-_- Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Denna dagbok går ut på att jag ska se om jag kan lyckas bygga upp en fin bankrulle från i stort sett noll. Först lite info om min erfarenhet inom pokervärlden. Jag är 19 år och har spelat poker sedan september förra året. Unibet lanserade pokern då och de tog inte lång tid innan jag loggade in på pappas spelkonto för att testa lite nätpoker. Med risk för att han skulle bli sur satte jag in 30 SEK på pokerkonto. Slog mig ner på ett FL 0.25/0.50. På något sätt lyckades jag spela upp dessa 3 euro till ca 50 på inte alls lång tid och självklart var jag fast i pokern. Dom två första månaderna spelade jag enbart FL 0.25/0.50 och en del billiga turneringar med fina framgångar. Anledningen till att de gick så bra tror jag har att göra med att jag kollade väldigt mycket på WPT under den tiden. I november började jag spela NL 0.25/0.50 med blandad framgång. I slutet av månaden lyckades jag vinna en turnering med ca 1000 euro i första pris. När jag sen fick sluta på mitt jobb i december så hade jag inte så mycket annat att göra än att spela poker. Min första "seriösa" pokermånad slutade ca 30 000 SEK efter 0.25/0.50 och turneringslir. I januari testade jag vingarna på högre nivåer och efter att tag lyckades jag även väl där. Så dom senaste månaderna har jag pendlat mellan 1-2 och 10-20 blinds. Jag har gått plus alla månader utan en. Men mitt största problem som ni kanske redan listat ut är att jag inte haft någon bankrulle för att spela högre än 1-2 då jag hela tiden plockar ut de mesta av vinsten. De har många gånger lett till att jag en dag vunnit 100 000 plockat ut 50 000 sen spelat bort resten. Vi kan ta som exempel då jag nu senaste veckan satte in 5000 dollar på prima. Satte mig direkt ner med allting på ett 25-50 bord alltså 5000 buy-in. Denna gången fick jag en bra start och 25/50 äventyret slutade 35 000 dollar plus innan jag förlorade de jag lämnade kvar på kontot. Nu har jag tröttnat på att ligga på gränsen hela tiden och känner att jag vill lugna ner spelandet lite. Har skaffat mig de prylar jag känner jag behöver och är ju som sagt bara 19 år så behöver inte hetsa fram mer pengar. Jag ska börja med en bankrulle på 200 euro. Med början på 0.25/0.50 blinds. Det är alltså fyra inköp men jag tror inte jag ska behöva mer. Blinds Vs. Bankrulle .25/.50 -> €0-€1,000 0.5/1 -> €1,000-€3,000 1/2 -> €3,000-€10,000 2/4 -> €10,000-€15,000 3/6 -> €15,000-€30,000 Jag spelar på B2B nätverket via bestpoker. nick: BigKing-_- (mitt pokeransikte) I vanliga fall spelar jag i snitt 4-5 timmar om dagen. Kanske blir lite annorlunda nu på sommaren då jag är ute lite mer. Men ska iaf försöka spela ett par timmar varje dag. Ställ gärna frågor eller hacka ner på mig direkt.. Shuffle up n' deal!
Hjort Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Jag förstår inte riktigt om du spenderat/gulat alla pengarna du dragit in, om inte så är det ju väldigt onödigt att spela med bara €200.
-_- Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Jag förstår inte riktigt om du spenderat/gulat alla pengarna du dragit in, om inte så är det ju väldigt onödigt att spela med bara €200. De kan jag förstå... Jag har plockat ut lite över 600 000. Spenderat 400 000 och förlorat 100 000. Har alltså ca 100 000 kvar. Som jag sa förut så har jag inget behov nu att vinna en massa pengar just nu. Därför sätter jag in 200 euro och försöker spela upp de sakta o försiktigt då jag har all tid i världen på mig.
Swede Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 det finns olika typer av pokerspelare nar det galler krav pa BR de som inte riktigt bryr sig utan lirar dar de kanner for det de som ar extremt stranga Trots att jag har ett rykte om mig att vara en av de slaskiga - och tursamma - spelarna pa detta forum, sa ar jag extremt tight nar det galler min BR. Spelar aldrig pa en niva om jag inte har 30 inkop. Jag kommer aldrig kunna vinna 100 000 pa en dag, men jag kommer heller inte gula. Jag anser att om du vill vara en vinnande spelare i langden sa ar BR-management det viktigaste.
MJ Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Mitt tips är att starta med $60 och spela $0.01/0.02, du har då 30 inköp och sedan går du upp i limits enligt den regeln. Du kan återkomma när du nått 25/50 igen, vilket bör vara någon gång i mitten på nästa vecka. Lycka till!
-_- Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Tack swede.. Funderar på 20 buy-in. Jao.. heter Har tidigare hetat BigKing på B2B och Flajma på prima..
-_- Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Mitt tips är att starta med $60 och spela $0.01/0.02, du har då 30 inköp och sedan går du upp i limits enligt den regeln. Du kan återkomma när du nått 25/50 igen, vilket bör vara någon gång i mitten på nästa vecka. Lycka till! Tyvärr har dom inte lägre än 0.25/0.50 på B2B.. Hade ju varit givet annars.
ampixo Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Om du cashat ut $10k+ borde du kunna sätta in €1500 så du har ordentlig rulle till 0.25/0.50?
-_- Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Om du cashat ut $10k+ borde du kunna sätta in €1500 så du har ordentlig rulle till 0.25/0.50? Klart jag kan det men lite av tanken är att jag ska börja med väldigt lite..
Hjort Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Apropå br-krav så är ju det inget som avgör om man kan spela på en viss nivå eller ej, det viktiga är egentligen inte gulningsrisken heller. Det viktiga med br-krav är att hur man hanterar sin rulle är avgörande för hur mycket pengar man förväntas tjäna (och i viss mån förlora) över lite längre tid. Spelar aldrig pa en niva om jag inte har 30 inkop. 30 inköp är inte ens tight när det gäller br-krav, det är snarare 100 inköp där gränsen går. Naturligtvis beroende på vilken nivå och karaktär det är på motståndet. Finns ju ingen större anledning att ha 30 inköp om man är någorlunda hyffsad och spelar mot jättetomtar.
flibben Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Apropå br-krav så är ju det inget som avgör om man kan spela på en viss nivå eller ej, det viktiga är egentligen inte gulningsrisken heller. Det viktiga med br-krav är att hur man hanterar sin rulle är avgörande för hur mycket pengar man förväntas tjäna (och i viss mån förlora) över lite längre tid. Spelar aldrig pa en niva om jag inte har 30 inkop. 30 inköp är inte ens tight när det gäller br-krav, det är snarare 100 inköp där gränsen går. Naturligtvis beroende på vilken nivå och karaktär det är på motståndet. Finns ju ingen större anledning att ha 30 inköp om man är någorlunda hyffsad och spelar mot jättetomtar. Grejen är att du menar om man inte byter nivå någonsin i ditt resonemang, om man hela tiden går ner ifall man har minder än 30inköp så kan det inte kallas annat än tajt.
Hjort Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Grejen är att du menar om man inte byter nivå någonsin i ditt resonemang, Det är inget resonemang om en br-strategi, det är vad jag bedömer att de tightaste spelarna jag känner rör sig med på 5-10+. om man hela tiden går ner ifall man har minder än 30inköp så kan det inte kallas annat än tajt. Jo, det kan kallas normalt eller löst, och det är antagligen löst om man spelar där man inte har stort övertag och poker är ens enda inkomstkälla. Jag vet faktiskt inte vad som är optimalast, men om man har ordentliga säkerhetsmarginaler för semester, förlustperioder, sjukdom, framtida besparingar, mm, kort sagt ser på poker som en seriös karriär så är nog 100 inköp inte i överkant.
-_- Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Första dagens spel är nu avslutat efter att ha spelat ca 2 timmar. Spelar 3 bord åt gången. Låg ett tag 150 plus men förlorade en stor pott på slutet. synade en liten raise med Q8.. flop 8 6 2 jag bettar ut 2 och den andra synar bara. turn Q, jag bettar 6 får syn. river 8. tror allt är klart och går all in.. får syn direkt då han sitter på QQ. slutar första dagen 65 euro plus efter 2 timmars spel. Start: 200 € Dag1: 265 € +65
flibben Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Jag vet faktiskt inte vad som är optimalast, men om man har ordentliga säkerhetsmarginaler för semester, förlustperioder, sjukdom, framtida besparingar, mm, kort sagt ser på poker som en seriös karriär så är nog 100 inköp inte i överkant. Snygg edit du slängde in tror nog att vi inte tänker så olika anyways
nutcracker Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Lite synd att du inte tankte sahar nar du hade den dar halva miljonen. Vad brande du 400k pa?
flibben Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Lite synd att du inte tankte sahar nar du hade den dar halva miljonen. Vad brande du 400k pa? Brände och brände, jag tror att han levde ganska bra och inte ser på dom pegnarna han vann på samma sätt som du
-_- Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2005 Lite synd att du inte tankte sahar nar du hade den dar halva miljonen. Vad brande du 400k pa? Jag ångrar ingenting.. Jag ville inte riskera att förlora allting då jag hela tiden spelade på för höga blinds. Målet med mitt pokerspelande hittills har varit att vinna ihop "snabba" pengar som jag kunde lägga på nödvändiga grejer. Nu har jag införskaffat mig dessa nodvändiga grejer. Bland annat en bil för 200 000. Nu är de här mest som en rolig grej för att se om jag lyckas. visst jag hade kunnat satt in 4000 euro om de vore så men jag vill se mest för min egen skull om jag kan lyckas med en väldigt liten bankrulle..
-_- Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2005 Lite synd att du inte tankte sahar nar du hade den dar halva miljonen. Vad brande du 400k pa? Brände och brände, jag tror att han levde ganska bra och inte ser på dom pegnarna han vann på samma sätt som du precis, de hade nog däremot känts ganska jobbigt om jag förlorat den där halva miljonen på poker istället..
Knapp_0 Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Smått imponerad över ditt initiativ. Naturligtvis gör du helt rätt när du testar dig själv genom att börja om igen. Hoppas det funkar!
-_- Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2005 Spelat en halvtimme nu på förmiddagen.. Började med att dubbla upp ett bord ganska snabbt plockade en hel del små potter på dom andra. Slutade efter denna förlust.. Hade svårt att sätta han på en femma då han raisa pre-flop och kände att bara AK skulle slå mig men att han betta för lågt för de så jag ställde in o hoppades på att vinna hela potten. Players: (EUR 115,62 in seat 1) zingoxp (EUR 29,15 in seat 2) dripdrop (EUR 50,00 in seat 3) MahiasL (EUR 27,98 in seat 4) _7thSon_ (EUR 54,05 in seat 5) Dealer: Small Blind: zingoxp (0,25) Big Blind: dripdrop (0,50) was dealt: Ac - 3c MahiasL Raise (2,00) _7thSon_ Fold Call (2,00) zingoxp Fold dripdrop Fold Flop 5s - 5h - Kd MahiasL Bet (2,00) Call (2,00) Turn 5s - 5h - Kd - As MahiasL Bet (2,00) Call (2,00) River 5s - 5h - Kd - As - 3d MahiasL Bet (2,00) All-In (109,62) MahiasL All-In (19,98) Payback (87,64) shows: Ac - 3c (two pairs, aces and fives) MahiasL shows: 5d - 8s (three of a kind, fives) MahiasL wins: EUR 55,21 (with three of a kind, fives) Det var ganska dåliga calls hela vägen men jag spelar väldigt annorlunda på denna nivå och är all-in kanske 1 av 5 händer. Hittills med framgång.. Start: 200 € Dag1: 265 € + 65 2h Dag2: 323 € + 58 0,5h
Recommended Posts