Gå till innehåll

Pokerstars Caribbean Adventure 2012 - Officiell diskussionstråd


devalanteriel

Recommended Posts

Sol, bad och tjocka amerikaner! Det är dags för EPT-stoppet på Bahamas igen, som är en av tourens största och roligaste turneringar. Som vanligt spelas PokerStars Caribbean Adventure på Atlantis Resort - ett hotell som utgör hela den näst största ön i öriket.

 

Poker.se är självklart på plats för att bevaka arrangemanget, och vi kommer att varva liveuppdateringar med en massa intervjuer, foton och videoklipp.

 

Kommer du att spela? Är det något speciellt du vill fråga vårt team på plats om? Några allmänna åsikter om PCA:n? Skriv här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FYP ;-)

 

Har själv undvikt PCA som pesten med tanke på dess rykte att vara tuffaste stoppet då åldersgränsen är 18 år och alla internetkids från USA torde infinna sig. Någon som var där t.ex. förra året och kan konfirmera/rätta mig?

 

Jag undrar om inte Köpenhamn och London är tuffare. Det som främst får svenskarna att ducka PCA är väl skatten och i viss mån avståndet.

 

Har dock inte varit på Bahamas själv, utan går bara på hörsägen från andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var där var det "bara" 17-18 grader, samtidigt som det var detsamma fast med minustecken hemma i Sverige. Kallaste vintern där på 40 år, tydligen. Bahamanerna gick omkring med dunjackor och huttrade. Har sällan fått så stora ögon som när jag tog shorts och sandaler till frukosten på morgnarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP ;-)

 

Har själv undvikt PCA som pesten med tanke på dess rykte att vara tuffaste stoppet då åldersgränsen är 18 år och alla internetkids från USA torde infinna sig. Någon som var där t.ex. förra året och kan konfirmera/rätta mig?

 

Vet inget om turneringarna men cashgames var soft, åtminstone på lägre nivåer såsåom 1-2 och, tror, 2-5 PLO. Jobbade mest så det var för få sittningar men det fanns en del fisk. Kan annars rekommendera upplevelsen PCA, som en koncentrerad WSOP för dem som gillar turrar och cashgames. Atlantis är väldigt väldigt stort och man behöver inte ha det tråkigt där.

 

MVH

 

Murat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inget om turneringarna men cashgames var soft, åtminstone på lägre nivåer såsåom 1-2 och, tror, 2-5 PLO. Jobbade mest så det var för få sittningar men det fanns en del fisk. Kan annars rekommendera upplevelsen PCA, som en koncentrerad WSOP för dem som gillar turrar och cashgames. Atlantis är väldigt väldigt stort och man behöver inte ha det tråkigt där.

 

MVH

 

Murat

 

Murats tips på saker att göra på Bahamas:

 

1. Köp kvalitetsur för 10dollar av någon försäljare som stör en under middag. Vaska sen klockorna i fontänen utanför spellokalen för att verka baller.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP ;-)

 

Har själv undvikt PCA som pesten med tanke på dess rykte att vara tuffaste stoppet då åldersgränsen är 18 år och alla internetkids från USA torde infinna sig. Någon som var där t.ex. förra året och kan konfirmera/rätta mig?

 

Va där förra året och fältet va rätt tuft. Hade väl i princip bara ett riktigt soft säte på mina bord på två dagar. Med skatten och faktumet att vädret suger så kommer nog jag undvika det igen ;-) + att porrfilmerna på rummet kostade $19 styck! Vilket rån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Murats tips på saker att göra på Bahamas:

 

1. Köp kvalitetsur för 10dollar av någon försäljare som stör en under middag. Vaska sen klockorna i fontänen utanför spellokalen för att verka baller.

 

:mrgreen:

 

Mycket riktigt, ett antal "kvalitetsur" köptes, en lades i fontänen utanför pokerrummet.

 

Dagen efter var den borta! Så frågan är herr b, hur gillar du din nya klocka? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP ;-)

 

Har själv undvikt PCA som pesten med tanke på dess rykte att vara tuffaste stoppet då åldersgränsen är 18 år och alla internetkids från USA torde infinna sig. Någon som var där t.ex. förra året och kan konfirmera/rätta mig?

 

I år har pokerstars "gett bort" 100 paket till PCA genom frirullar mm vilket borde dra upp värdet en del :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...