Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

Alltså, en halv månadslön är ju trist, men knappast livsavgörande pengar för någon. Tror att du skulle må mycket bättre av att släppa och gå vidare.

 

Betrakta FTP-pengarna som borta.

 

tack för tipset. Det är svårt, känns som att pengarna ändå aldrig var mina. Känns som om man vunnit samma summa på lotto och sen tappat bort lotten ungefär, ingen biggie bara sig själv att skylla. Men ändå, kunde ju för fan lirat BF3 på OK grafikinställningar med dem cashen.

 

Här efter blire definitivt top 25 BI per sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

det e väl skitbra att dom letar efter nya investerare och att deras prioritet är att spelarna ska få tillbaks sina pengar?

 

Alla nyheter förutom att dom går i konkurs är väl bra nyheter?

 

och sluta vara så jävla odräglig, väx upp nån gång.

 

"hej, ingen av de tidigare investerarna vill ha med oss att göra, vi måste nu leta nya. för att ni som spelare inte ska tappa hoppet helt och göra fulltilt ännu mer oattraktivt för investerare så passar vi på att smöra lite extra."

 

ungefär så står det, om du kan läsa hyfsat mellan raderna och har läst mer än en pressrelease tidigare. Sen när skulle det inte vara en prioritet att rädda spelarnas pengar?

Nej, bara massa bs efter att det konstaterats att det sket sig med investerarna, givetvis är sådana nyheter inte bra. Att sedan inte påstå att de inte skulle leta nya vore att gräva in grav ännu djupare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipset. Det är svårt, känns som att pengarna ändå aldrig var mina. Känns som om man vunnit samma summa på lotto och sen tappat bort lotten ungefär, ingen biggie bara sig själv att skylla. Men ändå, kunde ju för fan lirat BF3 på OK grafikinställningar med dem cashen.

 

Här efter blire definitivt top 25 BI per sajt.

 

Om du grämer dig över pengarna så jobba några timmar övertid eller liknande, och se det som att du är tillbaka på noll när du ha dragit in vad du förlorade.

 

Det finns de finns MÅNGA som har förlorat mycket mer än du. Se det som en, förhållandevis, billig läxa.

 

"hej, ingen av de tidigare investerarna vill ha med oss att göra, vi måste nu leta nya. för att ni som spelare inte ska tappa hoppet helt och göra fulltilt ännu mer oattraktivt för investerare så passar vi på att smöra lite extra."

 

ungefär så står det, om du kan läsa hyfsat mellan raderna och har läst mer än en pressrelease tidigare. Sen när skulle det inte vara en prioritet att rädda spelarnas pengar?

Nej, bara massa bs efter att det konstaterats att det sket sig med investerarna, givetvis är sådana nyheter inte bra. Att sedan inte påstå att de inte skulle leta nya vore att gräva in grav ännu djupare.

 

Svårt att veta vad deras prioritet är alldenstund de MÅSTE säga att det är att spelarna ska få ut sina pengar, oavsett hur det egentligen ligger till. Att FTP säljs innebär inte nödvändigtvis att spelarna får ut sina pengar.

 

Det är fullt möjligt att ägarna cashar in själv istället och säljer till den som ger DEM bäst betalt. Säger inte är det ÄR så, bara att den är MÖJLIGT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"hej, ingen av de tidigare investerarna vill ha med oss att göra, vi måste nu leta nya. för att ni som spelare inte ska tappa hoppet helt och göra fulltilt ännu mer oattraktivt för investerare så passar vi på att smöra lite extra."

 

ungefär så står det, om du kan läsa hyfsat mellan raderna och har läst mer än en pressrelease tidigare. Sen när skulle det inte vara en prioritet att rädda spelarnas pengar?

Nej, bara massa bs efter att det konstaterats att det sket sig med investerarna, givetvis är sådana nyheter inte bra. Att sedan inte påstå att de inte skulle leta nya vore att gräva in grav ännu djupare.

 

Det ända jag "Läst" innan har vart det dom snackat om på quadjacks tillsammans med mike the mouth, och där har det sett väldigt mörkt ut, så bara det att dom lever och jobbar på att leta investerare låter bättre än ingenting för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största hindret mot att få en kapitalförstärkning borde ligga i att man inte vet hur stort skadestånd FTP kommer att tvingas betala till US.

Baserat på tidigare fall borde en förhandling om detta pågå.

Det som försvårar det hela är att det i detta fall rör sig om fler anklagelser.

 

Att FTP har öppnat dörrarna för andra investerarer är bara positivt.

Varför stängde man den i ett så tidigt stadium?

-Men med tanke på hur saker hanterats tidigare, är jag inte förvånad.

 

Att redan nu skrika att spelarnas pengar är körda, är ju bara onödigt.

Även om FTP misslyckas med att få in mer kapital den normala vägen,

gör inte det att ett ev konkursbo eller liknande, skulle vara helt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta dum, om FTP går i konkurs, hur troligt är det att någon köper softwaren och öppnar en ny pokersida med samma/väldigt lik layout och software?

 

Lär ju vara 100%. Då den är bäst, beror nog dock på hur högt idioterna på FTP värderar den... :)

 

Nu ska jag besserwissra lite. Jag reserverar mig för att aktuella länders konkurslagstiftning kan skilja en del från svensk men ........ Om vi för sakens skull förutsätter att FT's kassa i princip är tom och dom således inte har möjlighet att i dagens form betala löner, insatta spelarsaldon, amerikanska böter/skattetillägg etc. så finns det två huvudsakliga scenarins:

 

1. FT hittar nya investorer och undviker konkurs. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att hela koncernen "köps" i nuvarande form utan skulle även kunna innebära att någon enbart är intresserad av ev. patent, varumärken etc. Jämför med SAAB som t.ex. sålt fastigheter.

 

2. FT i nuvarande form hittar inte några investorer och går i konkurs. I detta fallet är det konkursförvaltarens jobb att försöka få så mycket betalt som möjligt för ev. patent, varumärken etc. för att dela ut till alla fordringsägare Vid detta scenario är det mer troligt att verksamheten delas upp och säljs i delar. Vid en konkurs lär det som vanligt bli konsumenten/spelaren som hamnar längst ner på kölistan med sina oprioriterade fordringar. En bra jämförelse är dom stackarna som hade presentkort från OnOff som inte bör räkna med att få ut spoeciellt mycket pengar.

 

Det bästa för alla (inkl. amerikanska myndigheter, spelare, FT's nuvarande ägare) borde vara scenario 1. Det borde gå att få mer betalt för tillgångarna innan en konkurs. En konkurs tar tid & kostar mycket pengar i sig med advokater, legal fees etc. Samtidigt så kan det förståss vara mer lönande för en investerare att köpa loss varumärke och mjukvara men slippa alla åtaganden. Den bästa lösningen för alla borde vara scenario 1 men det känns som att scenario 2 är betydligt troligare.

 

Som svar till HataSKV ovan vill jag påpeka att "idioterna på Full Tilt" vid en konkurs inte har ett dugg att säga till om vid ev. försäljning av hela eller delar av bolaget. Det är konkursförvaltarens jobb. I det läget är tidigare ägare helt avpolleterade.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största hindret mot att få en kapitalförstärkning borde ligga i att man inte vet hur stort skadestånd FTP kommer att tvingas betala till US.

Baserat på tidigare fall borde en förhandling om detta pågå.

Det som försvårar det hela är att det i detta fall rör sig om fler anklagelser.

 

Största, men inte enda. Det är också tveksamt om det är möjligt för en extern investerare att vet hur mycket av spelarnas pengar som saknas.

 

Att FTP har öppnat dörrarna för andra investerarer är bara positivt.

Varför stängde man den i ett så tidigt stadium?

-Men med tanke på hur saker hanterats tidigare, är jag inte förvånad.

 

Det är klart att det inte är positivt. FTP förhandlade förstås exklusivt med en part (om det nu är sant att de gjorde det) för att de trodde att det fanns en bra chans att få till något där.

 

Att de nu förhandlar med fler parter, vilket lika väl kan betyda vem som helst eller ingen alls, betyder förstås att de är längre ifrån ett avtal nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag besserwissra lite. Jag reserverar mig för att aktuella länders konkurslagstiftning kan skilja en del från svensk men ........ Om vi för sakens skull förutsätter att FT's kassa i princip är tom och dom således inte har möjlighet att i dagens form betala löner, insatta spelarsaldon, amerikanska böter/skattetillägg etc. så finns det två huvudsakliga scenarins:

 

1. FT hittar nya investorer och undviker konkurs. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att hela koncernen "köps" i nuvarande form utan skulle även kunna innebära att någon enbart är intresserad av ev. patent, varumärken etc. Jämför med SAAB som t.ex. sålt fastigheter.

 

2. FT i nuvarande form hittar inte några investorer och går i konkurs. I detta fallet är det konkursförvaltarens jobb att försöka få så mycket betalt som möjligt för ev. patent, varumärken etc. för att dela ut till alla fordringsägare Vid detta scenario är det mer troligt att verksamheten delas upp och säljs i delar. Vid en konkurs lär det som vanligt bli konsumenten/spelaren som hamnar längst ner på kölistan med sina oprioriterade fordringar. En bra jämförelse är dom stackarna som hade presentkort från OnOff som inte bör räkna med att få ut spoeciellt mycket pengar.

 

Det bästa för alla (inkl. amerikanska myndigheter, spelare, FT's nuvarande ägare) borde vara scenario 1. Det borde gå att få mer betalt för tillgångarna innan en konkurs. En konkurs tar tid & kostar mycket pengar i sig med advokater, legal fees etc. Samtidigt så kan det förståss vara mer lönande för en investerare att köpa loss varumärke och mjukvara men slippa alla åtaganden. Den bästa lösningen för alla borde vara scenario 1 men det känns som att scenario 2 är betydligt troligare.

 

Som svar till HataSKV ovan vill jag påpeka att "idioterna på Full Tilt" vid en konkurs inte har ett dugg att säga till om vid ev. försäljning av hela eller delar av bolaget. Det är konkursförvaltarens jobb. I det läget är tidigare ägare helt avpolleterade.

 

/#LOUDmouth#

 

Det stämmer i sak, men det är inte alldeles givet att alternativ 1 är det bästa för spelarna. En försäljning kan, som sagt, innebära att ägarna bara ser ut att få så mycket möjligt i egen ficka.

 

En försäljning till en köpare som skiter i spelarna, kan innebära att bolaget töms på tillgångar på ett okontrollerat sätt. Bolaget töms vid en konkurs också, men då av en konkursförvaltare som har till uppgift att tillgodose fordringsägarnas intressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största, men inte enda. Det är också tveksamt om det är möjligt för en extern investerare att vet hur mycket av spelarnas pengar som saknas.

 

Tror du på fullaste allvar att en "extern investerare" kan gå in i FTP i detta läge,

utan att få tillgång till ALL tillgänglig ekonomisk information först ?

 

Eller hur går man tillväga, tror du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du på fullaste allvar att en "extern investerare" kan gå in i FTP i detta läge,

utan att få tillgång till ALL tillgänglig ekonomisk information först ?

 

Eller hur går man tillväga, tror du ?

 

Man ska inte vara dryg när man fattar trögt.

 

Givetvis kommer en investerare vilja ha så mycket information som möjligt, och säkerligen få det, men det finns ju ett tillförlitlighetsproblem också. Ett företag är inte en plånbok som man kan öppna och räkna pengarna i. Det finns en stor risk att det är jävligt rörigt i FTP och att ingen egentligen vet hur det verkligen ser ut.

 

Och det är, precis som jag skrev, ett hinder för att få in en "extern investerare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är ni f.ö. så säkra på att det finns intresse/avsättning för mjukvaran på marknaden? Så länge US-marknaden är fortsatt stängd för spel så känns det ju inte direkt som att det finns några stora marknadsandelar att slåss om i dagsläget. Att många icke-amerikaner hoppat över till andra nätverk må vara, liksom att många av dem eg. gillar FT-mjukvaran bäst. Men det är ju inte samma sak som att en stor andel av dem (er) verkligen när det kommer till kritan kommer att vilja hoppa in på en ny sajt som är en slags hybrid av en sajt där man förlorat alla pengar man hade insatta. Ju mer tid som förflyter, desto mer hinner man också etablera sig/vänja sig vid på sitt nya nätverk och desto större blir också motståndet mot att starta om på ny kula igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska inte vara dryg när man fattar trögt.

 

.

 

Ber om ursäkt om du uppfattade mig som dryg.

 

Vad jag menade var att man kan ej investera i FTP utan fullständig ekonomisk insikt.

 

Hur mycket som saknas, vad det gäller spelarnas pengar, vet ingen förutom FTP.

 

Men om bara US-players pengar saknas, pratar vi (150 m$) en (1) miljard sek dvs 1000 miljoner sek.Utanpå detta ligger en stämning på ca 6.5 miljard sek ( 3 miljarder US dollar delat på 3, om jag fattat rätt? )

 

Sedan finns det dessutom superdåliga Affeavtal och dyra värdelösa Proffskontrakt samt en mängd olika ytterligare problem.

 

Givetvis vet investerarna exakt på korvöret hur mkt pengar som saknas men det är ett icke problem i sammanhanget.Men om man löste det, ser jag inget problem att köra på a la PS.

 

Givetvis är det optimala att start om verksamheten i ett nytt bolag med FTP software och erbjuda all gamla kunder 100% (eller gärna mer) kompensation.

 

Men hur som, måste gamla ledning med RB i spetsen,

bort oavsett vilken lösning man än väljer. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man klart drastiskt hur investerarna tänker så vill dom ha Tillt så billigt som möjligt och bli av med alla åtagande alltså ett bolag så rent som möjligt.

 

Tror faktiskt att det är lika med Saab efter en konkurs så kommer Kineserna att stå i kö o vilja köpa, är väl hellt klart att dom inte vill ha en massa skulder vid ett övertagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP’s “$60M Shortfall” Actually Much Larger

 

"...the $128 million shortfall represents over one third of FTP’s total debt to players."

 

Jag hade förövrigt fel förut att det va pga dålig bokförning som FTP inte betalat tillbaka sina US-spelare, som det står i artikeln så har de inga pengar antagligen.

 

Skillnaden mellan FTP och PS på black friday var att Pokerstars CEO återinvesterade i sitt eget företag med egen plånbok för att SJÄLV betala tillbaka alla spelare. Hade ingenting om bokförning att göra som jag förut trodde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kanske är helt OT egentligen, men när FTP nu går ut med pressmeddelanden om att eventuella investerare åkt till Dublin för att titta lite på operationen borde man väl kunna hävda ganska bestämt att det är därifrån det hela skötts och tidigare uttag då ska vara skattefria? Har inte varit insatt i skattefrågan på ett bra tag så kanske missat något viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...