Gå till innehåll

Dags att rusha!


B_simps0n

Recommended Posts

Ponera att motstandaren aldrig foldar. I sa fall kan det ju inte vara vart att pusha nagonsin!

 

Enda gangen det ar vart att pusha ar ju om det finns nagon fold equity.

 

I just detta fallet behover vi 45% flop ev. for att ga plus minus noll, forutsatt att han alltid synar. Det far vi inte mot ngn av de satta rangearna. Hur kan det da vara bra att pusha? Det skulle isf vara om han har en holk, A6, eller gor en verkligt konstig idiotisk bluff lite da och da. Tror dock inte detta ar tillrackligt ofta for att pusha, och om det ar det sa ar det oerhort marginellt.

 

Detta ar oerhort marginellt. Det maste det vara. Ar ju fan fyra spelare med i handen och vi agerar sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tillbaka efter min två veckor långa semester i staterna. Blev inget wsop, men var jäkligt skoj ändå. Att återvända till ett mulet lund kändes minst sagt trist. Nu är jag dock riktigt taggad på att kötta upp min rulle på riktigt i sommar innan jag börjar plugga till hösten. Min sista tid som "pokerproffs" efter att ha levt på det i två år. Kommer förhoppningsvis att bli roligt och hoppas på att slå mitt sommarlovsrekord på 65lax.

 

Är justr nu jetlagad som fan så kommer inte att spela något idag, men ska fixa lite med att överföra pengar till mina sidor. Kommer att spela på goalwin, 5050poker och paddypowerpoker.

 

Kommer att börja spela på plo20 hu och 6-max tills jag har 1000 euro i rullen. Spelar därefeter en 20-15 rulle på plo50. Går över till plo100 när jag har 3,5k i rullen. Plo200 går jag upp till först när jag har 8k. Längre än så kommer jag antagligen inte att hinna.

 

Håller simultant med pokern på med sportsbetting. Spelar strikt matematiskt efter några modelller jag själv byggt upp. Spelar även på surebets och middles rätt så frekvent. Har dock blivit limiterat på de flesta sidorna så de senare är allt mer sällsynta.

 

Jag har konstruerat en egen bankrullehantering för sportsbetting som är rättså olik de flesta andras. Jag har skrivit ett excelschema där man skriver in sannolikheten för ett utfall samt oddset. Därefeter beräknas den matematiskt optimala satsningen för oändligt många spel. Möjligehten finns även att optimera på ett mindre antal spel om man väljer att skriva in detta.

 

Information om min sportsbetting hittar ni på hemsidan jag håller på att skriva om ämnet i detta nu.

 

 

Tjaaarå! I'll keep em cuming

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt! Dem stora sidorna på Microgaming hade tydligen gått ihop och tagit bort sina deals och fått MG att gå på deras linje att det inte ska finnas över 30 procent RB. Den infon har jag fått från rätt säker källa.

 

Jag blev några dagar efter det erbjuden en "vanlig" deal på just 5050 av en affe men bad honom återkomma med information om hur sidan kan ha en sån deal och om det verkligen är legit. Hörde inte mer och nu läste jag detta. Det är väl inte direkt osannolikt att MG fick reda på att 5050 erbjöd deals ändå och har kastat ut dem. Detta är dock bara en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen att hitta affe alla! Har fått några riktigt bra erbjudanden. Inväntar att få alla innan jag bestämmer mig vart jag slutar.

 

Som det är nu spelar jag på lockpoker. Satte in 200dollar där till att börja med. Är tyvärr lite för dåligt med action för att kunna hålla sig till en korrekt bankrullehantering i plo. Spelade därför en del mixade stakes från /0,1-/0,5 PLO6max och /0,1 nlh6max.

 

 

spelade okej men sprang dåligt. Minus 92 dollar och ev på +30 och då var det en pott där jag 78% på turn och vi var all in med 52 dollar var och 1,75 som gick in på rivern där han spikade sin kåk. så yetterliggar lite till mitt ev där.

 

Ska spela in en film imrgon tänkte jag. Någon som har tips på var jag kan lägga ut den så att folk kan se.

 

En positiv sak med sessionen var att jag chillade 12 bord nlh! Riktigt oväntat. Känner att 15 bord samtidigt snart ska gå. Let there be rake!!!

 

 

Vet inte om det är så positivt ifall du vill utveckla din poker, då spelar man ju bara som en robot o drar in rake, men utvecklas fan typ inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på föregående. Riktig d-bag kommentar ursprungligen!

 

Nu till en mycket viktig fråga. Håller på att starta en massa nya konton. Vad ska man ha för användarnamn? Spelar det över huvud taget någon roll?

 

Jag lever under illusionen att man ska ha ett som är så svårt att komma ihåg som möjligt och som inte ser ut som någon annan regs, fuck you B_simpson :P!

 

Synpunkter gott folk! KOm med dem snarast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta mejlet nyss.

 

5050Poker.com lämnar Microgaming

 

Microgaming är huvudman för det pokernätverk i 5050poker.com pokerverksamhet ingår. Microgaming har med mycket kort framförhållning och i strid mot tidigare förespeglingar till 5050poker ensidigt ändrat sina nätverksregler. Först genomfördes ändringen att 5050poker pokerspelare begränsas till att kunna spela på högst två pokerbord samtidigt mot tidigare 10 bord. Trots tidigare löfte att 5050poker inte skulle omfattas av cappningen.

 

Nämnda regeländring påverkar primärt endast ett fåtal speloperatörer i pokernätverket och bolaget anser att åtgärden är ytterligare en i raden av flera diskriminerande åtgärder som vidtagits av Microgaming i syfte att bli av med oönskade speloperatörer (vars spelare oftast tillhör kategorin vinnande spelare).

 

Därefter ställdes under fredagen den 15 juni orlimliga krav på garantier som direkt gjorde det omöjligt för 5050poker att vara kvar i Nätverket.

 

Vi anser att dessa tilltag av Microgaming är en klar diskriminerng och dessutom olaglig särbehandling. 5050 Poker LTD kommer att vidta åtgärder för att stävja regeländringen Supporten är överbelastad med ärenden. Och vi gör vårt bästa för att svara så snabbt som möjligt.

 

Vi jobbar för fullt med att hitta en ny lösning. Och vi återkommer asap med mer information.

 

Uttag samt insättningar är uppskjutna tills vidare.

 

Vi ber om ursäkt för den uppkomna situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mycket att dricka igår så huvudvärken är inte att leka med idag. Är inte så speciellt gammal men känner redan nu att bakfyllorna bara blir värre o värre. Undrar hur illa en bakfylla kan bli. Skulle vara kul att testa den värsta någon gång bara för att få känna på.

 

Känner mig inte 100% redo för att spela poker idag så har börjat ta tag i problemen jag haft med hold'em manager sedan ajg bytte dator nu för sommaren.

 

Råkade skriva in fel licenskey och har efetr det inte kunnat använda programet. Jävligt irriterande att det inte verkar finnas något sätt att byta key. Detta är ingenting man borde börja göra om man redan har huvudvärk. fuck datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mycket att dricka igår så huvudvärken är inte att leka med idag. Är inte så speciellt gammal men känner redan nu att bakfyllorna bara blir värre o värre. Undrar hur illa en bakfylla kan bli. Skulle vara kul att testa den värsta någon gång bara för att få känna på.

 

Känner mig inte 100% redo för att spela poker idag så har börjat ta tag i problemen jag haft med hold'em manager sedan ajg bytte dator nu för sommaren.

 

Råkade skriva in fel licenskey och har efetr det inte kunnat använda programet. Jävligt irriterande att det inte verkar finnas något sätt att byta key. Detta är ingenting man borde börja göra om man redan har huvudvärk. fuck datorer.

 

Om du menar att du skrev fel licence key till HEM så kan man logga in på hemsidan och Nollställa den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul att testa den värsta någon gång bara för att få känna på.

 

drick alla möjliga alkoholhalter och drycker under en låt säga 12-timmars period tills du somnar, sov en bra stund så du inte är full när du vaknar. har du ett någorlunda liv kommer du aldrig dricka alkohol mer.

 

dagenefter-effekter av en så magisk kväll lyder ungefär

fosterställning tills du somnar om 12h senare

näsblod

gråtont

gråtångest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du skrev fel licence key till HEM så kan man logga in på hemsidan och Nollställa den

 

 

Jag stannar mitt i processen. Har inga alternativ. Stnnar där man ska verifiera så kommer jag dit direkt nu när jag startar upp. Har testat att avinstallera tömma filer och göra allt igen, men det måste vara något ajg glömmmer för jag återvänder alltid till den plats jag börja. Läser lite FaQ's nu så ska väl vara fixat snarrt.

 

Fortfarande bakis. Kunde dock käka lite nu till matchen. Blev dessvärre lite deprimerad av hur jäääääääääävla tråkig matchen var. Hoppas innerligt att spanien får ett par baklängesmål tidigt mot portugal så vi får lite match. Finns roligare saker att göra än att sitta o titta på 90 minuter passar i backlinjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden kan börja!

 

Då jag har tagit ut hela min rulle och nu börjat om på nytt med 500euro kan jag inte spela så högt och då det är mycket dålig action på plo20 hu är jag tvungen att söka mig tillbaka till nlhHU. Hade glömt hur roligt detta spelet var och körde en entimmessession på 4 bord idag.

 

Lyckades i början av månaden att tappa i princip hela rullen på lpo50HU och har nu en vinstsvit på 8 sessioner. Är nu bara 5 sessioner från att fylla hold'em manager med grönt! och 18 sessioner från mitt gamla rekord på dubbelgrönt. Den gången räknade jag iofs inte resultatet utan ev+ggrönt. Skulle vilja utfärda en tävling om vem som kan få den längsta gröna sviten att visa upp i HM! Kan vara i vilken disciplin som helst. och ni behöver inte ha inställt på alla spel utan ni kan nischa. Losar ni en i nlh bryter den inte eran plo-svit.

Vill även utlysa en rekordtävling där vinnaren är den med flest vinnande sessioner i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden kan börja!

 

Då jag har tagit ut hela min rulle och nu börjat om på nytt med 500euro kan jag inte spela så högt och då det är mycket dålig action på plo20 hu är jag tvungen att söka mig tillbaka till nlhHU. Hade glömt hur roligt detta spelet var och körde en entimmessession på 4 bord idag.

 

Lyckades i början av månaden att tappa i princip hela rullen på lpo50HU och har nu en vinstsvit på 8 sessioner. Är nu bara 5 sessioner från att fylla hold'em manager med grönt! och 18 sessioner från mitt gamla rekord på dubbelgrönt. Den gången räknade jag iofs inte resultatet utan ev+ggrönt. Skulle vilja utfärda en tävling om vem som kan få den längsta gröna sviten att visa upp i HM! Kan vara i vilken disciplin som helst. och ni behöver inte ha inställt på alla spel utan ni kan nischa. Losar ni en i nlh bryter den inte eran plo-svit.

Vill även utlysa en rekordtävling där vinnaren är den med flest vinnande sessioner i rad.

 

Tror den gode HeroinHero har haft en månad utan förlustsession. (Åtminstone en månad utan förlustdagar).

 

dvs om du ville ha ett mål att jobba mot eller så, ville inte va dryg :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror den gode HeroinHero har haft en månad utan förlustsession. (Åtminstone en månad utan förlustdagar).

 

dvs om du ville ha ett mål att jobba mot eller så, ville inte va dryg :P

 

Jag ville bara veta hur mkt folk kna plussa i rad. Ganska intressant faktiskt. Dagar är bättre än sessioner också. Annras kan man bara kötta korta vinannde sessioner. Dagar är den nya tävlingen!

 

Kan gissa att HeroinHero multitablar nlh. Känns som ett säkert kort om man vill vinna många sessioner i rad. Ska försöka att tableselecta lite bättre framöver för att få ner variationen lite och gå mot rekord. En vecka känns som ett bra mål att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har brutit min winnignstreak ett par gånger nu. Trots detta har resultatet varit riktigt bra faktiskt! Anledningen till detta är att jag totalt övergivit multitabling 6-max och istället fokuserat på PLO HU, som väl egentligen är det enda spel jag slår. Skrev tidigare i min blogg att jag skulle ägna mig åt bättre money management. SÅnt strunt orkar jag inte hålla på med. Har 200 mb euro att baila ut mig med samt min rb om jag skulle busta. Spelar ändå så lågt att jag måste höja insatsen lite för o kunna tjäna ihop något.

 

Så spelar just nu plo hu 0,25/0,5 med en rulle på cirkus 1000 euros. Satte in 500 den 18e så är relativt nöjd med resultatet so far. Mycket med tanke på att jag lyckades 6-maxa ner rullen till 64 euro inna jag bestämde mig för att det var DAGS ATT RUSHA!

 

Vill speciellt tacka vindruvan för sitt generösa bidrag. Lycka till med att 3beta en nit 80% och alltid c-beta.

 

Fråga:

 

- Vad har ni som är riktigt duktiga för stats i PLO HU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man säga skyll dig själv om motståndaren floppar nötkåken.

Han slowspelar flopp.

SYnar turn då jag fiskar upp steg- + str8flushdrag.

Blir en jävla assa bets på river då han ahr bästa kåken och jag sätter min str8 flush. Får in det för 600bb. Kvällen är räddad.

 

DAGS ATT SOVA. Multitaska samtidigt som man spelqar HU - dålig ide!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har under hela sommaren lirat på rätt okej. De stora resultaten har dessvärre uteblivit. Spelar bra när jag lirar för att jag känner för att lira. Sen har jag varit med i ett endurance race på entraction. Det har gjort att jag spelat när jag inte skulle gjort det egentligen och därför förlorat. Nu är racens tid dock förbi och jag tror detta komemr innebära en positiv uppsving för mitt saldo.

 

En rolig sak som hänt pokermässigt i somamr är attjag lyckats sälja några träningsvideor! Länge velat göra detta och hoppas att det ska leda till att jagkan kamam hem lite coachingpengar.

 

Ni som coachar - vilekt är det bästa sättet att ta betalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntade kommentar från "om du tycker pokern är död ska du se mitt sexliv"-snubben ;)

 

Hur som helst om vi kör på natura måste vi ha man ha någon slags snygghetskoefficient så att värdet blir det rätta. I o f s så ordnar det sig själv när ens egen hastiget ökar, linjärt eller exponentiellt?, med motpartens snygghet.

 

Snygghet --> oändliheten

då går

Hastighet --> Oändligheten

och

Tiden --> 0

 

Därav är en oändligt vacker kvinnas tid ovärderlig!

 

Har under senaste dagrna märkt hur mycket det utvecklar ens spel att göra videor. Riktigt kul faktiskt att för första gången på år och dar känna att spelet utvecklas. Är rätt elementära grejer också som nästan är konstiga att jag fortfarande höll på med. antar man lätt går in i rutiner och sedan inte reflekterar över deras korrekthet.

 

Håller på att göra ett litet excelblad med adekvata uträkningar för att hjälpa mitt spel. Har skrivit in så att man sätter in potten samt stackarna och sedan räknar den ut hur ofta motståndaren måste folda om du har en viss equity. Har även lite klassiska odds bara - din equity för att syna samt hur mycket du måste få in på nästa gata i händelse av att du synar med implicerade odds. Vad mer bör jag ha med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har tänkt börja lira poker igen efter några månaders uppehåll pga skola. Ska ara läsa 7,5 hp nästkommande läsperiod så tycker det passar sig att börja grinda lite igen.

 

Har tröttnat lite på HU och skulle vilja lira lite 6-max, eller 5-max på svsp igen, eftersom alla verkar gilla det så mycket. Har dock riktigt stora problem med att jag spelar för mkt händer 6-max. Undrar om någon har några konkreta guidelinjer för hur man kan göra för att bli tightare. Skulle vilja bli en riktig nit!

 

Spelar som det är nu 45/40/65/30 ungefär. Bör nämnas att jag lirar uteslutande plo. Skulel vilja komma ner på 20/19/35/15 eller något sånt. Kan någon bra tight jävel berätta sina stats?

 

TACKAR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om någon har några konkreta guidelinjer för hur man kan göra för att bli tightare. Skulle vilja bli en riktig nit!

 

Spelar som det är nu 45/40/65/30 ungefär. Bör nämnas att jag lirar uteslutande plo. Skulel vilja komma ner på 20/19/35/15 eller något sånt. Kan någon bra tight jävel berätta sina stats?

 

TACKAR

 

Här kommer ett förslag... Folda mer?

 

Vad betyder den sista siffran i dina stats btw?

 

Kom till plo8 på svs så kan jag ge dig mina stats!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...