Gå till innehåll

Jimmit spelar lite kort


Jimmit

Recommended Posts

Blivit riktigt grym i plugget. Skrivit essäer och grejer, spelat teater och lollat runt, riktigt roligt :lol:

 

Även kört igång lite med en DC-coach, rättat till små misstag och varje session sedan vi började har jag vunnit ett par inköp mer sklanskybucks än vad jag gjort tidigare denna månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit riktigt grym i plugget. Skrivit essäer och grejer, spelat teater och lollat runt, riktigt roligt :lol:

 

Även kört igång lite med en DC-coach, rättat till små misstag och varje session sedan vi började har jag vunnit ett par inköp mer sklanskybucks än vad jag gjort tidigare denna månaden.

 

 

Pluggar du upp betygen eller vad gör du på Komvux? Och vad är planen att göra sedan då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, fuckade upp gymnasiet lite.. Planen är att plugga webbutveckling på Linnéuniversitetet. Pluggar du själv? :-)

 

 

Okejokej! Då är vi i ungefär samma sits, dock råkade jag snubbla till mig ett hyfsat resultat på hp-provet i våras.. Så tanken är väl att jag ska göra mig behörig å sen leta mig in på någon trevlig utbildning!

 

Vart ligger Linneuniversitet? Webbutveckling lät ju rätt intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okejokej! Då är vi i ungefär samma sits, dock råkade jag snubbla till mig ett hyfsat resultat på hp-provet i våras.. Så tanken är väl att jag ska göra mig behörig å sen leta mig in på någon trevlig utbildning!

 

Vart ligger Linneuniversitet? Webbutveckling lät ju rätt intressant!

 

Haha, borde också få tummen ur och göra dedär jävla provet. Haft planer på det tidigare, men aldrig blivit av dessvärre. Vilka ämnen är det du behöver läsa upp? Och vad lutar det åt för utbildning?

 

Det ligger både i Kalmar och Växjö, webbdelen ligger i Kalmar tror jag. Tydligen en av Sveriges mest respekterade webbutbildningar av vad jag hört. Men kommer man inte in där kan man väl söka det i lite random städer och hoppas på det bästa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning September 2011:

Antal händer totalt: 37334

iPoker: -$431

iPoker rakeback: $197

PartyPoker: +$30

Ongame: -$69

Ongame rakeback: $58

Svs: +1894kr

Summa: +382kr

 

Kommentar:

Riktigt usel månad. Efter en hyfsat okej Augusti så blir September en katastrof. Utan de sista sessionerna hade månaden blivit röd t.o.m.

 

 

Mål för Oktober 2011:

Händer: 30000

Nivå: NL20

Övrigt: Utvecklas, ta till mig av alla råd jag får av coachen. Samt göra en plusmånad utan vare sig Svenska Spel eller rakeback.

 

 

Mål för 4:e kvartalet (Okt-Dec) 2011: Nå NL50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, borde också få tummen ur och göra dedär jävla provet. Haft planer på det tidigare, men aldrig blivit av dessvärre. Vilka ämnen är det du behöver läsa upp? Och vad lutar det åt för utbildning?

 

Det ligger både i Kalmar och Växjö, webbdelen ligger i Kalmar tror jag. Tydligen en av Sveriges mest respekterade webbutbildningar av vad jag hört. Men kommer man inte in där kan man väl söka det i lite random städer och hoppas på det bästa :-)

 

 

Kikat på olika ingengörsutbildningar, så jag slipper lämna goa göteborg! Och då är det väl främst fysik, matte och sånt kul som behöver läsas in/upp :-)

 

Mjo det finns ju en del att välja emellan..

 

Vilken sida lirar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikat på olika ingengörsutbildningar, så jag slipper lämna goa göteborg! Och då är det väl främst fysik, matte och sånt kul som behöver läsas in/upp :-)

 

Mjo det finns ju en del att välja emellan..

 

Vilken sida lirar du på?

 

Aah alright, har en känsla av att intagningen är rätt mycket hårdare på de utbildningarna? :)

 

Lirar på WH, men funderar på att flytta till ongame pga min coach säger att spelen är mycket softare. Problemet är att det är winrate baserad rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen slutade 2 inköp back men spelade faktiskt rätt bra ändå.

 

Min plan var att raisa varje turn som inte var en Q,9 eller 7 eftersom killen tidigare synat med tveksamma odds. När han shovar finns det väl inte val mer än att syna av och hoppas på det bästa.

 

 

***** Hand History for Game 2964161625 ***** (IPoker)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 02, 12:17:14 ET 2011

Table Vannes (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: crazyswedeLoL ( $28.48 USD )

Seat 3: Dila1 ( $21.07 USD )

Seat 5: nasfertka ( $20.30 USD )

Seat 6: bobosir ( $19.82 USD )

Seat 8: RegTAG ( $6.09 USD )

Seat 10: Bavarec1 ( $15.00 USD )

Dila1 posts small blind [$0.10 USD].

nasfertka posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crazyswedeLoL [ 8d 8h ]

bobosir folds

RegTAG folds

Bavarec1 raises [$0.60 USD]

crazyswedeLoL calls [$0.60 USD]

Dila1 folds

nasfertka folds

** Dealing Flop ** [ Js, 8c, Th ]

Bavarec1 bets [$0.80 USD]

crazyswedeLoL calls [$0.80 USD]

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Bavarec1 bets [$2.20 USD]

crazyswedeLoL raises [$6.60 USD]

Bavarec1 raises [$11.40 USD]

crazyswedeLoL calls [$7.00 USD]

 

 

Denna handen tror jag att jag spelade dåligt. Borde förmodligen foldat river, antar att han har en väldans massa set och väldigt få missade drag när han bettar river också.

 

 

***** Hand History for Game 2964072386 ***** (IPoker)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 02, 10:36:40 ET 2011

Table Meany (No DP Full Stack) (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: luckshappenz ( $21.43 USD )

Seat 3: crazyswedeLoL ( $20.60 USD )

Seat 5: duesaw89 ( $20.17 USD )

Seat 6: ruslyaba ( $20.31 USD )

Seat 8: Ge0r9ie ( $26.64 USD )

Seat 10: AlelxKwest ( $20.00 USD )

crazyswedeLoL posts small blind [$0.10 USD].

duesaw89 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crazyswedeLoL [ Kd Td ]

ruslyaba folds

Ge0r9ie folds

AlelxKwest folds

luckshappenz raises [$0.60 USD]

crazyswedeLoL calls [$0.50 USD]

duesaw89 folds

** Dealing Flop ** [ 5s, Th, 6h ]

crazyswedeLoL checks

luckshappenz bets [$1.17 USD]

crazyswedeLoL calls [$1.17 USD]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

crazyswedeLoL checks

luckshappenz bets [$2.76 USD]

crazyswedeLoL calls [$2.76 USD]

** Dealing River ** [ 8s ]

crazyswedeLoL checks

luckshappenz bets [$6.67 USD]

crazyswedeLoL calls [$6.67 USD]

 

 

 

 

Här kommer jag aldrig undan, men kanske skulle bettat turn en aning större, inte för att jag tror det ändrat utgången utan just för att få mer värde?

 

***** Hand History for Game 2964134027 ***** (IPoker)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 02, 11:48:18 ET 2011

Table Harden (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: crazyswedeLoL ( $28.03 USD )

Seat 3: siul88 ( $41.81 USD )

Seat 5: elcat0sback ( $20.00 USD )

Seat 6: uhahany ( $20.00 USD )

Seat 8: goldenballz619 ( $20.13 USD )

Seat 10: mightymarti ( $16.14 USD )

uhahany posts small blind [$0.10 USD].

mightymarti posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crazyswedeLoL [ Qd Qh ]

crazyswedeLoL raises [$0.70 USD]

siul88 folds

elcat0sback folds

uhahany folds

mightymarti calls [$0.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, Qs, Tc ]

mightymarti checks

crazyswedeLoL bets [$1.00 USD]

mightymarti calls [$1.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

mightymarti checks

crazyswedeLoL bets [$2.25 USD]

mightymarti calls [$2.25 USD]

** Dealing River ** [ Jh ]

mightymarti bets [$6.00 USD]

crazyswedeLoL calls [$6.00 USD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session till, väldigt kort, men upp ett halvt inköp. Nu ska jag kika på lite Robert Gustavsson och mycket TV4 reklam.

 

--

 

Btw, stort jävla lol på nätdejting :lol:

 

Jag och en polare har haft som plan att starta upp en ny dejtingsite med lite annorlunda upplägg än de reguljära. Så vi reggade ett gäng konton var på diverse siter för att få inspiration och idéer till hur vi kan göra ett bra upplägg. Jag kan meddela att de man får brev av inte håller någon vidare standard, och är heller inte speciellt bra på photoshop än så länge iaf haha, herregud..

 

Kommer nog hålla mig till "ödet" och låta nätdejtingen vara ett bra tag till iaf :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många fler här inne läser Svenska B på gymnasiet eller komvux? Är det så i alla skolor att man ska kunna läsa allt från danska draman till litteratur från medeltiden? Tur man är smålänning så man förstår skånska rätt hyfsat, annars hade jag aldrig fixat den danska texten "Ett dockhem".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en spontansession nu tills iPoker kastade ut mig från klienten av nån wierd anledning. +3,5 inköp iaf vilket vänder dagens resultat från rött till andra gröna dagen i rad, bra start på månaden till skillnad från september!

 

mvh spammarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlett denna månaden betydligt bättre än förra. 3 raka plusdagar, och har planer på en fjärde. Har skapat en plan över att ge bort mindre pengar till 3bets maniacs.

 

Förövrigt, jag hatar att läsa böcker. Där är en stor del i att jag sumpade gymnasiet, MÅSTE ta tag i det snart.

 

Har fått en 60% flat deal på entraction också. Så min fråga till er, hur ser fiskbeståndet ut på entraction kontra ongame? Ongame har fått - 2 getingar av mig med anledning av deras kommunist-rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är upp 10 inköp på 10k händer hittills ungefär. Utöver det har jag nära 6 inköp att invänta i form av rakeback också. Kul att skeppet vänder.

 

Kikat igenom mitt HEM med coachen en del också. Levlat mig själv en gång de senaste 10k händerna, annars verkar de stora potterna spelats ut relativt standard. Lite småjusteringar vs stacksizes och fisk så är NL50 snart nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer bra och har bytt klient. Springer dåligt dagboksmässigt så får se om det blir fler uppdateringar här.

 

Nästa månad blir det till 99% säkerhet NL50 i vart fall. Har börjat fundera på att köra något under hela nästa år, som att försöka nå Supernova på Stars eller något bara för att tvinga mig själv att grinda trots att det är "jobbigt" att öppna borden ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer bra och har bytt klient. Springer dåligt dagboksmässigt så får se om det blir fler uppdateringar här.

 

Nästa månad blir det till 99% säkerhet NL50 i vart fall. Har börjat fundera på att köra något under hela nästa år, som att försöka nå Supernova på Stars eller något bara för att tvinga mig själv att grinda trots att det är "jobbigt" att öppna borden ibland.

 

Skulle nog rekommendera att jobba på spelet istället. Kvantitet < Kvalitet. Både resultat- och livsEVmässigt.

 

Du behöver inte anställa nån dyr DC-coach, kan ge mer att gå igenom det egna spelet och jämföra dina stats/ranges med duktiga regs.

 

Tips på läsning:

 

http://www.liquidpoker.net/blog/viewblog.php?id=964894

 

Think outside the box and gl :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se på fan, ett svar i dagboken, kul! :-D

 

Absolut, jag lirar aldrig mer än 6 bord längre, och 6 bord lirar jag bara om där är riktigt bra värde. Har fuskat en gång och lirat 9 bord, men då satt jag med en 70/0-ish snubbe på samtliga bord. Kommer ihåg att du sa detta ang masstabling till mig för typ 1-2år sedan eller ngt, och jag kör på det fortfarande.

 

Angående DC-coach vet jag att jag inte behöver göra det. Men eftersom att jag har råd med det, och att blah234 säger det är de bästa han gjort sedan han utvecklas 10ggr så snabbt som normalt, så känns det som att det är värt det ändå. Jag nosar redan på NL50 trots att jag bara lirat NL20 i 2 månader efter ett nästan årslångt break.

 

Grym länk, känns som att jag redan följer många av hans tips. Angående stats så försöker jag undvika att kika på generella stats, utan har moddat min HUD så jag ser fold vs steal i sb och bb, ser vilka pos hand 3bettar ifrån, vilka han foldar mkt mot 3bets, och vilka pos han 3bettar mot etc vilket ökat min bb/100 en del. De kräver förvisso ett bra sample, men brukar gå snabbt att få ihop mot de man spelar mest. Och är nätverket för stort kan man ju fula sig och köpa handhistoriker.

 

Denna månaden är jag upp cirka 9 inköp på spelet, och 6-7 inköp extra på rakeback över cirka 12k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner egentligen för att whinea. Men gör inte det, istället ser jag fram emot en ljusare morgondag. 1 lektion i plugget, sen coaching med Tim och därefter grind all night long. Bara lirat 2k händer de senaste 5 dagarna typ, lirade nästan 9k första 7 dagarna. Så får sluta lata mig och skjuta in lite volym.

 

Månadens mål är 30k händer, har hittills spelat drygt 12k, så ligger ändå i fas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk idag, så fick in 1,1k händer. Backade de första 700 händerna cirka 1,5 inköp. Käkade, gick ut med hunden osv, satte mig ner igen och smack, 6 inköp + på under 1h och cirka 400 händer.

 

Dagens sötaste pott: http://www.pokerhandreplays.com/view.php/id/3732047

 

Undra vad han satte mig på för range där :shock: Så pass fuckad tror jag inte jag kan framstå ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Och så har min, som så många andras rakeback dealer blivit avstängda på iPoker. Lirar förvisso mest på ongame just nu, men har lirat ihop $150 i rakeback på iPoker denna månaden ändå.

 

Ongames mjukvara är en aning värdelös så orkar inte med den, så har cashat ut även där, har inga pengar online alls längre.

 

Nu är min fundering om man ska sätta in båda rullarna på microgaming, entraction eller sponsra fiskstimmet svenska spel. Jag älskar microgamings klient, och hatar egentligen den stört snabba svenska spel. Men den sistnämnda är det ju överlägset bäst värde på, vilket kanske är bättre ändå.

 

Hur som helst tar jag ett par dagar off och funderar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...