Katt3n Postad 26 Juli , 2013 Rapport Share Postad 26 Juli , 2013 Gillar dom två första Terminatorfilmerna. Sjukt bra specialeffekter särskilt med tanke på att mycket på den tiden gjordes för hand. Sen samtidigt gillar jag framstegen inom datorgenererade specialeffekter eftersom det nu äntligen går att göra superhjältefilmer så som man föreställde sig inne i huvet när man läste serierna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 27 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2013 130 +50 + 0 En veckas slappande var inte bra för formen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 27 Juli , 2013 Rapport Share Postad 27 Juli , 2013 130 +50 + 0En veckas slappande var inte bra för formen. Vad är det för siffror? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 27 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2013 Vadslagning med frugan om att stå plankan 10 minuter i sluet av semestern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 28 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2013 Var på druidmöte i veckan, fick detta grymt roliga "korsord"http://www.coinheist.com/rubik/a_regular_crossword/grid.pdf Är det någon som löst detta (eller försökt), lagom avkopplande vid poolkanten. Liten lathund för regexp: . vilket tecken som helst * upprepa föregående token 0 eller fler gånger + upprepa föregående token 1 eller fler gånger [xyz] ett tecken ur mängden inom [] [^xyz] ett tecken som inte inte finns med i mängden () gruppering av tecken a|b a eller b ? föregående token 0 eller 1 gång / följt av en siffra fungerar som återkallning av ett grupperat token där siffran anger vilket token i ordningen det är frågan om Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 28 Juli , 2013 Rapport Share Postad 28 Juli , 2013 Googlade utan resultat efter en synonym. Men vad är "druidmöte" för någonting? Har hört ordet druid inom flera sammanhang kan man väl säga, får inte intrycket av att någon av dem passar in här dock? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 29 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2013 Vi kan väl se "druidmöte" som eufemism för "nördträff". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 29 Juli , 2013 Rapport Share Postad 29 Juli , 2013 Även kallat klubb för inbördes beundran? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 29 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2013 Ska man vara krass så funkar klubb för inbördes beundran också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 29 Juli , 2013 Rapport Share Postad 29 Juli , 2013 Ska man vara krass så funkar klubb för inbördes beundran också Har ni hemliga handslag också? Hemliga invigningsriter där ni "offrar" nakna blondiner? Nå? Nå? Nå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 29 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2013 Av hänsyn till rikets säkerhet och allmän anständighet kan jag varken förneka eller dementera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 30 Juli , 2013 Rapport Share Postad 30 Juli , 2013 Av hänsyn till rikets säkerhet och allmän anständighet kan jag varken förneka eller dementera. Du varken förnekar eller dementerar? Så ni offrar nakna blondiner m a o? pics or it didn't happen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 30 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2013 Antag att P → Q Då vet vi att ¬Q → ¬P Vi har ¬P och kan inte säga något om sanningsvärdet på Q, pics won't help. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 30 Juli , 2013 Rapport Share Postad 30 Juli , 2013 Antag att P → QDå vet vi att ¬Q → ¬P Vi har ¬P och kan inte säga något om sanningsvärdet på Q, pics won't help. Men blondinerna finns kvar i den icke förnekade delmängden. Tycker visst att bilder hade hjälpt. Edit: Blev lite nyfiken, hoppas du inte har nåt emot lite frågor. Är det fgdo vi pratar om? Hur länge har du varit medlem? Vad tycker du att du får ut av att vara medlem? Farsan är med i ett annat sällskap och han har mest utnyttjat kontakterna för egen ekonomiskt vinning vilket föranledde min något cyniska kommentar om kfib. Edkt 2: går såklart bra med brunetter också måste inte vara blondiner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 30 Juli , 2013 Rapport Share Postad 30 Juli , 2013 Wtf, antog att druid-grejen var en omskrivning för linuxnördar eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 30 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2013 Hjort har nog mest rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 30 Juli , 2013 Rapport Share Postad 30 Juli , 2013 Aha. Ok. Har en gammal chef som var med i fgdo. Hans stora nöje var att skita på jobbet och sen lura nån (gärna av kvinnokön eller praktikant) att gå i i stanken. Det har kanske färgat min bild av medlemmar i ordenssällskap något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 5 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2013 Bästa låten med pink floyd i -> http://www38.zippyshare.com/v/65722043/file.html Ehh ... nä. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 6 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 6 Augusti , 2013 Vart är vi på väg? Eller snarare: Var har jag varit? Nedan följer lite bilder från platser jag besökt under sommaren (med en ganska generös tolkning av sommaren). Vissa platser är representerade med två bilder. Kan PF med gemensamma krafter bocka av alla? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 10 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2013 Låt oss göra quizzen i ovanstående inlägg till en tävling. Först indentifierade platsen ger 23p, sedan i fallande skala ner till 1 för den plats som identifieras sist. Bilder får identifieras i separata inlägg. Vinnaren får välja mellan dessa välgörenhetsalternativ: En hundring till nästa tiggare jag möter En hundring till barncancerfonden Tre trisslotter till detarjag Två trisslotter till valfri person i sverige Tävlingen avslutas när alla bilder är identifierade. Leaderboard: Chofritz: 86p [1,5,7,8] Joniss 54p [13,16,18,20] Bbbbd 45p [3,4,15,21,22] okocha 33p [9,10] wheelinho: 19p [19] Hjort: 18p [23] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 10 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2013 Första bilden gissar jag på: San Francisco Femman: Stockholm Sjuan: Precis utanför linköping på E4an Åttan så gissar jag vilt på: Köpenhamn 19: Västerås edit:wheelinho var före på 19 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 10 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2013 Chofritz tar ledningen med 66 poäng (men jag är helt säker på att du kan minst en till). Edit: 20p till, men det var inte den jag tänkte på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 10 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2013 19: Västerås Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 10 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2013 Tjugotrean så står det ju Varberg på bilden, så är väl illa tvungen att bränna av en gissning på just Varberg, så det blir gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 10 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2013 Tjugotrean så står det ju Varberg på bilden, så är väl illa tvungen att bränna av en gissning på just Varberg, så det blir gjort. Skönt att någon är läskunnig:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts