Gå till innehåll

Nu jävlar ska Rånarn bowla igen!!!!


tågrånarn

Recommended Posts

ser ut att kliva dagen på en dryg röd i röven..

svider ju obv att dra ett katastrofpass som avslutning.

 

Men jag fick för mig att att i min ensamhet gå igenom lite av varje.

Ett par saker kom till ytan direkt, och det är:

*jag har spelat FRUKTANSVÄRT dålig poker 9/10 pass

*jag har blivit rövknullad lite oftare än brukligt

*jag har testat mkt nytt kul

*jag är inte back för månaden än

**=Som Gilbert hade sagt: -Sverige är fantastiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får gratulera till 2-10:an! Själv tar jag nästan den fler gånger än vad jag tar 10:an känns det som. Har väl i princip glömt bort hur man dödar skruven på spärrbollen... inget vidare bra, haha. Så det är väl mest bomba och hoppas för min del.

 

Slog btw spärrbollen mellan 3-10:an utan att slå ner någon av käglorna, den du 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte funderat på att börja lira med ett lag då? Blir fan dubbelt så roligt så fort man har lagkamrater att träna med och lira matcher varje vecka. Vi hade hemmamatch idag och efter att ha inlett med starka 141 (49 i femte, lol!) så slutade jag på 761. Kändes grymt, fan vad roligt det är att bowla! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte funderat på att börja lira med ett lag då? Blir fan dubbelt så roligt så fort man har lagkamrater att träna med och lira matcher varje vecka. Vi hade hemmamatch idag och efter att ha inlett med starka 141 (49 i femte, lol!) så slutade jag på 761. Kändes grymt, fan vad roligt det är att bowla! :mrgreen:

 

 

Haft funderingar på det.

Och faktiskt blivit påhoppad vid 2 tillfällen av spelare från lokala klubben som "såg potential" (Denna "potential" har iofs lyst med sin frånvaro denna säsong.)..

Peppet finns helt klart och det är ju så jävla skoj som du säger, ringde hallen för att se om det fanns 2h ikväll (tänkte hoppa grinden och komma sent till en fest bara för att få kasta några serier haha, fullt dock)..

 

Problemet i att hoppa av korpen är att vi är ett så jävla gött gäng sen ett par år, +att "vi" nästan tagit över div 2 haha.

Av 8 lag är det:

Kabul Ultraz, jag och pappa

FC Krakow 1, släktingar och dessutom klubben jag startade

FC Krakow 2, se ovan

BK Fastigheter, barndomsvän och hans hyresvärd

Och vi har dessutom skickat brev till Al Jazeera och frågat om tröjspons, avd fuck signalspaning!

osvosvosv..

Jag har liksom personligen vart med och byggt lite väl mkt cirkus för att kliva innan det smäller ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, vem säger att du måste sluta spela korp bara för att du lirar lite med ett serielag? Spelar också korp ibland.

 

Hade det vart så lätt så,, var ett par som gjorde så i korp1an o det vart ett jävla liv så det är "0-tollerans", vi har försökt häva iom att ingen i vår div bryr sig o tycker det är roligare att lära sig vs nån o skiter i score,, men icke!

Regler är regler,, det är nån tjurig gubbfan med trasigt knä i div1 som står på sig, men snart drar väl minisken så då går det fint!...

 

 

 

Kvällens gnabb slutar hyffsat över 900 tassar, ofokus men ändå semikrossandra halvan efter en äckelstart.

Men det vart jävla skoj att lira ikväll och jag vet exakt varför!

Kom på det när jag pissade innan.

När det PRESSAS volym så lär man sig, men hatar att pressa, minns att jag skrev detta sist jag skulle rekorda, sen när jag väl slappnade av så kom både uppfattnign och resultat.

Nu är det både ihågkommet och nerskrivet twice så då ska det sitta!!!

Volympressen måste komma annat sätt, antingen ezas in eller helt enkelt dygnsdiciplin, det andra med touch av första är obv rätt svar osv :-P..

 

 

Vi slänger in en HH för att få lite mer "poker" här:

Fi är cbetig tag-reg.

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

eu call (BTN): $108.83

Kvastfan (SB): $199.00

Hero (BB): $199.50

Frasse1258 (UTG): $221.50

Ubet-Iwin (CO): $217.76

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 8:spade: 8:diamond:

Frasse1258 raises to $3.50, 3 folds, Hero calls $2.50

 

Flop: ($7.50) 2:club: 6:spade: 3:spade: (2 players)

Hero checks, Frasse1258 bets $5.62, Hero calls $5.62

 

Turn: ($18.74) 7:spade: (2 players)

Hero checks, Frasse1258 bets $14.05, Hero raises to $37, Frasse1258 folds

 

Final Pot: $46.84

Hero wins $22.95

(Rake: $1.17)

 

 

 

 

Edit:

Tjusningen, på gott och ont, med korpbowling. Även licenserade spelare får deltaga.

 

Så mao FÅR man eg göra så??!!

Kan det diffa på lokalnivå tro? Eller kan man hänvisa uppåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mao FÅR man eg göra så??!!

Kan det diffa på lokalnivå tro? Eller kan man hänvisa uppåt?

 

Var länge sedan jag lirade men min farsa har alltid lirat i korpen (dock i högsta divisionen) trots ett fint snitt i division 2. Antingen är det någon lokal regel eller så kan det vara så att typ den högsta korpserien är öppen för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var länge sedan jag lirade men min farsa har alltid lirat i korpen (dock i högsta divisionen) trots ett fint snitt i division 2. Antingen är det någon lokal regel eller så kan det vara så att typ den högsta korpserien är öppen för alla.

 

+1

 

I vår korp, både division ett och två finns licensierade spelare. Vår bowlingklubb har till och med ett korplag i div 2 för att ungdomarna ska få spela lite mera, och dem är mig veterligen licensierade. Så i så fall är det lokala regler, korpen i sig säger ingenting om att licensierade inte får vara med.

 

Stå på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får spela i korpen om du är licensierad för vanligt seriespel. Men inte om du är ett betalt proffs. Tror de reglerna gäller för all idrott innom korpen rörelsen i sverige. Men säkert finns det lokala undantag.

Själv får jag lämna 30p / serie i hcp vid korpbowling.. Får ju vara med, men inte lätt å vinna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att gå igenom med folket i hallen en gång till mao :-).

Hade ju inte vart fel att spela lite mer och då med skillat folk som kan lära mig lite!

I måndags gick det dåligt men bra ändå.

447p på 3 serier och pappa på 470ish, detta räckte till seger mot seriens bästa lag haha..

Känns helt ok att man passar på att spela dåligt när dom spelar sämre, tyckte faktiskt lite synd om dom vid ett par tillfällen, han jag mötte i serie 2 låg i stort set perfekt i fickan minst varannat slag, han gjorde sin första spärr i ruta 6 och strikade inte en gång :shock:.. Han hade 4 eller 5 hål, sen tiltade båda i 3dje och då slappnade vi av lite också :-P...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Update!! Hur går bowlandet? Pokerlir? sett iaf en av er vid borden (men kommer aldrig ihåg vilket nick som passar ihop med vem :lol: )

 

Antar korpserieskumpan står på kylning 8-)

 

 

Kör för det :-).

Vart mkt skit IRL på senaste +en del jobb, så på det hela taget ganska balanserat mellan positivt/negativt =man kommer ut som man gick in!

Dock har ju volymen lidit!!

 

Bowlingen har dock gått lite utför :-/ med sin misärtopp igår.

Det har gått JÄTTEDÅLIGT i 3-4v men resten av serien har vart så jävla tomtig att vi hållit oss i delad ledning, igår var det dubbelmatch där vi har minst 8-4 i en liten låda men lyckas snubbla oss till 6-6 pga katastrofala 10de-rutor!

Match nr 2 var meningen att vara en promenad vs jumbon.

Pappa lirar på topp och jar gör bort mig som fan!, trött arm, svullen tumme, svettig tumme osv.

Detta räcker dock oftast till iaf 8-4 mot dom, men just igår valde tanten i laget att slå personligt rekord samtidigt som den andra (som faktiskt är semivass) tajmade sina 2 första serier perfekt så vi inte kunde få bättre än 6-6!..

Vi valde såklart att lägga klotet i rännan och ta en taktiskt 2-10!

 

Du som kan detta Tsigalko!

Min tumme vill alltid fastna efter några rutor trots att hålet är lite uppborrat sen förra säsongen, kan tummen ha svullnat/(slivuxit) såpass att man behöver borra upp mer? eller räcker det att satsa på en såndär påse som ska hålla tassen torr??.

Skruven är som bortblåst men antar att detta till 90% beror just på att tummen inte lämnar när den ska? Rätt där?..

 

 

 

Framöver blir det lite mindre jobb och troligtvis ingen skit öht vilket borde resultera i hyffsad volym :-)..

Hoppas såklart på att detta inlägg blir nån form av rejinx då jag på nåt sätt fått baksidan av DB-Rigg o alltid backar när jag är aktiv hr ;-)

 

 

Edit: Skirken är den av oss som är olaglig även på SvS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev hånad nyss tror jag.

En reg som i min bok iaf sågs som hyffsad för nivån lackade på mig.

Fick nåt i stil med:

"Folk på den här siten fattar fan ingenting!"

Efter den här potten:

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

SB: $82.13

BB: $85.03

UTG: $198.86

CO: $63.86

Hero (BTN): $199.38

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J:spade: Q:diamond:

UTG raises to $3.50, CO calls $3.50, Hero calls $3.50, SB calls $3, 1 fold

 

Flop: ($15.00) 3:spade: J:diamond: 3:diamond: (4 players)

SB checks, UTG checks, CO bets $3.00, Hero calls $3, SB folds, UTG raises to $11, CO calls $8, Hero calls $8

 

Turn: ($48.00) 6:spade: (3 players)

UTG bets $22.00, CO folds, Hero calls $22

 

River: ($92.00) Q:spade: (2 players)

UTG bets $40.00, Hero calls $40

 

 

Jag skulle tydligen haja att han reppar en 3a där.

Är väl helt enkelt inte vass nog ännu :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att jag är den enda på jorden som inte ska på SHM i helgen så valdes det dagen till ära att mala morgongrinden till "SHM - Take One".

Jävligt basic grind, floppade dock lite läskigt, mkt 2par mot bättre 2par osv.

Det får man ta, dock får man inte bli som jag blev idag!

Började försvara mindre i "konstiga" spots som eg är rätt, givetvis blir NSD vansinnigt lidande!

Såpass lidande faktiskt att det shuttas på 150bb ner trots ett par fina potter på slutet!!..

 

Beställde såndär "Grip-Sack" till bowlingen nyss, har uppehåll på måndag så det ska hinnas med en träning för att se om det hjälper mot brutalhandsvetten innan nästa match :-)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, då vart det CC i GBG imon :)..

cp-längesen jag var där sist, typ CPW 11 eller nåt sånt!

Ska iaf bli jävla ball, och om nån som läser här ska dit så leta efter en jävligt snygg kille i 30årsåldern som ser ut som 21, borde klippa sig men ändå inte ovårdad i håret..... :roll: ..

 

neee,, men ska nån skön dit imon så PMa så tar vi en bärs :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...