Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

Du pågajävel, glöm inte att fortsätta kika lite över laptops,

bestämt dig för budget för en laptop btw?

 

Jag har ändrat mina planer så behöver nog ingen lappis atm, men ska hålla ögonen öppna ändå :)

 

---

 

Jag tycker jag spelat bra. Inte missnöjd med mitt spel utan verkligen givit 100% av min kapacitet.

 

Grafen över mina senaste 2 sessioner, eller senaste 1000 händer, visar väl att jag fått in degen bra åtminstone och det är det ända som räknas! :) Stolt över att hinna stänga ner innan tilten anländer också. (NL20)

 

raxs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat igen halva gårdagsbacket, har en intressant hand. Vad är bästa linjen och varför?

 

Villain är 42/24 över 83 händer, en aggfac på 3.6, och har aldrig tidigare raisat floppen. Antar att han har miljontals drag här, och funderar således på en raise till typ $7.2. Alternativt försöka få mig själv att se "dragig" ut och shova. Dock är jag ytterst tveksam till att han skulle förstå vad min shove representerar så kanske är en liten raise bättre?

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1522672

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $24.15

CO: $20.31

BTN: $28.36

SB: $20.00

BB: $20.91

Hero (UTG): $20.44

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is UTG with K :club: K :heart:

Hero raises to $0.80, 1 fold, CO calls $0.80, 2 folds, BB calls $0.60

 

Flop: ($2.50) 6 :heart: K :spade: 5 :heart:(3 players)

BB checks, Hero bets $1.80, CO raises to $3.60, BB folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att ta en dag off, så har jag som den tävlingsmänniska jag är, bestämt mig för att grinda ut denna svackan. Ska man tro min All-in EV-graf så spelar jag ju faktiskt bra, och jag tycker mitt spel känns jävligt stabilt och att jag är bättre än de flesta som jag möter.

 

Hittills idag har jag fått in 548 händer och vunnit $42.20 i sklansky-bucks. Dock är jag fortsatt inne i runbad-mode och ligger -$11.52 i riktiga stålar.

 

Nu blir det käk, en promenad och sedan mer grind.

 

OBS, jag är faktiskt inte alls på tilt, jobbat hårt med det och det känns bra att kunna skratta åt utdragningarna som just nu haglar.

 

 

Ett par sköningar från dagens första session :lol:

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1523412

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $20.00

CO: $22.39

Hero (BTN): $31.16

SB: $21.06

BB: $20.00

UTG: $14.04

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with J :heart: J :club:

UTG calls $0.20, MP calls $0.20, 1 fold, Hero raises to $1.10, 2 folds, UTG raises to $2.60, 1 fold, Hero calls $1.50

 

Flop: ($5.70) 3 :heart: 5 :diamond: 3 :spade:(2 players)

UTG bets $3.20, Hero calls $3.20

 

Turn: ($12.10) 4 :diamond:(2 players)

UTG bets $8.24, Hero calls $8.24

 

River: ($28.58) 7 :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $28.58

UTG shows 7 :club: 7 :heart:

UTG wins $27.16

(Rake: $1.42)

 

 

 

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1523414

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $29.82

BTN: $10.73

SB: $20.93

BB: $24.37

Hero (UTG): $21.71

MP: $22.12

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is UTG with A :diamond: Q :diamond:

Hero raises to $0.80, 2 folds, BTN calls $0.80, 2 folds

 

Flop: ($1.90) 6 :spade: Q :spade: 2 :heart:(2 players)

Hero bets $1.60, BTN raises to $9.93, Hero calls $8.33

 

Turn: ($21.76) 3 :club:(2 players)

 

River: ($21.76) 4 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $21.76

BTN shows 5 :club: Q :club:

BTN wins $20.68

(Rake: $1.08)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, precis avslutat min förmodligen värsta session någonsin. Torskade ALLA de 10 största potterna, varav det i 3st var 100bb investerade. Fick in pengarna bra EN gång, så något ev-plus finns inte att prata om under denna dagen längre.

 

8 av de 10 största potterna var på £-bord dessutom, de andra två var på €... Vilket gör att backet blir större än det kändes som under sessionen.

 

Bokar härmed dagen som blir riktigt blodröd, -$144.

 

Nedan följer lite WHINE:

 

De 4 senaste dagarna visar EV-grafen på +$20

De 4 senaste dagarna visar IRLpengar på -$242

 

Nu blir det garanterat en dag utan spel imorgon, mår extra dåligt eftersom man spelar på stejk och vill visa bra resultat...

 

hhrc.jpg

 

Sprang lika jävligt på stars för ett par månader sen, börja känna mig som stormorfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det känns jävligt tungt, speciellt mtp att du lirar på stejk. Men vafan det där hände mig under 1h i somras var ner 1kbbs men breakeven i sklanskys. Bara kämpa på och fortsätta spela stabilt så kommer du äta upp dom.

 

Däremot är små pauser bra om du känner att du inte längre tänker klart. Tänka på resultat är en bra väg ner i skiten.

 

Hoppas du fixar detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det känns jävligt tungt, speciellt mtp att du lirar på stejk. Men vafan det där hände mig under 1h i somras var ner 1kbbs men breakeven i sklanskys. Bara kämpa på och fortsätta spela stabilt så kommer du äta upp dom.

 

Däremot är små pauser bra om du känner att du inte längre tänker klart. Tänka på resultat är en bra väg ner i skiten.

 

Hoppas du fixar detta!

Aah, minns att du snackade om det för ett tag sen. Känns värre än man kan tänka sig under dessa perioder.

 

Precis, brukar inte lira längre sessioner än en timma. Idag hade jag dock en på 90min eller så, tyckte ändå jag tänkte relativt klart. Hamnade aldrig i auto-pilot åtminstone.

 

Jag SKA fixa det!

 

Btw, hur går det med artikeln? Kollar gärna genom en update snart :-D

 

Spelar du på en sajt där du alltid ser allas kort efter en all-in? Annars kan du sluta kolla på ev-grafen!

 

Är det du på avataren?

Jag lirar på iPoker, så svaret är ja. Annars hade jag väl knappast klagat över den? Så pass korkad/dum är jag inte, även om det ibland kan framstå så.

 

Svaret är ja, om du vill ha mig, annars nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hängt på DC hela dagen och kommenterat och analyserat händer. Börjat få perspektiv på gårdagen och inse att det kommer hända nån gång ibland att man springer sämre än sämst så förmodligen enbart nyttig lärdom.

 

Spelat en kort session ikväll, upp ett drygt inköp. Skönt att äntligen få in en grön dag efter 4 raka röda. Här följer de 2 största potterna.

 

Shortstack som 3b 27% över 155 händer.

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1526380

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $20.40

Hero (BTN): $27.58

SB: $11.61

BB: $20.18

UTG: $20.11

MP: $21.62

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with Q :spade: A :heart:

3 folds, Hero raises to $0.50, SB raises to $1.70, 1 fold, Hero raises to $4.10, SB raises to $11.61, Hero calls $7.51

 

Flop: ($23.42) A :club: 2 :spade: J :club:(2 players)

 

Turn: ($23.42) 7 :spade:(2 players)

 

River: ($23.42) 6 :heart:(2 players)

 

Final Pot: $23.42

SB shows A :spade: 3 :heart:

Hero wins $22.25

(Rake: $1.17)

 

 

 

 

Väldigt standard mot en unknown.

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1526382

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $7.00

BTN: $44.53

Hero (SB): $20.10

BB: $12.50

UTG: $8.81

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with A :spade: K :heart:

2 folds, BTN raises to $0.60, Hero raises to $2, 1 fold, BTN calls $1.40

 

Flop: ($4.20) 3 :diamond: K :diamond: 6 :heart:(2 players)

Hero bets $2.20, BTN calls $2.20

 

Turn: ($8.60) 5 :heart:(2 players)

Hero bets $4.40, BTN calls $4.40

 

River: ($17.40) 6 :spade:(2 players)

Hero bets $11.50, BTN folds

 

Final Pot: $17.40

Hero wins $16.53

(Rake: $0.87)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session, lirade bra i början men sen tappade jag hjärnan eller något. Hur som så avslutade jag direkt jag märkte att jag inte var inne i mitt A-game, slå slutade ett oförtjänt inköp upp trots att EV endast var breakeven.

 

Sessionens största pott var trevlig iaf. Squeezar och BTN är typ tiltad eller något, normalt stabil reg.

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 1526957

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $20.00

SB: $23.18

Hero (BB): $20.30

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BB with 8 :spade: T :spade:

BTN raises to $0.60, SB calls $0.50, Hero raises to $2.40, BTN calls $1.80, 1 fold

 

Flop: ($5.40) 6 :diamond: A :spade: 7 :spade:(2 players)

Hero bets $3.00, BTN calls $3

 

Turn: ($11.40) J :spade:(2 players)

Hero bets $5.00, BTN raises to $14.60, Hero calls $9.60

 

River: ($40.60) 5 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $40.60

BTN shows 8 :diamond: 8 :heart:

Hero wins $38.60

(Rake: $2.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till, slutade typ breakeven (-$6). Plockade omkring ett inköp i non-sd men torskade det lite drygt på en flipp med QQ vs AK.

 

Min stejkare/coach sa till mig på Skype idag att vi tar bort EV-linjen sedan den enbart kommer göra att man mår extra dåligt.

 

Fått en liten aha-upplevelse idag också. Först nu börjat inse hur brett opolariserat man kan 3b mot folk som synar mycket 3bets. Kikade igenom en Blak234 video och gjorde lite matte (MVG i alla mattekurser jag gått i livet, var tvungen att få in det någonstans sedan mina övriga betyg suger :lol: ). Riktigt givande!

 

I morgon, plugg plugg och hockey. Förmodligen inte så mycket spel tyvärr. Fredag kväll går också bort då man ska besöka skåneland och dricka "bäzz" som vi säger här i Småland. Men förhoppningevis får man in mycket lir torsdag och på håltimmen på fredag. Eventuellt lördag också beroende på min både psykiska och fysiska status sedan fredagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till, slutade typ breakeven (-$6). Plockade omkring ett inköp i non-sd men torskade det lite drygt på en flipp med QQ vs AK.

 

Min stejkare/coach sa till mig på Skype idag att vi tar bort EV-linjen sedan den enbart kommer göra att man mår extra dåligt.

 

Fått en liten aha-upplevelse idag också. Först nu börjat inse hur brett opolariserat man kan 3b mot folk som synar mycket 3bets. Kikade igenom en Blak234 video och gjorde lite matte (MVG i alla mattekurser jag gått i livet, var tvungen att få in det någonstans sedan mina övriga betyg suger :lol: ). Riktigt givande!

 

I morgon, plugg plugg och hockey. Förmodligen inte så mycket spel tyvärr. Fredag kväll går också bort då man ska besöka skåneland och dricka "bäzz" som vi säger här i Småland. Men förhoppningevis får man in mycket lir torsdag och på håltimmen på fredag. Eventuellt lördag också beroende på min både psykiska och fysiska status sedan fredagen.

 

Du dricker ju inte "bäzz" på redigt sätt om du är i tillstånd för poker dagen efter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat igen halva gårdagsbacket, har en intressant hand. Vad är bästa linjen och varför?

 

Villain är 42/24 över 83 händer, en aggfac på 3.6, och har aldrig tidigare raisat floppen. Antar att han har miljontals drag här, och funderar således på en raise till typ $7.2. Alternativt försöka få mig själv att se "dragig" ut och shova. Dock är jag ytterst tveksam till att han skulle förstå vad min shove representerar så kanske är en liten raise bättre?

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1522672

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $24.15

CO: $20.31

BTN: $28.36

SB: $20.00

BB: $20.91

Hero (UTG): $20.44

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is UTG with K :club: K :heart:

Hero raises to $0.80, 1 fold, CO calls $0.80, 2 folds, BB calls $0.60

 

Flop: ($2.50) 6 :heart: K :spade: 5 :heart:(3 players)

BB checks, Hero bets $1.80, CO raises to $3.60, BB folds

 

Finns ju bara ett spel d.v.s syn. Du har dessutom Kh vilket gör det spelet ännu mer givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du dricker ju inte "bäzz" på redigt sätt om du är i tillstånd för poker dagen efter ;)

Haha exakt, därav osäker ang lördagen ;)

 

Finns ju bara ett spel d.v.s syn. Du har dessutom Kh vilket gör det spelet ännu mer givet.

Håller verkligen inte med. Om brädan parar sig på turn kan det förstöra action helt. Dessutom tror jag han bör kunna stacka av med bra drag här. Anledningen att jag inte gillar slowspel är att vi är ur pos och villain kan ta gratiskort på turn och det känns väldigt onödigt att ge honom det. Det förminskar också våra chanser att få in degen.

 

Förklara gärna varför du vill slowa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session på en timma nu. Kände mig dödssjuk i morse så stannade hemma, dock har det gått över efter ett gäng koppar kaffe + alvedon och en promenad så kände mig redo för en session. Helt ointressant utom en hand där jag spelade fel på river. Borde bettat.

 

http://www.deucescracked.com/forums/8-Micro-Stakes-Online-NL/topics/463381-JT-tp-vs-fish-potbet

 

Förövrigt, riktigt jävla sorgligt. Hockeyklubben både jag, brorsan och tom farsan växt upp med är på väg att gå under :cry:

 

http://www.barometern.se/sporten/spelarna-fria-att-lamna-vikings(3041762).gm

 

När pappa var ung lirade de i motsvarigheten till dagens elitserie, som då hette allsvenskan. Ungefär så länge jag kan minnas har de legat i dagens Allsvenskan och mött Leksand, Södertälje, AIK, Växjö Lakers m.fl. genom åren. Nu harvar man i Division 1 och spelar mot mindre intressant motstånd som Karlskrona, Kristianstad och Halmstad, efter en fruktansvärt ovillig kommun att hjälpa till (som man t.ex. gjort i Växjö) vägrat bygga ny hall eller sänka hallhyran som är mer än den dubbla jämfört med övriga likvärdiga föreningar som t.ex. Tingsryds AIF. Får hoppas man kan rida ut det här, få tag på någon glad affärsman och få ekonomin i skick igen. Vad fan ska man göra på fritiden här ute i skogen om man inte har någon hockey att gå på, Växjö Lakers har ju vart rivaler så länge jag kan minnas så det finns inte ens på kartan att åka väster ut. Och hur patetiskst tråkigt är inte fotboll, så inte heller Kalmar FF är ett alternativ.

 

Små tilt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kort session såhär innan läggdags. +1,5 inköp.

 

 

Var galet nära att folda mot shoven på turn, men tänkte in i det sista och synade efter att jag kommit fram till att jag leder mot allt utom möjligtvis QQ i hans range här beroende på att han synar 3b väldigt lite och därav aldrig bör ha typ JT eller lägre pp's, och speciellt inte ur pos. Han 4b relativt mycket så QQ borde ingå i den rangen, och möjligtvis JJ ibland men känns som han kan flatta JJ+TT och eventuellt QQ någon enstaka gång. Vad jag sen blev konfunderad över är, varför i helvete shova den rangen på turn? Så började fundera över någon råbluff med AK eller så, eller kanske något konstigt han gör med AQ/KQ/QJ, dock gjorde han det tydligen med JJ. Trevlig syn och schysst note.

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1529308

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $26.38

CO: $10.08

Hero (BTN): $20.00

SB: $20.70

BB: $17.46

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with K :heart: K :club:

UTG raises to $0.60, 1 fold, Hero raises to $1.80, 2 folds, UTG calls $1.20

 

Flop: ($3.90) 8 :diamond: 9 :spade: 2 :spade:(2 players)

UTG checks, Hero bets $2.00, UTG calls $2

 

Turn: ($7.90) Q :club:(2 players)

UTG checks, Hero bets $4.00, UTG raises to $22.58, Hero calls $12.20 all in

 

River: ($40.30) 9 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $40.30

UTG shows J :spade: J :diamond:

Hero wins $38.29

(Rake: $2.01)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha exakt, därav osäker ang lördagen ;)

 

 

Håller verkligen inte med. Om brädan parar sig på turn kan det förstöra action helt. Dessutom tror jag han bör kunna stacka av med bra drag här. Anledningen att jag inte gillar slowspel är att vi är ur pos och villain kan ta gratiskort på turn och det känns väldigt onödigt att ge honom det. Det förminskar också våra chanser att få in degen.

 

Förklara gärna varför du vill slowa :)

 

 

Jag gillar inte heller att slowa, alla hjärter kan också vara actionkiller om du har översettat honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat poker alls på 5 dagar. Skrämmande hur dåligt mitt spelberoende är.

 

Försökte starta upp en session för en stund sen, men har verkligen inte lust just nu. Har försökt motivera mig ända sen igår eftermiddag, men fattar inte, det går inte!!

 

Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat poker alls på 5 dagar. Skrämmande hur dåligt mitt spelberoende är.

 

Försökte starta upp en session för en stund sen, men har verkligen inte lust just nu. Har försökt motivera mig ända sen igår eftermiddag, men fattar inte, det går inte!!

 

Hur gör ni?

 

Vinner pengar. Ace of Clubs Ace of Clubs Ace of Clubs Ace of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner pengar. Ace of Clubs Ace of Clubs Ace of Clubs Ace of Clubs

 

Får jag 4 tal suited nån gång skulle jag tvärtom aldrig mer spela på den siten :lol:

 

 

Tvärtom här. Bränner man iväg 10-15 inköp nån dag är man taggad som tusan i nästan en vecka. Går det för enkelt blir jag likgiltig inför grinden :-(

Jag hade precis kommit ur en ds för en vecka sen. Men finner ändå inte motivation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade precis kommit ur en ds för en vecka sen. Men finner ändå inte motivation.

 

Ta en pause en längre period tills du känner sug och glädje till pokern igen. Infinner sig aldrig suget och glädjen så lägg korten på hyllan, för så värt kan det ju inte vara att man lägger sin dyrbara tid på micropoker om man inte ens brinner för det. Då finns det säkert andra roligare extraknäck du kan lägga den tiden på, i all välmening. Tröttnade själv på spelet och tog en väldigt lång pause, men finner nu glädje i att grinda, utvecklas samt klättra i nivåer igen. Bästa jag gjort pokermässigt.

 

Annars vet jag inte. Allt blir ju förvisso mer intressant med lite syra i kroppen om du är en snubbe som gillar sådant :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...