Gå till innehåll

Pokerstars Caribbean Adventure 2012 - Officiell diskussionstråd


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sorry, men förstår inte riktigt uppståndelsen över att någon vunnit en 23-manna SnG, förvisso mot riktigt starkt motstånd.

 

Jag fattar inte riktigt uppståndelsen:

 

500.000 svenskar sitter uppe mitt i natten och kollar på hockey och hela landet blir som galna när Sverige vinner en juniorturnering som innefattar 10 lag varav hälften är ganska dåliga.

 

Men när mitt lokala div 1 lag vann serien nu i vinter kom det bara 900 åskådare och fick en liten artikel i lokaltidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i've read some bad threads on 2 plus 2 before but I got through page 46 and there didn't seem to be one person who had anything relevant to say about the tournament taking place. I sat next to Victor from the very first shuffle up and deal till he won. He played aggressive but almost perfect tournament poker. As far as the deal talk between me and Galen I thought the payout structure would lead to a prolonged 3 way battle which it did of approximately 5 hours. The payouts where 1.25 850 470 330 250 give or take. All three of us wanted the win for sure so because of the such a huge disparity between second and 3rd and Victors big chip advantage a 100k save between second and 3rd made sound business sense. You people on here sound like 100k is not a lot of money. No matter how much money anyone has should be of no factor . I still believe it was in mine and Galens standpoint for sound business reasons to make a 100k save period. About the donk comments out of the 32 person field I access myself about the 28th best player in the field so to finish second to such a class act like Victor I a am very pleased. I am fortunate enough to play with such fine players and love to challenge myself. So keep the hating ang get out there yourself and play against a field like this for the money involved and the tole it takes on your body and mind and think if your a good person with all the hating. I'm thick skinned have hears way worse and need no pats on the back. Got that from the class acts that are out there in the poker community not the way this forum makes us poker enthusiasts look. MY family my friends were there to support me. I never professed to being even close to a professional poker player just fortunate enough to play with such great players and continually try to watch and learn. So for the sake of the image of intellect out there in the poker world if you dont have any kind of intelligent comment go to some other site thanks again for all the support I recieved. Dan

 

Dan the man..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var detta startfältet i styrka om man jämför med WSOP Main Event back in the days när det var c:a 30-40 deltagare?

 

I övrigt: grattis Viktor Blom till en fint genomförd turnering!

 

Givetvis går all utveckling framåt, och det finns väl inte ett spel eller sport där en utövare för femtio år sen skulle slå en från idag över tid. Men om vi bortser från det, så skulle jag gissa att det här startfältet var både jämnare skicklighetsmässigt och mer homogent i spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt uppståndelsen:

 

500.000 svenskar sitter uppe mitt i natten och kollar på hockey och hela landet blir som galna när Sverige vinner en juniorturnering som innefattar 10 lag varav hälften är ganska dåliga.

 

Men när mitt lokala div 1 lag vann serien nu i vinter kom det bara 900 åskådare och fick en liten artikel i lokaltidningen.

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det är ju duktigt att vinna mot drygt två dussin kompetenta spelare men vi är väl alla ganska överens om att Blom själv är hyfsat kompetent? Alltså har han vunnit en 30-manna sng mot likvärdigt motstånd.

 

Att "likvärdigt motstånd" skulle förringa någons prestation kan jag inte hålla med om. Tvärt om är motståndets kvalitet, i min mening, en måttstock för prestationens storhet. Om jag, MikeTime eller Phil Ivey vinner en turnering med 30 deltagare så har vi alla utfört samma bedrift. Hur stor prestationen är beror på motståndet (samt givetvis en del andra förutsättningar så som t ex stackdjup). Kommer vår vinst i en turnering med deltagare som Seidel och Duhamel (som dessutom köper in två gånger) så är den prestationen i min mening större än om en av oss klonkar en 5-dollars SNG på Pokerstars.

 

Stort grattis till Viktor för övrigt. Det är alltid kul med svenskar som får så mycket positiv uppmärksamhet internationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skäms ju för att vara Svensk när man läser igenom denna tråden sen Viktor vann. Den svenska jantelagen bekräftas i var och varannan post, att folk verkligen orkar...

 

Särskilt som man ser respekterade pokerspelare häva ur sig att det Viktor gjorde inte var en prestation. Det är konstigt man aldrig ser er i startfältet på några high rollers turneringar? alt. på de höga cg borden?

 

Ändå har ni mage att sitta på ett forum och snacka ner en killes prestation som precis vunnit 1,2M dollar, sjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skäms ju för att vara Svensk när man läser igenom denna tråden sen Viktor vann. Den svenska jantelagen bekräftas i var och varannan post, att folk verkligen orkar...

 

Särskilt som man ser respekterade pokerspelare häva ur sig att det Viktor gjorde inte var en prestation. Det är konstigt man aldrig ser er i startfältet på några high rollers turneringar? alt. på de höga cg borden?

 

Ändå har ni mage att sitta på ett forum och snacka ner en killes prestation som precis vunnit 1,2M dollar, sjukt!

 

Det måste komma nån motsvarighet till Godwin's law snart angående svenska jantelagen. "Den svenska avundsjukan" hör jag och läser om skitofta. Är det ett vedertaget begrepp och finns det i så fall något som helst stöd för det?

Varje gång jag får syn på den klyschan får jag kväljningar.

Flashbackklass a´la kulturberikare på det.

 

OnT. Glädjs ordentligt för Isilidurs vinst. Inte för att jag känner honom eller för att han är svensk. Han har bidragit som fan till pokern och gjort många otrevliga bakfyllesöndagar till trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som norrlänning tycker jag den svenska avundsjukan är en verklighet men det är för att jag är riktig byfåne ursprungligen själv och vet exakt hur dom gubbarna är där jag kommer ifrån. Behöver inte ens gå särskilt långt upp i ålder nu idag ens(35+ så börjar dom bli riktigt bittra) sålänge jag håller mig norrut och i rätt samhällsskikt(arbetarklassen).

 

Visst, samplesize etc, men det minskar ju helt klart ju mer söderut du kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...