MannenMedH Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Primas 0.05/0.10 bord. Sitter och spelar bort lite pengar jag vann i lördagens 20 000$ freeroll, Hittills går det dock bra, har mer än dubblat under den här korta sessionen. Bordsstämningen var ganska passiv när jag kom till bordet och först var jag den ende som höjde preflop, nu är det dock betydligt aggresivare. Gissar att jag uppfattas som ganska lös och aggresiv, har bluffat hem en hel del potter. De båda motståndarna är nya vid bordet så jag har inga reads på dem, de kan däremot tänkas ha sett hur jag spelar. MannenMedH: 22.40$ jimee: 14.35$ speldjavulen: 5.20$ Lucky_guy: 8.86$ laine77: 10.80$ LAVAL18: 2.45$ willnus: 33.39$ Dealer: noggen: 9.53$ SB: baileysafter: 10.45$ BB: EvilAllIn: 7.29$ baileysafter posts SB: 0.05$ EvilAllIn posts BB: 0.10$ MannenMedH was dealt 10 ,7 MannenMedH calls 0.10 Vet ju att det egentligen är fel att syna UTG med en så marginell hand, men jag gillar att slaska in med allt möjligt och hoppas på en bra flop. Annars vet jag att jag kan spela ut de flesta spelarna vid det här bordet efter flopen. 3 folds laine77 raises to 0.20 Det här är hans standardraise och betyder bara att han vill spela handen. 1 fold willnus calls Stör mig lite eftersom han är den enda bra spelaren vid bordet 1 fold baileysafter calls EvilAllIn calls MannenMedH calls Dealing Flop: 6 , 3 , 7 Var väl ungefär den floppen jag hoppades på, har topparet, ett överkort och färgdraget. baileysafter checks EvilAllIn checks MannenMedH checks Tänker helt enkelt få in lite pengar innan jag gör en checkraise, räknar med att de flesta om inte alla kommer att lägga sig. Har inget emot en roundcheck heller. laine77 bets 0.70 De här betarna betyder oftast "jag har inget men jag hoppas att ni inte heller har det och lägger er´ willnus folds baileysafter calls 0.70 EvilAllIn folds MannenMedH raises to 2.80 Vill ta hem poten här och nu, höjer ordentligt för att förhoppningsvis skrämma bort ett bättre färgdrag. laine77 calls baileysafter calls Inte bra, båda synade. Gissar att laine sitter på överpar, möjligtvis bättre sjua och att bailey sitter med en draghand. Hoppas på en bra turn nu. Dealing turn: 2 baileysafter checks Stämmer ju med vad jag trodde. MannenMedH checks Är rädd för överparet, borde jag fortsätta beta här? laine77 bets 2 Han måste ju nästan beta här, väldigt liten bet, vad betyder det? baileysafter calls MannenMedH calls Vore väldigt tråkigt om min färg var blockerad av bailey, men samtidigt är det inte mycket för att syna den här jättepoten. Känner nu i efterhand att jag kanske borde lagt min hand här. Dealing river: 6 baileysafter checks Missade med sitt drag. MannenMedH checks Riktigt dålig river för mig. laine77 goes all in for 5.80 baileysafter folds MannenMedH ? Ja, vad gör jag nu? Finns ju en väldig massa händer som slår mig: överpar, bättre sjua, en sexa eller tom två hjärter även om det är lite långsökt. Det är alltså egentligen hela turn och riverspelet jag undrar över. Citera
MannenMedH Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Bumpetibump (kanske inte tillåtet?) Verkligen ingen som vill tycka till? Citera
slampen Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Jag är i och försig en tomte, men jag skulle suttat korten på rivern. Slår inte alltför många händer. Citera
MannenMedH Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2005 Aja, verkar inte som att detta var en så vidare värst intressant frågeställning, men hursomhelst foldade jag och han visade inte vad han hade så det vet jag inte. Anledningen till att jag frågade var att jag inte kände mig alls säker på att jag spelade rätt och att det var första handen jag slängde in mer än en halv dollar utan att vinna. Citera
Vinden Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 När du "slaskar med allt möjligt" i första position hamnar du i sådana här knipor. Den här handen är en enkel fold alla gånger i veckan oavsett. Citera
Recommended Posts