Gå till innehåll

Team Microvåg - lockdown resten av året


ViktorH

Recommended Posts

heh.. lyssna NOGA nu, tar tillbaka det jag sa om rekordmånad! ska gå back i september!! HALLÅ!!!

 

 

mvh -15k för dagen and counting. (spelar iofs d-game så bör väl stänga ner trots värdet)

 

 

edit: var såna här sessioner (i alla fall 8-10k av detta backet, som jag gjorde ca 35k-45k back i förra månaden. Måste lära mig inte spela d-game).

Har fortfarande kul dock, mötte nån forumit i HU vilket var kul, han var trevlig!

Sista handen var den här, då jag fick singla slant på river om han hade 79, missade fd eller träff på 8an.

 

givet hur mycket jag synstationat mig i matchen så var det nog en fold, men här är vi balanserade :oops:

 

Boss $2000.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2299982

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $4255.00

BTN/SB: $7331.16

 

Pre Flop: ($30.00) Hero is BB with Q :heart: A :club:

BTN/SB raises to $40, Hero raises to $160, BTN/SB calls $120

 

Flop: ($320.00) 8 :club: 8 :diamond: 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $180.00, BTN/SB raises to $425, Hero calls $245

 

Turn: ($1170.00) Q :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $726.00, Hero calls $726

 

River: ($2622.00) 3 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $6020.16, Hero calls $2944 all in

 

Final Pot: $8510.00

BTN/SB shows A :spade: 8 :spade:

BTN/SB wins $3076.16

(Rake: $5.00)

 

Känns nog inte så jättehett att betsyna den floppen för att sen vika TPTK när en miljon drag missar.

 

Posta inte resultat om du vill ha input :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mina källor säger att du gillar anime. Lust att lista dina top5-serier? Behöver något nytt att glo på :-D

 

hmmmmmm knepigt. Är egentligen mest glad för mangan (som man läser förstås), men i vissa fall har animeskaparna gjort det bra.

Postar lite klipp till varje serie, ofta är det nån form av fight för det är de jag minns.

 

FullMetal Alchemist Brotherhood är en trevlig serie på endast 64 avsnitt som definitivt är sevärd.

FMA Brotherhood: (fjärde öppningslåten i serien, textning går att sätta på)

 

 

Death Note läste jag bara, men har hört animen ska vara bra.

 

Vill du gå på längre serier så är Naruto och Bleach (som jag sett sedan jag var tidig tonåring) riktigt bra, men de är uppe i 5-600 avsnitt för tillfället och byggs ännu på. Animen är dock värd att se, speciellt om du inte har nåt liv :roll:

 

Naruto: (från Shippuuden, långt in i andra delen av serien, Sasuke vs Killer Bee)

 

Bleach: (Zaraki Kenpachi vs Tousen)

 

 

Fairy Tail är en lättsam serie (läser bara mangan) som på nåt sjukt sätt berör på djupet oavsett vad den handlar om för tillfället.

Fairy Tail: (randomscener för att skapa uppfattning)

 

Elfen Lied är fin om du gillar nakna 13-åriga flickor som sliter kroppsdelar av människor. (huvudpersonen utsedd till den mest brutala i animevärlden f.ö.)

Postar första minuterna ur första avsnittet nedan för att ge dig en bild. Tyvärr med engelsk dub (se alltid med originalspråk och engelska subs)

 

 

 

Det finns hur mycket bra som helst. Temat för de flesta serier jag sett och gillat är väl nån form av inre kraft som existerar i det universum serien utspelar sig. (renkinjitsu, alkemi, i FMA Brotherhood. chakra i Naruto. Reiatsu i Bleach. Magi i Fairy Tail, osv.)

Vet inte varför det blivit så, är väl min genre bara.

 

 

Ja där fick du lite smått å gott. Måste gå igenom min gamla anime-HD om jag ska kolla upp allt jag sett genom åren, hoppas du hittar något du gillar. (FMA Brotherhood är nog bäst att börja med, avslutar jag med, om du inte blir helt hooked på Elfen Lied-klippet ovan ;-) )

 

 

fake edit: Claymore också värd att se! Kommer inte ihåg exakt hur långt animen sträcker sig, men når man dit kan man bara hoppar över till mangan där.

Claymore: (du kan se 5 min eller nåt, fight mellan Clare och Rigardo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom ett par massa av de första sidorna i den här på halvfyllan nyss, Trillske/Poddna/Viktorh/Meta/våldsamdekadens-kombon är totalt guld imo!

 

finns där nåt kvar? när vi blev outade av IRLers så panikediterade jag bort de ~40-50 första sidorna om jag inte minns fel

 

(kan dock tilläggas att varenda liten historia och anekdot finns sparad på min datta :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns där nåt kvar? när vi blev outade av IRLers så panikediterade jag bort de ~40-50 första sidorna om jag inte minns fel

 

(kan dock tilläggas att varenda liten historia och anekdot finns sparad på min datta :) )

 

Många inlägg är obv borttagna, men stämningen och några citerade inlägg lever i evighet .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmmmmm knepigt. Är egentligen mest glad för mangan (som man läser förstås), men i vissa fall har animeskaparna gjort det bra.

Postar lite klipp till varje serie, ofta är det nån form av fight för det är de jag minns.

 

FullMetal Alchemist Brotherhood är en trevlig serie på endast 64 avsnitt som definitivt är sevärd.

FMA Brotherhood: (fjärde öppningslåten i serien, textning går att sätta på)

 

 

Death Note läste jag bara, men har hört animen ska vara bra.

 

Vill du gå på längre serier så är Naruto och Bleach (som jag sett sedan jag var tidig tonåring) riktigt bra, men de är uppe i 5-600 avsnitt för tillfället och byggs ännu på. Animen är dock värd att se, speciellt om du inte har nåt liv :roll:

 

Naruto: (från Shippuuden, långt in i andra delen av serien, Sasuke vs Killer Bee)

 

Bleach: (Zaraki Kenpachi vs Tousen)

 

 

Fairy Tail är en lättsam serie (läser bara mangan) som på nåt sjukt sätt berör på djupet oavsett vad den handlar om för tillfället.

Fairy Tail: (randomscener för att skapa uppfattning)

 

Elfen Lied är fin om du gillar nakna 13-åriga flickor som sliter kroppsdelar av människor. (huvudpersonen utsedd till den mest brutala i animevärlden f.ö.)

Postar första minuterna ur första avsnittet nedan för att ge dig en bild. Tyvärr med engelsk dub (se alltid med originalspråk och engelska subs)

 

 

 

Det finns hur mycket bra som helst. Temat för de flesta serier jag sett och gillat är väl nån form av inre kraft som existerar i det universum serien utspelar sig. (renkinjitsu, alkemi, i FMA Brotherhood. chakra i Naruto. Reiatsu i Bleach. Magi i Fairy Tail, osv.)

Vet inte varför det blivit så, är väl min genre bara.

 

 

Ja där fick du lite smått å gott. Måste gå igenom min gamla anime-HD om jag ska kolla upp allt jag sett genom åren, hoppas du hittar något du gillar. (FMA Brotherhood är nog bäst att börja med, avslutar jag med, om du inte blir helt hooked på Elfen Lied-klippet ovan ;-) )

 

 

fake edit: Claymore också värd att se! Kommer inte ihåg exakt hur långt animen sträcker sig, men når man dit kan man bara hoppar över till mangan där.

Claymore: (du kan se 5 min eller nåt, fight mellan Clare och Rigardo)

 

TY! Redan sett allt förutom Fairy Tail och Naruto men ska ge Fairy Tail en chans :)

Death Note animen är brutalt bra. Rekar Code Geass: Lelouch of the Rebellion. Animen kom ut före mangan för ovanlighetens skull. Finns 2 säsonger och runt 50 avsnitt totalt.

 

Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) gillas också. Animen började sändas i år men mangan (som jag inte läst än) har hållt på ett tag :)

 

Nämner du Claymore så måste du känna till guldserien Berserk men nämner den ifall du skulle missat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TY! Redan sett allt förutom Fairy Tail och Naruto men ska ge Fairy Tail en chans :)

Death Note animen är brutalt bra. Rekar Code Geass: Lelouch of the Rebellion. Animen kom ut före mangan för ovanlighetens skull. Finns 2 säsonger och runt 50 avsnitt totalt.

 

Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) gillas också. Animen började sändas i år men mangan (som jag inte läst än) har hållt på ett tag :)

 

Nämner du Claymore så måste du känna till guldserien Berserk men nämner den ifall du skulle missat :)

 

Gillade inte animen så mycket till fairy tail om man jämför relationen manga:anime med andra serier. Hade svårt att hitta bra källor med, men det kan man nog lösa.

(kan ha varit för att jag kollat i för dålig kvalité eller nåt förresten, prova själv å se)

 

Berserk började jag aldrig kolla på, kommer inte ihåg varför, men ska youtuba lite :)

 

Naruto är nog överlägset bästa långa serien hittills. Ska du ändå se en långserie så kör den (också!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör lite omvända incitament vilket kanske inte är toppen för mitt spel.

 

backar jag 10k en helgdag så går jag alltid ut.

 

backade 11.2k igår, bestämmer mig för att gå ut, tar en öl och plussar tillbaka 10.4k av förlusten.

 

Idag backade jag bara 10k rakt ut på typ 40 minuter, 5/10. Tror jag försöker säga till mig själv att jag egentligen vill ut å supa.. :roll:

 

Edit:

 

mvh overshare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, skön edit :lol:

 

hehe, har så sjuka bilder jag vill posta här :mrgreen:

 

 

 

ÄNTLIGEN är fokus tillbaka i mitt spel. spelat så jävla dålig poker senaste veckan. Förmodligen runt 40k i rena d-gameförluster. Äckligt.

 

 

Hand från sessionen jag fortfarande spelar:

FI ny reg eller nåt sånt, hyfsat LAG, men tror inte han är speciellt duktig.

(en 100bb-preflop allin SYN med J8s stödjer tesen).

 

TURN är det som intresserar mig, med dubbel hålpipa kan jag ta en syn för att sedan ge upp missat drag, alternativt höja river om nåt scarecard som en kung, 8a eller eller hjärter lägger sig.

 

alternativt så raisar jag turn, för att sedan skjuta alla hjärter, kungar, 8or samt förstås när jag sätter mitt drag.

 

Vad är era tankar? River bet size?

 

Boss $1500.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2306742

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (CO): $3447.41

BTN: $1537.50

SB: $1470.00

BB: $2898.55

UTG: $7093.51

 

Pre Flop: ($22.50) Hero is CO with 8 :club: T :club:

UTG raises to $45, Hero raises to $135, 3 folds, UTG calls $90

 

Flop: ($292.50) 3 :diamond: 6 :club: Q :heart:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

Turn: ($292.50) 9 :heart:(2 players)

UTG bets $180.00, Hero raises to $510, UTG calls $330

 

River: ($1312.50) K :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero bets $960.00,

UTG raises to $6448.51, Hero folds

 

Final Pot: $3232.50

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

Mot tight /10-reg, 28 river bet% (lol)

Enkel bet/fold river?

Boss $2000.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2306758

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $4210.51

BTN: $4495.96

SB: $1950.00

Hero (BB): $4000.00

UTG: $7503.00

 

Pre Flop: ($30.00) Hero is BB with 6 :diamond: 6 :club:

1 fold, CO raises to $45, 1 fold, SB calls $35, Hero calls $25

 

Flop: ($135.00) 5 :club: T :heart: 2 :spade:(3 players)

SB checks, Hero checks, CO checks

 

Turn: ($135.00) 6 :heart:(3 players)

SB bets $101.25, Hero raises to $245, CO folds, SB calls $143.75

 

River: ($625.00) 4 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $390.00, SB raises to $1660, Hero ??

 

folds

 

Final Pot: $1405.00

SB wins $1270.00

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

Bjuder även på denna mot bobbyjfr som hämnd för utdragningen:

 

Boss $1500.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2306752

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (CO): $2940.00

BTN: $1490.82

SB: $2913.55

BB: $8773.51

 

Pre Flop: ($22.50) Hero is CO with Q :club: Q :diamond:

Hero raises to $43.12, BTN raises to $161.24, 2 folds, Hero raises to $2940, BTN calls $1329.58 all in

 

Flop: ($3004.14) 7 :heart: 6 :heart: A :club:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($3004.14) A :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($3004.14) 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

 

Final Pot: $3004.14

Hero shows Q :club: Q :diamond:

BTN shows 4 :heart: 5 :heart:

BTN wins $2989.14

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

 

 

Dagens tips från ViktorH: undvik sperma i ögat

 

 

pr27.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Inte cbet med den klöver 6 på brädet?;) Gillar syn mer på turn , du bör väldigt sällan ha värdehänder här? Som spelat känns river som given bluff ju även om vi inte reppar så mkt mer än j10 lr slowad qq? Vad kan du mer ha?

Frågan är hur ofta du 3b j10 co vs utg ? Gör det iofs hellre som nu när btn och sb bara har 100 bb än om de är djupa och vi mer profitabelt kan syna squeeze ?(suited obv)

 

Hand 2. Hmm hur mkt händer har du på fi? Flattar han 87s sb vs co med dig bakom tror du?;) isf tkr jag nog man kan vika med given info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Inte cbet med den klöver 6 på brädet?;) Gillar syn mer på turn , du bör väldigt sällan ha värdehänder här? Som spelat känns river som given bluff ju även om vi inte reppar så mkt mer än j10 lr slowad qq? Vad kan du mer ha?

Frågan är hur ofta du 3b j10 co vs utg ? Gör det iofs hellre som nu när btn och sb bara har 100 bb än om de är djupa och vi mer profitabelt kan syna squeeze ?(suited obv)

 

Hand 2. Hmm hur mkt händer har du på fi? Flattar han 87s sb vs co med dig bakom tror du?;) isf tkr jag nog man kan vika med given info?

 

Cbetar hellre också. Vi reppar i princip ingenting på turn nu och om man inte vill spela värdehänder såhär (vilket jag inte vill) blir det sjukt skevt att spela T8 såhär. Rivern är såklart bet som spelad.

 

Tror inte jag trebetar pre heller för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Inte cbet med den klöver 6 på brädet?;) Gillar syn mer på turn , du bör väldigt sällan ha värdehänder här? Som spelat känns river som given bluff ju även om vi inte reppar så mkt mer än j10 lr slowad qq? Vad kan du mer ha?

Frågan är hur ofta du 3b j10 co vs utg ? Gör det iofs hellre som nu när btn och sb bara har 100 bb än om de är djupa och vi mer profitabelt kan syna squeeze ?(suited obv)

 

Cbetar hellre också. Vi reppar i princip ingenting på turn nu och om man inte vill spela värdehänder såhär (vilket jag inte vill) blir det sjukt skevt att spela T8 såhär. Rivern är såklart bet som spelad.

 

Tror inte jag trebetar pre heller för övrigt.

 

Ni har förstås rätt i att det ska vara en cbet på den brädan. Mina tankar gick mer i att om jag bara synar turn, så kan han gå c/c och c/r med hela sin värderange på river och jag måste checka och ge upp, dvs endast hoppas på att draget sitter (vilket kanske inte är fel).

 

Snespelat av mig att inte c-betta, vilket förstås gör att jag inte reppar särskilt mycket på turnbrädan. Antar jag hade kunnat spela QQ och kanske Q9 så med, även om jag förmodligen cbettar Q9.

 

ATs, AKs, AJs som jag isolerar honom med kan förstås också spelas så som jag spelade den, men ja, cbet är väl att föredra still.

 

T8s 3bettar jag mycket hellre här än att syna eller folda, Meta.

 

 

Hand 2. Hmm hur mkt händer har du på fi? Flattar han 87s sb vs co med dig bakom tror du?;) isf tkr jag nog man kan vika med given info?

 

 

stort sample. A3s och 78s kan han nog spela som spelat. tråkiga är om han kan ha en massa bustade fd han pushar, men FI är inte särskilt kreativ och som sagt löjligt låg river bet% vilket tillsammans med nitighet överlag gärna leder mig till en bet/fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss spelat den sjukaste pokersession jag någonsin varit med om.

 

Grisfisk kommer in och spelar 125 händer. Spelar varenda hand. Reloadar hela tiden. Slutar back 28000 innan han ger upp.

 

 

Själv slutade jag BE på bordet, men vill ändå dela med mig av den här sjukhushistorian. Har inte ens hunnit äta frukost pga detta förrän nu.

 

 

 

mvh pokernärintedöd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite svenska spel idag och nej, pokern är inte död, det är precis som varje gång jag sätter mig, blir förvånad över att inget förändrats. Finns heller ingen poäng för någon att begränsa sig lägre än /20 så länge man har råd, vilket också alltid förvånar mig.

 

Är heller inget konstigt med att äta frukost klockan 19:05.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite svenska spel idag och nej, pokern är inte död, det är precis som varje gång jag sätter mig, blir förvånad över att inget förändrats. Finns heller ingen poäng för någon att begränsa sig lägre än /20 så länge man har råd, vilket också alltid förvånar mig.

 

Är heller inget konstigt med att äta frukost klockan 19:05.

 

rätt sjukt ja, även om pizzan inte beställdes förrän 20:35 och forumklockan visar fel som vanligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...