Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

nej vare är ja ser:shock:.

 

Du är ju en av de få bra regsen och du ska sluta:(

skit i resultat och fortsätt bara kankse ner i nivå o chilla lite. Sen är du ju back on track:-D.

 

Hoppas du tar rätt beslut

mvh kling

 

Haha, var nog i tiltens hetta jag skrev det inlägget. För att vara ärlig tror jag att jag har problem med att torska SEK istället för USD. Jag backade $400 för ett tag sedan utan att knappt bry mig, men 1000 SEK ser jag inte på samma sätt. Sen att man alltid ser summan när man stänger ner suger också.

 

Jaja, jag vet allt det där med att man ska se det som bigblinds, inköp och hela det där köret.

 

Vad är det med SVS klienten du tiltar så förbannat på? Jag menar, du skulle ju faktiskt kunna modda den till valfritt utseende. :)

 

Det är inte utseendet, det är ändå okej. Vad jag tiltar sönder på är att det går så jävla fort. Man får ingen tid att tänka igenom svåra beslut, något man verkligen behöver 200bbd.

 

--

 

Btw, fyfan vad alkohol är överskattat. Det ger mig ingenting, har lika roligt utan faktiskt, har inga problem att vara avslappnad med vänner utan sprit & öl. Dessutom slipper man vakna upp med pinsamma sms konversationer med tjejer man knappt känner öppna i luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för dig? Vore kul att köra lite skype igen, brukar bli uttråkad när jag lirar i min tysthet. MVH Eric med den rosa bögdrinken.

 

Haha just de ja, drinken på Marie Levau eller vad stället hette :D

 

Är i en lägenhet hos en polare bara ett par kvarter från vår pokerlägenhet just nu.

 

Pokern gick bra förra månaden, omkring 30-35 inköp upp på NL20 iPoker och ongame. Denna månaden har jag inte hunnit lira så mycket än. Hur går det själv? :)

 

Absolut, kan köra lite sessioner via Skype när jag är hemma igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha just de ja, drinken på Marie Levau eller vad stället hette :D

 

Är i en lägenhet hos en polare bara ett par kvarter från vår pokerlägenhet just nu.

 

Pokern gick bra förra månaden, omkring 30-35 inköp upp på NL20 iPoker och ongame. Denna månaden har jag inte hunnit lira så mycket än. Hur går det själv? :)

 

Absolut, kan köra lite sessioner via Skype när jag är hemma igen :)

 

Okej vad trevligt. Jag har mest spelat turneringar faktiskt bockade av en fin månad i oktober med några stora klonkar. Har börjat nosa på CG igen denna månaden, men bara lirat typ 1k händer än så länge.

 

Kan dock inte bestämma mig för vad som är bäst för mig. CG känns mer vetenskapligt än turneringar om jag ska vara helt ärlig, men i längden är det maximal profit som räknas antar jag.

 

Hoppas du fortsätter klättra, tycker du lirar bra, har dock en känsla av att du lider av samma problem som jag.

 

Har börjat inse att fåtal spewiga misstag sabbar ens winrate så förjävligt, vi ska inte ens tala om tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej vad trevligt. Jag har mest spelat turneringar faktiskt bockade av en fin månad i oktober med några stora klonkar. Har börjat nosa på CG igen denna månaden, men bara lirat typ 1k händer än så länge.

 

Kan dock inte bestämma mig för vad som är bäst för mig. CG känns mer vetenskapligt än turneringar om jag ska vara helt ärlig, men i längden är det maximal profit som räknas antar jag.

 

Hoppas du fortsätter klättra, tycker du lirar bra, har dock en känsla av att du lider av samma problem som jag.

 

Har börjat inse att fåtal spewiga misstag sabbar ens winrate så förjävligt, vi ska inte ens tala om tilt.

Åh fan vad trevligt, lirar du mestadels på prima fortfarande eller?

 

Aah, kanske skulle testa donkaments jag också, har dock så ont om tid för det då jag pluggar och har en lektion på morgonen och en på eftermiddagen samt att jag är diabetiker och måste käka på massa bestämda tider och shit.

 

Vad lirar du för turrestejks? Vad har du för ROI?

 

Aa, tror jag har hittat vissa saker jag ska förbättra denna månaden. Har en tendens att 3 barrela av hela stacken lite för ofta för Svs, folk foldar inte i onödan här. På iPoker kommer man undan med mycket mer mot nitsen. Men är väl en vanesak så är väl bara att struggla och fortsätta utvärdera situationer.

 

Hemma igen btw så kanske köra en grindsession på skype imorgon? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat ikväll igen. Total misär och Svs bara våldtar mig med deras hyper snabba bord, samtidigt som jag försöker exploatera spelare utan reads som det totala mongo jag är.

 

Blir faktiskt ingen fortsättning på Svs, värdelös klient. Ska casha ut imorgon och använda dagen till att plugga istället för spel. Sedan blir det att leta läckor i HEM tills mina stålar anlänt mitt bankkonto.

 

Sedan återstår det att fundera över iPoker där jag tydligen fått tillbaka mina 65%, men känns stört osäkert där, eller om det blir Ongame eller Prima.

 

Dagen slutar -209kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, vart lirar du om 209kr är megavåldtagen? :o

Var ner omkring 800 vid ett tillfälle.

 

Och om vi säger såhär, med motståndet som fanns ikväll borde man legat omkring 2k upp om man lirat a-game. Men iom att man inte får tid på sig att kika igenom stats, skriva notes osv osv så blir det bara bajs av hela ens spel och rent ut sagt helt jävla värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh fan vad trevligt, lirar du mestadels på prima fortfarande eller?

 

Aah, kanske skulle testa donkaments jag också, har dock så ont om tid för det då jag pluggar och har en lektion på morgonen och en på eftermiddagen samt att jag är diabetiker och måste käka på massa bestämda tider och shit.

 

Vad lirar du för turrestejks? Vad har du för ROI?

 

Aa, tror jag har hittat vissa saker jag ska förbättra denna månaden. Har en tendens att 3 barrela av hela stacken lite för ofta för Svs, folk foldar inte i onödan här. På iPoker kommer man undan med mycket mer mot nitsen. Men är väl en vanesak så är väl bara att struggla och fortsätta utvärdera situationer.

 

Hemma igen btw så kanske köra en grindsession på skype imorgon? =)

 

CG är ju helt klart mest +lifeEV då man kan påbörja och avsluta en session när som helst. Men jag tycker det finns löjligt med värde i turneringar, folk är så sjukt hemska (tack den som kom på satelliten:D) Svårt att säga vad min roi ligger på atm. Har kanske spelat totalt 130 turrar sen jag kom på att det var kul. Har väl typ nära $4k i profit på dom? Spelar allt mellan €5-50 skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CG är ju helt klart mest +lifeEV då man kan påbörja och avsluta en session när som helst. Men jag tycker det finns löjligt med värde i turneringar, folk är så sjukt hemska (tack den som kom på satelliten:D) Svårt att säga vad min roi ligger på atm. Har kanske spelat totalt 130 turrar sen jag kom på att det var kul. Har väl typ nära $4k i profit på dom? Spelar allt mellan €5-50 skulle jag säga.

 

Haha jag kan tänka mig det. Dock är väl variansen enorm om man lirrar turrar med mkt folk. Det fåtalet turrar jag lirat har gått hyfsat, tror åtminstone jag är + några hundra dollar, mest beroende på en semi-klont (4-5:e plats i nån hyfsad GTD) för $900 förra vintern.

 

---

 

Är det någon här på PF som lirat iPoker och fått sin RB indragen senaste månaden? Min affe skrev till mig igår att jag fick tillbaka min RB där av någon anledning, men det känns fortfarande riktigt jävla wierd. Tror ni det är värt att lira vidare på iPoker eller ska jag gå från 65% på iPoker till 60% på Entraction ELLER till 60% på Ongame ELLER till 55% på Prima istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner omkring 800 vid ett tillfälle.

 

Och om vi säger såhär, med motståndet som fanns ikväll borde man legat omkring 2k upp om man lirat a-game. Men iom att man inte får tid på sig att kika igenom stats, skriva notes osv osv så blir det bara bajs av hela ens spel och rent ut sagt helt jävla värdelöst.

 

Behövs inte mkt notes på den nivån du spelar och skaffar du dig en bra HUD så blir nog inte stats ett problem heller. Tror problemet sitter någon annanstans faktist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg att jag inte gjort någon riktig månadssummering heller...

 

Sammanfattning Oktober 2011:

Antal händer totalt: 26468

iPoker: $144

iPoker rakeback: $106

Ongame: $98

Ongame rakeback: $134

PKR: $38

PKR rakeback: $7

Svs: +3730kr

Summa: +7201kr

 

Kommentar: Genomgrön månad. Lirade cirka 4k händer förlite pga strul med rakebackdeals. Kanske bör ha pengar på flera siter i framtiden, eller åtminstone utanför sparkontot så jag kan göra insättningar. Hade förövrigt en session på -$160 på Ongame efter ett "skott" på NL30 vs jättefisk.

 

Mål för November 2011:

Händer: 30000

Nivå: NL20

Övrigt: Utvecklas, lämna och hålla mig långt borta från den enda klienten jag verkligen tiltar på, Svenska Spel. Har inte haft några som helst tiltproblem spelmässigt på mycket länge så tror inte det är där problemet ligger, vill bara ha tillräckligt med tid för att göra bästa möjliga beslut när jag spelar.

 

Mål för 4:e kvartalet (Okt-Dec) 2011: Nå NL50, detta målet satte jag redan förra månaden. Är redan rullad men inte tillräckligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs inte mkt notes på den nivån du spelar och skaffar du dig en bra HUD så blir nog inte stats ett problem heller. Tror problemet sitter någon annanstans faktist.

 

Notes har väl knappast med nivån att göra? Jag tar mängder av notes och det har hjälpt mig att krossa motståndet på andra siter tidigare så tror absolut det är nödvänligt för mitt spel. HUD har jag en rätt hyfsad. Allt standard + fold to 3b, steal, fold vs steal från diverse pos etc.

 

Det är helt uppenbart att det går för snabbt för mig på Svs, har aldrig haft tiltproblem gällande andra klienter. Tänker i vilket fall inte fortsätta köra svs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villain lirar 46/29 och 6.4 3b över 269 händer och var den stora anledningen att jag satt vid detta bord.

 

Fold 2 flop cbet: 35%

 

Note "-call 3b w AJo, call halfpot cbet on mono mediumhigh board w nutfd. call halfpot on blank turn, and standard 3/4 pot shove on blank river when he hit J for tp".

 

Jag funderar på ett gäng olika linjer.

1. betta omkring $20 och hoppas på syn från random Ax.

2. Shova rakt av och hoppas få syn av 2par/set osv. Han kanske har ett par stegar i sin range också?

3. c/r ai. Denna är jag dock tveksam till då hans agg factor är 1.2 och by street 1.5 - 1.2 - 0.9, dvs han lär förmodligen inte betta annat än en sämre flush här?

 

Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1507637

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $43.15

CO: $77.41

BTN: $8.33

SB: $31.85

BB: $25.00

Hero (UTG): $53.98

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is UTG with A :club: 5 :club:

Hero raises to $1, 1 fold, CO calls $1, 1 fold, SB calls $0.90, 1 fold

 

Flop: ($3.25) 7 :diamond: Q :club: 8 :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $2.00, CO calls $2, SB calls $2

 

Turn: ($9.25) A :diamond:(3 players)

SB checks, Hero checks, CO bets $7.00, SB folds, Hero calls $7

 

River: ($23.25) J :club:(2 players)

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid experimentera med blockbets om du tror att hans range är polariserad. Känns som att hans bet på turn binder honom till 78+ (men förmodligen A7-AQ för de möjliga tvåparen) för värde, samt en hel hög med olika drag.

 

Problemet är att din range och din checksyn på turn typ alltid är XcXc. Om du donkar river för typ $19 så ser det löjligt starkt ut. Men med det sagt så tror jag aldrig du kan gå allt för fel med ett valuebet då villian säkert är en retard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid experimentera med blockbets om du tror att hans range är polariserad. Känns som att hans bet på turn binder honom till 78+ (men förmodligen A7-AQ för de möjliga tvåparen) för värde, samt en hel hög med olika drag.

 

Problemet är att din range och din checksyn på turn typ alltid är XcXc. Om du donkar river för typ $19 så ser det löjligt starkt ut. Men med det sagt så tror jag aldrig du kan gå allt för fel med ett valuebet då villian säkert är en retard.

 

Menar du blockbets på turn då, typ $5? Shovar vi över raise eller flattar vi iom stackdjup?

 

Håller med om att min linje skriker stål. Tveksam till om denna liraren uppmärksammar det dock, och har en känsla att jag 90% av fallen möter en checkback om jag försöker mig på en c/r på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du blockbets på turn då, typ $5? Shovar vi över raise eller flattar vi iom stackdjup?

 

Håller med om att min linje skriker stål. Tveksam till om denna liraren uppmärksammar det dock, och har en känsla att jag 90% av fallen möter en checkback om jag försöker mig på en c/r på river.

 

Syftar på river. Var lite trött när jag skrev det där. Att Betta turn har sina fördelar då din range kommer ha alla Aces up, sets och kombodrag tillskillnad om du checksynar. Checksynen capar som sagt din range till XcXc och typ den handen du har - du kanske synar med damen någon gång.

 

@ River

Att betta en size som i hans ögon ser ut som ett blockbet (typ 5$) ställer till problem för honom om hans range är polariserad. De gångerna han sitter med air så kommer han slita sig i håret och förhoppningsvis göra det vi hoppas på, nämligen att slänga in en bluffraise. Om han har en flush kommer han att värderaisa.

 

Blockbet grejen är mest effektiv när ni är deep och du är aggressor till river. Om han inte är en tänkande spelare så är det bara dunka på ett valuebet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftar på river. Var lite trött när jag skrev det där. Att Betta turn har sina fördelar då din range kommer ha alla Aces up, sets och kombodrag tillskillnad om du checksynar. Checksynen capar som sagt din range till XcXc och typ den handen du har - du kanske synar med damen någon gång.

 

@ River

Att betta en size som i hans ögon ser ut som ett blockbet (typ 5$) ställer till problem för honom om hans range är polariserad. De gångerna han sitter med air så kommer han slita sig i håret och förhoppningsvis göra det vi hoppas på, nämligen att slänga in en bluffraise. Om han har en flush kommer han att värderaisa.

 

Blockbet grejen är mest effektiv när ni är deep och du är aggressor till river. Om han inte är en tänkande spelare så är det bara dunka på ett valuebet imo.

 

That make sense. Jag kan inte svära på att han är helt dum i huvet och mentalt efterbliven, men om han är tänkande/inte tänkade nog för att raisa ett blockbet är jag tveksam till. Kul med input hur som, ska ha detta i åtanke nästa gång! :)

 

---

 

By the way, jag söker stejk då jag äter upp min rulle hela tiden och aldrig ger mig själv möjlighet att klättra i nivå. Är det intressant, läs följande: http://pokerforum.nu/forum/stakes-transfers-procentbyte/66190-jimmit-soeker-stejk-nl20-25-a.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man börjat lira på stejk och ska förhoppningsvis istället för att tjäna pengar på NL20 och kleptoman-casha ut småbelopp hela tiden, börja klättra i stakes. Blir att lira NL20 iPoker till att börja med, och förhoppningsvis inom en relativt snar framtid hinna upp på NL50. Inga cashouts över huvdtaget innan nyår. Let's go!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man börjat lira på stejk och ska förhoppningsvis istället för att tjäna pengar på NL20 och kleptoman-casha ut småbelopp hela tiden, börja klättra i stakes. Blir att lira NL20 iPoker till att börja med, och förhoppningsvis inom en relativt snar framtid hinna upp på NL50. Inga cashouts över huvdtaget innan nyår. Let's go!!

 

Lycka till.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuff dag, provtagningar pga diabetesen i morse, sedan kastar min lärare in mig i en grupp helt okända människor för att göra ett svenska arbete och det första jag gör är att säga att jag nog kommit till fel klass varpå jag möts av ett asgarv. Tur man är van vid att göra bort sig. Därefter sitta och nöta Buddhism i 2,5h, och på något sätt lyckas man förknippa nästan varenda del i hela den religionen med poker. Wierd.

 

Väl hemma fick jag 2 påminnelsefakturor från telia som jag är 100% säker på att jag har betalt. Ringer dem men pallar inte sitta och vänta, så får ta tag i det på måndag förmiddag.

 

Och nu har jag äntligen hunnit med en pokersession. Hunnit med drygt 800 händer.

 

Känns mycket mer fokuserat att lira under stejk, man har på något sätt ett ansvar. Dock har det inte givit utdelning ännu, är fortfarande breakeven för dagen efter 800 händer. Nu blir det break, eventuellt lite fotboll. Sen antar jag det blir att gå igenom senaste sessionens händer och eventuellt någon DC video. Funderar på att börja på Grindcores The thin red grind, efter att ha sett hans serie The thin red line, vilket är något av ett mästerverk i mina ögon. Även om den serien har ett par år på nacken så är det fortfarande, om inte den bästa, en av de bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man börjat lira på stejk och ska förhoppningsvis istället för att tjäna pengar på NL20 och kleptoman-casha ut småbelopp hela tiden, börja klättra i stakes. Blir att lira NL20 iPoker till att börja med, och förhoppningsvis inom en relativt snar framtid hinna upp på NL50. Inga cashouts över huvdtaget innan nyår. Let's go!!

 

 

Najs! Lycka till hörru!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...