Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

Najs! Lycka till hörru!

 

Tackar tackar! :-)

 

---

 

WOW! Lirade en av de absolut sjukaste sessionerna i min pokerkarriär nyss. Slutade på 2 gröna inköp. Hade en snubbe som var HELT uppenbar. Han lirade 84/53/47, alltså 47 i 3b. Han 3b stort för värde och litet som bluff. Postflopp var han tvärtemot. Han slowspelade nötter, och bombade air/semibluffar och halvpottade mellanpar. Foldade aldrig flopp eller turn mot cbets, men däremot river. Här är en hand jag lirade emot honom.

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1514399

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $23.99 - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 6, AF: 2.8, Hands: 54232

UTG: $20.00 - VPIP: 18, PFR: 15, 3B: 7, AF: 4.3, Hands: 8152

Hero (MP): $47.83 - VPIP: 26, PFR: 22, 3B: 7, AF: 1.9, Hands: 2462

CO: $53.47 - VPIP: 40, PFR: 21, 3B: 6, AF: 1.2, Hands: 188

BTN: $25.47 - VPIP: 81, PFR: 46, 3B: 44, AF: 1.8, Hands: 57

SB: $37.20 - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 6, AF: 2.8, Hands: 54232

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is MP with 9 :diamond: 8 :diamond:

1 fold, Hero raises to $0.70, 1 fold, BTN raises to $1.20, 2 folds, Hero calls $0.50

 

Flop: ($2.70) 2 :diamond: Q :diamond: 6 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $2.70, Hero raises to $8.10, BTN calls $5.40

 

Turn: ($18.90) 6 :spade:(2 players)

Hero bets $38.53

 

 

Jag vet inte riktigt hur bra detta är? Men eftersom att han pottar floppen så har han antingen air eller semibluffar. Jag blockar 2 av ruterkorten och där är inte så många andra drag, därav tror jag mig vara relativt bra här och få honom att folda turn. Mitt mål är ju i princip att folda ut A hög etc. Har han ett bättre drag är det en cooler antar jag? Eller bör jag bara syna flopp, och raisa honom på senare gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart iväg och firat brorsan som fyller 20 idag, ska dock till läkare på tisdag så blev ingen krogrunda för min del, får ta igen det nästa helg eller ngt.

 

Endast lirat drygt 100 händer, känner mig för ofokuserad och gäggig i huvudet. Så blir att slagga, ta en löprunda imorgon bitti och sedan ge sig på det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dryg start på stejken so far. Ligger ungefär breakeven efter 3k händer. Har ett par händer att posta:

 

Denna snubben har 20 PFR UTG över 3k händer, och foldar 78% mot 3bets UTG, därav jag väljer att 3betta honom då jag inte tycker AJo spelar speciellt bra ur pos vs utg öppning. Han raisar cbets 9% på floppen i 3b potter, så gissar att det är relativt standard att stoppa in stålarna med top2 mot hans range iom att floppen är mkt dragig? Är väl bara 1 combo AA och JJ, samt 6 combo TT och 16 combo KQ jag torskar emot? Har en känsla av att han foldar KQo vs 3b vilket endast lämnar 4 combos kvar där? Tror han flattar AK väldigt ofta pre, då han aldrig 4b från UTG hittills.

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1516012

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $38.99

BTN: $20.00

Hero (SB): $20.00

BB: $40.86

UTG: $33.45

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with A :club: J :spade:

UTG raises to $0.50, 2 folds, Hero raises to $1.70, 1 fold, UTG calls $1.20

 

Flop: ($3.60) T :diamond: J :diamond: A :heart:(2 players)

Hero bets $2.00, UTG raises to $4.80, Hero raises to $18.30

 

 

 

 

Denna handen är mot en nästan helt unknown. Hade bara 5 händer på han, och han hade bara vart inne i en pot so far. Med tanke på betsize flopp och turn så är fold uteslutet, sen på river insta-pottar han. Antar att hans range består av massa T där han tror han har nöt? Men iom hans 3b pre antar jag att han även har det sista esset i sin range? Även KK-QQ etc som han inte ville betta stort med flopp och turn? Men lyckades intala mig själv att en syn inte kan vara jättedålig även på river? Nu i efterhand är jag mer tveksam dock.

 

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1516013

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $20.30

BTN: $38.25

Hero (SB): $20.00

BB: $21.22

UTG: $7.46

MP: $26.48

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with J :heart: J :club:

4 folds, Hero raises to $0.60, BB raises to $1.40, Hero calls $0.80

 

Flop: ($2.80) 8 :heart: A :heart: A :spade:(2 players)

Hero checks, BB bets $0.80, Hero calls $0.80

 

Turn: ($4.40) T :spade:(2 players)

Hero checks, BB bets $0.80, Hero calls $0.80

 

River: ($6.00) A :diamond:(2 players)

Hero checks, BB bets $6.00, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajo handen känns ologisk öppnar han 20% från utg eller har han öppnat 20 gånger från UTG? :D Oavsett så tycker jag inte att du borde 3betta AJ där. Allt blir bara svinjobbigt postflop

 

20% UTG, öppnar bara 15% på MP och 17% på CO. Det är en ologisk spelare imo. Foldar 78% mot 3bets UTG. Hade den vart AJs eller AQo hade jag bara flattat, men ser inte riktigt att jag kan spela AJo spec bra ur pos postflop? Jag 3bettar denna handen eftersom det är den bästa handen jag skulle folda. Slipper spela flopp oftast om vi 3bettar. AQ2r flopp hade jag bara halvpott cbettat flopp och c/f turn. Blir inte så svårt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20% UTG, öppnar bara 15% på MP och 17% på CO. Det är en ologisk spelare imo. Foldar 78% mot 3bets UTG. Hade den vart AJs eller AQo hade jag bara flattat, men ser inte riktigt att jag kan spela AJo spec bra ur pos postflop? Jag 3bettar denna handen eftersom det är den bästa handen jag skulle folda. Slipper spela flopp oftast om vi 3bettar. AQ2r flopp hade jag bara halvpott cbettat flopp och c/f turn. Blir inte så svårt imo.

 

Ja det låter ju ganska konstigt. Antar att du gör en liten profit på att han foldar ofta, men du borde vara ganska krossad när han synar från UTG. Men verkar som att du fortsätter med försiktighet efter floppen, det är bra.

 

Däremot så borde Ajo spela ok mot hans range som borde innehålla alla möjliga AxSS osv. MEN att spela ur pos är ett rent helvete, så för mig är det väldigt ofta en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hans stats stämmer, vilket de möjligen inte gör efter bara 3k händer (typ 10-12 faceade 3bets i UTG), så bör jag tjäna ungefär 1,5bb per gång jag 3bettar. Tror dock inte de avviker så pass mycket att jag skulle läcka där? Sedan kan jag ju spela i princip c/f varje flopp. Tror själv att det är EV+ åtminstone :) Men få mig gärna att tänka om! :)

 

---

 

Lirade en session till nu, upp 2 inköp men fortfarande springer EV-grafen ifrån mig. Gått tillbaka till HEM1 igen eftersom HEM2 började strula, avvaktar nog till nyår innan jag investerar i det, så har ingen samlad graf att visa atm, får importera händerna till HEM1 senare vid månadssummeringen eller så.

 

 

Sessionens 2 största potter:

 

Flattar hans 3b då han 3bettar 15% över 400 händer, och foldat till 3/4 4bets so far. Lika bra att låta honom bluffa/semibluffa istället för att raisa av honom från sina bluffar. När han checkar river har han aldrig flushen så bara att stoppa in och hoppas på syn, man kan väl argumentera för att raisa turn, men ville ge honom möjlighet att barrela även en blank river. Hade såklart synat river även om han shovat eftersom han har en hel del sämre ess, set och tvåpar i sin range. Hans cbet by street är 70-82-68, och i 3bettade potter 100-80-X.

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1516581

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $20.00

UTG: $46.10

Hero (MP): $20.80

CO: $20.00

BTN: $26.67

SB: $20.93

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is MP with A :club: A :spade:

1 fold, Hero raises to $0.70, 2 folds, SB raises to $2.20, 1 fold, Hero calls $1.50

 

Flop: ($4.60) 3 :diamond: 9 :diamond: 7 :spade:(2 players)

SB bets $3.45, Hero calls $3.45

 

Turn: ($11.50) A :heart:(2 players)

SB bets $5.00, Hero calls $5

 

River: ($21.50) 5 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $10.15, SB calls $10.15

 

 

 

Villain är megafisk och lirar 68/4 över omkr 70 händer. Foldar mot cbets by street 25-0-X.

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1516585

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $22.62

SB: $20.78

BB: $28.85

UTG: $16.30

Hero (CO): $21.51

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is CO with A :heart: T :heart:

UTG calls $0.20, Hero raises to $0.90, 3 folds, UTG calls $0.70

 

Flop: ($2.10) 5 :heart: 3 :club: 3 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero bets $1.80, UTG calls $1.80

 

Turn: ($5.70) T :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero bets $4.80, UTG calls $4.80

 

River: ($15.30) 9 :club:(2 players)

UTG checks, Hero bets $9.00, UTG calls $8.80 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, om någon vet en bärbar dator med hyfsat RAM-minne och hög upplösning (1900x1000+typ) för under 6k, länka gärna! Behöver något bättre än min nuvarande om man ska iväg och grinda.

 

Får tyvärr säga att jag hade svårt att hitta en med upplösning på 1900 och kostar under 6k, närmsta jag kom var detta :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

 

Och recensionerna är inte på topp,

Får jag fråga varför just så hög upplösning ?

För multitabling ?

 

EDIT: En annan dator värd att checka in; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=866969

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade nu under Lowdell (smart)

uppdateras din konstant eller du måste hämta händerna i omgångar?

 

Är det HEM2 de snackar om? Där har jag inte testat svs ens, men i HEM1 funkar allt snitt som på alla andra siter.

 

 

 

Fan vilken apkross det bjöds på i sthlmsderbyt idag btw, en snubbe lastade stålar på 5-0 för 100ggr pengarna bara för att en annan tippade på Dif-seger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det HEM2 de snackar om? Där har jag inte testat svs ens, men i HEM1 funkar allt snitt som på alla andra siter.

 

 

 

Fan vilken apkross det bjöds på i sthlmsderbyt idag btw, en snubbe lastade stålar på 5-0 för 100ggr pengarna bara för att en annan tippade på Dif-seger.

 

jag snackar om HEM1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll gick det inget vidare, ner drygt 2 inköp på lite KK vs AA och set over set och andra randomgrejer.

 

Lirat en session nu på morgonen 4 tablat och jagat fisk som aldrig förr. Eftersom de instalämnade borden så hann jag bara spela 285 händer, men ett + på $53 kändes bra efter gårdagens back på ungefär samma summa.

 

Är det någon annan som använder "Free Screen Recorder" btw? Jag har spelat in flera sessioner (5-6st) för att spela upp med min stejkare, men när man ska öppna dem i Media Player eller VLC säger den bara att det är fel på filen. Provar något Jing-program nu, detta sedan min Camtasia trail gick ut förra månaden. Eller förslag på andra program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kväll gick det inget vidare, ner drygt 2 inköp på lite KK vs AA och set over set och andra randomgrejer.

 

Lirat en session nu på morgonen 4 tablat och jagat fisk som aldrig förr. Eftersom de instalämnade borden så hann jag bara spela 285 händer, men ett + på $53 kändes bra efter gårdagens back på ungefär samma summa.

 

Är det någon annan som använder "Free Screen Recorder" btw? Jag har spelat in flera sessioner (5-6st) för att spela upp med min stejkare, men när man ska öppna dem i Media Player eller VLC säger den bara att det är fel på filen. Provar något Jing-program nu, detta sedan min Camtasia trail gick ut förra månaden. Eller förslag på andra program?

 

 

Vad blir det för film fil, du kanske behöver konvertera den?

fast dock ska vlc klara typ alla sorters filer..

annars kan jag nog rekommendera något annat inspelningsprogram, kommer fan inte på vad det heter , men jag använde det för att spela in när jag lirar COD och det laggar fan inte alls , och kvalitén blir godkänd för att vara ett gratisprogram

 

Jag återkommer om jag hittar programmet.. :)

Har fan även glömt, vad är de för nivå du spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad blir det för film fil, du kanske behöver konvertera den?

fast dock ska vlc klara typ alla sorters filer..

annars kan jag nog rekommendera något annat inspelningsprogram, kommer fan inte på vad det heter , men jag använde det för att spela in när jag lirar COD och det laggar fan inte alls , och kvalitén blir godkänd för att vara ett gratisprogram

 

Jag återkommer om jag hittar programmet.. :)

Har fan även glömt, vad är de för nivå du spelar?

 

Det blir .avi filer. Hade vart schysst om du kunde hitta de =)

 

Haha, lirar bara NL20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft dambesök idag, så inte hunnit lira mer än 600 händer nu på kvällkvisten.

 

-$12 för dagen trots förmodat asbra spel från mig såklart ;-)

 

Han har 3bettat mig 4/5 ggr jag öppnat knappen so far. I övrigt relativt okänd, väljer att flatta mina tior i pos.

 

Floppen synar jag såklart sedan han kommer cbetta typ 100% här förutom kanske QJo osv.

 

Turn planerar jag att flatta för att inte folda ut hans bluffar han kanske kan 3barrela med. Planerar såklart att syna av 100% av alla hans rivershoves. Eventuella AJ,KJ etc kommer han förmodligen x/c river med?

 

IPoker Network $20.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1521042

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $20.90

SB: $20.04

BB: $21.40

CO: $73.23

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with T :heart: T :spade:

1 fold, Hero raises to $0.50, 1 fold, BB raises to $2.20, Hero calls $1.70

 

Flop: ($4.50) 5 :club: J :spade: 5 :spade:(2 players)

BB bets $3.40, Hero calls $3.40

 

Turn: ($11.30) T :club:(2 players)

BB bets $8.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...