Gå till innehåll

NL400 SvS jobbigt riverbeslut..


Recommended Posts

FI är en känd reg som säkerligen plussar någorlunda, spelar 25/9 med 0.4% 3b samt 1.9 i agg fact. Dock sitter det en monsterfirre vid bordet så han har gjort ett par moves som han sällan gör annars. Är förövrigt ett sjukt jävla aggro bord där det i princip 3betas pre varje hand. synpunkter på handen tack. :-)

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $1099.48

SB: $1165.98

Hero (BB): $526.46

UTG: $346.66

CO: $897.57

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with J:diamond: J:heart:

UTG raises to $7, CO calls $7, BTN calls $7, SB calls $6, Hero raises to $40, UTG calls $33, 1 fold, BTN calls $33, SB calls $33

 

Flop: ($167.00) 4:club: 9:spade: 5:heart: (4 players)

SB checks, Hero bets $125.25, UTG folds, BTN folds, SB calls $125.25

 

Turn: ($417.50) 8:spade: (2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($417.50) K:spade: (2 players)

SB bets $417.50, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, antingen ett stort bet eller allin turn. Vad är tanken bakom att checka där?

Är fi en sån som hade degat alla rivers om du checkar turn? I så fall får du väl gråtasyna.

Som handen spelades synade SB raise pre. Sen höjde du. 2 synade och han fick riktigt bra odds. Tror därför han ofta kan ha händer som A2s-A9s. suited connectors, KQs och pocketpar. Några av dessar händer som A4s/A5s kan ha checksynat då han han sätter dig på AK/AQ. Det finns också 98s som har checksynat flop för att sen vilja cr ställa turn. Det är inte speciellt många drag som inte gått in, det är i stort sett 23 36 och 37. Men känns inte som att han borde checksyna flop med dom.

Så om du inte vet att han är en galning som kan hitta på bus hade jag nog lagt river och hatat att jag inte betade turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser din range ut för han? Squezzar du ofta? Kommer du inte att c-betta rätt ärligt här, d.v.s. checka med händer som AK och AQ och betta med händer som 99+. Fi:s synrange är väl då på floppen stål 44,55,99 och 67s, 67o, även 32s.

 

Du har rätt på många punkter. Squezar inte alls mkt utan endast med min vanliga 3b range i princip. Då Fi;s synrange på floppen är i princip stål så checkade ja för potcontrol, hade tänkt gå för c/c river men då han degar skriker de väl stål? Den regen har stor respekt för mig förövrigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förklara gärna dehär

 

Har somsagt spelat mot honom ganska mkt, så det är både baserat på min egna read om honom, samt mina stats på han (fold to cb vs pfr =74%, wtsd = 24%)

 

För övrigt så lär vi väl inte få syn av sämre om vi degar turn? Ska väl isf vara A9s, A4s osv men tja vete fan alltså. Brukar ha bra kontroll på typ alla händer men denna blev jag rejält kluven på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har somsagt spelat mot honom ganska mkt, så det är både baserat på min egna read om honom, samt mina stats på han (fold to cb vs pfr =74%, wtsd = 24%)

 

För övrigt så lär vi väl inte få syn av sämre om vi degar turn? Ska väl isf vara A9s, A4s osv men tja vete fan alltså. Brukar ha bra kontroll på typ alla händer men denna blev jag rejält kluven på.

 

Han har väl även 67 och 63 och 32 suited i synrange på floppen ?. 67 träffar turn. Kvar att bluffa river 63 o 32. Vilket han kommer att bluffa ofta med här, men det spelar ingen roll för han har mer stål än bluff i rangen. Jag tror inte han spelar många 9:or på floppen, såvida du inte c-bettar händer som AK och AQ. Gör du det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har väl även 67 och 63 och 32 suited i synrange på floppen ?. 67 träffar turn. Kvar att bluffa river 63 o 32. Vilket han kommer att bluffa ofta med här, men det spelar ingen roll för han har mer stål än bluff i rangen. Jag tror inte han spelar många 9:or på floppen, såvida du inte c-bettar händer som AK och AQ. Gör du det ?

 

en 25/9 nisse lär inte sitta och kallsyna 3bets med 63s och 32s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...