Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga individuella reads.

Preflop: Hero is BB with 5 :club: 3 :club:

UTG folds, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 folds, MP3 folds, CO calls, Button calls, SB calls, Hero checks

En skräphand men får man spela gratis så är det här ju så nära idealläge för den man kommer i en ohöjd pott som är rejält multiway.

Flop: A :club: Q :heart: K :club: (7 SB) (7 players)

SB checks, Hero bets, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 calls, CO calls, Button folds, SB folds

En veritabel kanonflopp för mig. Inte nog med att jag floppar ett färgdrag utan i mitt tycke det bästa möjliga färgdraget. (Dels får jag ju ett bakdörrsfärgstegdrag men framför allt gör det faktum att både esset och kungen är ute det rejält mindre sannolikt att någon drar till en överfärg. Tre höga kort gör det ju också mycket troligare att andra har träffat något de kan tänka sig att betala av med om jag får in färgen.

Gissar att jag har en snittequity på 30-40% här så att jag ska göra någonting för värde är ju givet. Frågan är bara vilket som är bäst att betta eller checkraisa? Väljer att betta ut i hopp om att någon skall gilla floppen tillräckligt för att höja och eventuellt ge mig ett schysst trebetsläge. Rätt eller fel?

Turn: 8 :club: (5 BB) (4 players)

Hero bets, UTG+1 calls, MP1 folds, CO calls

Sätter färgen. Efterssom ingen visade sig sugen (att höja) på floppen så ser jag ingen anledning att riskera en rundcheck utan bettar igen.

River: 5 :diamond: (8 BB) (3 players)

Hero bets, UTG+1 raises, CO folds, Hero ???

Värdebettar självklart ut men plötsligt vaknar UTG+1 till liv och höjer. Kan han verkligen ha spelat en bättre färg så här? Antar att han skulle kunna ha t.ex. Q :club: J :club: eller J :club: T :club: även om jag nog skulle varit aggresivare med dom händerna. Å andra sidan så är det ju inte på något sätt självklart att jag har färgen, allt jag gjort är ju bet, bet, bet vilket inte alls är otänkbart spel med TP, 2P eller liknande. Att lägga sig är ju knappast ett alternativ, frågan är om man har stark nog hand att trebetta för värde eller om man bara ska syna?

/Bjorn

Postad

Jag hade nog checkat. Höjer du får du bara syna av en flush som troligtvis slår dig. Checkar du så sparar du ett bet. Så hade iaf jag tänkt och så brukar jag spela.

Ibland får man iofs syn på sin höjning av någon som sitter med 2 par på lägre bord, men här hade jag inte räknat med det.

Postad
Jag hade nog checkat. Höjer du får du bara syna av en flush som troligtvis slår dig. Checkar du så sparar du ett bet. Så hade iaf jag tänkt och så brukar jag spela.

Ibland får man iofs syn på sin höjning av någon som sitter med 2 par på lägre bord, men här hade jag inte räknat med det.

Det är ju på tok för vekt tycker jag. Att värdebetta även små färgen på rivern är ett måste! Här får du syn av stege, TP, 2P osv.

När ha väljer att höja på river så tycker jag att det är dax för en syn, du vill verkligen inte få en capp emot dig här, och att lägga sig finns ju inte.

Postad
check-syn på rivern går ju tokbort, frågan är om man ska trebetta eller inte.

Exakt. Jag hade bara synat hans höjning på rivern här, mot en capp vinner du inte ofta och du måste eller mindre syna den om den kommer.

Även om vi sitter på en färg har så är det i stort sett den svagaste vi kan ha.

Postad

När jag spelade handen så valde jag att trebetta (vilket jag i efterhand tycker var fel) varvid han synade och jag tog hem potten med min färg mot hans set i kungar. (Tycker för övrigt han misshandlar sin KK på varje gata.)

/Bjorn