Tyckte kusen såg fin ut så kastade in en röding :) nu ska vi jobba in denna.

 

Klingberg hade enligt rapporter goda chanser att göra både ett och två mål. Typiskt att han inte fick en flygande start (han var på träningsläger med NHL första matchen), men positivt att han skapar chanser. Vi kommer snart igång Jimenez!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss när jag hängde tvätt kom jag på mig själv med att köra en inre monolog som en hårdkokt amerikansk snut, typ John McClane. Jag kom till sans med det bisarra efter att lampan i tvättstugan gick sönder och att jag därför jobbade i totalt mörker. Min tanke var så klart att bara byta glödlampan tills jag "hörde" mig själv säga "I´m sure i will fall down from the fucking chair if I do this så I better not fucking do it". Slutsatserna man kan dra är naturligtvis många. De som inte inkluderar en självbild som passar bäst i tvångströja är att jag nog behöver se mindre snutfilmer.

 

Har därför försökt agera därefter och tittar nu på idol. Att det spektaklet inte spelat ut sin roll är för mig obegripligt. Kanske slår in en vidöppen dörr men eftersom tittarsiffrorna fortfarande tangerar det bisarra så vette fasen. Gör nog så att snutfilmerna får göra en snabb återkomst och så får jag acceptera nästa steg i min amerikaniserade utveckling, vad än det månne bliva. Mest troligt är att jag kallar någon på stan för motherfucker. Lär dock inte vara så JohnMcClainskt att peka på någon stackare bredvid och sen lägga benen på ryggen om mottagaren läser igenom bluffen.

 

---

 

Nu ska jag spela lite poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klingberg hade enligt rapporter goda chanser att göra både ett och två mål. Typiskt att han inte fick en flygande start (han var på träningsläger med NHL första matchen), men positivt att han skapar chanser. Vi kommer snart igång Jimenez!

 

Första baljan igår och enligt rapporter den enda frölundait som presterade. Härligt sågklingan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderingar att börja ta rake. Har inga pengar eftersom renoveringen hemma fått mig att blöda och jag har inte tålamod att bygga upp en rulle från 0.5/1. Är dock extremt skeptisk mot hela konceptet att spela för någon annans pengar, men har börjat tänka att det ju faktiskt fungerar för många andra. Har via pm fått en överskådlig bild över marking up och sånt där, men hur fungerar det rent praktiskt. Någon som testat och vill ge en förklaring och tips på saker att tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas vi klingan kommer igång ordentligt så kan det

Bli en trevlig höst åttahundra :) isf fixar jag "stake" åt dig...

Japp jimenez, nu är det bara han hittar ett sånt där flyt där allt han tar i blir till guld! Tack :)

edit: nvm

 

Hej killerwolf och tack för din text. Förstår inte riktigt vad du menar men förtydliga din synpunkt så ska jag svara efter bästa förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta som den som är den Markus då du alltid är trevlig, men då det kommer förkortningar likt killerwolfs "edit: nvm" så kanske det är enklast att göra följande:

 

http://www.google.com

nvm meaning

Första som kommer upp "Alternative form of nvm. (never mind)"

 

Därmed blev svaret från killerwolf enkelt, han har editerat posten och vill inte säga något med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta som den som är den Markus då du alltid är trevlig, men då det kommer förkortningar likt killerwolfs "edit: nvm" så kanske det är enklast att göra följande:

 

http://www.google.com

nvm meaning

Första som kommer upp "Alternative form of nvm. (never mind)"

 

Därmed blev svaret från killerwolf enkelt, han har editerat posten och vill inte säga något med den.

 

Hej Esactun. Stort tack för hjälpen! Min tidigare användning av sökmotorer har tidigare bara lobbat upp för fler missförstånd men denna gång hade jag ju precis som du skriver bara kunnat trycka in ctrl-knappen samtidigt som C-knappen på tangentbordet för att så att säga lyfta texten härifrån och därefter högerklicka och välja klistra in. Så mycket behärskar jag datorer i alla fall så kanske inte är helt bakom flötet. Vet inte riktigt hur mycket andra kan. Blir i alla fall glad för att du tog sig tid för att förklara!

 

---

Nu tar jag helg. Kommer att inleda starkt med en kall bryggmästare och förberedelse för något spontanlångkok på älgkött. Det har förutsättningar känner jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag helg. Kommer att inleda starkt med en kall bryggmästare och förberedelse för något spontanlångkok på älgkött. Det har förutsättningar känner jag!

Långkoket på plattan, mer än ett par bryggmästare i kroppen och en i allmänt god känsla. Känner mig mycket tillfreds med arbetsveckan där tidspressen hela tiden finns på plats, men där jag med en dåres envishet ser till att ligga i takt med min planering. Kombinerar det dock samtidigt med någon slags stress över att något oförutsett inträffar. Ser det som en väldigt god erfarenhet att lära sig och växa med eftersom det aldrig går att förbereda sig för något sånt, bara anpassa sig på bästa sätt om det väl händer. Har nämnt det förut och säger det igen, att få ta några kalla öl en fredag efter en riktigt bra arbetsvecka är verkligen något som bidrar till en bättre vardagsupplevelse av livet.

 

Lite hype inför fighten :-)

 

Hej Calibrat. Stort tack för den postade videon. Man kan lugnt säga att taggningen inför matchen blev bättre. Är ju verkligen en nybörjare på sporten och tycker verkligen illa om när någon gör sig illa, men fy tusan att hela mma-cirkusen är duktig på att fokusera på matchens dignitet. Verkligen imponerande arbete av vilka personer som än ligger bakom den produkten.

 

Det som dock känns lite besvärande är att man för varje klipp som visas inser vilken best Jones är. Han känns väldigt komplett och självförtroendet som han utstrålar känns verkligen genuint. Det ska nog till ett smärre mirakel för att Alexander ska kunna köra en TKO, KO eller Submission.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Himla laddad för matchen. Kommer ta ansatsen att sova en vanlig natt och vakna till Aftonbladets utsatta tid, 05.30. Om jag inte varit gul hade jag valt grind fram till matchdags men lika bra att behålla normal dygnsrytm när man väl har chansen. :)

 

Var beredd på att 05.30 är väldigt positivt från aftonbladets sida, jag skulle bli förvånad om den började innan 06. Men från 05.30 får man vara med om man ska vara 100% säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var beredd på att 05.30 är väldigt positivt från aftonbladets sida, jag skulle bli förvånad om den började innan 06. Men från 05.30 får man vara med om man ska vara 100% säker.

 

Känns bra. Inser dock att det med tidernas spontana fest inte kommer bli aktuellt med sömn men hej, jag låtsas att min submission är livsnjutning och i den kategorin är jag nog lika svårslagen som Jon Jones. Vad sägs om markus800=killer800?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt slänga upp en tagga-igångprebild på mig själv, men jag tror mestadelet av forumet hade blivit sotis då ?

 

Hur som, blir bra rail. Nu kör vi!

 

Bland de bästa fighterna jag sett, helvete vad han slet! Underbart!

 

Fy fan, så hemskt. Vaknade lagom till domslutet och höll tamejfan på att börja gråta. Sånt antiklimax. Har ingen aning om matchens utseende, bara resultatet. Väldigt trist att Alexander förlorade, ännu mer trist att jag inte fanns där som support. Inser så klart att dom lägger matchen på morgonen för att det inte ska bli kaosartade kravaller på plats, men ändå fann jag mig skrika varför i helvete det inte kan vara på en normal tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan, så hemskt. Vaknade lagom till domslutet och höll tamejfan på att börja gråta. Sånt antiklimax. Har ingen aning om matchens utseende, bara resultatet. Väldigt trist att Alexander förlorade, ännu mer trist att jag inte fanns där som support. Inser så klart att dom lägger matchen på morgonen för att det inte ska bli kaosartade kravaller på plats, men ändå fann jag mig skrika varför i helvete det inte kan vara på en normal tid?

 

Markus, de fightades i Kanada. Där har du förklaringen till varför inte tiden var helt optimal för oss Européer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försiktig med spoilers såhär på morgonen direkt efter =)

mvh såg hela galan

Hej igen SasaMatic och tack för att du skriver. Kanske överdrev en smula med att jag skrek men ska tänka på att vara försiktig med det i fortsättningen!

Markus, de fightades i Kanada. Där har du förklaringen till varför inte tiden var helt optimal för oss Européer :)

 

Hej igen Staash. Tack för förtydligande. Då förstår jag bättre varför det var så konstig tid. Gör dock fortfarande ont att ha missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...