Gå till innehåll

Gazze på SvS! (En nybörjare och hans tankar)

Recommended Posts

• Svars 280
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Turneringen gick inte så bra... Slutade någon stans i mitten typ, en bra bit ifrån pengarna.

Turneringar är nog inte riktigt min grej, kanske om jag hade spelat grymt, grymt mycket poker...

Postad
Skoj hur trivs du som pappa? Har själv en dotter på nyss fyllda 2 år så det är därför jag visar intresse. Kan misstolkas annars:mrgreen:

Haha, jo det är skit skoj! Hon är SÅ söt! =0)

Ja det lät mest som "men din j-vla klant har du inte hört talas om kondom!" :-D

Du lirar mest när hon har somnat på kvällen eller? Det blir ju inte så mycket poker tid med familj!

Postad

Tänkte sätta mig och lira lite så här på förmiddagen, fanns jätte få full ring bord så jag försökte mig på lite short hand igen, det borde jag inte ha gjort...

Jag måste arbeta med disciplinen, jag vet ju att poker hänger så mycket på att man håller sin disciplin och i förväg bestämda tillvägagångssätt men ändock sitter jag där och spelar bort nästan 2 inköp på några få händer... Fy fan...

Resultat: -91kr

Inga turneringar, inget short handed spel! Ska det vara så svårt?

Postad
Haha, jo det är skit skoj! Hon är SÅ söt! =0)

Ja det lät mest som "men din j-vla klant har du inte hört talas om kondom!" :-D

Du lirar mest när hon har somnat på kvällen eller? Det blir ju inte så mycket poker tid med familj!

Det blir vad man gör det till. Jag brukar spela när hon är hungrig. Fast har som regel att ge henne mat när hon svimmar av näringsbrist. Lite som stoploss fast bekvämare.

Postad

Det gick bra idag igen! Kändes bra idag, några gånger hamnade jag i fiskspelandet, typ hand 36-A.

Hand 36-A Är väl bara att ge upp på floppen...

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($50.34)

BB ($30.67)

UTG ($49.50)

UTG+1 ($46.33)

Hero ($55.26)

MP1 ($75.15)

MP2 ($20.58)

CO ($49.50)

BTN ($100)

Hero posts $0.25

Dealt to Hero K:spade: A:spade:

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, Hero raises to $2.75, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, UTG+1 calls $2.50

FLOP ($7.25) 5:diamond: 2:diamond: A:diamond:

UTG+1 bets $7.50, Hero calls $7.50

TURN ($22.25) 5:diamond: 2:diamond: A:diamond: Q:club:

UTG+1 bets $22.50, Hero folds

UTG+1 wins $22.19

Han visar typ 38 ruter...

En fördel med att ha spelat lite händer är att man börjar känna igen folk och deras stil en del + att folk med anteckningar på börjar återkomma allt mer frekvent. Motspelaren i denna hand är (21/5/0) över drygt 700 händer och gillar att calla c-bet och sedan höja på turn om man callar. (Float?)

Rätt spelat med den kunskapen eller låta honom flota och sedan re-raise? Känns farligt för jag har ju inte mycket. Jag försöker spela mot spelaren och med floppen utan egentlig hänsyn till min hand... Bra? Dumt?

SB ($23.38)

BB ($46.38)

UTG ($71.71)

UTG+1 ($23.50)

UTG+2 ($47.04)

Hero ($61.68)

MP2 ($49.50)

MP3 ($21.86)

CO ($26.64)

BTN ($103)

Dealt to Hero Q:spade: A:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $2, MP2 calls $2, fold, fold, fold, SB calls $1.75, fold

FLOP ($6.50) 7:diamond: 4:diamond: K:heart:

SB checks, Hero bets $5, MP2 calls $5, SB folds

TURN ($16.50) 7:diamond: 4:diamond: K:heart: 4:heart:

Hero bets $12, MP2 folds

Hero shows Q:spade: A:spade:

Hero wins $16.09

Överlag kändes det som sagt bra idag, spelade rät solid poker och hade i alla fall inte direkt otur. Dessutom gjorde jag en annan bra sak! Jag slutade lira medan det gick bra och det var roligt och inte efter att jag loosat allt! =0)

Resultat: +146kr (127BB/100 = Hot run!)

Totalt: +1070kr (Skoj att passera den gränsen!)

Postad

Min kortaste session hittills, 33 händer tror jag det blev... Sen vaknade dottern och det blev ett j-vla liv innan det sovs igen =0/

Han dock med att förlora en hand där jag callar en all in på turn mot potoddsen, riktigt dåligt!

Resultat: -17kr

Postad
Han dock med att förlora en hand där jag callar en all in på turn mot potoddsen, riktigt dåligt!

Resultat: -17kr

Sätt fi på en range och lägg upp handen, så ska vi beräkna om det var ett dåligt spel.

Postad

Här kommer handen jag pratade om! Min upplevelse är att hela handen är dåligt spelad... Men ni kanske ser det annorlunda.

Hand 37-A

SB ($41)

BB ($25.45)

Hero ($49.50)

UTG+1 ($92.34)

UTG+2 ($54.46)

MP1 ($26) 50/13 över några få händer i övrigt okänd

CO ($27.04)

BTN ($17.32)

Dealt to Hero J:diamond: Q:diamond:

Hero raises to $2.50, fold, fold, MP1 calls $2.50, fold, fold, fold, BB calls $2

FLOP ($7.75) 9:club: 6:diamond: K:diamond:

BB bets $1, Hero calls $1, MP1 calls $1

TURN ($10.75) 9:club: 6:diamond: K:diamond: Q:heart:

BB bets $2, Hero raises to $8, MP1 raises to $22.50 (AI), BB folds, Hero calls $14.50

RIVER ($57.75) 9:club: 6:diamond: K:diamond: Q:heart: 8:spade:

Hero shows J:diamond: Q:diamond:

(Pre 70%, Flop 88.3%, Turn 22.7%)

MP1 shows J:spade: T:spade:

(Pre 30%, Flop 11.7%, Turn 77.3%)

MP1 wins $56.31

Postad

Handen ovan spelar jag som sagt som en sopprot och det fortsatte jag med idag. Det där med att inte överspela par som exempelvis AK på en Axy flopp verkar jag inte ha fattat! Hur fan kan jag gå all in i en sådan hand? Klart Fi sitter på trissen, det visste jag ju egentligen hela tiden!

Resultat: -70kr

VPIP/PFR: 11,6/10,0, borde det upp?

Postad
såna minbets bör du totalt ignorera och höja till den summan som skulle vara ett cbet i normalt fall. Och du bör ju höja fler händer och syna lite mer preflop, så blir allt roligare!

Ja det är nog så man får behandla dem... Tycker inte om minbets alls så det kanske är rätt sätt att hantera dem!

Gick inget bra idag heller, tappade ett inköp sen upp till strax över nollan innan det bar nästan två inköp ned igen följt av upp nästan hela vägen upp till noll igen.

Resultat: Ca: -20kr

Postad

Kul med en FR broder. Jag är själv tvåbarns pappa och har en dagbok här samt spelar mest FR. Det där med stats ska du inte stirra dig blind på. Jag började själv med FR 0,5/1 krs. Det var ett antal år sedan, då var jag också ganska angelägen att hitta "rätt stats". Mitt tips är att sluta fokusera på det. Har du HUD på spelarna? Det är ett bra verktyg att ta till när du ska bestämma hur du ska spela spelaren. Ett annat bra tips är att spela så mycket som möjligt i position. En anna viktig grej du kan skippa är att limpa, sluta helt enkelt med det så ska du se hur många kr du sparar på enbart det. Mao raise or fold. Försök va den som ställer frågorna i varje pott du spelar.

Statsen som du visar är nog helt ok på 1krs nivån. Som exempel spelar jag 15,4/13,2 på 2,5/5 krs. Det funkar bra på den nivån i alla fall.

SH är bra övning! Blir du bättre på SH så blir du tre gånger bättre på FR!

Good luck! Ska titta in i din dagbok framöver också.

Postad

Tjenare Rocker10! Kul med andra som är i en liknande situation!

Idag var dock en så jävla tråkig poker dag! Har varit bortrest några dagar och inte kunnat lira men tidigare på kvällen fick jag möjligheten att läsa på om poker lite. Till sist får jag tid att sätta mig och köra lite och det går så sjukt dåligt!

Några händer är ifs lite oflyt, är nog vinnande spel i längden men kanske väl marginella men flera händer är så sjukt dåligt spelade! Hur kan det vara så svårt att lägga AA där man floppar AXY med två kort i färg, c-bettar och det kommer ett tredje färgkort var på fi bettar och jag callar.

Sen har INGET gått min väg! Sen jag började spela mer aggressivt preflop har jag gått så sjukt, sjukt dåligt! Jag måste höja min standard för vad jag spelar postflop och minska mitt c-bettande massor! Samt sluta sitta och skriva här medan jag spelar.

Man blir ju ledsen när man förlorar veckor, om inte månader på några timmar :cry:

Hand 39A Alltså, det är ju å svårt! Folk spelar ju hur fan som helst och därför callar man ju lite skumma grejer ibland men när man foldar då händer detta:

BB ($27.54)

($183)

UTG ($19)

UTG+1 ($151)

Hero ($65.63)

MP1 ($36.56)

MP2 ($21.07)

MP3 ($52.64)

Dealt to ($49.25)

CO ($48.20)

BB posts (SB) $0.25

Dealt to Hero K:club: J:heart:

fold, fold, Hero raises to $2, fold, fold, MP3 calls $2, fold, fold, BB calls $1.75, calls $1.50

FLOP ($8) 9:diamond: T:diamond: Q:diamond:

BB checks, bets $8, Hero folds, MP3 calls $8, BB folds

TURN ($24) 9:diamond: T:diamond: Q:diamond: 3:heart:

bets $173 (AI), MP3 calls $42.64 (AI)

RIVER ($109) 9:diamond: T:diamond: Q:diamond: 3:heart: 6:club:

shows J:spade: 8:club:

wins $106

Alltså, vad ska man säga? Den potten hade ju varit min och just idag hade den passat extra bra!

Resultat: -200kr

Totalt: +758