sven2003 Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Själv kollar jag ofta om folk inte fyller på sitt konto till max inköpsgränsen vid ett NL bord när de gått back. Fyller de inte på så kan de ju inte vinna max av andra spelare vid en all-in. Det tyder på att de inte lirar seriöst/professionellt. Vilken är din bästa online tell? Eller har du flera som du tycker är bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 min basta online tell ar nar en spelare leker med sina kort vid bordet... nervosa... tecken pa bluff Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Ifall de kollar bort från skärmen när det blir min tur... Weak means strong. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Vadfan yrar ni om? Sluta gå OT hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 28 Juni , 2005 Rapport Share Postad 28 Juni , 2005 Min bästa är när de två små datorerna lyser ner i högra hörnet då vet jag att jag är online... EDIT: sry KuBo Jag tycker att ofta finns det en tvekan i motståndaren när de vill checkraisa rivern. Det tar lite längre tid att checka en när de inte har något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Spelare som använder de små förvalsboxarna som tex check/fold. Detta kan ge information om deras hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Spelare som använder de små förvalsboxarna som tex check/fold. Detta kan ge information om deras hand. Den kan vara lurig. Ibland ser man en spelare som har "rais any" intryckt och genast 3-betar efter ens höjning. Och givetvis tror man han sitter på stål, men ofta så kan de sitta på AJo eller till och med sämre händer och man har missar några bets för att man tror de har en starkare hand än vad de har. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Så fort det händer något väldigt annorlunda är det läge att vara vaksam, t ex en spelare som funderar EXTREMT länge innan han höjer/synar. Eller, som jag var med om för ett tag sedan, en spelare som har "Call any"-rutan iklickad i NL (Texas). Jag hade floppat nötkåken och var en hårsmån från att lägga den mot hans floppade fyrtal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Spelare som använder de små förvalsboxarna som tex check/fold. Detta kan ge information om deras hand. Den kan vara lurig. Ibland ser man en spelare som har "rais any" intryckt och genast 3-betar efter ens höjning. Och givetvis tror man han sitter på stål, men ofta så kan de sitta på AJo eller till och med sämre händer och man har missar några bets för att man tror de har en starkare hand än vad de har. Ja den kan vara lurig, men det gäller ALLA tells oavsett om de är online- eller livepoker. Man kan "aldrig" vara säker på om det är en tell eller en fälla för att få en att tro att det är en tell. Fast nu är det ju inte det diskussionen gäller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirEklund Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Jag tycker att ofta finns det en tvekan i motståndaren när de vill checkraisa rivern. Det tar lite längre tid att checka en när de inte har något. Om man spelar 8 bord samtidigt tar det ofta långtid att checka rivern då man har många saker att tänka på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Mina två bästa online tells är dessa: Lång paus följd av bet/raise = monsterhand. Lång paus följd av check = svag hand (ofta draghand) som kommer att lägga sig för ett pottbet. Det är ungefär samma omvända psykologi som live alltså: den som agerar "svagt" har en stark hand, och vice versa. Om man spelar 8 bord samtidigt tar det ofta långtid att checka rivern då man har många saker att tänka på. Spelare som spelar långsamt kan man naturligtvis inte dra sådana slutsatser om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerRäven Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Borde väl inte avslöja dom men kan bjussa på ett par st (av många) Och observera....detta gäller för låglimit NL. 1. Var mkt observant på stackstorleken hos spelarna (vill påstå att det är helt avgörande för dina beslut oavsett situation). Visserligen kan det ju finnas en tomte bakom som haft mega-tur, men oftare indikerar detta att det faktiskt är en duktig spelare du är uppe mot...en spelare som förstått att bluff sällan lönar sig på dom låga borden, varför man kan förvänta sig att bett från en sån spelare verkligen betyder en stark hand. 2. Att överbeta en liten pot är en annan signal som ofta betyder "nu ska jag lura dig att tro att jag inte har ett jota och bara ska själa potten" fast jag i själva verket floppade ett monster som jag slowplayat. Speciellt gäller detta om det åter igen är en spelare som man kan - via stackstorlek - förvänta sig är en skicklig spelare. Vet inte hur ofta jag själv använt detta "simpla" trick och fraperande ofta får man syn från nån som kanske bara sitter med mellan-paret Sen håller jag definitivt med föregående talare att OVANLIGT lång betänketid innan tex en raise är en varningssignal. Ett tecken på att "spela tveksam (men till överdrift) för att lura med dig" när man i själva verket sitter på nötterna. Å andra sidan....som med allt....kan man själv utnyttja denna taktik men omvänt. Inte så ofta jag kör med rena bluffar men om jag bestämmer mig för det så ser jag för det första till att det inte är mot en lowstacker (som ju ofta är callingstations och kan syna på vilka draghänder som helst), samt att vänta LÄÄÄÄÄNGE innan omslag. Ofta resulterar det i en fold om man nu inte är uppe mot ett monster. Ja detta är min erfarenhet efter snart 2års spel med onlinepoker där jag i snitt spelar 1-2timmar/dag a: 5-6 samtida bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guts Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han. Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr. Någon annan som gjort samma observation? //GUTS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Min erfarenhet generellt som jag använt mig av länge, gäller främst om man är HU i potten och har position på fi: Liten pott: - Snabb check - Dålig hand - Lång betänketid, sedan check - Någon typ av hand/drag eller monster Stor pott: - Snabb check - Bra hand - Lång betänketid, sedan check - Dålig/marginell hand Dessa stämmer givetvis inte alltid men ofta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerRäven Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Min erfarenhet generellt som jag använt mig av länge, gäller främst om man är HU i potten och har position på fi: Liten pott: - Snabb check - Dålig hand - Lång betänketid, sedan check - Någon typ av hand/drag eller monster Stor pott: - Snabb check - Bra hand - Lång betänketid, sedan check - Dålig/marginell hand Dessa stämmer givetvis inte alltid men ofta... Ursäkta men vad betyder "man är HU i potten" och "att ha position på fi" Läst det 100-tals gg men fortfarande inte greppat vad det är förkortning på, pinsamt nog "HU" tror jag mig veta är heads up men kan ju ha fel, men vad står "fi" för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 fi = fiende att ha position på = att man agerar efter fienden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 I militära sammanhang: Fi = ryssen. I Poker: Fi = motståndaren. Kommer av fiende. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_ewing Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Du har inte gjort lumpen va? Den lede FI har alla som gjort lumpen hört talas om... Våran löjtnant sa alltid att det var ryssen, men jag tror inte att alla FI på pokerborden är ryssar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Om fi blixtcheckar floppen mot en HU så betyder det oftast svaghet, men det kan även betyda monster. Så då bettar man. Får man syn kan det vara läge att checka turn så man får en billig showdown med sitt toppar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Ursäkta men vad betyder "man är HU i potten" och "att ha position på fi" Läst det 100-tals gg men fortfarande inte greppat vad det är förkortning på, pinsamt nog "HU" tror jag mig veta är heads up men kan ju ha fel, men vad står "fi" för? Nu har du iofs fått svar men nästa gång du känner dig osäker på något så kan du ta en till titt i FAQ - vanliga frågor och framför allt tråden Vad betyder olika pokertermer? Där kommer du att hitta svaren på de flesta vanlig frågorna. Hittar du inte det, så är det bara att fråga Sen kan man ju inte vet allt så det är inte pinsamt att inte känna till alla förkortningar och termer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerRäven Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Du har inte gjort lumpen va? Den lede FI har alla som gjort lumpen hört talas om... Våran löjtnant sa alltid att det var ryssen, men jag tror inte att alla FI på pokerborden är ryssar Stämmer!! Är en stolt smitare som ägnade tiden till betydligt trevligare saker än att ta sk-t från "maktgalningar" Ps. Tack alla övriga för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pluntzky Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Du har inte gjort lumpen va? Den lede FI har alla som gjort lumpen hört talas om... Våran löjtnant sa alltid att det var ryssen, men jag tror inte att alla FI på pokerborden är ryssar Stämmer!! Är en stolt smitare som ägnade tiden till betydligt trevligare saker än att ta sk-t från "maktgalningar" Ps. Tack alla övriga för svar Men du ser ju vad du gått miste om när inte varit i konungens och fosterlandets tjänst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pepe82 Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Jag brukar själv spela på flera bord (4) micro NLT om jag ser en annan spelare på flera av mina bord. Brukar jag anta att han spelar simpel poker och oftast med starka händer. Plus om han har en stor stack så är han förmodligen en bra spelare. Men online tells som tid för fold osv kan vara rätt så missvisande specielt om spelaren spelar på flera bord. Jag hinner ibland inte agera fören tiden nästan går ut och det betyder bara jag har en intressant hand på ett annat bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han. Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr. Någon annan som gjort samma observation? //GUTS Har varit med om precis samma sak på samma ställe! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 I filmer brukar Charlie bli subbad till fi (I militära sammanhang givetvis) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts