Gå till innehåll

baros


poppen

Recommended Posts

  • Svars 856
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snackar vi 21/17/4 eller 32/27/12?

 

Beror ju också lite på om du sitter i UTG eller i CO då hans range kommer vara starkare ifall han 3bettar din UTG-raise.

 

Jag tänkte inte så mkt tänkte bara allmänt då en reg inte ansåg att jag kunde syna den profitabelt oop, minns inte exakt pos. Om vi ska syna vill vi att fis range ska va så stark som möjligt så vi synar hellre en 21/17/4 då han ofta har överpar så vi får betalt när vi settar? Lr tänkte du tvärtom på nå sätt?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä precis så, ju starkare range han har desto mer profitabelt att syna 3betten oop. Mot nittiga regs brukar jag göra det men har aldrig faktiskt räknat på det. Mot regs som 3bettar mycket föredrar jag att 4betta eller folda. Kan vara en leak men tror det är +ev jämt emot fold mot många

 

Om inte annat så finns det ju lite värde i att inte folda mycket till 3bets eftersom vi kommer bli 3betbluffade mycket mindre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag har alltid synat jättemkt 3b oop 200bb, sen kom jag på att hela min negativa redline och lite till beror på just det, Dock positiv grön linje då man typ alltid får betalt då man träffar:)

. Få se om ja får ändra lite i mitt spel, gillar å se många floppar å:)

Hehe 6bet bluffa på du:)

Axs synar jag nog 3b mot många som standardspel och 4bettar när jag känner för det/ fi foldar mkt mot 4bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag håller med mot ok motstånd. Men eftersom de flesta på våra nivåer inte är några Einsteins direkt så kan jag profitabelt syna nästan alla 3bets (200bb+). Min kurva filtrerat på syna 3b oop går ganska stabilt uppåt, sen att röda linjen där går spikrakt nedåt får man ju acceptera då jag måste vika jättemånga floppar:)

 

Hänger/håller ni med? Vet att ni kör 100bb ibland å då är det ju garanterat fold som gäller i många lägen. Men vi ett misstag om vi viker med en hand som vi "bara" förlorar 250bb/100 med i snitt när vi synar 3b. (Givet att vi öppnar större än 2,5bb) . Sen så är det ju tråkigt att checkfolda massor och få en "ful" redline, men vi är ju mer intresserade av den gröna linjen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axs är väl nöten att ha i sin 4bet-bluff-range med blocker och nötkapacitet + highcard och möjlighet att 6bet bluff shova ;)? Kommer inte riktigt på några händer jag gillar att syna 3bets med oop :mrgreen:

 

Detta är helt klart min svaga sida så diskuterar gärna

 

Du spelar väl uteslutande 100bb right?

Ganska så stor skillnad imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ante , vad tycker du om tänket , eller tänket och tänket det är väl pokerteori helt enkelt. Vi höjer 3bb , blir 3 bettad. Vi förlorar alltså 300bb/100 om vi viker, så vi synar med alla händer som vi förlorar mindre än 300bb/100 med i snitt när vi synar 3bet eftersom det är ev+ jämfört med att folda. Måste väl ha ganska stort sample iofs för att veta vilka händer som man inte ska syna men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag pratar om 200bb, inte för att jag själv 6bet bluffar men axs är väl bästa möjliga för det. Går det att filtrera så man ser vilka händer man förlorar minst med då man synar 3bets oop? Vore ju väldigt användbart för att sätta upp en range? Ha det kul i Åre!

 

Jag har sökt på några händer var för sig bara , är inte så duktig på sånt där tyvärr. Ja jag tror som sagt att man kan syna ganska brett profitabelt, men sen får man ju tänka på vem som 3bettar osv obv. Tack så mkt blir nog inga problem:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

December blev tredje raka rekordmånaden då jag plussade 28500kr. Va upp ca 27000 den 20onde men är ändå väldigt nöjd naturligtvis.

 

Hela 2012 slutade upp ca 180000 vilket känns bra det med.

 

Årsgraf texas:

rstex.png

 

Årsgraf omaha:

mahz.png

 

Blev riktigt irriterad på mig själv då jag spelat på tok för mkt omaha som jag inte kan nånting om...

I år blir det skärpnig på det och lite annat,

2013 mål/riktlinjer:

 

*Max 5% av min totala speltid omaha

*Bara skotta om det är bestämt innan sessionen börjar

*Plugga/diskutera poker minst 5h i veckan

*Inte för långa sessioner

*Ha/se till att skaffa edge på alla som spelar högst 1/2, (ev0 ok mot vissa i värsta fall)

*Verkligen utvecklas och förstå vad som skiljer angnarna från vetet

*Spela många "tvärtemot tableselectsessioner" där jag spelar dem jag har svårast mot

*Klättra i nivå när jag känner mig redo (lite för bra tålamod)

*Skaffa mig en bättre 100bb strategi då man stöter på många 100bb regs

*Inte försöka spela som någon annan utan ett steg i taget utveckla min egen spelstil så får jag se hur långt den räcker (går alltid skitdåligt när jag kollat på nån coachvideo lr så och försöker efterlikna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat för året! Grattis till tredje rekordmånaden också :)

 

Har lite funderingar om din dagbok och ditt spel i allmänhet. Har följt din dagbok ganska så flitigt till att börja med.

 

1. Varför ska du sätta någon form av gräns på hur mycket omaha du ska spela, du verkar ju ha sjukt mycket edge för att ha spelat spelet så lite (Eller är det bara rungood? :D)

2. Har även läst en del av det du skriver om pokerteori, du tycks ju onekligen vilja utveckla ditt spel. När går du upp i nivå egentligen? Eller asså, det känns ju som att du lägger ner tid "i onödan" om du inte går upp i nivå. Du krossar ju obviously /2 och mest troligt /4 och /5 också. Kanske formulerar mig lite dumt, tycker helt enkelt du borde utmana dig själv och försöka bli vinnande på högre nivåer. GTO och allt det där eller inte så vinner du ju på /2 oavsett. Vad är dina rullekrav eller har du ens någon tanke på att gå upp i nivå?

 

I övrigt GL med dagboken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat för året! Grattis till tredje rekordmånaden också :)

 

Har lite funderingar om din dagbok och ditt spel i allmänhet. Har följt din dagbok ganska så flitigt till att börja med.

 

1. Varför ska du sätta någon form av gräns på hur mycket omaha du ska spela, du verkar ju ha sjukt mycket edge för att ha spelat spelet så lite (Eller är det bara rungood? :D)

2. Har även läst en del av det du skriver om pokerteori, du tycks ju onekligen vilja utveckla ditt spel. När går du upp i nivå egentligen? Eller asså, det känns ju som att du lägger ner tid "i onödan" om du inte går upp i nivå. Du krossar ju obviously /2 och mest troligt /4 och /5 också. Kanske formulerar mig lite dumt, tycker helt enkelt du borde utmana dig själv och försöka bli vinnande på högre nivåer. GTO och allt det där eller inte så vinner du ju på /2 oavsett. Vad är dina rullekrav eller har du ens någon tanke på att gå upp i nivå?

 

I övrigt GL med dagboken!

 

Hej hej tack så mkt !

1. Det är ganska hårt tableselectad toknitpoker så mina omahavinster har ingenting med nån slags omahakunskap/talang överhuvudtaget att göra. När motståndarna spelar 90% av händerna kan till och med jag vinna men slår nog inte ett "regbord" på 0,5/1 ens!

 

2. Tack för dina funderingar, för det första tycker jag väl att det är bra att kunna/vilja lära sig så mkt som möjligt oavsett nivå. Mitt spel har garanterat blivit bättre sen jag tog tag i pokerteoribiten. (kan dock fortfarande extremt lite)

 

När det gäller nivå så har jag "bara" spelat 1/2 i 3 mån, och efter 5 år på 0,5/1 så finner jag det fortfarande stimulerande. Jag tror jag kör minst 3 mån till iaf för när jag går upp till 2/4 vill jag göra ok ifån mig mot de bästa, inte bara slå nivån pga fiskar . Dessutom blir jag grymt motiverad till att bli bättre när jag har långsiktigare mål än om jag skulle gå upp av bara farten. Förstår om det låter dumt/tråkigt men jag är absolut inte så bra på poker att det är konstigt att jag bara spelar 1/2.

Bankrullekrav har jag aldrig brytt mig om pga mina låga nivåer skulle nog kunna gå upp till 2/4 med 15k kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite osäker på en hand idag, försöker bredda min 4-betsvärderange oop mot en viss typ av spelare . Fi är ok reg tror jag och känns inte som något alternativ är så jättetrevligt här på turn.

 

Så vad föredras på turn?

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (CO): k424.73

BTN: k1,251.56

SB: k194.12

BB: k471.60

UTG: k159.44

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has A:club: Q:spade:

 

fold, Hero raises to k7.00, BTN raises to k24.00, fold, fold, Hero raises to k59.00, BTN calls k35.00

 

Flop: (k121.00, 2 players) 7:club: T:heart: Q:club:

Hero bets k62.00, BTN calls k62.00

 

Turn: (k245.00, 2 players) T:spade:

Hero ?

 

Lite fler händer från 2013:

 

Fi entablade och hade jättestack, sådana tror man aldrig på;-)

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k386.11

BTN: k275.39

SB: k1,886.55

Hero (BB): k397.00

UTG: k414.47

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has A:spade: T:diamond:

 

fold, CO raises to k8.00, fold, SB calls k7.00, Hero raises to k32.00, CO calls k24.00, SB calls k24.00

 

Flop: (k96.00, 3 players) 9:diamond: Q:club: 4:club:

SB checks, Hero checks, CO checks

 

Turn: (k96.00, 3 players) A:club:

SB bets k48.00, Hero calls k48.00, fold

 

River: (k192.00, 2 players) 8:heart:

SB bets k1,806.55 and is all-in, Hero calls k317.00 and is all-in

 

SB shows 7:spade: J:spade: (High Card, Ace) (PreFlop 39%, Flop 22%, Turn 0%)

Hero shows A:spade: T:diamond: (One Pair, Aces) (PreFlop 61%, Flop 78%, Turn 100%)

Hero wins k811.00

 

 

Fi hade hög riveraggression så testade slowa den:

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k198.00

Hero (BB): k404.63

UTG: k199.38

CO: k230.96

BTN: k478.99

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has T:spade: T:diamond:

 

fold, CO calls k2.00, BTN raises to k4.00, SB calls k3.00, Hero raises to k18.00, CO calls k16.00, BTN calls k14.00, fold

 

Flop: (k58.00, 3 players) 5:heart: T:club: K:diamond:

Hero bets k29.00, fold, BTN calls k29.00

 

Turn: (k116.00, 2 players) K:heart:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k116.00, 2 players) Q:spade:

Hero checks, BTN bets k116.00, Hero raises to k357.63 and is all-in, BTN calls k241.63

 

Hero shows T:spade: T:diamond: (Full House, Tens full of Kings)

Hero wins k816.26

 

Fi verkade ok så trodde väl inte riktigt på min syn men palla inte vika:

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k398.00

BB: k369.57

UTG: k1,545.90

CO: k402.59

Hero (BTN): k543.42

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has 9:spade: 9:heart:

 

UTG raises to k4.00, CO calls k4.00, Hero raises to k19.00, fold, fold, UTG calls k15.00, CO calls k15.00

 

Flop: (k60.00, 3 players) 9:diamond: 2:diamond: 3:heart:

UTG checks, CO checks, Hero bets k34.00, UTG raises to k68.00, fold, Hero calls k34.00

 

Turn: (k196.00, 2 players) K:diamond:

UTG bets k147.00, Hero calls k147.00

 

River: (k490.00, 2 players) 6:heart:

UTG bets k367.50, Hero calls k309.42 and is all-in

 

UTG shows 3:spade: A:diamond: (One Pair, Threes) (PreFlop 30%, Flop 6%, Turn 18%)

Hero shows 9:spade: 9:heart: (Three of a Kind, Nines) (PreFlop 70%, Flop 94%, Turn 82%)

Hero wins k1,093.84

 

Väldigt readbaserade lägen, detta mot en okänd fi, fold kanske är närmare till hands mot en del spelare men kan väl inte vika mot okänd?:

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k218.46

BTN: k211.62

SB: k270.38

Hero (BB): k468.81

UTG: k211.38

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has K:heart: K:club:

 

UTG calls k2.00, fold, fold, SB calls k1.00, Hero raises to k8.00, UTG calls k6.00, SB calls k6.00

 

Flop: (k24.00, 3 players) T:diamond: 5:spade: 2:spade:

SB checks, Hero bets k18.00, fold, SB calls k18.00

 

Turn: (k60.00, 2 players) Q:diamond:

SB checks, Hero bets k38.00, SB raises to k112.00, Hero raises to k396.00, SB calls k132.38 and is all-in

 

River: (k548.76, 2 players) J:heart:

 

SB shows Q:club: T:spade: (Two Pair, Queens and Tens) (PreFlop 14%, Flop 22%, Turn 82%)

Hero shows K:heart: K:club: (One Pair, Kings) (PreFlop 86%, Flop 78%, Turn 18%)

SB wins k535.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om vi borde 4betta för värde här ifall vi inte vågar skjuta turn när vi träffar bland det bästa vi kan. Går bet och viker ingenstans även om spotten verkligen suger som du säger.

 

edit : C/shove vore nog inte helt fel heller då han troligen har en del draghänder eftersom att ni är 200bb+ djupa

 

Hans range borde dock vara väldigt stark här och förväntar mig AA/KK ofta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om vi borde 4betta för värde här ifall vi inte vågar skjuta turn när vi träffar bland det bästa vi kan. Går bet och viker ingenstans även om spotten verkligen suger som du säger.

 

edit : C/shove vore nog inte helt fel heller då han troligen har en del draghänder eftersom att ni är 200bb+ djupa

 

Hans range borde dock vara väldigt stark här och förväntar mig AA/KK ofta

 

Ok tack för synpunkterna! Nä jag skulle aldrig vika här, men har svårt att se mig få syn av sämre så ofta så körde på din editerade c/shove som han vek emot. Tror jag är nöjd med spelet men vet ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...