Gå till innehåll

Nu jävlar ska Rånarn bowla igen!!!!


tågrånarn

Recommended Posts

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har man itne vart på topp.

Kom inte riktigt ihåg hur mör man blir av att nöta så mkt.

Blev hejdlöst sämre av att man skulle upp kl 9 för att lasta kompost och köra till soptipp osv åt föräldrarna.

3h vansinnes-arbete var inte vad denna kropp behövde.

Sånär som på 2h kalas för pappa så har det vart sängläge idag, tog en promenad vid 21 och lyckades piggna till.

Fått in en dryg halvtimme sen, blir mkt mer inatt troligen.

Kraftwerk är the skit för att vakna till :-D...

 

 

Hittade en gammal HH vi tar en titt på:

Fi är lite mer aggro än vanligt folk, 180händer

37/23/8, fold to 3bet 29, agg 5,5

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players

Hero (BB): $101.17

UTG: $55.80

CO: $174.30

BTN: $25.70

SB: $88.19

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J:diamond: J:spade:

1 fold, CO raises to $1.75, 2 folds, Hero raises to $5.50, CO calls $3.75

 

Flop: ($11.25) 3:diamond: 9:diamond: 6:diamond: (2 players)

Hero bets $7.00, CO raises to $19, Hero?

 

(Såg nu att 3beten var i minsta laget, men den skiter vi i tills vidare då det inte är std-sizing..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kukat ur med syncen melan baserna igen, men har trots det strax över veckomålet på 12,5k händer :-). (diffar troligen mellan 500-1k händer.)

Dagarna klarades tom om jag inte kikat helt fel med 2,5/dag tis-fre och 2,5 tot under lör-sön...

Ska gå igenom det hela bättre imon när man sitter vid stationära igen.

 

Hade tänkt kika nån serie och försöka bli trött på en halvtimme men såg att Sällskapsresan fanns att hyra för 19pix så nu sitter man här i 1h47min och mår som en gud :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ordning på det hela nu:

vecka.jpg.

 

Klarade mina 2,5/dag sånär som på 125händer på onsdagen, har mer speltid då än tisdagen så borde gick väl helt enkelt sakta..

+att jag flyttade 600händer mellan tors-fre,

men ser det som godkänt, och helt ok resultat :-)..

 

Kände dock att jag började tappa suget lite efter ca 8k händer, kändes så menlöst att ligga och veva på NL50.

Bra timing på klivet där :-).

Kändes som jag spelade mkt bättre, det är ju i stort sett samma motstånd samma grundspel, och ger man då fan i "Äh, det finns ju lixom bara en hand som slår mig och trots att han har den så vill jag se den, det kostar ju bara 15kr"..

Har spelat rent ut sagt skitdåligt på NL50 denna vecka.

Polisat folk med 0agg, "bluffat" folk med 50wtsd osv bara för att lyckas en gång :roll: ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör lite lugnare approach denna vecka.

Förra veckans var lite väl styvt men det var nog ändå en bra upplevelse :-P.

Satsas på bra volym men utan dygnskrav nu ist och det har malts in dryga 4k händer på 3 dagar, lite tunnt men har arbetat en del.

Ett snitt på 1500/dag ska klaras!

 

Lyckades med första backdagen på över en vecka igår, tappade lite krafs på ofokus på morgonen och valde att kliva upp efter lite träning, arbete och klippning.

Glömde totalt bort den gamle gode Samson!

Håret var borta uch jag fortsatte i ökad takt ner mot avgrunden, utan hår var jag helt chanslös!

Missade 2st 15+ outare och en AK vs AJ på AXX..

 

Spännde musklerna så håret växte ut, då blev "regsen" rädda.

Kvar sitter jag med 2st riktigt söta djupa HU :ola:.

Sen var det dans, malde ner båda tills jag täckte, då kommer dagens första riktiga monster! 3betad KK K22.

Kisen har A2 och mkt var lagat!

Den andra gick det trögare mot men nådde upp till ett minimalt plus för det passet iaf..

 

På g idag mao, inget laddar bättre än att laga back!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är pokern verkligen så död som det sägs?

Hehe.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $270.85

BTN: $154.62

Hero (SB): $203.77

BB: $200.00

UTG: $244.77

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with K:diamond: K:club:

UTG calls $1, CO calls $1, BTN raises to $4, Hero raises to $15, 1 fold, UTG calls $14, CO calls $14, BTN calls $11

 

Flop: ($61.00) 3:club: 2:spade: 6:diamond: (4 players)

Hero bets $40.00, UTG calls $40, CO calls $40, BTN folds

 

Turn: ($181.00) Q:club: (3 players)

Hero bets $148.77, UTG folds, CO calls $148.77

 

River: ($478.54) 7:club: (2 players)

 

Final Pot: $478.54

CO shows 7:diamond: 7:spade:

Hero shows K:diamond: K:club:

CO wins $466.58

(Rake: $11.96)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger Augusti där.

aug12graf.jpg

typ 50/50 mellan NL50 och NL100..

Nöjd med fortsättningen efter mitt volymprojekt men lite sådär med totalen.

Lågt att pluswhina osv men första 15k händerna var det sjukt svårt att få nån fart, lyckades springa in i mkt.

Men framförallt har jag spelat skitdåligt hela månaden!!

 

Imorgon ska det packas och grejas inför en vecka på Mallorca med farsan.

Kan bli jävligt fett :ola:...

 

 

Sen får man ta tag i detta igen och se om man kan ta sig iaf en liten bit uppåt när man inte behöver göra en massa uttag hela tiden (även om det vart för ett gott syfte ;-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu var det dags!

Bowlingen startar på måndag, och då finns det 2 anledningar till att köra DB igen.

På nåt sätt funkar det bättre, antingen mer folk eller andra grejer!

Säsongens första träning, med nackspärr :roll:

2012hstfrstatrning550.jpg

 

 

Pokern började om från nån hundring efter Mallorca och är nu tillbaka på NL100 med stabil rulle men på tok för dålig volym, går att hugga lite NL200 snart men får se hur det blir med det!

 

Får väl dunka in en HH o se om det blir nån fart:

 

Fi är tomte, 49/18, 27% raise cbet, inf turnagg.

Vill mest se om mitt/mina val är så självklara som de kändes eller om jag var ute på turné :-)

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

SB: $215.61

Hero (BB): $199.25

UTG: $134.52

CO: $164.54

BTN: $194.45

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with J:heart: K:club:

UTG calls $1, 3 folds, Hero raises to $3.50, UTG calls $2.50

 

Flop: ($7.50) J:club: 4:club: 8:heart: (2 players)

Hero bets $5.00, UTG raises to $21, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör hårt med bowlingen! kasta iväg ett pm om du ska lira nån tävling!

 

//erik

 

"Riktiga" tävlingar lär dröja ett litet tag även om det är det som är målet.

Korpen Div2 atm, men räknar med att köra igenom den lika lätt som Div3 :-).

Sen får man se vad som händer..

 

 

En jobbig men bra september med jobb alla helger utom 1 då det var årlig jättekräftskiva, 2v sjuk och uppbrott med kvinnan i början av mån (överens och fortf vänner osv så det känns iofs bara bra även om det är lite ovant), då blir ju spelet minst sagt lidande.

Landade på 1200kr över ca 60h blandat mellan NL50-NL500..

 

Så i oktober kör vi!!,

Sett att halva PF och en jävla massa andra också verkar köra total lockdown denna månad.

Även om det kanske kan gå ut över värdet här och där så tror jag det blir en bra sporre!.

Jobbar troligen en helg, det händer ingenting i denna lilla by och ingen kvinna som stjäl tid = Det går att lira en hel del :-).

Kommer sätta upp 1 enda mål:

REKORDMÅNAD, på minst 3 olika sätt varav det ena måste vara volym!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var säsongen igång!!

Och inledande match kan summeras med ett ord som på senare år är mer förknippat med jorbävningar, tsunamis, laviner osv, men som alla vet så kommer ordet KATASTROF ursprungligen från bowlingens förtrollade värld.

Inleder med 151 vilket ger vinst och kvällens enda poäng.

Pappa förlorar sin match och av nån konstig anledning verkar jag ha trott att detta var en fantastik insats.

Sagt och gjort, jag ryggar!

Vi gör bort oss totalt i nästkommande 2 serier och tankar med 10-2, diff på över 100 flaskor :oops:..

Jag vinner internt på 412p.

 

Menmen, förra säsongen började också åt fel håll även om första matchen vanns den ggn.

Ska jobbas lite med positionen inför nästa runda..

 

 

 

Kortspelswise så har det grötats in litegrann med grönt resultat, mkt mer nu under kvällen med start nu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj med en bowlande pokerspelare! Spelar faktiskt också bowling, i division tre, fast inte korp då. Det roligaste med mig är väl att jag är distriktets enda tvåhandsspelare, krångligt som fan men ibland får även jag lite resultat ;)

 

Cool, den tekniken som den där finnen då mao?..

Han som är uppvuxen i en bowlinghall osv.

 

Var inte svår på att posta grejer om både kortspel och bowling, här är så dålig fart att det behövs lite mer folk :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool, den tekniken som den där finnen då mao?..

Han som är uppvuxen i en bowlinghall osv.

 

Var inte svår på att posta grejer om både kortspel och bowling, här är så dålig fart att det behövs lite mer folk :-)

 

Nu ser det inte riktigt ut som när Osku Palermaa bowlar direkt men grundprincipen är densamma. Sjukt kul är det dock :D

 

 

 

Ah, men sure. Visst kan jag posta lite mer om kortspel här också, vet hur tråkigt det är när dagboken är seg =)

 

Lirat länge på svs? Själv började jag med en nystart i august och spelar 1/2 PLO rätt regelbundet där nu med bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korten har fallit fint idag!

Ligger på en rund lax för månaden på lite för dålig volym (3k händer)..

 

 

Nu ser det inte riktigt ut som när Osku Palermaa bowlar direkt men grundprincipen är densamma. Sjukt kul är det dock :D

 

 

 

Ah, men sure. Visst kan jag posta lite mer om kortspel här också, vet hur tråkigt det är när dagboken är seg =)

 

Lirat länge på svs? Själv började jag med en nystart i august och spelar 1/2 PLO rätt regelbundet där nu med bra resultat.

 

Hehe, skulle det se ut som när han bowlar så hade vi nog itne pratat Div3 ;)..

 

Jag har väl strölirat i ganska många år, allt från perioder av NL50-NL400 grind till sporadiska skott på upp till NL5k..

Körde på stejk under första halvan av året vilket funkade lite sådär, hade nytt jobb i samma veva som tog tid +att det var GTO-coachning i det hela så det blev sjukt dåligt volymat, frånvaro från hans sida, blandat med en jävla massa förvirring i att börja tänka GTO, så vi bröt i maj-juni eller nåt sånt.

Tror dock att det lärde mig mkt :-)...

 

Nu är tanken att ta tag i det hyffsat på riktigt då jag scorat ett "jobb" jag älskar, som dock inte ger mkt flis.

Jag har chrons och är ganska jätteopererad men mår bra som fan nu för tiden och har fått chansen att åka runt och föreläsa lite på sjukhus, styra träffar för tonåringar med sjuka magar osv..

Så att få in flis nog på pokern för att kunna köra det racet ist för att stå på nån fabrik eller liknande känns i sort sett obligatoriskt :-D..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag plockade Kabul Ultraz säsongens första seger i korpen div2 :ola:..

 

Vi spelade precis lika illa som förra måndagen om inte sämre, skillnaden var att vi förra veckan mötte seriens tippade 1/2a och idag mötte den JÄTTEsäkra jumbon.

Mao ett stort missnöje med 8-4 +93!

Jag har tappat helt under sommarn, känns som att banan är oljad hela vägen, så om Tsigalko läser detta så får du gärna kasta in de där träningslänkarna igen ;-)..

 

I all skit finns dock oftast ett litet guldkorn och idag var det en ganska sjuk spärr, 2 - 10, vilket inte är helt lätt för en högerhänt amatör med strikeboll :-).

 

 

Nu drar vi igång V2 av rekordoktober!.

V1 får ses som godkänd jättefail då det jobbades ganska mkt +scorades lite nya föreläsningsspots :-).

4k händer blev det iaf, denna vecka ska det 3dubbla in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP på spärren och lycka till med #Rektober

 

TYTY.. :-)

 

 

Har volymat hyffsat hittills men spelat ganska dåligt, och då i första hand dagarnas första pass så idag åker ett nytt moment in!

Sedan tidigare leker jag jobb när jag ska ha in mkt volym, denna vecka jobbar jag halvtid och ska ha in 4h/dag.

Fick idén igår att jag from idag har 5km till jobbet :-P, därmed är man ju alltid pigg när man kliver på, promenader gör en jävla skillnad på skärpan!

 

Problemet uppstår vär framåt mitten av nov då jag väl måste slakta rullen och köpa bil för att palla dessa 5km i skitväder :roll: .......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helnöjd med mitt spel idag, både under tiden och all efterkoll i HM :-).

 

Resultatet vill sig dock inte, har inte kollat tidigare i veckan men blev att jag kollade dagens av bara farten när jag gick igenom händer. 350ish..

Många läskiga utdragningar men sklanskyrik :ola:..

 

 

Vart med om lite nytt som är såpass udda att jag tänker sätta denna dagen som ett av rekorden haha..

*Poker.exe frös

(Detta har man ju hört så mkt om via forumet, men det har aldrig hänt mig eller nån jag känner förr.)

*HM visar fel åt ANDRA hållet för första ggn ever.

(Det diffar ALLTID, men då är man nån krona rikare än vad HM säger, idag var jag 60kr fattigare)

*NL100 var rekordhårt mitt på dagen, jävla kul att lira men det var ju vassare än NL400 är när man selectar lite kvällstid.

 

 

Har väl helt enkelt vart på för bra humör hela dagen, då får man lite kiss i ögat osv.. Så nu är det bara att gå o lägga sig i duschen..

Börjar bekymra mig lite över den där bilen också!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra skit det där med promenader :-), spec i detta fantastiska väder!

Ett litet problem är dock övertändning haha.

Jag har spelat skitdåligt idag, skärpt som aldrig förr men hittat på jättekonstiga prylar, åkt på nån fuling här & där men är back helt på eget bevåg!

 

Fast tror fan jag skulle kunna gula en sån här dag utan att må dåligt öht :-).

Gick 90 raska minuter med Lemmy's biografi i örat (igen).

På hemvägen blev det en drickapaus utanför Willys, då kommer det fram en tant som undrar om hon får slå sig ner (finns bara en bänk där).

Så där satt man ock pratade väder och allt möjligt med en helt okänd gotlänsk tant i solskenet!

Mår man inte bra efter en sån promenad så ska man nog satsa på lobotomering eller liknande upptåg :-)

 

 

 

Är det förresten nån mer som funderat på varför forumet rasar 3ggr/dag ist för det gamla vanliga 1-2ggr/mån?

Jag gillade den gamla stilen bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dbl...

 

Den här posten kan man ju använda som lillupdate så alla stora kisar slipper se mitt lilla påhitt poppa upp i listan! ;-)

 

Lite monstertruck såhär på kvällen efter ytterligare en promenad var vinnande!

Håller inte kollen men vill tro att jag minst lagade mitt hål :ola:

Haft lite Disco här under passet med Kraftwerk, yello, Tangerine Dream, Gary Numan osv..

Då jävlar trillar tassarna in!

 

Popquiz på det, sen igång igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...