Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar 05/10 cents på Expekt, 6 spelare runt bordet. Har bara spelat runt 45 minuter den här sessionen, och kan inte påstå att jag har några fantastiska reads på de två aktuella motspelarna.

Själv inbillar jag mig att jag ses som tight av motståndarna, och möjligtvis feg, eftersom jag lägger händer ganska ofta, även om jag höjt preflopp.

Första postningen, så jag räknar kallt med att jag gör några fel (dessutom lyckas jag inte få hem HH från Expekt, så det blir ur minnet)

Fiende 1 har cirka 8 dollar

Fiende 2 cirka 25 dollar

Själv har jag cirka 16 dollar

Jag får 37h

Fiende 1 synar för 10 cents

Fiende 2 Höjer 20 cents

Jag synar

Fiende 1 synar

(ingen av oss postar blinds)

Flopp: 456 rainbow. (En drömflopp alltså)

Fiende 1: All-in, cirka 8 dollar

Fiende 2: synar

Jag?

Vad borde jag göra här? Borde jag syna, har ju floppat stege, ligger inget färdrag ute, samtidigt har jag inte den högsta stegen. Har nån av dem 78 så är jag nästan stekt. Samtidigt är detta den flopp jag hoppades på (undantaget färgstegen), och anledningen att jag gick med var ju att jag hoppades sno deras stackar om jag träffade stege.

Nåväl, jag inser att jag lär sätta mig all-in mot även fiende 2 om jag synar, finns inte en möjlighet att jag lägger handen efter att ha synat 8 dollar (det lär nog inte han/hon heller göra).

Nu ska man ju inte skriva resultatet, så jag tänker inte skriva vad jag gjorde ännu, eller hur handen slutade.

Postad

Okej, jag misstänkte att de flesta skulle ha gått all-in själva. Jag gjorde inte det, riktigt fegt/vekt gjort.

:oops::cry:

När jag analyserde mitt spel i efterhand, så var den enda anledningen att jag var för rädd om pengarna. Väldigt dumt gjort, alltid en lärdom. Jag missade dagens chans till att vinna en monsterpott (på den nivån jag lirar).

Jag la mig alltså.

Fi 1 visar upp 33 (har alltså ett uselt par, samt öppet stegdrag) :-o

Fi 2 visar upp AA. :D

Turn 4

River K

Potten till Fi2, medan jag funderade på hur mycket jag skulle vunnit om jag spelat smartare. USCH, vad vekt lirat.

Postad
Får man fråga vilka kort du hoppades på när du synade en höjning med 73s? :roll:

Tja, det var ju odds på 5:1 och hyffsat med pengar så han kan ju syna och folda allt utom sina allra starkaste händer (typ tvåpar+) utan att det kostar honom särskilt mycket.

Postad
Får man fråga vilka kort du hoppades på när du synade en höjning med 73s? :roll:

Tja, det var ju odds på 5:1 och hyffsat med pengar så han kan ju syna och folda allt utom sina allra starkaste händer (typ tvåpar+) utan att det kostar honom särskilt mycket.

Antar att han menade "Får man fråga vilken flopp du hoppades på om inte näst-nöten?"-ish.

Postad

Antar att han menade "Får man fråga vilken flopp du hoppades på om inte näst-nöten?"-ish.

jo, precis vad jag trodde (och fortfarande tror) så därför blev jag lite förvirrad när jag läste hjorts post :?

Postad

Givetvis var det den floppen jag hoppades på som kom upp (undantaget färgstege). Grejen var den att jag blev ställd av att 1 person före mig kör all-in, och en synar. Jag blev för skraj. Inser givetvis i efterhand att det var ett dåligt beslut att folda.

Postad
Givetvis var det den floppen jag hoppades på som kom upp (undantaget färgstege). Grejen var den att jag blev ställd av att 1 person före mig kör all-in, och en synar. Jag blev för skraj. Inser givetvis i efterhand att det var ett dåligt beslut att folda.

Nästa gång du hamnar i dena sitts så tror jag att du kommer att syna utan att tveka. Se det som att du har lärt dig något. Som i allt annat gäller det att analysera vad man gjort fel och sedan lära sig av det. Eftersom du vissa upp handen här så får du många bra kommentarer som du kan lära dig av.

Sen känns det som om du inte har någotn stor bankrulle äänu och är rädd om dina pengar. Det gäller att bygga upp sin rulle så att man inte blir rädd för sådana här situationer. Igår förloar jag hissande $25 när min AA förlora mot KK när fi gick all in för floppen på Ultimatebet. Amerikanen som vann över mig blev förvånad över att jag inte skrev en massa obsenaord i chatten utan bara skrev nice flop. Hade detta varit för ett halvår sedan så hade jag inte tagit det lika bra men då hade jag inte råd med lika många inköp.

Lycka til och ge oss gärna fler HH. Det finns många här som kan ge dig och mig tips