Gå till innehåll

-_- från 25/50 -> 0.25/0.5, NY TRÅD!!


-_-

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:club::diamond::heart::spade:

 

Sidan måste vara riggad för tillfället. Går inte att vinna. Spelade några timmar tiidgare ikväll och de gick verkligen inte. Har spelat på lite andra sajter nu och plussat rätt så mycket å de borde inte vara jag som spelar dåligt. En kompis har lirat 0.25/0.5 på mitt konto under tiden och det har gått lika illa för honom... Riggat alltså.. ;)

 

Jul-Sep: €4,323 +10,123 338h Uttag: €6,000

Oktober: €8,137 +3,814 69h = €55/h

November: €12,750 +4,613 130h =€35/h

December: €13,626 +876 32,5h

 

13/12 +110 1h

14/12 +785 9h

15/12 -2,697 4h

18/12 -1,160 6h

19/12 -930 2,5h

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Hade ännu en mörk dag igår. Spelade väldigt dåligt igår och kan inte skylla på otur eller något annat. En hand var iofs ganska rolig. Jag hade Q2 :heart: får se floppen gratis på BB mot SB. Flopp kom T :heart: 5 :spade: 7 :heart: SB betar pot och jag synar. Turn 5 :heart:, catjing.. SB checkar till mig jag tar till ett av mina bästa moves och slänger in degen. 24 I pott och jag får blixtsyn €187. River T :diamond:, klonk A5 står sig bra.. Idag SKA jag fixa gröna siffror igen de här börjar se riktigt illa ut nu trots att det är jul.

 

Jul-Sep: €4,323 +10,123 338h Uttag: €6,000

Oktober: €8,137 +3,814 69h = €55/h

November: €12,750 +4,613 130h =€35/h

December: €12,540 -210 34,5h

 

14/12 +785 9h

15/12 -2,697 4h

18/12 -1,160 6h

19/12 -930 2,5h

20/12 -1,086 2h

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka börja lira lite omaha nån gång ibland.. Lirade ca 20 minuter nu innan bordet dog. Har ingen större rutin på omaha så idiotförklara mig gärna när ni ser de här.. Vet inte hur fiskigt det är på en skala?

 

Game # 196012490 - Omaha High Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Moscow"

Game ended 2005-12-21 05:54:51 GMT+01:00

 

Players:

dicer (EUR 588,10 in seat 1)

CoktailJet (EUR 535,00 in seat 3)

MrFuzz (EUR 400,00 in seat 4)

BigKing-_- (EUR 346,00 in seat 5)

roropiero (EUR 1 280,37 in seat 7)

Gallo (EUR 219,00 in seat 8)

 

Dealer: Gallo

Small Blind: dicer (1,00)

Big Blind: CoktailJet (2,00)

 

BigKing-_- was dealt: 4s - Jd - Js - Tc

 

MrFuzz Call (2,00)

BigKing-_- Call (2,00)

roropiero Call (2,00)

Gallo Call (2,00)

dicer Call (1,00)

CoktailJet Raise (12,00)

MrFuzz Call (12,00)

BigKing-_- Call (12,00)

roropiero Call (12,00)

Gallo Call (12,00)

dicer Call (12,00)

 

Flop 9d - 8s - 5s

 

dicer Check

CoktailJet Check

MrFuzz Bet (84,00)

BigKing-_- Call (84,00)

roropiero Fold

Gallo Fold

dicer Fold

CoktailJet Fold

 

Turn 9d - 8s - 5s - 2d

 

MrFuzz Bet (252,00)

BigKing-_- All-In (248,00)

MrFuzz Payback (4,00)

 

River 9d - 8s - 5s - 2d - 3s

 

MrFuzz shows: 7s - 6c - 4c - 2s (a flush, eight high)

BigKing-_- shows: 4s - Jd - Js - Tc (a flush, jack high)

 

BigKing-_- wins: EUR 745,00 (with a flush, jack high)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sammanfattning av allt man behöver veta som omahaspelande icke-teoretiker. Lägg fingret tvärs över skalan på valfritt ställe efter önskemål.

        [Låg VP$IP]--------------------------[Hög VP$IP]
     [Positivt EV]--------------------------[Negativt EV]
[Negativt resultat]--------------------------[Positivt resultat]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner att ditt spel är ur balans ska du verkligen hålla dig borta från Omaha just nu, där kan man verkligen tilta ur totalt efter de "omöjliga" utdragningar man åker på.

Jag hoppas på motsatt effekt. Att de ska få mig att skärpa till mig igen, vill ju inte balla ur när man försöker sig på något för första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Ahh hann inte med mycket spel igår men de lilla jag spela gick iaf bra. Hann inte med mer än 20-30 minuter omaha ska föröska iaf en timme om dagen.

 

Jul-Sep: €4,323 +10,123 338h Uttag: €6,000

Oktober: €8,137 +3,814 69h = €55/h

November: €12,750 +4,613 130h =€35/h

December: €13,230 +480 36,5h

 

15/12 -2,697 4h

18/12 -1,160 6h

19/12 -930 2,5h

20/12 -1,086 2h

21/12 +690 2h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT TILT TILT

 

Min dator har gått sönder... Vad ska jag göra nu? Kom hem sent igår o skulle kolla läget på nätet då vägrar datorn att starta. Lyckas inte köra någon recovery skiva heller.

 

Min laptop som jag köpte i juli är på service.. Tror jag kunnat anväända den ca 3 veckor effektiv tid sedan i juli.

 

Vad göra nu?

 

* Köpa en ny stationär dator eller vänta och lämna in den jag har på service.

* Köpa en ny laptop och lämna in den stationära på service.

* Lämna in datorn på serivce och inte lira poker förrän någon av mina datorer kommer tillbaka. Kan ju ta veckor i juletid?

 

Vad är bäst sen att ha två stationära eller två laptops? Har nog helst två bärbara. Men vad händer om den stationära inte går att återställa då kommer jag sitta här med två bärbara och ingen stationär. Blir tvungen att köpa en stationär eller klarar jag mig med bärbara datorer? :D

 

Problem problem problem.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tvungen att köpa en stationär eller klarar jag mig med bärbara datorer?

 

Har aldrig förstått varför folk ska envisas med att köpa stationära nowadays, om man har råd att köpa en juste bärbar. Jag jobbar med systemutveckling och klarar mig finfint med en enda bärbar som väger 1,3 kg, som jag kör en extern 21-tums platskärm till med fet upplösning. Då har man alltid med sig allting man behöver var man än är, men har ändå fördelen av en stor skärm där man tillbringar den mesta av tiden.

 

Annars blir man ju :shock: när du berättar om din bärbara. Varför strular den? Varför har du inte kunnat använda den på SÅ LÄNGE? Varför får inte service klart skiten? Stäm nån! Spöa nån! Gör nåt!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka börja lira lite omaha nån gång ibland.. Lirade ca 20 minuter nu innan bordet dog. Har ingen större rutin på omaha så idiotförklara mig gärna när ni ser de här.. Vet inte hur fiskigt det är på en skala?

 

Skithand ur pos preflop i ett spel med djupa stackar - luktar trubbel lång väg redan här (i och för sig ska jag inte klaga på folks preflopspel, jag spelar själv alldeles för löst, men det är stor skillnad på fullbord PLO25 och 1/2 SH med djupa stackar).

 

Postflop så gamblar du bara. Du kan omöjligtvis veta vilka (om några) av dina outs är levande. Om du ska spela handen kan du lika gärna slå om på floppen, men jag personligen skulle bli rätt skraj om någon pottar in i fem pers på floppen med färdig stege ute. Han kan ju ha lite allt möjligt i och för sig, men du har inte direkt bra equity mot en hand som blockar dig (typ AsJsTxXx). Okej, spelet på denna nivå är, vad jag sett och hört, ofta riktigt aggressivt.

 

Men trots allt - han leder in i fem man för full pott på ett stegat bord med färgdraget. Du har ingen aning om vilka av dina outs som lever - du har bara tre garanterat rena nötouts (icke-spaderdamer). Jag tycker gott att du kan passa pre och passa flop.

 

Om du ska spela vidare efter floppen så måste du potta om all-in och hoppas att han inte har dig blockad. Pottar du om har du (beroende på bordsstämning och så vidare) även lite FE mot t.ex. 55/88, även om jag tvivlar på det.

 

Som sagt - fold preflop, som handen spelas fold eller re-raise på floppen. Att syna ner pottbets på tre gator är sällan bra spel i Omaha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur fiskigt det är på en skala?

 

Preflop:

Se till att ha full stack. Alltid. Reloada efter varje hand om du måste.

Det är 6-max, ta en syn men hoppas på set.

 

Flop:

Fold. Om vi antar att de två första kommer checkfolda finns fortfarande någon kvar bakom dig som om han synar tveklöst sitter på nötflushdraget.

 

Turn:

Ok, det ser faktiskt lite bättre ut eftersom ni är HU, men han har ju uppenbarligen stegen. 12 outs om vi räknar snällt (7 för flushen, 5 för din openended eftersom han har ena. Således betalar du för mycket (han skall ju ha lite pengar kvar på rivern för att du skall kunna få betalt), men känner du för att gambla så...

 

River:

Klonk.

 

Jag hade spelat handen annorlunda och inte vunnit någonting. Oh well.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en ny laptop, kommer eventuelt säljas vidare till en polare senare. Är det svårt att koppla in en vanlig skärm?

 

Har lirat lite mer omaha nu. Plussade ungefär 250, valde sen att lämna då de bara satt kvar två "rutinerade" lirare.

 

Pre-omaha hur spela AAxx? Är et alltid rätt att få in degen pre-flopp om man är HU. Om jag sitter på BB, en har höjt till 16 och4-5 st synat. Höja upp de ännu mer här eller bara syna och hoppas på träf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en ny laptop, kommer eventuelt säljas vidare till en polare senare. Är det svårt att koppla in en vanlig skärm?

 

Har lirat lite mer omaha nu. Plussade ungefär 250, valde sen att lämna då de bara satt kvar två "rutinerade" lirare.

 

Pre-omaha hur spela AAxx? Är et alltid rätt att få in degen pre-flopp om man är HU. Om jag sitter på BB, en har höjt till 16 och4-5 st synat. Höja upp de ännu mer här eller bara syna och hoppas på träf?

 

EDIT: Kan du få in degen preflop HU är det i princip alltid rätt. Ofta är det rätt även i multiwaypotter, särskilt om det är en eller flera shortstacks med.

 

Beror på hur djupa stackar ni har. "Problemet" med AA är att sålänge du inte motbevisar (för motspelarna då) att du re-raisar stort preflop med annat än AAxx så ska du inte slå om. Om motspelarna vet att du kan sitta med QJT9, KKQJ, 6789 och liknande (samt kanske en 279Kr för att mixa upp ibland :)) så är det helt rätt att potta om även med djupa stackar IMHO.

 

Jag vet inte vad böckerna säger, men får du inte in MINST 40% av stacken preflop så är det inte värt att slå om. På låglimit-PLO är ju en av de största guldgruvorna folk som sitter med 200BB och pottar om på ens pottbet enbart med AA. De satsar i realiteten 100% av deras stackar, jag satsar 10-20% av min (eftersom jag passar alla missar). På B2B är ju inköpen 200BB - så det gäller att mixa upp sitt spel och sin reraise-range preflop, annars blir du för lättläst, och ärligt talat - det är fan inte kul att stoppa in 200BB med bara ett överpar i Omaha.

 

Den enskilt viktigaste faktor är stackdjup - hur mycket får du in preflop. Har du chansen att lassa in 60%+ så är det ju absolut ingen tvekan, degen åker in. Men om du har 500 och får in bara 100 preflop så är det stora problem som väntar, eftersom du antingen vinner en liten pott eller torskar mer eller mindre hela stacken (eller blir utbluffad på floppen om du sitter ur position).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tvungen att köpa en stationär eller klarar jag mig med bärbara datorer?

 

Har aldrig förstått varför folk ska envisas med att köpa stationära nowadays, om man har råd att köpa en juste bärbar. Jag jobbar med systemutveckling och klarar mig finfint med en enda bärbar som väger 1,3 kg, som jag kör en extern 21-tums platskärm till med fet upplösning. Då har man alltid med sig allting man behöver var man än är, men har ändå fördelen av en stor skärm där man tillbringar den mesta av tiden.

 

Annars blir man ju :shock: när du berättar om din bärbara. Varför strular den? Varför har du inte kunnat använda den på SÅ LÄNGE? Varför får inte service klart skiten? Stäm nån! Spöa nån! Gör nåt!! ;)

 

Man köper en stationär för att kunna installera fler hårddiskar, tv-kort o dyl. Fast iofs finns det ju externa att köpa till en bärbar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...