Gå till innehåll

5050 Poker i konkurs


Lamby

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag har en privat chatt med Mattias som åker upp här snart,jag har info inifrån bolaget som också åker upp här snart.

 

Ska få info i mon,sen utgår vi därifrån.

 

Vad hände med detta? Varför mörkar du Byling? Är det månne så att du är utsänd av göteborgskompisarna för att hålla mobben lugn ett par dagar? Köper du tid åt dina kamrater så att de kan komma undan med de sista slantarna?

 

Många dagar sedan du lovade svart på vitt. Handlar det om att värna ditt eget aktieinnehav?

 

Det luktar definitivt som att byling är en del av scammen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med detta? Varför mörkar du Byling? Är det månne så att du är utsänd av göteborgskompisarna för att hålla mobben lugn ett par dagar? Köper du tid åt dina kamrater så att de kan komma undan med de sista slantarna?

 

Många dagar sedan du lovade svart på vitt. Handlar det om att värna ditt eget aktieinnehav?

 

Det luktar definitivt som att byling är en del av scammen...

 

Håller med! Sluta vara en sån jäkla fitta Byling och säg vad du vet, istället för att frukta att bli bannad här. Skulle din värld rasa samman om så blev fallet?:mrgreen:

 

Tydligen ska förundersökningen starta den 20:e augusti. Vågar vi gissa på att den är nedlagd innan månaden är slut?

Sånt här kostar pengar, liksom en rättegång. Vad har staten att tjäna på detta? I deras ögon så är det bara bra att några pappskallar blev blåsta på pengar, för då kommer förmodligen många att bli rädda för privata bolag och välja Svenska spel istället.

 

Hade detta varit Ryssland och någon lokal kändis hade blåst folk på pengar så skulle han, eller det som återstod av honom, hittats någonstans i skogen men här sätter folk sitt hopp till en kvinnlig kammaråklagare.

Ska man skratta eller gråta?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska jag lägga ut grejer som tas bort direkt? Vissa grejer går inte o lägga ut utan att ha dubbelkollat,men,vafan,gör det själva då,inte så svårt.

 

Har inget med fittighet eller att skydda nån att göra,bara en retarderad människa kan tro något sådant,då hade jag väl för fan inte skrivit det jag gjort än så länge? Eller visste ni redan det med svs-kontraktet??

Vad har ni själva bidragit med????

 

Och fattar ni inte vad jag menar med Excelfabrikation så är det inte mitt fel,då är det inte mycket jag kan göra åt det......

 

Jag vill dessutom inte hänga oskyldiga,men det är väl inget ni bryr er om?

 

Det är fritt fram att forska själva,men det är väl för jobbigt antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med detta? Varför mörkar du Byling? Är det månne så att du är utsänd av göteborgskompisarna för att hålla mobben lugn ett par dagar? Köper du tid åt dina kamrater så att de kan komma undan med de sista slantarna?

 

Många dagar sedan du lovade svart på vitt. Handlar det om att värna ditt eget aktieinnehav?

 

Det luktar definitivt som att byling är en del av scammen...

 

Ja,jag är rädd om alla mina 6 aktier,idiotjävel.

Gör nåt själv istället,det finns telnummer till alla ,det är bara att börja grotta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli bannad är inget problem,att bli stämd för ärekränkning däremot.

 

Men ni verkar fatta rätt lite av vad som hänt öht.

 

Jag skiter i att lägga upp nåt här,det blir nån annanstans,chatten kommer jag inte lägga upp,o infon jag fått får ni leta efter på andra ställen,om ni orkar,jävla fittor!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med! Sluta vara en sån jäkla fitta Byling och säg vad du vet, istället för att frukta att bli bannad här. Skulle din värld rasa samman om så blev fallet?:mrgreen:

 

Tydligen ska förundersökningen starta den 20:e augusti. Vågar vi gissa på att den är nedlagd innan månaden är slut?

Sånt här kostar pengar, liksom en rättegång. Vad har staten att tjäna på detta? I deras ögon så är det bara bra att några pappskallar blev blåsta på pengar, för då kommer förmodligen många att bli rädda för privata bolag och välja Svenska spel istället.

 

Hade detta varit Ryssland och någon lokal kändis hade blåst folk på pengar så skulle han, eller det som återstod av honom, hittats någonstans i skogen men här sätter folk sitt hopp till en kvinnlig kammaråklagare.

Ska man skratta eller gråta?:roll:

 

Menar du att en kvinnlig kammaråklagare gör ett sämre jobb i detta ärende eller? Du får gärna utveckla vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli bannad är inget problem,att bli stämd för ärekränkning däremot.

 

Men ni verkar fatta rätt lite av vad som hänt öht.

 

Jag skiter i att lägga upp nåt här,det blir nån annanstans,chatten kommer jag inte lägga upp,o infon jag fått får ni leta efter på andra ställen,om ni orkar,jävla fittor!!

 

Kämpa på Byling, skit i idioterna. Du e den enda med trovärdighet härinne ju. (förutom "lappen" då, men vet ju inte med säkerhet om det e han som skriver ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, nu skämtade jag ju i och för sig men det blev ju rätt intressant ändå. Menar du att dina skäl till att inte "hänga ut" folk är mer giltiga än forumets?

 

Alltså, när ett antal foliehattar skriker i högan sky om att forumet mörkar så är alla andra "pappskallar som inte fattar halvsju" men när byling mörkar, och dessutom erkänner att han gör det, så är det ok?

 

Försvarar inte 50/50, jag hoppas att de svinen får vad de förtjänar och mer därtill, men de som påstår sig sitta på bevisen bör kanske jobba lite på trovärdigheten. Det tjänar vi alla på eftersom vi förhoppningsvis har samma mål. Att få tillbaka våra pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att en kvinnlig kammaråklagare gör ett sämre jobb i detta ärende eller? Du får gärna utveckla vad du menar.

 

Vänta och se så får du se vilket "fantastiskt" jobb hon kommer att göra i detta ärende...:roll:

 

Byling, du kommer inte att bli stämd för någon jäkla ärekränkning (förtal)

Såvida inte man hittar på rena rama lögner och hävdar att det är sanning så finns det inte en chans i helvetet för det.

Att göteborgarna tycker om att hota med förtalsanmälan beror helt enkelt på att de vet att de flesta svenskar är fittor och blir skrämda av det.

Ungefär som när man fick parkeringsböter i Köpenhamn tidigare, danskarna hade inga som helst lagliga möjligheter att driva in pengarna men skickade ändå inkasso varpå de flesta svenskar sket i byxan av rädsla:mrgreen: och betalde omgående.

Vi som visste bättre slängde böterna och skrattade gott...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta och se så får du se vilket "fantastiskt" jobb hon kommer att göra i detta ärende...:roll:

 

Byling, du kommer inte att bli stämd för någon jäkla ärekränkning (förtal)

Såvida inte man hittar på rena rama lögner och hävdar att det är sanning så finns det inte en chans i helvetet för det.

Att göteborgarna tycker om att hota med förtalsanmälan beror helt enkelt på att de vet att de flesta svenskar är fittor och blir skrämda av det.

Ungefär som när man fick parkeringsböter i Köpenhamn tidigare, danskarna hade inga som helst lagliga möjligheter att driva in pengarna men skickade ändå inkasso varpå de flesta svenskar sket i byxan av rädsla:mrgreen: och betalde omgående.

Vi som visste bättre slängde böterna och skrattade gott...:lol:

 

Har inte pratat med Catharina Linnè personligen men några av hennes kollegor (som jag däremot talat med) uppfattar det eventuella brottet som drabbat spelarna på 5050 Poker som grov ekonomisk brottslighet. Du kan lägga ner ditt förlöjligande av EKOBROTTS förundersökning.

 

Jag förstår dock hur du menar men vi vill ju alla att "skurkarna" ska sättas åt hårt och att spelarna ska få tillbaka sina pengar. Men det ska ske på laglig väg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Turtyre :-)

Jison,inga påtryckningar mot mej,än .

 

Men det är ett helvets jobb att få ihop det,det jag går ut med måste stämma till 100 % hittas ett fel är det lätt att resten ifrågasätts med,o då är fi snabbt där o hackar,dvs,jag gör mej själv en jävla björntjänst om jag gör så,lägger upp grejer som inte till 100% e verifierade eller citerade av medgivande motpart.

 

Detta är ingen hjärnkirurgi,utan bara forskning. Jag har pratat med i stort sett alla som varit involverade i 5050,och nu går jag igenom kronologin i releaser etc,för att sätta in allt i rätt perspektiv,emission,aktiesäljarmöten kontra tvist med MG och villkoren i deras avtal etc.

 

Då 5050 själva skrivit att det negativa flödet varit över ett år och att en komplett skatterevision gått igenom klanderfritt samtidigt som en emission genomförts ,enligt 5050 av anledning att antalet aktieägare ska vara ett visst antal för att listas.

Ett par exempel på vad som måste kollas.

Visst,jag sa jag skulle slänga upp chatten med Mattias,det gjorde jag inte, Men jag har skrivit att svs:s uppdrag till 5050 istället togs av en delägare,är inte det intressant?

 

Jag har också skrivit Excelfabrikation,är det ointressant?

 

Jag kan berätta hur mycket teamspelarna hade på sina konton med,är det intressant?

Jag kan tala om hur mycket ledande personer i bolaget erhöll i lön ,och hur lönen utbetalades, är det intressant?

 

Detta är saker jag lagt ner en jävla massa tid på,hur mycket tid har du lagt ner Timon?

 

Jävla fiskansikte,gör nåt själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har skrivit att svs:s uppdrag till 5050 istället togs av en delägare,är inte det intressant?

 

Jag har också skrivit Excelfabrikation,är det ointressant?

 

Jag kan berätta hur mycket teamspelarna hade på sina konton med,är det intressant?

Jag kan tala om hur mycket ledande personer i bolaget erhöll i lön ,och hur lönen utbetalades, är det intressant?

 

Detta är saker jag lagt ner en jävla massa tid på,hur mycket tid har du lagt ner Timon?

 

Jävla fiskansikte,gör nåt själv

 

Allt det där är intressant, det är därför du borde lägga upp det. Varför vill du hålla det hemligt? Insinuera på för bövelen!

 

Jag tror dessutom att du missförstår mig. Jag tycker det är skitbra att du har grävt och förhoppningsvis kommer fortsätta göra det. Det jag skämtade om innan är att striden nu verkar stå mot pokerforum eftersom de påstås "mörka", dvs inte delge information som de påstås ha.

 

Samtidigt påstår du själv att du har en massa information som du inte vill delge oss i klartext. "Excelfabrikation"? Håhåjaja, vad ska vi dra förslutsatser av det hittepåordet menar du? Har de använt sig av piratkopierat excel och sålt det vidare i stor skala? Har de fifflat med bokföring? Vad? Tala ur skägget för tusan, annars är du ju inte ett dugg bättre än någon annan som anklagas för "mörkning".

 

Vidare anger du vissa skäl till att du kanske inte vill delge viss information och det är absolut ok. Men var då snäll att respektera att andra kanske har liknande eller minst lika giltiga skäl att också låta bli, syftar här på pokerforum.

 

Det är allt jag menar.

 

Tillägg: Bara för att undvika missförstånd så vill jag också säga att 5050 eller någon ur deras led inte har någon ursäkt att undanhålla något. De borde berätta allt de vet offentligt, helst igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information to all affected players on 5050 POKER

All concerned players in the bankruptcy of 5050 POKER LTD shall report the board of 5050 POKER Holding AB for suspected economic crimes;

Fill in the crime report (a few simple lines is enough) on the Swedish Police homepage (it’s in English). Print it and send it to one of their offices. Link: http://www.ekobrottsmyndigheten.se/en/about-us/contact-us/report-suspected-economic-crime/

You can also call the ECONOMIC CRIME AUTHORITY and speak to one official (they speak good English). 5050 poker have already received reports against them in Sweden. Once your application is registered, you can then complete your registration for the officer in charge of the case. The more relevant info you can mail in about the situation, the better.

The greater the number of victims who report the board of 5050 poker, the more the Swedish police will give priority to the case.

A number of lawyers and accountants who at this stage are aware of the public information available on this subject, recommend players to urgently make a complaint. They judge preliminary matter as serious economic crime. Many people involved in 5050 POKER Holding Ltd are in danger of shaking the bars in a few years if no reasonable explanation exists.

Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...