Gå till innehåll

Love


JedenTag

Recommended Posts

Vilken site är bäst numera, Leggo eller DC?

 

Ska du ha den att grinda på hade jag valt den med Full HD upplösning, dom flesta andra har bara 1600x900

 

Hittade en med dom specen för det priset på cdon så blev lite sugen på att handla en ja med. Vissa ställen har jag sett att där står Full HD, men sen klarar inte skärmen det utan det är bara full HD på tv utgången, men denna för 6k verkar skärmen vara full hd, verkar vara helt okey pris med enligt mig

 

Jo, är fruktansvärt bra pris. Blir nog den. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan du utveckla lite? Vad är det som gör SSD så nödvändigt? Har som sagt väldigt dålig koll.

 

Kortfattat gör det det allt som ligger på SSDdisken snabbare, ett operativsystem på en vanlig hårddisk tar 30 sek-1 min att starta upp . På en SSD tar det 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det gör hela upplevelsen enormt mycket rappare. Det går kanske att jämföra med känslan en ny dator har första gången du startar den jämfört med din morsas jobb-pc från 98 som din plastpappa tankat porr och roliga länkar på i 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laptop köpt, med SSD osv osv. ~9k. Dra igång med grind imorgon, börja lite lägre än vanligt. Ska försöka sluta slå på saker när jag blir utdragen i fortsättningen som ett retard. Embrace variance.

 

 

Glitch Mob är sjukt bra, creds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha otroligt strul med boende utomlands. Betalat totalt 3 depositioner, varav 2 blev fel eftersom jag inte var "eligible" för boende. :-D Så frågan är när man får se dom pengarna igen. Men, against all odds, så verkar det som min tredje deposition blev rätt och jag numera har ett rum på 17m² 7 månader framöver. Ballin' :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha otroligt strul med boende utomlands. Betalat totalt 3 depositioner, varav 2 blev fel eftersom jag inte var "eligible" för boende. :-D Så frågan är när man får se dom pengarna igen. Men, against all odds, så verkar det som min tredje deposition blev rätt och jag numera har ett rum på 17m² 7 månader framöver. Ballin' :-)

 

Kanske missat, men enda jag lyckades söka mig till var: abroad.

 

Så min fråga är: vart skall du? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in 2k SEK på Stars för att grinda lite Zoom-NL25 (mixat med NL10 till en början), så jag har nåt att göra när jag tröttnar på SvS. Återgår till SvS imorgon med lite högre stakez.

 

Tryckte in 1,6k händer Zoom nu ikväll, och det blev väldigt mycket upp och ner men slutade +$30 till slut. Har seriöst ingen respekt för någon annan valuta än kronan, känns som jag sitter med 25-30 spänn på borden och en bluffshove känns alltid aktuell. :-D Spelade 17/16 med 11% 3b, vilket skiljer sig ganska rejält från mitt lite öppnare spel på SvS.

 

Manlig sizing:

 

Poker Stars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - Poker Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($49.44)

SB ($10.44)

BB ($24.25)

UTG ($16.43)

MP ($30.94)

Hero (CO) ($29.66)

 

Preflop: Hero is CO with 9club.gif, Jclub.gif

2 folds, Hero bets $21, 3 folds

 

Total pot: $0.60

 

Results:

 

Hero had 9club.gif, Jclub.gif.

 

 

Kanske missat, men enda jag lyckades söka mig till var: abroad.

 

Så min fråga är: vart skall du? :)

 

Ska iväg på utlandstermin (min tredje), och den här gången blir det till Frankrike. Har varit i USA och Kanada innan. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar en timme Zoom, slutar +$36.

 

Totalt ~3h Zoom spelat med en profit på närmare $70. Typ 85% NL10 också. Tycker det är förvånansvärt mycket action och väldigt roligt spel.

 

Gym snart, sen blir det nog att blanda lite SvS & Zoom. Försöka fundera ut lite mer konkreta mål för det som är kvar av sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom från gymmet nu, känns lite halvkasst. Lyfter typ 50% av det jag lyfte i min prime, även fast det självklart är logiskt att man tappar väldigt mycket i styrka när man rasar ner i vikt. Men känns lite som att ha gått från att vara reg på NL500 till att enbart lira NL5, samtidigt som man måste motivera sig själv att kämpa. Men det är bara att ligga i, tränar inte direkt för volym nu ändå.

 

Lite /2 på SvS nu eller Zoom, får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ez game. Har obv history mot killen.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

Hero ($30.55)

BB ($49.16)

UTG ($11.50)

UTG+1 ($16.36)

CO ($8.04)

BTN ($45.35)

 

Dealt to Hero A:heart: 6:heart:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $0.25, Hero raises to $0.70, fold, BTN raises to $2.05, Hero raises to $5.20, fold

 

Hero shows A:heart: 6:heart:

 

Hero wins $4.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom från gymmet nu, känns lite halvkasst. Lyfter typ 50% av det jag lyfte i min prime, även fast det självklart är logiskt att man tappar väldigt mycket i styrka när man rasar ner i vikt. Men känns lite som att ha gått från att vara reg på NL500 till att enbart lira NL5, samtidigt som man måste motivera sig själv att kämpa. Men det är bara att ligga i, tränar inte direkt för volym nu ändå.

 

Lite /2 på SvS nu eller Zoom, får se.

 

Varit fet eller bara tappat i muskelmassa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste börja lira SvS igen, men kan typ inte släppa Zoom. Tycker det är sjukt kul med all action, även om det är betydligt lägre stakes.

 

Ganska intressant hur annorlunda jag spelar Zoom, har anpassat mig ganska rejält. På SvS går min redline långsamt nedåt/rakt, på Zoom ser den ut såhär (NL10, lol):

 

7CguP.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit fet eller bara tappat i muskelmassa?

 

Both. Pre-2011 var jag ganska normalbyggd, typisk svenne. Men bestämde mig att börja träna stenhårt och bulka upp mig, så gick från ~80 kg till 95 kg på 7 månader. :-D Självklart blev jag stor, men var verkligen inte nöjd med min bf%. Droppade 10 kg i höstas, sen höll jag mig runt samma vikt (83-85) i våras, och nu över sommaren så har jag tänkt droppa mer i vikt. Ligger på 78 kg nu och börjar känna mig halvnöjd, men har självklart tappat mycket muskelmassa också från när jag var som störst. Ska bygga upp mig igen sen, the right way.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från gymmet. Gillar det här med 24/7-gym, var helt ensam där. Obv svag som en Auschwitzfånge, så tur att man var ensam. :-D Blev rygg + 30 minuter cardio på det också.

 

Nu Pokerz, valet står mellan /2 och Zoom som vanligt. Kanske borde välja SvS, det tråkigare alternativet, eftersom det är "lönevärde" nu tydligen. Har aldrig märkt av nåt speciellt ultravärde på /2 när det varit lönehelg innan, men kanske dålig timing av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...