Gå till innehåll

rilleg - The End -


rilleg

Recommended Posts

***** Hand History for Game 4516762965 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 14, 19:37:57 ET 2006

Table Just Relax (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Tostao_1 ( $1670.20 )

Seat 3: konjakovic ( $1178.44 )

Seat 4: XRatholerX ( $1323 )

Seat 2: traheho1 ( $1442.50 )

Seat 5: Jdig13 ( $594.24 )

Seat 6: DeSenaRules ( $1055 )

Jdig13 posts small blind [$5].

DeSenaRules posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to konjakovic [ 2d Ad ]

Tostao_1 folds.

traheho1 folds.

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

konjakovic raises [$35].

XRatholerX raises [$120].

Jdig13 folds.

DeSenaRules folds.

konjakovic raises [$345].

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

XRatholerX folds.

konjakovic does not show cards.

>You have options at Constantia Table!.

konjakovic wins $515

 

slår upp tom, ännu tommare slår upp, tom slår om igen..... den som har störst penis vinner i längden på party...standardspel nu för tiden på dessa nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand History for Game 4516850922 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 14, 19:47:17 ET 2006

Table Table 100094 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Sneginka ( $1872.08 )

Seat 3: Facial_Hair ( $1095.50 )

Seat 4: konjakovic ( $1763.71 )

Seat 5: traheho1 ( $1145 )

Seat 6: dvine ( $1038.71 )

Seat 1: MoolGoKi ( $139.75 )

dvine posts small blind [$5].

MoolGoKi posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to konjakovic [ 5h 5d ]

Sneginka folds.

Facial_Hair folds.

konjakovic raises [$35].

traheho1 calls [$35].

>You have options at Constantia Table!.

dvine calls [$30].

MoolGoKi folds.

** Dealing Flop ** [ 3s, 4s, Kc ]

dvine checks.

konjakovic bets [$95].

>You have options at Constantia Table!.

traheho1 folds.

dvine calls [$95].

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

dvine checks.

konjakovic checks.

** Dealing River ** [ Qc ]

dvine bets [$225].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att du säkerligen inte hade spelat en kvalitets hand så hårt... eller?

 

nja.... essen o kungarna åker upp till samma nivå.. måste spela likadnt tom som med stål.. annars funkar d ju inte....

 

men i dettta exempel är ju apa som leker apa... tom spelar mot tom... korten spelar ingen roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4516850922 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 14, 19:47:17 ET 2006

Table Table 100094 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Sneginka ( $1872.08 )

Seat 3: Facial_Hair ( $1095.50 )

Seat 4: konjakovic ( $1763.71 )

Seat 5: traheho1 ( $1145 )

Seat 6: dvine ( $1038.71 )

Seat 1: MoolGoKi ( $139.75 )

dvine posts small blind [$5].

MoolGoKi posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to konjakovic [ 5h 5d ]

Sneginka folds.

Facial_Hair folds.

konjakovic raises [$35].

traheho1 calls [$35].

>You have options at Constantia Table!.

dvine calls [$30].

MoolGoKi folds.

** Dealing Flop ** [ 3s, 4s, Kc ]

dvine checks.

konjakovic bets [$95].

>You have options at Constantia Table!.

traheho1 folds.

dvine calls [$95].

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

dvine checks.

konjakovic checks.

** Dealing River ** [ Qc ]

dvine bets [$225].

 

Ehh.. fold?

 

KQ gissar jag men visst är 56 och massa XsYs möjliga men det kan bara inte vara värt att titta lixom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den klassiska luft eller stål situationen.... Nu har du säkerligen en mycket bättre uppfattning om spelare i denna hand, än vad jag har, men om du tror att hans bluff frekvens här är >1/3 så här de bara att syna.

Mot en halv ok spelare som jag vet är kapabel att bluffa här och spelar sina drag så här passivt så kan jag mycket väl tänka mig att kolla upp honom ibland, det är helt enkelt för många drag som har missat och brädan är tämligen oförändrad sen floppen.

Det som kan va lite jobbigt i dom här lägena är om han "bluffar" med en hand så som 78s, men de får man väl ta. Med en hand så som TT eller JJ så är man givetvis mer benägen att ha en högre syn frekvens på den här brädan.

 

Ang. Luft möter luft tidigare... Så är de klart att de riktiga stålet (AA och KK) måste spelas lika, men händer så som PP och broadways "går" ju inte spela sådär. Hela premissen med din re-raise är att du gör de med stålet och de är ju de du försöker att representera här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ gissar jag men visst är 56 och massa XsYs möjliga men det kan bara inte vara värt att titta lixom

 

De är faktsikt de det är om du ser till hur många fler kombinationer av kort som kan tänkas ha totalmissat turn och river, än vad som har connectat med floppen. Om du "alltid" foldar här så blir du alldeles för exploaterbar för river bluffar vid missade drag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ gissar jag men visst är 56 och massa XsYs möjliga men det kan bara inte vara värt att titta lixom

 

De är faktsikt de det är om du ser till hur många fler kombinationer av kort som kan tänkas ha totalmissat turn och river, än vad som har connectat med floppen. Om du "alltid" foldar här så blir du alldeles för exploaterbar för river bluffar vid missade drag...

 

Såklart man inte kan folda "alltid", det jag syftar på är snarare att handen (55) är FÖR dålig för att kolla upp honom med. Som du sa så tittar man mkt oftare med TT-JJ. 55:an får dessutom stryk av en drös händer som han kan tänkas "bluffa", som du också sa... Alla drag med en 8:a eller dam, sen kan vi kanske lägga till 66-TT som inte skrämdes av bara ett överkort men som nu vill få bort en eventuell dam. Småparen är väl lite långsökta dock. Lägg därtill några valuebet-händer (även om de då är lite skumt spelade fram till river, kanske skulle han c/r:a turn?): AK, KQ, QQ, 33, 44, 88, och då känns 55 inte så hett längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ gissar jag men visst är 56 och massa XsYs möjliga men det kan bara inte vara värt att titta lixom

 

De är faktsikt de det är om du ser till hur många fler kombinationer av kort som kan tänkas ha totalmissat turn och river, än vad som har connectat med floppen. Om du "alltid" foldar här så blir du alldeles för exploaterbar för river bluffar vid missade drag...

 

Å andra sidan finns det ju faktiskt motståndare som inte alltid floatar floppen eller bluffar missade drag (speciellt ur pos). Alltså, har fi en hand kommer ett värdebet 100% av gångerna, har fi inte en hand kommer en bluff <100% av gångerna, så att bara räkna på förekomsten av olika handkombinationer räcker inte riktigt för att motivera en syn. Men jao, man bör syna här ibland, men att alltid ta synen är nog så dåligt som att aldrig ta den eftersom man blir i slutändan skulle bli söndervaluebettad mot en uppmärksam fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

argh så kom första smällen på månaden : lite mer än 6k back, fy fan va motriggad jag var!!!!!!! hahah, om man ska seriöst analysera det så har jag nog aldrig haft ett sämre kortsnitt någonsin i min karriär faktiskt och missar man då flopparna och är i semimaskin kan det faktiskt kosta en del :) Tror även mina personliga demoner skulle spela med igår vilket de gjorde...nåväl, ny dag ny skörd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste haft en grym read för att lägga KK i det läget. Att en spelare är all-in gör att hans HD är vidare än normalt. Har du aldrig ställt för att isolera?

 

inte me nåt med mindre än AA mot en FULL STack, på party dvs..... jag har mkt svårare att släppa KK på andra siter men på party är det väldigt lätt o kasta.... kalla det en dum noja eller nåt annat men vi är en del där uppe som gör exakt likadant med KK på just party nätverket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kört ett litet pass under eftermiddagen och haft lite mer flyt i spelet.. har räddat mer än 3,5k av gårdagens back o det innebär att jag ungefär dessa 2 dagar totalt back under 3k som känns idag som en liten vinst.... att hålla korta backdagar o längre vinst sviter är enormt glädjande :)

 

nu, IN ME BOLLEN i mål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok gott folk då ska vi ha poker teori i ett knepigt läge

 

du har Q10suited på bb och du spelar shorthanded NL. De flesta sitter med fulla inköp och kille i position 2 slår upp till 3.5x BB, vi får 2 kallsyn efter och vi synar in. 4 killar i potten. du är först att agera när floppen kommer:

 

exempel A : 10 9 3 Rainbow. Hur agerar du?

exempel B : 10 9 3 2 spader(inte vår färg) Hur agerar du?

 

vi agerar, om ni missa det, alltså först

 

motivera ditt val(check,checkfold,bet(hurmkt) etc etc. Tror vi kommer se en tydlig skillnad på folk som lirar olika nivåer kommer lira denna olika. Go ahead, skriv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok gott folk då ska vi ha poker teori i ett knepigt läge

 

du har Q10suited på bb och du spelar shorthanded NL. De flesta sitter med fulla inköp och kille i position 2 slår upp till 3.5x BB, vi får 2 kallsyn efter och vi synar in. 4 killar i potten. du är först att agera när floppen kommer:

 

exempel A : 10 9 3 Rainbow. Hur agerar du?

exempel B : 10 9 3 2 spader(inte vår färg) Hur agerar du?

 

vi agerar, om ni missa det, alltså först

 

motivera ditt val(check,checkfold,bet(hurmkt) etc etc. Tror vi kommer se en tydlig skillnad på folk som lirar olika nivåer kommer lira denna olika. Go ahead, skriv

 

Check och sen reraise pottstorlek om någon raisar i exempel A. Raisar ingen så bettar jag pott på turn.

 

Exempel B: Check, och raisar någon foldar jag oavsett storlek.

 

Spelar NL50.

 

Kul om fler skriver hur de gör, roligt intiativ rilleg, också fick man lite plats i din dagbok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok gott folk då ska vi ha poker teori i ett knepigt läge

 

du har Q10suited på bb och du spelar shorthanded NL. De flesta sitter med fulla inköp och kille i position 2 slår upp till 3.5x BB, vi får 2 kallsyn efter och vi synar in. 4 killar i potten. du är först att agera när floppen kommer:

 

exempel A : 10 9 3 Rainbow. Hur agerar du?

exempel B : 10 9 3 2 spader(inte vår färg) Hur agerar du?

 

vi agerar, om ni missa det, alltså först

 

motivera ditt val(check,checkfold,bet(hurmkt) etc etc. Tror vi kommer se en tydlig skillnad på folk som lirar olika nivåer kommer lira denna olika. Go ahead, skriv

 

Jag spelar NL200-400

 

Ex A: checkraise. Någon (helst po2) kommer beta på den brädan. Om jag får mothugg på checkraisen så fold. Vid syn o blank turn så är jag uberfisk och checkar.

 

Ex B: Samma lika. Förutom att jag CB:ar vid blank turn (om det är pos 2 som synade ner min CR så saktar jag även ner vid blank turn, beror som på vad jag tycker om FI) om de synar min CR.

 

EDIT: Blank turn = inget stegkort samt inget färgkort vid ex B.

 

Fyfan vad jag suger på "exempelpoker". Jag vetifan hur jag hade agerat, men detta kan nog ligga nära sanningen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex 1: Bettar ut runt pott. Checkraise blir väldigt dyrt då potten är relativt stor då 4 pers är med, 14 BB, checkraise om nån bettar pot borde bli till runt 40 totalt elller nåt, och jag gillar inte riktigt att stoppa in så mycket ur position med tveksam hand mot så många fis. Bettar därför och försöker vinna direkt, foldar mot raise.

 

Ex 2: Hjälp, trist bräda. Jag är vek och checkfoldar här tror jag, är antingen lite före mot nån med färgdrag+överkort eller död redan om någon hänger på om jag bettar. Väntar på bättre läge.

 

Lirar 100$ NL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex 1: Bettar ut runt pott. Checkraise blir väldigt dyrt då potten är relativt stor då 4 pers är med, 14 BB, checkraise om nån bettar pot borde bli till runt 40 totalt elller nåt, och jag gillar inte riktigt att stoppa in så mycket ur position med tveksam hand mot så många fis. Bettar därför och försöker vinna direkt, foldar mot raise.

 

Ex 2: Hjälp, trist bräda. Jag är vek och checkfoldar här tror jag, är antingen lite före mot nån med färgdrag+överkort eller död redan om någon hänger på om jag bettar. Väntar på bättre läge.

 

Lirar 100$ NL...

 

Spelar $200-$400 NL och gör likadant. Möjligen lite mer aggro i "Ex 2", dvs. kan nog lyxa till med ett potbet ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar och kollar vad som händer på båda flopparna. Försöker dels plocka värde av continuebetar och dels få en bättre bild av vart jag står utan att investera en jättedel av stacken.

 

Vad gäller höjningar så gör jag inte det ofta i det här läget, skulle ju vara om jag hade read att tro att någon höjde med drag och jag kunde isoleringsställa med någorlunda stor sannolikhet.

 

Blir det typ bet+syn så lägger jag troligen ned eftersom det finns så löjligt många scarecards och jag har så sjukt dåligt värde på turn och river med den här handen. Klonkar jag tvåpar eller triss kommer jag dels fylla en del drag och dels ha jäkligt svårt att få värde av sämre händer. Någon med drag kommer dessutom ha en massa bluffouts (A+stegkort för färgdraget exempelvis). Vidare vill jag verkligen inte ha en stor pott inför turn och river.

 

En ensam betare försöker jag normalt kolla upp. Beror lite på betstorlek, image, position, yadayada.

 

Lirar inte NL regelbundet, men när det händer är det typiskt 5-10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...