Gå till innehåll

Villa bali höst/vinter 2011/2012


diazo

Recommended Posts

Funderar på att hoppa över vintern i sverige detta året med, går i tankarna om en villa i bali (seminyak/kuta el nära) kan tänka mig att skeppa 50$ dagen för hög standard (läs bra wifi, städerskor, privat kock, gym, privat pool, nära till stan/klubbar, jacuzzi, tennisplan osv)

 

mtp att jag är lowstakes (2/4+ svs) förstår jag att detta låter märkligt, har dock hyffsat stabil winrate och en rejäl summa pengar på sidan om, orkar helt enkelt inte med vintern och vill hänga med folk som köper följande:

 

Jag tänker inte grinda 7 dagar i veckan, utan 2-3 dagar går vi ut och festar/sitter i villan och kör svamp (lagligt på bali)

eller ja, ni behöver absolut inte följa med ut varje dag men jag förväntar mig att folk inte kommer hit för att grinda 24/7.

 

Hemmafester/poolparties känns rimligt.

 

För min del är det viktigt är du är drogliberal, avslappnad, klarar av att betala hyran? (förmodligen lättast om vi förskottsbetalar allt?)

 

Vid intresse skicka pm eller skriv frågor i tråden, kan tänka mig att åka runt mid sept mid okt och stanna fram till mars/april, vill folk stanna kortare eller längre e de fine. Prio känns som folk som passar ihop, själv tänker jag surfa en hel del så är någon game på det står det högt i min bok.

 

 

 

Trevlig fakta om kuta i min värld:

 

* Svamp är lagligt

* Sky garden har en beer garden med "gratis" aka unlimited öl för 70kr för 6h samt gratis drinkar 6/7 dagar i veckan i 1h

* bra vågor på stranden för surf

* mycket turister

* säkert mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänker inte grinda 7 dagar i veckan, utan 2-3 dagar går vi ut och festar/sitter i villan och kör svamp (lagligt på bali)

eller ja, ni behöver absolut inte följa med ut varje dag men jag förväntar mig att folk inte kommer hit för att grinda 24/7.

 

Haha... du poängterar att folk absolut inte behöver följa med ut varje dag men svampandet kommer man inte undan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... du poängterar att folk absolut inte behöver följa med ut varje dag men svampandet kommer man inte undan!

 

kommer undan gör man absolut men jag orkar inte med någon moralkärring som sitter och klagar och grindar 24/7, narkotika är absolut inget jag vill tvinga på någon men om en majoritet av oss vill utforska världen så orkar jag inte med någon som sitter och drar ner stämningen, konsten att älta och du förstod vad jag menade efter 1rad men men, : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer undan gör man absolut men jag orkar inte med någon moralkärring som sitter och klagar och grindar 24/7, narkotika är absolut inget jag vill tvinga på någon men om en majoritet av oss vill utforska världen så orkar jag inte med någon som sitter och drar ner stämningen, konsten att älta och du förstod vad jag menade efter 1rad men men, : )

 

Nää och givetvis fattar jag ju att du gärna ser nån som också vill köra. Lite halvsegt att sitta helt superskev på svamp och förklara för din nyktre vän som ser på dig som om du vore en idiot att väggen bakom honom ser ut som en disneyfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eddor:

 

Det låter nice !

 

har du lite mer info ? Hur många är ni ? vad spelar ni ? Vad ska ni hyra, lgh, hus ? länk?

 

 

Ha det gött ! :-)

 

Well, det snackades om Chiang mai först, men nu är Davao bestämt ungefär i början på okt. Vi är väl en 6-7 stycken iaf just nu men är ganska nya news för dom flesta så kan säkert bli några till!

 

Dom flesta lirar nl100/200 samt nl1000SEK.

 

Finns ganska dåligt utbud på lgh/hus på nätet. Så vi tänker glida dit, ta in på hotell någon natt o sen få tag i en mäklare som hittar ett mansion till oss alternativt gigantisk lägenhet för det finns massor på plats :-D

 

PM;a för mer info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det snackades om Chiang mai först, men nu är Davao bestämt ungefär i början på okt. Vi är väl en 6-7 stycken iaf just nu men är ganska nya news för dom flesta så kan säkert bli några till!

 

Dom flesta lirar nl100/200 samt nl1000SEK.

 

Finns ganska dåligt utbud på lgh/hus på nätet. Så vi tänker glida dit, ta in på hotell någon natt o sen få tag i en mäklare som hittar ett mansion till oss alternativt gigantisk lägenhet för det finns massor på plats :-D

 

PM;a för mer info

 

 

Kul när 6-7 pers som lirar/10 ska spela samtidigt. Större delen av dygnet är det max 7-8 bord igång. Blir till att flippa om vem ska få sätta sig vid borden mao.

 

EDIT:

 

@OP

Så du hoppar studierna? Äh lika bra, vad är en utbildning mot att svampa på Bali.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul när 6-7 pers som lirar/10 ska spela samtidigt. Större delen av dygnet är det max 7-8 bord igång. Blir till att flippa om vem ska få sätta sig vid borden mao.

 

 

 

Ah blir ju så på svs. Men tror bara det är 2-3 pers kanske av dom 7 som lirar på svs, så ska nog inte vara några probs då man hoppar litegrann mellan /4/5 och /10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade hängt med till 90%, om de inte vore för din predikan om droger, är inte mycket för sånt .

 

Men hoppas de blir en trevlig resa !

 

Det är extremt hårda straff på droger i Inodnesien, typ livstids fängelse/dödsstraff. Förutom just magic mushrooms som är helt lagligt, men det bygger man upp en tolerans mot mycket snabbt så att köra det mer än var femte dag blir snabbt rätt lame. Så du behöver nog inte vara orolig för att en baliresa blir nån pundarresa. Kan gå i god både för att bali och diazo är mkt nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...