Gå till innehåll

Love


JedenTag

Recommended Posts

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sprungit otroligt bra senaste dygnet. Last 23 hours (90% /1, 10% /2):

 

MkOgO.jpg

 

Plussade även lite på ett bord PLO /0,50. Lirar bara PLO när jag är sugen, och då endast 1 bord (samtidigt som jag lirar NL) med en stop loss på 1 inköp. Då slipper jag tilta bort rubbet på skiten. :-D

 

Startrulle: 1000 kr

Rulle nu: 5132 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvseg dag igår. Inledde med att backa 400 direkt efter jag postade ovanstående graf, var uttråkad så bestämde mig för att lira och det straffade sig. Sen vaknade jag upp, fortsatte lira, låg bra plus ett tag men sen gick det utför och sen blev det rage-quit efter jag torskade en 700 bb-pott med AA aipf. Back 400 där med, så 800 totalt. Sen lirade jag igen efter England - Italien, och då gick det bättre. Låg +1100 kr som mest men slutade på ~+700, så gick i princip b/e igår. Min graf sen starten ser horribelt ful ut också. :-D

 

Och Pirlo, vilken gud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 70/20 över ~150 händer. Shove?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

BB ($157)

($449)

UTG ($200)

Hero ($1,017)

 

Dealt to Hero A:club: T:spade:

 

raises to $4, fold, Hero calls $4, BB calls $3

 

FLOP ($12) 7:diamond: T:heart: 3:heart:

 

BB checks, bets $13, Hero calls $13, BB raises to $64, folds,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beautiful turn,

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($403)

BB ($41.46)

UTG ($247)

CO ($248)

Hero ($429)

 

Dealt to Hero 5:spade: 5:club:

 

fold, CO raises to $4, Hero calls $4, SB calls $3.50, BB calls $3

 

FLOP ($16) 3:heart: 5:heart: 4:club:

 

SB bets $8, BB raises to $37.46 (AI), CO calls $37.46, Hero calls $37.46, SB raises to $161, CO folds, Hero raises to $425 (AI), SB calls $237 (AI)

 

TURN ($889) 3:heart: 5:heart: 4:club: 3:spade:

 

RIVER ($889) 3:heart: 5:heart: 4:club: 3:spade: 9:spade:

 

Hero shows 5:spade: 5:club:

 

Hero wins $874

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt intressant match ikväll. Hoppas verkligen Ronaldo levererar, och är den han så ofta är, världens överlägset bästa spelare. Ut med Spanien.

 

Också ganska sjukt är:

 

"Vicente del Bosque bjuder på en riktig skräll mot Portugal.

Enligt spansk media startar anfallaren Alvaro Negredo."

 

Ser väl dock hellre en renodlad anfallare än 29 mittfältare som aldrig tar skott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok liten update. Vidrigt att Spanien vinner, riktigt tråkigt att Ronaldo inte får ut max av sig själv och avgör den där matchen som han verkligen kunde gjort. Massa 60/40-lägen för honom som han hamnade på fel sida av. Bra gjort av Bruno Alves också, raping the dreams of a million children.

 

Ikväll hoppas vi på Italien. DDR, Buffon, Pirlo. Gudar. Do it. Hoppas Balo kan leverera där framme i form av mål också, och inte bara ta sig till sanslöst bra lägen. Det lär bli avgörande.

 

Pokern. Gårdagen gick bedrövligt, låg back -1300 som mest, men slutade -500. Spelade sanslöst dåligt, alldeles för laggy/spewy på 1/2, vet inte varför det lätt blir så när jag ska upp en nivå. Sen gick laptopen sönder (:lol:). Men snodde morsans dator idag och har lirat där, slutar +1000 kr.

 

Startrulle: 1000 kr

Rulle nu: 6100 kr

 

Måste lägga upp några händer idag på det lol-löjliga värdet. Följande händer är mot samma person, som pottade alla gator varenda hand han var involverad it (oavsett action preflop, så tog han "kommandot"). Synade ner han light nån gång och förlorade nåt inköp, men sen tog jag tillbaks det + mer därtill.

 

Edit: Nevermind, insåg inte hur tiltande det skulle vara att leta upp händerna manuellt eftersom jag inte har HEM här. Whatevs, jag tog 900 kr av honom iallafall på /1 på 30 minuter. Good stuff!

 

Italia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbkursen i e-respekt, appreciated!

 

Lirade en session nu som var ganska trött, låg en del plus men sen sprang jag in i ett par tråkiga setups på rad och gav upp.

 

Startrulle: 1000 kr

Rulle nu: 6434 kr

 

Blåste rent min Vaio också, men nu får jag inte HEM att funka vilket tiltar mig till tusen. Not sure what to do, köpa ny laptop I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter gå bra och mina händer får stå. Lirade igårnatt och backade ~300 kr, men lirade en session nu på 659 händer och det gick lite bättre:

 

xo342u.jpg

 

Startrulle: 1000 kr

Rulle nu: 8500 kr

 

Fick vinna en av dom största potterna jag vunnit på SvS (har väl vunnit 5-6 st potter till i samma storlek men aldrig gått över 1k-gränsen /mvh micro):

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($489)

BB ($219)

UTG ($599)

CO ($415)

BTN ($450)

 

Dealt to Hero Q:club: Q:spade:

 

fold, CO raises to $7, BTN calls $7, Hero raises to $24.25, fold, CO calls $17.25, BTN calls $17.25

 

FLOP ($74.75) 2:diamond: Q:heart: 7:diamond:

 

Hero bets $56.06, CO raises to $242, BTN folds, Hero raises to $465 (AI), CO calls $148 (AI)

 

TURN ($856) 2:diamond: Q:heart: 7:diamond: 9:club:

 

RIVER ($856) 2:diamond: Q:heart: 7:diamond: 9:club: 3:heart:

 

Hero shows Q:club: Q:spade:

 

Hero wins $841

 

snyggt.

 

stor skillnad på /1 och /2?

 

Känns som det finns lika mycket värde på /2, men finns ju obv också jobbigare regs. Om jag sitter på ett bord med 4 bra /2-regs så får jag nog det väldigt svårt. Men skulle inte påstå att /2 är svårare överlag när det finns så många dåliga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mehmeh lirar 3 timmar nu på natten, låg plus nån femhundring som mest innan maskineriet fallerade fullständigt och jag landar på -180. Totalt för dagen så blir det alltså +1k ändå.

 

Sinnessjuk dag imorgon. Italia!

 

Edit: Kom på att One Drop spelas imorgon också, även det blir intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen han spelar, syn?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($245)

Hero ($225)

UTG ($200)

CO ($425)

BTN ($144)

 

Dealt to Hero J:diamond: A:club:

 

fold, fold, BTN calls $2, fold, Hero raises to $8, BTN calls $6

 

FLOP ($17) 6:club: A:spade: 3:spade:

 

Hero bets $12.75, BTN calls $12.75

 

TURN ($42.50) 6:club: A:spade: 3:spade: 2:diamond:

 

Hero bets $31.87, BTN raises to $124 (AI), Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla kan jag förlora mot KK eller nåt istället. Låg +700, nu back 500.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

BB ($372)

($297)

Hero ($306)

UTG+1 ($350)

CO ($300)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

Hero raises to $5.75, UTG+1 calls $5.75, fold, BB raises to $25, fold, Hero raises to $306 (AI), fold, BB calls $281

 

FLOP ($619) 5:club: J:heart: 7:spade:

 

TURN ($619) 5:club: J:heart: 7:spade: T:heart:

 

RIVER ($619) 5:club: J:heart: 7:spade: T:heart: 3:heart:

 

BB shows A:heart: K:heart:

(Pre 12%, Flop 6.4%, Turn 27.3%)

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 88%, Flop 93.6%, Turn 72.7%)

 

BB wins $604

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen jag tiltade men nu gjorde jag det. Inom loppet av 10 min tappade jag ovanstående hand, överpar mot svagt toppar där megafisken träffar sitt tvåpar på river. Set på turn mot OESD, fiskens stege sitter på river. Sen lite aggressivt 3/4-bettande i ren tilt som inte lyckades. -1000 kr. Nya tag senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...