Gå till innehåll

baros


poppen

Recommended Posts

  • Svars 856
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Söker också en sekundär sida, har provat Ipoker ett par veckor men är så jävla mycket nits så det är inget jag rekomenderar iaf. Någon som har erfaranhet kring Ongame?

 

Inte spelat där på ett tag, men känns väl inte som att det finns något som talar för att gamesen blivit bättre. Värdelös mjukvara. Värdet var då iaf bättre än iPoker men mycket sämre än SvS om man jämför nl50-nl100 med 1/2-5/10 på SvS. 5/10 på SvS har mycket bättre värde än nl50 på iPoker, Ongame, IPN och Microscamming. Enda alternativet som ens har varit någorlunda nära värdet på SvS som jag har testat är Enet, men mjukvaran är usel, fisken är shortstacka, raken är skyhög och du får börja tillbe alla gudar för att ens få ut dina cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! Känns som övervägande/alla tycker det är klokast att spela på svs, så skiter nog i att köra en till sida. försöka ta sig upp nån nivå alt bli duktig på omaha får bli närmsta inspirations målen efter jag slagit tredje raka rekordmån, vilket inte ska vara några problem enl tsagialkos förejulvärdesteori:)

 

Edit

Är dock sugen på att testa spela fler än 5 bord vilket jag aldrig gjort så kanske blir testa nån annan sida ändå:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din utveckling det primära målet så tycker jag du skall byta sida från svenskaspel. Räkna inte med några stora pengar i början dock. Jag har ganska många bekanta som slagit sina nivåer med 20bb+/100 på svenskaspel, för att senare inte ens slå motsvarande niå på andra, tuffare nätverk. Svenskaspel är en sida för sig. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din utveckling det primära målet så tycker jag du skall byta sida från svenskaspel. Räkna inte med några stora pengar i början dock. Jag har ganska många bekanta som slagit sina nivåer med 20bb+/100 på svenskaspel, för att senare inte ens slå motsvarande niå på andra, tuffare nätverk. Svenskaspel är en sida för sig. 8-)

 

Ok tack för ett bra inlägg!

Jag har inte bestämt mig om utveckling är det primära målet men det är ett mål iaf lr vad man ska säga:-D Jag är ganska övertygad om att jag inte/knappt skulle slå 1/2 på svs ens om jag bara mötte de 10-20 bästa spelarna där! Dock är jag ganska klar på mina egna styrkor och brister vilket räcker väldigt långt mot mindre avancerat motstånd. SKA börja lära mig poker på riktigt nästa år rent teoretiskt, sen vart jag testar mina förhoppningsvis mer avancerade kunskaper får vi se!

Syns vid omahaborden där jag också ska försöka lära mig nånting istället för å bara sitta å klicka=)

 

 

Detta kanske jag inte borde dela med mig av men spelade ett 10-mannabord i morse i brist på bord och jäklar vilket värde det var!!!=) kanske kikar in på dem i helgen å ser vad de har att erbjuda=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske jag inte borde dela med mig av men spelade ett 10-mannabord i morse i brist på bord och jäklar vilket värde det var!!!=) kanske kikar in på dem i helgen å ser vad de har att erbjuda=)

Woah dude! :shock: Inte ens tänkt på det, haft det bortsorterat. Finns många som sitter med 50bb på de borden! (brukar vara positivt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dito:lol:

hehe ser att du redan sitter vid dem=) kommentar efteråt tack!=)

Njaa besviken :-( De flesta verkar väldigt tighta, till och med shortstacksen. De kan ju fortfarande vara dåliga men hoppades på lite mer action, var inte så mycket 3-bets (är väl för van med 5max). Känns som de i snitt var sämre postflop, men går väl inte att säga säkert efter 1 session. :-P

 

Var inga regs som jag kände igen på borden, antar det är positivt! Fast kan bero på att jag inte har några händer på 10max regsen ännu, om de existerar.

 

Definitvt tråkigare än 5max, men värt att köra om man inte hittar 4-5 bra andra bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok jag hade 3 maniacs på mitt bord , annars en reg och 5 toknitar.

 

Nattens planerade slaskomaha session slutade i en dyngtiltslasksession som på nåt konstigt sätt lyckades sluta "bara" back 1800 efter en helt oförtjänt 1300kr uppsving på slutet... Planen var att 3betta alla händer som jag ville spela i pos och att spela helt utan 3 bet ur pos, höll i 2min sen fick man en jättefin aaxx i bb:lol:

Spelade ok i början men efter en enoutare och en 4outare i de 2 största potterna gick jag bananas:shock: så nu har jag omaha förbud året ut! den som ser mig på ett omaha bord pma: idiot!, så skickar jag en Mcflurry;-)

Händerna denna session passar nog bättre på nåt skämtforum än på ett pokerforum så lägger bara ut grafen=)

 

sessionsresultsgraphq.png

 

Jaja (som jag tydligen gillar att skriva) , nu blire fullt fokus på att bli bättre på texas, håller på med några intressanta ändringar i mitt spel. Tror jag hittade en stooor läcka i pt som jag kan rätta till ganska enkelt efter att ha snokat runt på lite pokersidor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilta/spela aptrött på Texas i morse å , sluta back ca 2000 så nu har man bara 1300 kvar att spela för i dag då min dagsgräns är 5000.... Och med omaha förbudet som ska hållas får det kanske bli 0,5/1 tills/om ja har 1600 iaf så ja kan spela 4 bord iaf. Det sköna i kråksången var dock att ja lyckades plussa ca 1500 på ett 2/4 bord annars hade dagagränsen vart nådd för länge sen . Ska sätt upp lite ranger inför nästa session , vilket jag aldrig gjort förut, dessa måste ha en tydlig anledning för att avvikas !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu känner jag att det är dags att lära sig poker på riktigt! Testar använda detta forum först få se om jag får nån respons/diskussion/hjälp, då jag som sagt helst diskuterar på svenska=) SKA bli bra på poker!

 

Har på tok för liten pokerteorikunskap:oops: så slänger upp lite tankar och hoppas på svar ::-)

 

Intro: håller nog med alla som tycker att en explo spelstil är att föredra på mina nivåer men inbillar mig att jag kan exploatera bättre om jag har mer kunskap om grunderna.

 

River-GTO/balans

Om man pottar river så ska man bluffa 33,33% för att spela GTO!?

Om man halvpottar river så ska man bluffa 25% för att sepla GTO!?

Kan man då spela med varierad riversize, bluffa ca 30% och anse att man spelar nära GTO eller är det för simpelt tänkt?

 

Stealrange knapp

Om vi har en säg 55% stealrange på knapp, vilka faktorer hos blindsspelarna gör att vi vill minska vår range?

-Att de är duktiga/bättre än oss helt enkelt

-Att de spelar utan flatrange i blinds/knapp (vid vilken "defendrange%" vill vi då minska vår öppningsrange?

-Andra faktorer?

 

Syna 3bet från blinds när vi stealar

Läste ett mkt bra inlägg där nån förklarade att vi förmodligen profitabelt kan syna nästan alla 3bets knapp vs blinds. Detta pga att om vi viker pre förlorar vi 2bb (200bb/100). Vilket betyder att om vi förlorar mindre än 200bb/100 i snitt när vi synar 3betten så ska vi syna! Krävs naturligtvis ett stort sample för att veta vilka händer vi ska vika och har inte kollat mina egna ännu. Men kan det vara så att vi profitabelt kan syna nästan alla 3 bets knapp vs blinds? Vilka faktorer skulle isf göra att vi skulle vika en hand pre som vi i snitt förlorar mindre än 200bb/100 med när vi synar?

-3bettaren 3b bettar sparsamt?

-3bettaren är duktig?

-Annat?

 

Några tankar på att spela utan flatrange i blinds vs knapp?

Några tankar om att spela utan flatrange i blinds överhuvudtaget?

 

Hoppas nån vill diskutera detta nu=)

 

Edit: blir glad om nån vill svara på en fråga bara:) (ifall nån tänker "fan vilket långt och drygt inlägg, palla :)!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du ute efter maximal winrate på dina bord så glöm allt vad gto heter. Optimal spelstrategi är mycket mer komplicerat än att bluffa x antal % vid viss betsize på river. Du är inne på helt fel spår nu kompis.

 

Tror du att någon ens är i närheten av en spelteoretisk lösning på ett djupstackat 5-maxbord NL-holdem så tror du väldigt fel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du länka svaret du fick? Är också intresserad

 

Jag kryddade lite;-) frågade bara en fråga om riverbalans, men att jag fick bra snabbt svar stämde iaf:-D

 

Är du ute efter maximal winrate på dina bord så glöm allt vad gto heter. Optimal spelstrategi är mycket mer komplicerat än att bluffa x antal % vid viss betsize på river. Du är inne på helt fel spår nu kompis.

 

Tror du att någon ens är i närheten av en spelteoretisk lösning på ett djupstackat 5-maxbord NL-holdem så tror du väldigt fel

 

Tack för din åsikt! Jag är inte ute efter att spela nån slags gto, jag vill bara lära mig mer pokerteori då jag är övertygad om att det kommer hjälpa mig att få en större förståelse för spelet. Dessutom inbillar jag mig att jag kan spela ett bättre mer genomtänkt explospel om jag vet hur man spelar balanserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt bredare utg-range "kan/bör" man ha 5-max än 6-max?

 

Testade en intressant grej:

Jag filtrerade på händer som jag brukar öppna utg (vissa oftare än andra) och filtrerade bort de 18% bästa händerna. På de återstående ca 9% som det blev låg jag plus 49bb/100 på ca 5000 händer (av sammanlagt ca 600000 händer).

Så ska jag inte öppna de sista 9% av händerna så skulle motiven vara:

-för litet sample?

-Bättre motstånd på 1/2 och 2/4 då de flesta av dessa händer är från 0,5/1?

 

Nån kommentar på det?

 

Tittar på händer från min monstersession i natt och tycker att jag är riktigt jävla dålig på poker, usch! de 2 sista ser ju megafiskiga ut, tyckte mig leda mot denne mkt specielles fi:s förmodade range i båda men ser ju nu hur sjukt spewigt det ser ut, SKÄRPNING BAROS! (önskar mig en foldknapp i julklapp=)

 

Boss Media - kr4 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k922.62

SB: k803.81

Hero (BB): k2,775.00

UTG: k948.29

CO: k644.18

 

SB posts SB k2.00, Hero posts BB k4.00

 

Pre Flop: (k6.00) Hero has Q:spade: Q:club:

 

fold, CO calls k4.00, fold, SB raises to k16.00, Hero raises to k43.00, CO calls k39.00, SB calls k27.00

 

Flop: (k129.00, 3 players) 7:heart: 2:spade: 2:diamond:

SB checks, Hero bets k54.00, CO calls k54.00, fold

 

Turn: (k237.00, 2 players) 5:club:

Hero checks, CO bets k118.50, Hero calls k118.50

 

River: (k474.00, 2 players) 7:club:

Hero checks, CO bets k428.68 and is all-in, Hero calls k428.68

 

CO shows 9:spade: 7:spade: (Full House, Sevens full of Twos)

CO wins k1,316.36

 

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k1,214.32

Hero (BB): k783.00

BTN: k468.05

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has A:spade: J:heart:

 

BTN calls k2.00, SB raises to k8.00, Hero raises to k26.00, fold, SB calls k18.00

 

Flop: (k54.00, 2 players) 8:heart: J:spade: 2:diamond:

SB checks, Hero bets k40.50, SB calls k40.50

 

Turn: (k135.00, 2 players) Q:heart:

SB checks, Hero bets k70.00, SB raises to k140.00, Hero calls k70.00

 

River: (k415.00, 2 players) 9:diamond:

SB bets k415.00, Hero calls k415.00

 

SB shows J:club: Q:diamond: (Two Pair, Queens and Jacks)

SB wins k1,230.00

 

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k550.30

Hero (BB): k800.00

UTG: k283.49

CO: k475.05

BTN: k419.48

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has A:diamond: T:heart:

 

fold, CO raises to k4.00, fold, SB calls k3.00, Hero raises to k16.00, fold, SB calls k12.00

 

Flop: (k36.00, 2 players) 3:club: 8:spade: T:club:

SB checks, Hero bets k27.00, SB raises to k94.50, Hero calls k67.50

 

Turn: (k225.00, 2 players) Q:heart:

SB bets k225.00, Hero raises to k450.00, SB calls k214.80 and is all-in

 

River: (k1104.60, 2 players) 2:club:

 

SB shows 8:heart: 3:heart: (Two Pair, Eights and Threes) (PreFlop 35%, Flop 75%, Turn 82%)

Hero shows A:diamond: T:heart: (One Pair, Tens) (PreFlop 65%, Flop 25%, Turn 18%)

SB wins k1,089.60

 

 

Har spelat extremt trött vilket verkligen märks på redlinen som några påpekat förut. Efter att ha plussat ca 20000kr och haft en rak redline månadens 30000 första händer är jag nu breakeven senaste 10000 händerna och minus 8000!?!? i redline ... testa sova lite ibland kanske!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag (om ja hinner spela) nå ska jag spela utan hud,vilket var längesen. Misstänker att huden påverkar mitt beslutsfattande negativt .. Kan vara så att infon jag nyttjar från huden är mindre viktig än den infon som allt för många gånger "lurar" mig till att ta helt ologiska dumma beslut. Regsen tycker ja att jag har ok koll på hur de spelar och fiskarna spelar jag på tok för många händer / gör för lösa syner mot för att jag tycker mig slå deras range. Blir mer logiska beslut utan hud tror jag, blir spännande och säkert lite konstigt! Whish me luck

 

Blir till att vara mkt mer fokuserad än vid "vardagsgrinden" om jag ska kunna 3betta explo , veta vilka jag kan stacka av lightare pre osv. Så regler får bli Max 4 bord och inga turbo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem, rättfärdigade syner och olika spel beroende på statsen istället för att kolla på korten. Gäller att man kan välja ut den mest relevanta informationen!

 

Ok skönt inte bara jag då:) ja jag skulle kunna ha med något i huden, få se vad jag saknar när jag spelar utan! Igår tex hade jag pos på en kille som öppna 78%, jag tyckte då att det var lämpligt att spela ca70 % av händerna mot honom vilket jag aldrig gjort utan hud. (Förlorade 2200 mot honom på en kvart, som han naturligtvis spela bort till de andra på 5 min:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok skönt inte bara jag då:) ja jag skulle kunna ha med något i huden, få se vad jag saknar när jag spelar utan! Igår tex hade jag pos på en kille som öppna 78%, jag tyckte då att det var lämpligt att spela ca70 % av händerna mot honom vilket jag aldrig gjort utan hud. (Förlorade 2200 mot honom på en kvart, som han naturligtvis spela bort till de andra på 5 min:)

 

Fast i grund och botten har du ju rätt i ditt tänk där. Att öppna en väldigt jävla bred range mot sånna spelare är ju jätte givande sålänge du kan isolera dom... Sen behöver man ju inte dra det till det extrema att öppna 70% kanske, det kommer ju bara sätta dig i jätte tunna spotts rent i onödan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok skönt inte bara jag då:) ja jag skulle kunna ha med något i huden, få se vad jag saknar när jag spelar utan! Igår tex hade jag pos på en kille som öppna 78%, jag tyckte då att det var lämpligt att spela ca70 % av händerna mot honom vilket jag aldrig gjort utan hud. (Förlorade 2200 mot honom på en kvart, som han naturligtvis spela bort till de andra på 5 min:)

När jag skrev att det är viktigt att välja ut den mest relevanta informationen så menade jag inte din HUD, utan generellt. Att du vet när du ska ta hänsyn till vissa stats/kort och när det inte spelar någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja håller med ante , att nån spelar alldeles för många händer märker man ju snabbt utan hud och kan bredda sina ranger lite.

 

Jo det är ju viktigt att inte "missbruka" huden foogel. Jag är ganska klar på vilka grejer jag missbrukar , så plockar garanterat bort dem iaf. Få se om jag bara tar bort dem lr spelar utan ett tag framöver. Det roliga nyss när jag spela utan hud var att det iprincip bara var just de statsen som jag hanterar dåligt som jag saknade haha:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förejulvärdet såg jag till att vara själv istället för att ta del av:lol:

 

barrewh.png

 

Har väl sprungit lite dåligt, men har framförallt spelat väldigt dåligt....

Som tur är nitskotta jag fint och gick plus ca 4000 på 2/4 och 5/10, alltså gick jag back ca 5000 på 1/2 dessa finfina dagar... duktigt:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...