Tigermilk Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 Precis, hur stor varians kan man räkna med som "normalt" på ffa Pacific, som inte är en normal sajt med alla dessa förbannade tomtar... Bygger inte rulle, utan "sätter in när det behövs" och brukar sätta in $25 åt gången, spela upp till 300, cashar ut och väntar på att 300 ska komma in innan jag sätter in nytt. Problemet är ju bara att vissa dagar tar det kanske en två-tre timmar att spela upp sig såpass, andra blåser man $150 på en timma. Men som sagt... Vad brukar anses som "normala" svängningar i spelet? Anledningen till att jag frågar är just att det verkar som att jag är inne i en riktig svacka, har blåst 350 dollar på 4 dagar. Visst, vinster finns ju där, men det går så sakteliga nedåt; känns som om allt bara blir värre ju tajtare jag spelar. På tal om tomtar: Vann för övrigt nyss $55 med 52os (Det kassa gränssnittet gör att man inte kan skriva c,r eller f i chatten utan att det påverkar vad man ska göra, så jag lyckades re-raisa ) Floppen kommer 379 och jag tänker bara... "Hoppsan!", en bettar och några plus jag limpar. Turn är en 4, nån betar och jag sitter där med min open-ended och tänker "vafan, dags att visa tomtarna att jag också kan vinna" så jag raisar och rivrar till mig ett Ess. det checkas hejvilt och jag betar, alla utom en foldar, snubben höjer, jag raisar och han synar. Såklart satt han med AK eller nått i den stilen. Måste fan vara den sjukaste hand jag spelat och vunnit någonsin. * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Nocturnal5 Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 $350 är ju inte ens 100BB på 2-4. Inget konstigt med det tycker jag. Men jag måste fråga, sätter du in $25 som du spelar med på 2-4 FL? Då är man ju ändå ganska optimistisk. Citera
Tigermilk Postad 24 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2005 $350 är ju inte ens 100BB på 2-4. Inget konstigt med det tycker jag. Men jag måste fråga, sätter du in $25 som du spelar med på 2-4 FL? Då är man ju ändå ganska optimistisk. Precis =) (sade ju inte hur många gånger jag gör det under en dag, hehe) Fast det är klart, spelar inte slaviskt 2/4 ibland blir det lite NL100 med $10 i inköp Tycker mest om sporten att spela upp $25 till över $100 på ett bord... Det gör ju också tyvärr att jag måste begränsa mig till ett Tight-Passive beteende i början... Men sen brukar jag bli Tight-Aggressive och jag tror det är där haken ligger, spelar man likadant hela tiden blir man ju j-ligt lätt att läsa (om pacificfolket kan det låter jag vara osagt). Citera
salo Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 räkna variansen i BB istället för pengar så verkar inte lika stort då Citera
Recommended Posts