Gå till innehåll

svs 2.5/5 340bb djupa, river beslut!


partygranen

Recommended Posts

Jag måste säga att ja har svårt att se hur c/c floppen skulle vara hemskt, framförallt mot en 11% 3betrange. C/r känns -EV imo, möjligtvis om man hade lite sjuk dynamik melllan sig osv men knappt då.

 

Det finns väl egentligen inte så sjuuuukt många dåliga turns. Alla överkort är ju egentligen bara bra mtp han har massa luft som han kommer skjuta samt att han antagligen skjuter nästan alla sina värdehänder på typ alla turns som han hade synat en c/r med, alltså goare att hålla hans range så bred som möjligt bla bla bla.

Om man nu verkligen känner att man måste gå c/r för att kunna skeppa river tycker ja turn är bättre isf. Annars tycker ja OP spelade handen bra och om de är syn eller shove river beror helt på FIs tendenser.

 

Mvh

 

Mr. Std

 

Hej,

 

Nej det är obv inte hemskt med check-call. Jag överdramatiserade lite. Men ja, jag vill ha in mer pengar på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Nej det är obv inte hemskt med check-call. Jag överdramatiserade lite. Men ja, jag vill ha in mer pengar på floppen.

 

Klart man vill ha in mer pengar på floppen, vi har nuts! Men vi spelar inte bara 1 gata, turn och river finns kvar! Och c/r du floppen kommer väldigt många av hans händer folda som du annars hade kunnat få betalt av. Det finns inte så många händer som träffar den där floppen spec bra, Tx/JJ+ kommer du säkert få betalt av men förutom dom finns inte så många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nej det är obv inte hemskt med check-call. Jag överdramatiserade lite. Men ja, jag vill ha in mer pengar på floppen.

 

Det vill väl alla, men du måste förstå att du inte kommer få det av händer som AK. Det är det en del försöker förklara. Läget hade säkert sett annorlunda ut med en 3-betsrange på 1-3 % från fi.

 

Jag hade nog pushat turn. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill väl alla, men du måste förstå att du inte kommer få det av händer som AK. Det är det en del försöker förklara. Läget hade säkert sett annorlunda ut med en 3-betsrange på 1-3 % från fi.

 

Jag hade nog pushat turn. 8-)

 

Jag tycker att 100-200bb djupt är incitamenten större för en ch-c linje även om jag sällan gör det. Men med 400 jävla BB på en site där folk inte lägger överpar på torra floppar så satsar jag iaf på hans stack.

 

Tror inte denna FI lägger AK mot ch-r på flop i position så djupt. Folk synar ju för-f checkraisar med Q höga backdoorfärgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att 100-200bb djupt är incitamenten större för en ch-c linje även om jag sällan gör det. Men med 400 jävla BB på en site där folk inte lägger överpar på torra floppar så satsar jag iaf på hans stack.

 

Tror inte denna FI lägger AK mot ch-r på flop i position så djupt. Folk synar ju för-f checkraisar med Q höga backdoorfärgdrag.

 

Ja, eller så höjer du turn istället. Fundera lite så förstår du rätt snabbt att höj på flopp är rätt mycket sämre av flera anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Man kan inte hjälpa vad för slags humor man gillar eller vilka skämt man skrattar åt.

 

Sant, men det tar inte bort faktum att man kan förvånas över vissas så kallade humor.

 

Ironi har alltid varit roligt. Sen att ni inte fattar det är en annan sak...

 

Snälla, sluta hoppa in och försvara din loverboy hela tiden, tror han klarar att prata för sig själv.

Men om du nu måste göra det, tänk till först då.

Att säga att ironi alltid har varit roligt är ju bara sjukt korkat. Det finns bra ironi och det finns dåligt ironi, det finns bra fotbollsmatcher och det finns dåliga, det finns bra tv-program och det finns dåliga.

 

Att du sen inte fattar det är en annan sak, eller hur var det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha helt otroligt:-D

 

 

 

japp, och jimmys ironiska inlägg var av den goda sorten

 

Detta säger ju tyvärr mer om din brist på humor än om Jimmys, att skriva ett kasst ironiskt inlägg är såklart simpelt för vem som, att som beskådare uppfatta det som roligt borde däremot vara sjukt mycket svårare, men du lyckas obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, men det tar inte bort faktum att man kan förvånas över vissas så kallade humor.

 

 

 

Snälla, sluta hoppa in och försvara din loverboy hela tiden, tror han klarar att prata för sig själv.

Men om du nu måste göra det, tänk till först då.

Att säga att ironi alltid har varit roligt är ju bara sjukt korkat. Det finns bra ironi och det finns dåligt ironi, det finns bra fotbollsmatcher och det finns dåliga, det finns bra tv-program och det finns dåliga.

 

Att du sen inte fattar det är en annan sak, eller hur var det nu.

 

Som jag sa. Det är individuellt vad man uppfattar som roligt och man kan inte rå för det. Vem är du att klanka ner på andras humor? Får du ut något genom att sätta dig själv högre än andra och anse dig själv ha "bättre" humor? Jävligt fjantigt att sitta och försöka bestämma vad som är bra och dåligt i ett sådant ämne. Det är som att bli sur för att någon har lila som favoritfärg eftersom grön självklart är den bättre färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa. Det är individuellt vad man uppfattar som roligt och man kan inte rå för det. Vem är du att klanka ner på andras humor? Får du ut något genom att sätta dig själv högre än andra och anse dig själv ha "bättre" humor? Jävligt fjantigt att sitta och försöka bestämma vad som är bra och dåligt i ett sådant ämne. Det är som att bli sur för att någon har lila som favoritfärg eftersom grön självklart är den bättre färgen.

 

Man kan tycka dålig humor är rolig, vissa gör det för att dom inte förstår sig på något som sträcker sig längre än Sean Banans skämt, andra för att dom finner den uppenbara simpelheten rolig.

Du har dålig humor, thats it.

Skillnaden mellan dig och andra som har dålig humor är att dom brukar veta om det.

Din jämförelse med färger är urusel. Humor kan hålla extremt låg och extremt hög nivå, vara jävligt simpel eller avancerad.

Att du inte verkar förstå det, förvånar mig dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta säger ju tyvärr mer om din brist på humor än om Jimmys, att skriva ett kasst ironiskt inlägg är såklart simpelt för vem som, att som beskådare uppfatta det som roligt borde däremot vara sjukt mycket svårare, men du lyckas obv.

 

du har varit bitter i rätt många trådar nu, börjar se ett mönster. orkar inte mata dig m a o.

gl i livet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...