Gå till innehåll

$11 Saturday Duel [Heads-Up]


random_user

Recommended Posts

Någon som har en bra uppfattning om hur lång tid denna turneringen kommer ta?

 

Jag förmodar att spelare slumpas i vanlig ordning i form av brackets, men hur kommer detta att fungera med det enorma startfältet? Låt säga det blir 4000 startande och man vinner sin HU-match relativt snabbt. Blir det då till att vänta tills alla matcher är färdigspelade (upp mot ~1.5 h), för varje match, innan nästa startar?

 

Om så är fallet kan ju denna turnering ta hur lång tid som helst. Eller används ett annat system, där nästa match startar såfort någon annan också vunnit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.5h för en $11 HU match, med en startstack på 1.5k var det dummaste jag hört. Tror snarare att en match tar 20, 30 minuter.

 

Javisst har du rätt, en match tar väl 20-30 minuter i snitt. Men tänk också på att med väldigt många startande är det alltid en eller flera matcher som pågår mycket längre än alla andra. Och mtp att alla måste vänta tills alla andra är klara så tar varje runda ned till kanske 32 eller 64 spelare väldigt lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.5h för en $11 HU match, med en startstack på 1.5k var det dummaste jag hört. Tror snarare att en match tar 20, 30 minuter.

 

Då har du inte hört mycket i dina dagar. Men kan väl inte begära mer från den generella pf-användaren som inte har så mycket vettigt att komma med.

 

Om du läst vad jag skrev spelar det ju ingen roll om en match i genomsnitt tar 5min eller 50min, utan om man behöver vänta tills den längsta matchen är klar (vilket teoretiskt kan ta 1.5h, men ok det var något överdrivet.. säg 50min då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du tänker så. Jo, den turren lär pågå ett jävla tag.

 

1

2 30m

4 30m

8 30m

16 30m

32 30m

64 30m

128 45m

256 45m

612 1h

1024 1h

2048 1h

4096 1.5h

 

Känns som en rimlig uppskattning, am i right?

 

Jag får ursäkta för mitt avsaknande av samma intelligens som du uppenbarligen besitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Aeis - Skulle det bli fallet avslutas den matchen automatiskt efter x antal händer som de suttit ut mot varandra.

 

Våra turneringsregler §18 säger följande:

 

I Shootout-event och matchspel Heads-Up, där alla spelare vid ett bord förlorat sin anslutning och/eller står över under många händer (vanligtvis 250 händer eller mer i turneringar om riktiga pengar), kommer matchen att avslutas och spelaren med flest marker går vidare till nästa runda.

 

Se även följande länk för mer info:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/rules/

 

Det innebär att matchen inte kommer pågå i timmar utan troligen är färdig snabbare än andra matcher som ingår i turneringen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...