Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag gör ett försök:

Hyffsade rates i bb/100 ur olika positioner (efter egen erfarenhet)

EP: 10

MP: 15

CO:20

BTN: 35

SB: -15

BB -35

Detta ger en genomsnittlig winrate på:

(10+15+20+35-15-35)/6= 5 bb/100

Postad
Jag gör ett försök:

Hyffsade rates i bb/100 ur olika positioner (efter egen erfarenhet)

EP: 10

MP: 15

CO:20

BTN: 35

SB: -15

BB -35

Detta ger en genomsnittlig winrate på:

(10+15+20+35-15-35)/6= 5 bb/100

Tack för det! Var lite orolig eftersom jag tyckte att jag läckte som ett sål i blindsen.

Postad
Haha va nära din. Fail-edit.

Tittade en andra gång och tyckte BB såg så orimlig ut men det kanske stämmer. Fast jag minskade gappet sb/bb. Hur motiverar du -15 och -35?

Erfarenhet. Tittar på sånt varje dag i princip :mrgreen: Förutsatte 100bb spel men Okocha verkar vara grym i SB, alternativt springer han väldigt bra :P

Tips: Vill man testa vad avg ligger på siten bland regs kan man göra ett massivt alias där man klumpar ihop ett 50tal regs och kollar deras positionella winrate.

Postad

450k händer.

ep 16

mp 19

co 27

btn 29

sb -20

bb -35

bb/100 8,3

Har säkert massor att jobba bara jag förstår vad :).

Edit fullring så kanske irrelevant för dom flesta men

Postad

Tips: Vill man testa vad avg ligger på siten bland regs kan man göra ett massivt alias där man klumpar ihop ett 50tal regs och kollar deras positionella winrate.

Ty bra tips!

Postad

Mina senaste, men bara 50k händer tot:

UTG 20

CO 34

button 50

SB -20

BB -26

Även om BB/SB rimligen bör diffa mer än så här tycker jag det är teoretiskt rimligare. Någon som har någon förklaring till varför ni förlorar >2x mer i BB? Är det hur ni spelar eller hur motståndaren spelar?

Postad

UTG 20

CO 34

button 50

SB -20

BB -26

Även om BB/SB rimligen bör diffa mer än så här tycker jag det är teoretiskt rimligare. Någon som har någon förklaring till varför ni förlorar >2x mer i BB? Är det hur ni spelar eller hur motståndaren spelar?

sb steal bb. 8-)

Postad

Jag tänker mig att man förlorar en viss andel av det man stoppat in. I detta fallet blir det runt 30-35%.

Räknat på 35% blir det:

SB: 0,35 *(- 0,5) = - 0,175

BB 0,35*(-1) =- 0,35

Finns ju massor av effekter som påverkar hur resultaten i blindsen blir. Cold4bet bluff är ju tex mkt mer attraktivt i BB än SB för att nämna en faktor.