Mr_ewing Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Table 10pl 0,10-0,20 NLT Spelet har varit väldigt tight för att vara ett låglimitbord och folk går inte med så mycket på floppen. Players: Dealer: the_raf Small Blind: xxx Big Blind: xxx UTG: mr_ewing UTG +1: XXX mr_ewing was dealt: 10h - 10s mr_ewing Raise (0,80) xxx Call (0,80) the_raf Call (0,80) xxx Call (0,70) xxx Call (0,60) Flop 8h - Qh - 3h SB: check BB: check mr_ewing: bet 2,00 UTG+1: fold the_raf: call 2,00 SB: fold BB: fold Jobbig flop, men jag bettar för att visa styrka och UTG+1 lägger sig omgående, the_raf synar efter väldigt lång tvekan. Turn (8h - Qh - 3h) (10c) mr_ewing: bet 5,00 the_raf: call 5,00 Trevlig turn. the_raf synar igen efter väldigt lång tvekan. River (8h - Qh - 3h - 10c) (3d) Har väldigt svårt att sätta honom på någon speciell hand men lågt PP ligger i bakhuvudet. Spelar jag för vekt på turnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Jobbig flop, men jag bettar för att visa styrka och UTG+1 lägger sig omgående, the_raf synar efter väldigt lång tvekan. Känns som om han försöker visa svaghet och det kan betyda att han sitter med en färdig flush. Det hade jag iaf satt honom på. Din turn och river känns ju rätt fint. Nu är det ju bara att flytta in ordentligt med pengar och hoppas på det bästa. hur stora stackar hade du och fi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Ja, lite svårspelat blir det ju på floppen med så många spelare bakom och fortfarande i potten. Jag skulle spela min TT-hand jävligt försiktigt där. På den här nivån får du ju med dig exakt alla som har en dam eller nån typ av rött kort (behöver knappt ens vara hjärter) i en så (förhållandevis) stor pott, när du bettar $2 på floppen. Jag skulle nog sett ett större bet där, först och främst, och sen vara beredd att ge dig på turn, beroende på hur folk reagerade på floppen. the_raf kan ju sitta på i princip vadsomhelst efter synen på floppen. Färg, (nöt)färgdrag, KQ, QJ, QA, säkert fler Q:n ändå. Lågt PP, som du skriver, tycker jag inte alls känns troligt faktiskt. Så ditt spel måste ju bero mycket på hur du har sett honom spela förut, och hur han har spelat sina händer då. Sätter du honom på ett H är betet på turn på tok för vekt tycker jag. Du ger honom ju (nästan) korrekta direkta odds att dra på färg, och eftersom folk på den här nivån ofta synar om du så bara ger dom 1:2 för att dra på färgen måste du betta betydliget mer om du ska bli av med honom. Samtidigt vill du ju inte bli av med en TP där, när turn var så snäll mot dig, vilket gör det lite extra knepigt. Hursomhelst - det intressanta här är ju sen när rivern kommer. Hur spelade du då? I det läget skulle jag check/raisat. Har han färg kommer han garanterat betta och (troligen) syna din raise (som ska vara GIGANTISK). Missade han färgen kommer han (kanske) bluffa, men inte syna om du istället bettat. Det du kan förlora på är ju om han sitter på nån av Q-kombinationerna (och också är rädd för färgen eller ett högre par) - då KANSKE han synat ett medium bet, men troligen bettar han inte handen själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_ewing Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Jag borde alltså ha lassat in mer stålar på floppen? Hur som helst så hade han QQ på näven vilket jag inte alls hade satt honom på i och med att han bara synade mig. Han synade bara hela vägen med sina damer och rensade min stack på $30. (Han hade $45.) Check/raise hade nog varit smartare på river för att få lite mer info om vad han satt på. Jag hade klassat honom som en ganska loose spelare om jag sett till tidigare händer. Svårt att spela på dessa nivåer ibland, men tyvärr tillåter inte min rulle högre nivåer för närvarande. Tack för svaren! EDIT: River såklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Hur som helst så hade han QQ på näven vilket jag inte alls hade satt honom på i och med att han bara synade mig. Han synade bara hela vägen med sina damer och rensade min stack på $30. (Han hade $45.) Det är sånt som händer. Nästa gång är det du som sitter på QQ. Har själv råkat ut för högre kåkar och det är inte kul. Men det är svårt att släppa även om man får motstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Wow, QQ var inte riktigt vad man väntat sig, nej. Ibland är det lurigt att spela mot passiva spelare alltså. Ingen raise på en enda gata, med en bräda med 3 hjärter...? Sjukt. Check/raise hade nog varit smartare på turn för att få lite mer info om vad han satt på. Tycker jag inte alls. Inte ens om du är helt jävla säker på att han bettar.Vad skulle det uppnå? Drar han till färg ger du honom ett gratiskort att antingen sätta färgen på river. Gör han det, förlorar du. Gör han inte det, betalar han ingenting på river alls. Har han å andra sidan färgen redan gjort så bettar han, du raisar, och han raisar All-In, och du måste syna. Antingen check/call eller ett större bet på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DallasTower Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Jag borde alltså ha lassat in mer stålar på floppen?Hur som helst så hade han QQ på näven vilket jag inte alls hade satt honom på i och med att han bara synade mig. Han synade bara hela vägen med sina damer och rensade min stack på $30. (Han hade $45.) Check/raise hade nog varit smartare på river för att få lite mer info om vad han satt på. Jag hade klassat honom som en ganska loose spelare om jag sett till tidigare händer. Svårt att spela på dessa nivåer ibland, men tyvärr tillåter inte min rulle högre nivåer för närvarande. Tack för svaren! EDIT: River såklart! Kvittar faktiskt om du checkraisar här för att få mer info, finns inte en chans att du släpper den här. Du är enbart slagen av 33 och QQ. Ställer han in så känns det som syn 10 gånger av 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Kvittar faktiskt om du checkraisar här för att få mer info, finns inte en chans att du släpper den här. Du är enbart slagen av 33 och QQ. Ställer han in så känns det som syn 10 gånger av 10. Floppen är enfärgad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DallasTower Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Kvittar faktiskt om du checkraisar här för att få mer info, finns inte en chans att du släpper den här. Du är enbart slagen av 33 och QQ. Ställer han in så känns det som syn 10 gånger av 10. Floppen är enfärgad... Jo men han säger att han borde checkraisa på river... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_ewing Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Kvittar faktiskt om du checkraisar här för att få mer info, finns inte en chans att du släpper den här. Du är enbart slagen av 33 och QQ. Ställer han in så känns det som syn 10 gånger av 10. Skönt då känns det bättre. Hade aldrig släppt den iaf och kommer nog inte göra det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Du måste skriva ut hur mycket pengar spelarna har, det är jäkligt viktigt för rätt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_ewing Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Ok jag tog den ur minnet så jag hade inte alla uppgifterna, men det ska jag nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DallasTower Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Du måste skriva ut hur mycket pengar spelarna har, det är jäkligt viktigt för rätt spel. Bara av ren nyfikenhet, eftersom jag vet att du är fan så mycket bättre än mig på statestik osv Just den här handen, går den att släppa, och ungefär hur djupa måste stackarna vara isf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Jag tror inte den här handen går att släppa mot någon på 0.1/0.2, undantaget kanske om båda sitter med stackar på 500BB+ och motståndaren ENDAST spelar nötter. På river det vill säga. Du har tredjenötterna på låglimit, folk släpper inte flush där, folk släpper inte Q3, vissa kanske tom synar med AQ etc etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Du måste skriva ut hur mycket pengar spelarna har, det är jäkligt viktigt för rätt spel. Bara av ren nyfikenhet, eftersom jag vet att du är fan så mycket bättre än mig på statestik osv Just den här handen, går den att släppa, och ungefär hur djupa måste stackarna vara isf? Han synar ju hela tiden, svårt att lägga den då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Jag skulle nog lägga den mot motslag(om jag inte hade oddsen med mig) på turn. Hans spel känns lite som stark hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Ja, man får inte vara rädd för att dra sig om man råkar träffa set på turn. En vanlig fälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Allt som oftast har nog killen slowspelat en färg och du kommer ta hela hans stack. Eller dubbla din. Check/raise på river låter bra . På turn kan man ju check/calla eller betta om man tror att han bara synar med färgen även här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts