Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

Jobbat 13h idag, lansering av ett stort projekt imorgon.

 

Hann iaf spela en timma nu efter jobbet innan det är läggdags. Blev 400 händer och 1 inköp upp.

 

Imorgon är det hockey igen så förmodligen inget spel.

 

 

 

 

Merge - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com

 

Hero (CO): $14.08

BTN: $7.61

SB: $9.37

BB: $6.91

UTG: $23.61

MP: $8.89

 

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10, MP posts DB $0.15

 

Pre Flop: ($0.30) Hero has 5c Kc

 

fold, MP checks, Hero raises to $0.50, fold, SB calls $0.45, BB calls $0.40, MP calls $0.40

 

Flop: ($2.05, 4 players) 5d Kh 8c

SB checks, BB bets $1.45, MP calls $1.45, Hero raises to $4.65, SB raises to $8.87 and is all-in, fold, MP calls $6.89 and is all-in, Hero calls $4.22

 

Turn: ($29.58, 3 players) 9c

 

River: ($29.58, 3 players) 4s

 

Hero shows 5c Kc (Two Pair, Kings and Fives) (Pre 14%, Flop 74%, Turn 86%)

SB shows As Ad (One Pair, Aces) (Pre 70%, Flop 13%, Turn 10%)

MP shows 8h 5h (Two Pair, Eights and Fives) (Pre 16%, Flop 13%, Turn 5%)

Hero wins $26.95

Hero wins $1.11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min magkänsla säger att du håller på Färjestad? :)

 

----

 

Nåddes precis av beskedet att supporterklubben förbjuder alkohol på bussen efter helgens bravader...

 

Stämmer bra, har inte orkat det senaste året riktigt men innan dess så hade jag säsongskort i ett par år. Har driftat mer och mer till en medgångssupporter med åren som bara egentligen tycker det är kul när det vankas slutspel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat i cirka en vecka på Merge nu, mycket tightare motstånd än på Stars som sagt, men det har passat mig bra hittills, och jag har lyckats vinna i 8 av 10 sessioner. 13 inköp upp än så länge.

 

I morgon ska jag äntligen få riktigt bredband till min lägenhet, har kört mobilt hittills som ändå funkat väldigt bra, men ska bli skönt att kunna dra ner lite serier igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan ofrivilligt lagt ner pokern återigen, inte spelat en hand på 10 dagar, motivationen tryter något enormt minsta motgång. Antar att det inte är tillräckligt roligt? Någon som upplever liknande saker?

 

Har istället läst ut den svenska utgåvan av Steve Jobs biografi av Walter Isaacson, vilket jag även hört på engelsk ljudbok. Rekommenderas enormt mycket! Har även köpt en boken "Var bra" av Martin Deinhoff, "En bok om hur man är bra istället för att säga att man är bra", ungefär samma koncept som hans och FM:s föreläsningar på webbdagarna har handlat om:

 

Har även börjat knappa på en ny rese-app, som fungerar både lokalt och globalt.

 

Någon mer som sitter inne med boktips i liknande genres? Eller kanske tips på vad en rese-app skulle kunna innehålla, allt tas gärna emot!

 

Sen återstår det bara att se hur lång tid det tar innan pokern blir intressant igen, har fortfarande kvar min rulle på Merge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan ofrivilligt lagt ner pokern återigen, inte spelat en hand på 10 dagar, motivationen tryter något enormt minsta motgång. Antar att det inte är tillräckligt roligt? Någon som upplever liknande saker?

 

Har istället läst ut den svenska utgåvan av Steve Jobs biografi av Walter Isaacson, vilket jag även hört på engelsk ljudbok. Rekommenderas enormt mycket! Har även köpt en boken "Var bra" av Martin Deinhoff, "En bok om hur man är bra istället för att säga att man är bra", ungefär samma koncept som hans och FM:s föreläsningar på webbdagarna har handlat om:

 

Har även börjat knappa på en ny rese-app, som fungerar både lokalt och globalt.

 

Någon mer som sitter inne med boktips i liknande genres? Eller kanske tips på vad en rese-app skulle kunna innehålla, allt tas gärna emot!

 

Sen återstår det bara att se hur lång tid det tar innan pokern blir intressant igen, har fortfarande kvar min rulle på Merge.

 

 

Skulle tro att det är så genomgående att den generella hobbyliraren har svårt att hålla sin pokermotivation på en jämnnivå undre längre perioder. Det är toppar och dalar och man prioriterar andra saker helt enkelt :) Kul å höra att det flyter på fint med jobbet däremot! Låter ju väldans spännande å utveckla appar odylikt, gör du det helt själv eller är det via jobbet?

 

Edit: Tack för boktipset, ska kika efter Steve Jobs boken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en windowsdator också nu. Vilket kukigt system när man väl vant sig vid macen. Är väl förvisso beroende på att jag bara pröjsade en tredjedel för denna windows-maskinen mot vad jag gjorde för min macbook. Anser inte att det behövs någon majestätisk kukförlängare till dator när man bara ska ha den för svs-värde någon gång ibland.

 

** START WAJJN - kapitel Internet Explorer **

Samt är det skönt att ha en windowsmaskin att köra tester för Internet Explorer i. Fyfan vad jag hatar den webbläsaren ända fram till IE9, varje utvecklares mardröm. Först bygger man en site på ca 10 veckor, sen är det några dagars debugging för att den ska fungera i samtliga läsare på ett bra sätt, och av dessa buggtester tar IE upp 90%.

 

Så jag vädjar till alla människor om det nu mot förmodan är någon som läser här som sitter på Internet Explorer. BYYYT! Det skulle främja tekniken och utvecklingen ganska mycket. Vi har börjat prata om att göra som vissa andra utvecklingsbyråer, att helt sluta bry oss om IE. I det fallet skulle vi börja tvinga folk att uppgradera sina webbläsare, förvisso är det mest efterblivna kommundatorer och liknande som fortfarande kör gamla versioner av IE, but still. Nu har ju förövrigt regeringen gått ut och sagt att man absolut inte bör använda sig av IE också pga säkerhetsbrister, det bör vara motivering nog. Om folk skulle sluta sitta på så värdelös mjukvara så skulle vi kunna börja bygga lite fräckare saker istället och ge kunden något lite schysstare och lite bättre att visa upp än vad man får för samma pengar idag när denna stofil till webbläsare ska kollas igenom gång efter annan. Hela nätet skulle förmodligen genomgå en revolusion till det bättre, lite av det som börjat hända på mobila plattformar de senaste åren. Anledningen att det händer där? IE existerar inte där!!

** SLUT WAJJN **

 

 

Skulle tro att det är så genomgående att den generella hobbyliraren har svårt att hålla sin pokermotivation på en jämnnivå undre längre perioder. Det är toppar och dalar och man prioriterar andra saker helt enkelt :) Kul å höra att det flyter på fint med jobbet däremot! Låter ju väldans spännande å utveckla appar odylikt, gör du det helt själv eller är det via jobbet?

 

Edit: Tack för boktipset, ska kika efter Steve Jobs boken!

 

Det är nog sant, kan dock vara så att jag hittat ett sätt att lösa det på. Tidigare var min lösning att hyra en pokercoach från DeucesCracked i några månader, nu har jag eventuellt en mer långsiktig lösning på gång.

 

Ingen orsak, här i Kalmar finns den på MAXIs bokavdelning så bör inte vara svår att hitta :)

 

EDIT: Jag bygger både på jobbet och hemma. Ibland i combo bara för att det är stört intressant att se hur folk använder saker, samt att jag älskar problemlösning. Gissar att det är lite av vad man kallar passion.

 

Har dock problem att ta mig an projekt jag inte känner jag brinner till 100% för på fritiden. Då blir det aldrig gjort med den grad av perfektion som jag anser det krävs.

 

Kika gärna in denna sidan vi byggde åt hockeylaget jag håller på: http://nybrovikings.com

 

Den är byggd med responsive design, dvs den anpassar sig beroende på om du besöker den med stor skärm, en lite mindre skärm, surfplatta eller smartphone. Det ska vara den första hockeyföreningen i Sverige med en responsive site, som kan erbjuda sponsorer olika platser beroende på upplösning av sidan etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det finns väl inte en människa som inte är 40+ och kvinna som sitter på IE?

 

Det syns ju tyvärr inte i statistiken, men det var nu i augusti fortfarande 16,2% av webbens användare som kör Internet Explorer. En drastisk minskning sedan 2010 då över 36% använde densamma. Men det är fortfarande 16,2% förmycket folk som gör det.

 

Källa: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det syns ju tyvärr inte i statistiken, men det var nu i augusti fortfarande 16,2% av webbens användare som kör Internet Explorer. En drastisk minskning sedan 2010 då över 36% använde densamma. Men det är fortfarande 16,2% förmycket folk som gör det.

 

Källa: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

 

Ska sluta. Omedelbart. Lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE9 är väl förvisso okej om man verkligen måste ha den för att det är något microsoft-program där de vill låsa in användaren, men vet inte om det stödjer sharepoint? IE9 är typ den första microsoft-läsaren som renderar sidor relativt väl standardiserat, med hjälp av webkit, så osäker på att ens det funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ drygt 600 idag med.

 

Skön herocall, fi har tydligen vunnit dm :shock:

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1932346

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $136.51

Hero (BTN): $202.36

SB: $159.89

BB: $146.49

UTG: $48.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :spade: K :club:

UTG calls $1, CO raises to $4.50, Hero raises to $16, 3 folds, CO calls $11.50

 

Flop: ($34.50) 6 :diamond: Q :diamond: 5 :spade:(2 players)

CO bets $1.00, Hero raises to $22, CO calls $21

 

Turn: ($78.50) T :club:(2 players)

CO bets $1.00, Hero calls $1

 

River: ($80.50) 8 :spade:(2 players)

CO bets $97.51, Hero calls $97.51

 

Final Pot: $275.52

CO shows K :diamond: J :club:

Hero shows A :spade: K :club:

Hero wins $268.64

(Rake: $6.88)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...