Gå till innehåll

Dags att rusha!


B_simps0n

Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har inte spelat på svsp sedan sm. Tiltades hårt av mitt dåliga spel. För att få en mer positiv känsla valde jag att sätta in 70+50 dollar på stars och försöka rusha lite. Har nu på tre sessioner sprungit upp pengarna till 600 dollar.

 

Spelade in en del av en session mot en rktigt aggro spelare som bluffade hela tiden. Jag fick snabbt några reads på honom. Dessa var:

 

- Om han inte c-betade la han sig så gott som alltid mot en bet av mig.

- C-betade han och checkade turn ur position la han sig också nästan alltid om jag betade.

- C-betade han tre gator i rad bluffade han så gott som alltid.

- Checkade han och synade flera gator hade han ofta nöten.

 

Här kan ni kolla på videorna och säga vad ni tycker om mitt spel:

 

del 1

 

http://vimeo.com/53146146

 

del 2

 

http://vimeo.com/53146147

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande inte spelat något mer på svenska spel. Tack vare min goodrun på stars har känslan varit bra där och jag har fortsatt visat goda resultat.

 

Älskar att det går så snabbt att hitta fisk på sidan. Även om det finns mycket duktiga regs är flödet så stort att du inom minuter kan testa ett tiotal motståndare och välja ut de som verkar vara sämst.

 

Funderar för tillfället allvarligt på att strunta i den höga raken och köra på stenhård tableselection. Förhoppningsvis kommer detta att vara ett vinannde drag i längden.

 

I samma veva som full tilt re-launchades kunde stars utnyttja deras run-it-twice-program vilket reducerar variansen avsevärt. Tyvärr använder nästan ingen denna möjlighet och det är dessutom riktigt irriterande att man inte kan se om motståndarna har r.i.t på. Förstår inte varför man inte skulle vilja ha detta.

 

 

Rulle(stars): 745$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taktiken att tableselecta fungerar bra.

 

Har tidigare alltid spelat det motstånd jag kunnat få då actionen på ploHU micro och lowstakes är väldigt dålig på många sidor. På stars har ajg möjligheten och det går riktigt bra. Lägger ut en till video där ajg spelar om någon är sugen på att coacha lite.

 

 

grafen visar mina resultat på stars sedan jag satte in i onsdags. Allt är från plo50 hu

 

 

dennmnadenpokerstars.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag lirar nu på några dagar. Spelade ganska mycket, ca 2000 händer plo50dolalrs HU på stars. Fullt med fisk o bra rull på spelet. Glömde i början av första sessionen bort att tableselecta och gick rätt in i några blodtörstiga regs kl 10 på förmiddagen - oväntat. vände dock sessionen och lyckades sluta på lillplus.

 

Eftermiddagssessionen lyckades jag få en fisk att möta mig på 4 bord HU. Den kampen slutade plus 300dollar i min favör.

 

sista sessionen var den mest idiotiska jag spelat på länge. Spelade först 4 bord HU i ca 30 min. Fick inte igång ngt bra spel och mötte bara en massa tightasses. I tristessen och den lilla dimma kvällens grogg skapat beslutade jag mig för att ta en sväng på plo400dollar 6-max. Satt direkt till höger om en superfisk och tyckte mig ha ett riktigt bra läge. Han spelade typ 90/45/0 och la sig aldrig. Då kom den här handen.

 

 

 

Poker Stars $400.00 Pot Limit Omaha Hi - 6 players - View hand 2002392

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $701.89

UTG: $400.00

MP: $435.21 <-- Superfisken

Hero (CO): $303.13

BTN: $320.00

SB: $97.66

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with T :spade: 3 :club: J :spade: 9 :heart:

1 fold, MP raises to $14, Hero calls $14, 2 folds, BB calls $10

 

Flop: ($44.00) 3 :spade: 5 :spade: T :club:(3 players)

BB checks, MP bets $42.02, Hero raises to $104, BB calls $104, MP folds

 

Turn: ($294.02) 6 :diamond:(2 players)

BB bets $291.22, Hero calls $185.13 all in

 

River: ($664.28) 2 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

 

 

Lackar ur riktigt mycket på turnen. Sämsta möjliga skit!

 

 

Är riktigt nöjd dock att jag trots den förlorade handen inte tiltade och lyckades vinna tillbaka dryga 200dolls innan kvällen var slut. Andra comebacken för dagen - inte något jag brukar göra. Standard är att gräva ett håls till jag ligger där.

 

 

Dagen kan summeras såhär

 

endag.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ett bra tag sen jag spelade någon poker nu! Har istället inriktat mig på börsen och sportsbetting.

 

Vad beträffar sportsbettingen har jag en taktik som är rätt så bra tror jag. Jag gissar en sannolikhet byggd på statistik - kollar tidigare möten, form, hemmaplan/bortaplan osv... Efter det kollar jag på de sidor jag har konton var jag får högst odds. jag sätter min uppskattade sannolikhet till p och det bästa oddset till o. Om 1/p<o så satsar jag pengar på eventet.

 

Satsningsstorleken sätter jag till, bankrulle = B, satsningsstorlek = B*0,05*p

 

Har senaste månaden spelat på 69 event och faktiskt lyckats dra in lite pengar. Det jag undrar är. Över hur många spel måste man vara vinnande för att med allra största säkerhet, säg 99%, kunna säga att man är långsiktigt vinnande?

 

Har hittills inte vågat satsa några större summor och skulle innan jag vågar göra det vilja vara säker på att jag kommer att tjäna pengar efter säg 100 bets.

 

Vad har ni för tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med sportbetting är att man inte bara kan titta på statistik! Gäller ju att kolla upp startelvor, position i ligan (speciellt nu i slutet av ligorna då ett lag som ligger i mitten är omotiverade när de möter ett lag i botten som krigar för att klara sig kvar). Hur många spel som krävs för att se att man är vinnande är nog iallfall 500+ eller så :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...