Gå till innehåll

durrrr hävdar att GTO ej finns!?


schoolbook

Recommended Posts

så GTO existerar inte för att det inte finns games som kräver GTO, många midstakesspelare hävdar att dom spelar GTO och att du aldrig ser det på HS?

 

när går din hjärna över till att se GTO när det blir färre aktörer och vice versa? 3's is a magic number lr?

 

har sagt flera gånger att jag köper gto som teori, obv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara för att ingen kan spela GTO betyder det inte att det inte finns. Teoretiskt finns det, att ingen kan spela det är en annan femma.

 

Sen vet jag faktiskt inte om det är så många 2/4 spelare som säger sig spela GTO. Tror mest att de försöker vara så balanserade som de klarar av.

 

+1 igen, den midstakesspelare som hävdar att han/hon spelar GTO kan gå och lägga sig eftersom det faller på sin egen orimlighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gto finns inte för att "gto" mot 99% av alla spelare är att exploita dom på diverse sätt genom att inte spela gto mot dem, men "gto" mot just HONOM är kanske att spela väldigt "explo" enligt era forumitiska uttryck mot denne spelaren. när poker blir så pass advancerat och på sådan hög nivå (existerar knappt förutom i väldigt väldigt väldigt tuffa 3 handade games/HUgames där man når en sådan nivå att båda på något sätt måste försöka nå ett så balanserat GTO som möjligt för att sedan spela breakeven mot varandra som bäst

 

men det existerar istortsätt inte i dagens highstakes games, och långt ifrån dagens midstakesgames

 

men i verkligheten är de tappra nitsen som gör försök till att spela "gto" det enda dom når är ett enkelt och tryggt sätt att vinna pengar, men dom gör det långt ifrån på det mest effektiva/maxximerande sättet om dom spelar samma statiska ranger mot alla spelare hela tiden, när det finns leaks att exploita i helt klart varje spelare i dagens läge så bör man enligt min mening försöka att spela så bra som möjligt mot just honom efter de tillgångar/möjligheter som pokerspelare man personligen har, mätt i skicklighet eller w/e, och försöka exploita samt spela så exploitabelt som möjligt mot denne (så mkt som motståndaren låter dig komma undan med)

 

därför är det bara fånigt o komma med en GTOrange på typ 5/10$ och sitta där och stolt tro att man spelar optimalt

 

(sålänge vi snackar någorlunda statiska ranger, man måste ALLTID adjusta sina ranger på olika sätt mot olika spelare, finns inte 1 sätt att spela varje hand/bräda med en range, utan det finns 1 sätt att spela mot varje unik spelare som är bäst, som kanske är annorlunda mot en annan spelare, och därför borde det inte kallas GTO tycker man om det inte är det bästa sättet o spela sin range mot just honom? änfast din range är väldigt prydligt balanserat och helt tät, jättesnyggt jobbat så kanske det inte krävs mot just honom, för han låter sig bli epxloitad lite lite lite på ett sätt som dividerar från din förutbestämda GTO

 

GTO representater, rätta mig gärna om jag helt missuppfattar vad ni försöker uppnå med "gto"spel

 

kanske når man en optimal timlön som 16 tablare om man försöker spela någon typ av "gto" på alla 16 bord för man helt enkelt inte hinner med att försöka exploita och ta mer tid på varje hand/motståndare

 

helt klart för att maximera sin timlön och försöka spela så nära "gto" efter hjärnfunktion och fokus som masstablare får man ge bort vissa edges kanske mot vissa spelare genom att försöka spela "gto" för att få ett så överlag bra slutresultat som möjligt

 

änfast det är långt ifrån högsta possibla winratesen man kan nå, men ingen kan sitta o snappa upp 100% och exploita alla som 12-16 bords spelare tex, så kommer man nog ett bättre timlönsresultat genom att försöka spela sin statiska gto

 

det är vad vi på den obrydda sidan tycker om gto ivf :)

 

säger sig självt tycker jag ändå att om man spelar mot en mindre bra reg, som har små läckor i sitt game utan att riktigt rätta till det, varför ska man inte sitta och spela så explo som möjligt mot just honom till 10000% då tills dess att han börjar adjusta mot dig?

 

varför ska man sitta och spela sin overall GTO när det finns extra pengar att vinna från isortsätt varje reg i dagens pokervärld, finns ingen perfekt spelare

 

ser varjedag så högt som 10/20$€ hur "gto" spelare sitter och låter veka dåliga spelare komma undan med alldeles för mkt, och det blir helt gratis att bara spela 80% av händer med fisken på bordet tex, då spelare sitter och "gto'ar exakt samma 8% 3bet knapp range eller wjat ever som man alltid gör, då man sitter och öppnar 85% händer i CO och MP för att man har en fisk till vänster om GTO regen

 

tycker det är rätt dåligt att kalla det GTO när det uppenbart inte är GTO att spela typ 25% på knappen totalt i form av flatta/3betta mot någon som raisar 85% ur position varje runda om och om igen för att det finns en fisk

 

man måste alltid adjusta sig konstant, går inte spela på ett visst sätt varje dag, allting i poker e flytande imo!

 

kanske i framtiden när pokerspelare når en sick imbanivå

 

(helt klart överdrivet exempel, men bara för att få ut något typ av exempel :) )

 

 

edit:

 

jag vill nästan säga att de enda GTOspelarna i världen, är de absolut bästa EXPLOspelarna, som når varsin GTO genom konstant, oändlig, oo exploitering av varandra :)

 

edit2: och plz upplys mig om jag helt missförstår dagens syn på GTO? om GTO tillåter ickestatiska ranger, och innefattar att ha en konstant adjustande range mot olika spelare efter historik+dynamik så köper jag GTO som koncept, att försöka uppnå perfekt range efter information at all times

 

om det inte är det GTO är, och som jag fått för mig, ha statiska, balanserade "optimala" samma ranger mot precis alla regs

 

en range som är helt ickeexploitabel och balanserad?

så är det faktiskt sanslöst fånigt o kalla sig GTOspelare på dagens <25/50$€ games för det går att komma undan med ganska mkt som icke gtospelare kan jag säga även i dagens läge =) änfast variansen måhända vara lite mer fartfylld kanske

 

tror man kan nå mkt högre winrates genom att försöka spela så explo som man bara kommer undan med? och gå mer och mer mot gto efter att man blir tvungen helt enkelt mot de absolut tuffaste spelarna? (väldigt svårhittade under 10/20$ åtminstone)

 

ursäkta diverse nedlåtande ordval ibland =) försöker inte starta något typ av tjaffs!

 

mvh

 

Typiskt att du skriver det här först nu.

 

En gång i tidernas begynnelse besökte jag och en vän en Bruce Springsteen-konsert. Min vän har en lite speciell humor och innan spelningen börjat roade han sig med att gå runt och fråga folk knäppa frågor. Bl.a. gick han runt bra länge och sa ungefär "ursäkta kan ni hjälpa mig, jag letar efter Brus". Dvs man kan ha tolkat det som att han sa "Bruce", men han sa det isf på den bredaste svengelskan ever. Dvs han sa brus, inte Bruce.

 

Det där blev lite tröttsamt efter en stund, så drömmen hade ju varit att då kunna trycka upp ditt inlägg i fejjan på han. På så vis skulle han ju med besked fått vad han efterfrågade och mina öron hade med all sannolikhet äntligen fått vila. Typiskt, som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gto finns inte för att "gto" mot 99% av alla spelare är att exploita dom på diverse sätt genom att inte spela gto mot dem, men "gto" mot just HONOM är kanske att spela väldigt "explo" enligt era forumitiska uttryck mot denne spelaren. när poker blir så pass advancerat och på sådan hög nivå (existerar knappt förutom i väldigt väldigt väldigt tuffa 3 handade games/HUgames där man når en sådan nivå att båda på något sätt måste försöka nå ett så balanserat GTO som möjligt för att sedan spela breakeven mot varandra som bäst

 

men det existerar istortsätt inte i dagens highstakes games, och långt ifrån dagens midstakesgames

 

men i verkligheten är de tappra nitsen som gör försök till att spela "gto" det enda dom når är ett enkelt och tryggt sätt att vinna pengar, men dom gör det långt ifrån på det mest effektiva/maxximerande sättet om dom spelar samma statiska ranger mot alla spelare hela tiden, när det finns leaks att exploita i helt klart varje spelare i dagens läge så bör man enligt min mening försöka att spela så bra som möjligt mot just honom efter de tillgångar/möjligheter som pokerspelare man personligen har, mätt i skicklighet eller w/e, och försöka exploita samt spela så exploitabelt som möjligt mot denne (så mkt som motståndaren låter dig komma undan med)

 

därför är det bara fånigt o komma med en GTOrange på typ 5/10$ och sitta där och stolt tro att man spelar optimalt

 

(sålänge vi snackar någorlunda statiska ranger, man måste ALLTID adjusta sina ranger på olika sätt mot olika spelare, finns inte 1 sätt att spela varje hand/bräda med en range, utan det finns 1 sätt att spela mot varje unik spelare som är bäst, som kanske är annorlunda mot en annan spelare, och därför borde det inte kallas GTO tycker man om det inte är det bästa sättet o spela sin range mot just honom? änfast din range är väldigt prydligt balanserat och helt tät, jättesnyggt jobbat så kanske det inte krävs mot just honom, för han låter sig bli epxloitad lite lite lite på ett sätt som dividerar från din förutbestämda GTO

 

GTO representater, rätta mig gärna om jag helt missuppfattar vad ni försöker uppnå med "gto"spel

 

kanske når man en optimal timlön som 16 tablare om man försöker spela någon typ av "gto" på alla 16 bord för man helt enkelt inte hinner med att försöka exploita och ta mer tid på varje hand/motståndare

 

helt klart för att maximera sin timlön och försöka spela så nära "gto" efter hjärnfunktion och fokus som masstablare får man ge bort vissa edges kanske mot vissa spelare genom att försöka spela "gto" för att få ett så överlag bra slutresultat som möjligt

 

änfast det är långt ifrån högsta possibla winratesen man kan nå, men ingen kan sitta o snappa upp 100% och exploita alla som 12-16 bords spelare tex, så kommer man nog ett bättre timlönsresultat genom att försöka spela sin statiska gto

 

det är vad vi på den obrydda sidan tycker om gto ivf :)

 

säger sig självt tycker jag ändå att om man spelar mot en mindre bra reg, som har små läckor i sitt game utan att riktigt rätta till det, varför ska man inte sitta och spela så explo som möjligt mot just honom till 10000% då tills dess att han börjar adjusta mot dig?

 

varför ska man sitta och spela sin overall GTO när det finns extra pengar att vinna från isortsätt varje reg i dagens pokervärld, finns ingen perfekt spelare

 

ser varjedag så högt som 10/20$€ hur "gto" spelare sitter och låter veka dåliga spelare komma undan med alldeles för mkt, och det blir helt gratis att bara spela 80% av händer med fisken på bordet tex, då spelare sitter och "gto'ar exakt samma 8% 3bet knapp range eller wjat ever som man alltid gör, då man sitter och öppnar 85% händer i CO och MP för att man har en fisk till vänster om GTO regen

 

tycker det är rätt dåligt att kalla det GTO när det uppenbart inte är GTO att spela typ 25% på knappen totalt i form av flatta/3betta mot någon som raisar 85% ur position varje runda om och om igen för att det finns en fisk

 

man måste alltid adjusta sig konstant, går inte spela på ett visst sätt varje dag, allting i poker e flytande imo!

 

kanske i framtiden när pokerspelare når en sick imbanivå

 

(helt klart överdrivet exempel, men bara för att få ut något typ av exempel :) )

 

 

edit:

 

jag vill nästan säga att de enda GTOspelarna i världen, är de absolut bästa EXPLOspelarna, som når varsin GTO genom konstant, oändlig, oo exploitering av varandra :)

 

edit2: och plz upplys mig om jag helt missförstår dagens syn på GTO? om GTO tillåter ickestatiska ranger, och innefattar att ha en konstant adjustande range mot olika spelare efter historik+dynamik så köper jag GTO som koncept, att försöka uppnå perfekt range efter information at all times

 

om det inte är det GTO är, och som jag fått för mig, ha statiska, balanserade "optimala" samma ranger mot precis alla regs

 

en range som är helt ickeexploitabel och balanserad?

så är det faktiskt sanslöst fånigt o kalla sig GTOspelare på dagens <25/50$€ games för det går att komma undan med ganska mkt som icke gtospelare kan jag säga även i dagens läge =) änfast variansen måhända vara lite mer fartfylld kanske

 

tror man kan nå mkt högre winrates genom att försöka spela så explo som man bara kommer undan med? och gå mer och mer mot gto efter att man blir tvungen helt enkelt mot de absolut tuffaste spelarna? (väldigt svårhittade under 10/20$ åtminstone)

 

ursäkta diverse nedlåtande ordval ibland =) försöker inte starta något typ av tjaffs!

 

mvh

+1 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt i pokervärlden handlar det mesta bara om språk- och definitionsbrister.

 

Men jag tycker att Dwan är lite för snabb med att utesluta vad IT-världen hittar på närmsta åren. Det är ju en utveckling som är minst sagt svår att greppa.

Vilket så vitt jag vet inte är avgjort.

[/url]

Precis, vart är bevisen?

Nu är inte jag någon expert på matematik men eventuellt skulle det ju kunna härledas via induktion om vi sätter upp antal BB i en summering och ställer mot utdelning eller nåt, givet att det är lätt att visa GTO för 2BB-games tex. Hursom har jag inte sett någon göra det, eller ens försöka.

 

"lol, klart det finns" är inte speciellt godtagbart från ett community där en majoritet inte kan så himla mycket mer än att spela poker. Ett möjligt scenario vore ju exempelvis att detta "GTO" vid ett visst stackdjup kommer innebära en sådan kass effektivitet, kombinerat med så otroligt resurskrävande komplexitet hos systemet, att det i praktiken blir helt oanvändbart under vår livstid. Är väl bara att kika på relativt triviala optimeringsproblem för att se vad som händer när man slänger in fler variabler.

 

Kanske hamnar vi då - åter igen - i en kompromiss. Och då är det ju inte GTO längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som är riktigt riktigt duktiga på denna typ av optimeringsproblem har en betydligt mer lönande arbetsmarknad inom finans. Är nog mest småfiskar som ger sig in på att optimera pokern på ett sätt som gör att en bot kan spela nGTO. Vilket nog är tur, nätpokern har det illa ställt nog med förtroendet från spelarna just nu. Tur att gemene man är såna enorma speltorskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste vara det ämnet som diskuteras mest på gamblingforum vars minst uträttas tillsammans med ämnena som går typ "Ahh, jag kom på världens smartaste gamblingsystem, martingale på blackjack"!.

 

Frågan är hur intressant det är. Personligen känner jag mig rätt nöjd med att spela hyfsat balanserat och har inte stött på någon regg som utnyttjar mina "obalanser" upp till 50/100$ iaf med mer än 1 BB/100 max och hamnar jag i ett sånt game utan någon skön fisk så tänker iaf jag byta bord. Därmed är jag alltså okej att min bet/3bet-range på rivern i många lägen är kraftigt obalanserad för värde jämfört med bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi sätter ett gäng ingenjörer - och gav dem "väldigt mycket" tid - till att lösa problemet tippar jag själv på att det intressantaste resultatet egentligen skulle bli avgränsningarna de gör, eftersom de avgränsningarna skulle ha en teoretisk förankring. Jag tror nämligen inte att de skulle ge sig på full komplexitet ens vid 100bb och jag tror dessutom att de skulle inse det rätt snabbt. Avgränsningarna är inte bara väldigt svåra att få fram, de kommer ju även vara helt avgörande vad gäller både användbarthet och effektivitet.

 

Att det bara blir skit av dessa diskussioner är ju för att random pokerspelare vare sig kan se problem eller lösningsgång i huvudet men att de gärna får för sig att de kan det. Det är dock ingen standard-diss mot pokerspelare, jag ser inga problem i att det förhåller sig så och det är fullt logiskt att de ändå får för sig att de faktiskt ser problemet framför sig.

 

Anmärkning: Det skulle dock inte bli som för stjärnfilten som avgränsade sig från C/R flop. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

att durrr inte besitter några egentliga pokerskills har jag vetat länge, men att han är såhär pass bränd är lite av en överraskning.

 

Hur menar du nu? Varför anser du att durrrrr inte har några skills? Måste man besitta sjuka teoretiska/matematiska kunskaper för att tillhöra de bästa i världen? Ivey har väl inte extremt bra skills där heller? Han också rätt kass?

 

Hur är der med Viktor Bloms teoretiska kunskar på NLH? Kass också?

 

Tycker allt snack kring det teoretiska/matematiska har dödat intressest kring pokern. Har du inte slaktis formler oh uträkningar att slänga fram ska man va tyst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så dyker begreppet "vinnande pokerspelare" upp. Vad betyder det? Att man vunnit? Att man kommer att vinna? Att man kan leva på poker? Att man kan ragga ihop riskkapital?

Visst finns det ett skicklighetsmoment i poker men jämför med schack, där turmomentet är ganska litet. Hur ofta hör ni någon presentera sig som en vinnande schackspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så dyker begreppet "vinnande pokerspelare" upp. Vad betyder det? Att man vunnit? Att man kommer att vinna? Att man kan leva på poker? Att man kan ragga ihop riskkapital?

Visst finns det ett skicklighetsmoment i poker men jämför med schack, där turmomentet är ganska litet. Hur ofta hör ni någon presentera sig som en vinnande schackspelare?

Att man krossar sin nivå enligt mig iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Undrar om Durrr checkar flopp med K8 förresten

 

Durrrr checkar alltid floppen.

 

 

Att man krossar sin nivå enligt mig iaf

 

Jag krossade min nivå igår.

 

 

finns iofs inga konkreta bevis på att slaktis är vinnande, ens på micronivå...

 

Hinner han ens spela nån poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...