Gå till innehåll

Dags att rusha!


B_simps0n

Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sista tentan avklarad så nu blir det åka av.

 

Satte in 400 kr på, hör och häpna, svsp. Alla säger att det är så fiskigt så måste testa en gång för alla. ska göra en lite seriös satsning.

 

spelade första sessionen nu. Fick in 477 händer på plo400 hu.

 

Lyckades spela 63/56/17 vilket är ganska tight för mig, men tror optialt hade varit lite tightare. Kring 60/54/15-ish. Motståndet var inte så lätt som jag troded. Båda motståndarna jag mötta spelade under 70 procent av händerna och hade 3-bet kring 30%. En av dem 4-betade tom light, vilket är sjukt för så låga nivåer. Gick ändå vinnande ur duellerna då deras postflop inte var speciellt bra.

 

Resultat:+431,71

 

Rulle:850-ish

 

Ska spela en session till ikväll om jag får ordning på min hud på min sationära dator. Lägger in ett inlägg då så kan ni få joina mig på borden

 

Over and out// Sexyboooi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start!

 

Spelade 4 bord HU en timme nu. Måste säga att det är roligt att spela HU på de lägsta borden när man själv kör tight o seriöst o motståndet slaskar satan.

 

fick två drömmotståndare nu som båda var villiga att spela 2 bord. Den ena nickade jesstii och spelade 85/73/89/49. Från honom kom de mesta vinsterna(450kr- 900bb på 181 händer :P)

 

Sprang dock ganska dåligt och slutade sessionen 281kr upp. Ev mässigt upp 742 på 485 händer.

 

Ska spela igen imorgon förmiddag. Hoppas någon är sugen på att lira då!

 

 

Rulle: 1070sek

 

session: +280

 

Nick: sexybooooi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några händer från gårdagen

 

Boss $50.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1964207

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $135.26

Hero (BTN/SB): $197.10

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN/SB with J :club: 6 :spade: 7 :spade: 8 :club:

Hero raises to $1.50, BB raises to $4.50, Hero calls $3

 

Flop: ($9.00) K :diamond: 7 :diamond: 5 :spade:(2 players)

BB bets $7.00, Hero calls $7

 

Turn: ($23.00) 9 :heart:(2 players)

BB bets $17.25, Hero raises to $60.37, BB raises to $123.76, Hero calls $63.39

 

Syn på flopp rätt?

 

2.

 

Boss $50.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1964209

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $146.56

Hero (BTN/SB): $153.12

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN/SB with 6 :spade: Q :heart: 4 :diamond: 9 :heart:

Hero raises to $1.50, BB raises to $4.50, Hero calls $3

 

Flop: ($9.00) 6 :club: 3 :diamond: 2 :club:(2 players)

BB bets $6.75, Hero calls $6.75

 

Turn: ($22.50) 4 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.87, BB calls $16.87

 

River: ($56.24) 9 :diamond:(2 players)

BB bets $42.18, Hero calls $42.18

 

Den här är inte från gårdagen men visar lite varför jag förlorar när jag spelar 6-max

 

Boss $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1964318

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $187.02

BB: $169.07

UTG: $312.06

CO: $1094.01

Hero (BTN): $647.08

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 6 :club: 4 :club: T :spade: 9 :heart:

1 fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $12, 1 fold, BB calls $11, CO raises to $39.37, Hero calls $27.37, BB calls $27.37

 

Flop: ($118.61) 4 :diamond: T :club: 2 :heart:(3 players)

BB checks, CO checks, Hero bets $59.30, BB folds, CO raises to $296.51, Hero raises to $607.71, CO calls $311.20

 

Turn: ($1334.03)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fotrsatt väldigt bra på the micros. Det är lite störigt att det är så svårt att få motståndare bara. Lyckades inte en enda gång få igång mer än 3 bord ploHU, så slutade med att jag satte mig på två bord nlhHU och två bord ploHU.

 

Krossade fullständigt holdem borden och tog en motståndare på 700bb på 385 händer. Var extremt lätta och sköna pengar då FI spelade 45/37/47/24, vilket i princip gjorde att jag vann pengar av honom enbart genom att bara höja 2x från knappen rätt så frekvent. Stal 88% och detta känns nästan som optimalt mot FI - GG

 

Fick inte igång några vettiga games i PLO och slutade sessionen ENBART 700bb + på 376 händer. Älskar micros!

 

Avslutar med att visa denna mycket ostandard handen. FI spelade 62/55/60/50, la sig så gott som aldrig, bluffade som en dåre och överskattade alla sina händer. Synade ner med ess högt typ :P

 

Boss $50.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1965619

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $192.66

Hero (BB): $165.18

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 8 :heart: J :club: K :spade: 9 :club:

BTN/SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, BTN/SB raises to $13.50, Hero calls $9

 

Flop: ($27.00) T :spade: 4 :diamond: J :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $27.00, Hero calls $27

 

Turn: ($81.00) 9 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $81.00, Hero raises to $124.68, BTN/SB calls $43.68

 

 

 

Session: +1089sek

 

Rulle: 1980sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte spela lite ikväll. Fram till dess. Är det ngn som har ett cardrunnersaccoutn den vill dela med sig av eller vet ngt sätt man kan få tillgång till filmerna gratis? Kunde ladda hem en del på pokertorrents men var tvungen att göra ngn enkät för att bli medlem där så det kändes itne värt det?

 

Kan man bli medlem för 30 dolls i en månad, tanka allt man vill ha o sen bara lämna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet går vidare bra och har fortfarande inte haft en förlorande dag. Idag fick jag bara in 373 händer på plo 0,25/0,5-1/2 HU. Testade även lite 5-max då det var extremt dåligt med action.

 

Swingade ganska mkt på 1/2 så väntar med det i fortsättningen tills rullen är i alla fall 5000kr. Förhoppningsvis ska detta inte dröja mer än tills absolut längst onsdag om jag får ngn action i veckan.

 

Gillar att det finns så många aggrofiskar på svsp. Föredrar dessa jätemkt framför nittiga fiskar. I af i plo. I hu kan det vara gött att bara ta ltie åt gången genom att kötta dem preflop.

 

en lite intressant hand från dagens pass på 1/2

 

Boss $200.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1966784

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $500.06

Hero (BTN/SB): $398.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 3 :club: 4 :diamond: K :spade: 6 :spade:

Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero calls $12

 

Flop: ($36.00) 6 :diamond: 5 :diamond: 6 :club:(2 players)

BB bets $36.00, Hero raises to $90, BB calls $54

 

Turn: ($216.00) 9 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $108.00, BB calls $108

 

River: ($432.00) A :heart:(2 players)

BB bets $284.06

 

Vad ska jag göra här?

 

 

 

Rulle: 2685

 

Session +803sek

 

Mick: sexybooooi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOOOM! Där kom förlustsessionen. Förlorade hela dagsgränsen på 1500kr. Mycket irriterande då jag till en början var upp 500kr och spelade bra. Blev sedan riktigt kortdöd och började tilta rejält. Kändes som att jag blev bluffad hela tiden för min motståndare bara köttade på. De gånger då ajg faktiskt fick ngt, eller försökte hjältesyna, för att se om fi faktiskt hade ngt, blev jag krossad av nöten varje gång.

 

Bara att ta nya tag och gå ner på /0,5 igen tills rullen e uppe i 2k igen så ajg kan gå upp

 

 

Session: -1500sek

 

Rulle: 1165sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu varit ledig i 16 dagar. Under den tiden har jag hunnit med imponerande fem utekvällar. Hur många brudar tror ni då har raggat på mig? NOLL - jag suger på dansgolvet och kommer aldrig att få ligga. Igår trodde jag en tjej raggade på mig, men det visade sig att hon trodde jag var Christian? wtf.. antagligen killen jag snott en mössa av tidigare under kvällen. Trots nederlaget höll jag humöret uppe och fortsatte att ragga.. KING!

Så när jag varit ute har alltså noll, vi kan säga en halv, Christian kan faktiskt varit en riktigt dålig raggningsreplik också, raggat på mig. Hur många tjejer har jag då raggat på? Svar: ungefär tre. Hur många av dem armbågade mig i huvudet med flit? En.

Hur som helst. Imorgon är en ny dag och som en vis man en gång sa "med pengarna kommer brudarna" Keep it real så ses vi på svenska spel imorgon!

 

 

Rulle: 2002kr

 

Session: +400sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu varit ledig i 16 dagar. Under den tiden har jag hunnit med imponerande fem utekvällar. Hur många brudar tror ni då har raggat på mig? NOLL - jag suger på dansgolvet och kommer aldrig att få ligga. Igår trodde jag en tjej raggade på mig, men det visade sig att hon trodde jag var Christian? wtf.. antagligen killen jag snott en mössa av tidigare under kvällen. Trots nederlaget höll jag humöret uppe och fortsatte att ragga.. KING!

Så när jag varit ute har alltså noll, vi kan säga en halv, Christian kan faktiskt varit en riktigt dålig raggningsreplik också, raggat på mig. Hur många tjejer har jag då raggat på? Svar: ungefär tre. Hur många av dem armbågade mig i huvudet med flit? En.

Hur som helst. Imorgon är en ny dag och som en vis man en gång sa "med pengarna kommer brudarna" Keep it real så ses vi på svenska spel imorgon!

 

 

Rulle: 2002kr

 

Session: +400sek

Hahahaha :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa till mig själv förra veckan att ajg inte skulle skriva i den här dagboken igen förrän jag hade en rulle på 5kg sek. Det tog lite tid men nu är jag äntligen här!

 

Har gått väldigt knakigt senaste tiden. Detta på grund av en enda sak - deepstacked 5max plo(djävulens påfund).

 

Har de senaste åren nästan uteslutande spelat ploHU med 100-200bb. På svenska spel är det relativt vanligt att man efter en stund sitter med 1000bb djupa stackar. Då jag varken är van vid detta eller formatet 5-max har jag, enligt mig, ofta fått coolers emot mig. Börjar förstå nu att topp två utan redraws kanske inte är super att pusha 1000bb djupt på flopp.

 

Övergav djävulskapet idag och återvände till gamla bekväma plo1/2HU, som jag gått upp till trots för liten rulle då lägre stakes längre suger.

Väl där lyckades jag idag få igång 4 bord HU mot en motståndare i två omgångar. Tog 2k vardera från dem på ca 900 händer sammanlagt.

 

Den andra motståndaren var extra rolig att besegra då ett sm emblem prydde hans avatar. Tydligen en gammal svensk mästare i plo jag nu tog för 1000bb :). Mycket meriterande - slog en vinanre av donkamentens donkament!

 

Alltså

 

Session: +3155sek

Rulle: 5230sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara uppmärksamma alla på att det kan vara bra att få en ordentlig natts sömn inför morgondagens sm i pot limit omaha! Det är den riktiga turneringen också och inte mesvarianten där man spelar 10 stycken per bord. Så spänn på er säkerhetsbältena för snart blir det åka av!

 

Jag kommer ladda med att dricka mig pissfull och bomba hela turneringen igenom, ses på finalbordet : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...