Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Go Mastercard! Precis fått pengarna tillbaks från scamföretaget Infurn. 8-)

 

I övrigt så har jag köpt en bar globe. Vilken sorts dryck passar bäst i en sådan? Jag tänker mig några extremt skumma flaskor whatever som ingen egentligen vill ha, så att de blir stående där forever. Det är essensen av en jordglobsbar. Åsikter? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disaronno är antagligen det skummaste du kan ha tillsammans med Benedictine.

Hittar du sen nån som frivilligt dricker nåt av det så ska du nog betrakta personen på lite avstånd framöver. :)

 

Haha, tack! :)

 

Hur har det gått med klockan?

 

Du tänker på Wights Watches/FWB? :) Inget svar från FWB, men googling på Wights och namnet på han som ensamt drev det visar inte något lurt alls, man antar ju att internet skulle vara outraged på diverse forum om det var något skumt i görningen där. Så jag är nöjd gällande den affären. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disaronno

Hittar du sen nån som frivilligt dricker nåt av det så ska du nog betrakta personen på lite avstånd framöver. :)

 

 

Min flickvän gillar det, sötmandelmassalikör som används i amaretto sour om jag inte missminner mig. Jag gillar det dock inte så hade överlevt många fester om jag var enda närvarande.

Själv skulle jag satsa på Pitú, min bror hade en sån flaska som överlevde typ 10 år av att ställas fram på samtliga fester han hade. Fernet branca & menta är väl ingen som dricker annat än som att grabbryggdunksshottande vilket man kanske undkommer om man är hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker mig några extremt skumma flaskor whatever som ingen egentligen vill ha, så att de blir stående där forever. Det är essensen av en jordglobsbar. Åsikter? :)

 

Varför är detta essensen av en jordglobsbar? Jag skulle tycka det var trevligt att folk vill ta något att dricka något ur min glob och sedan fyller jag på allt eftersom det tar slut.

 

Håller med att det ska vara någorlunda udda flaskor i en glob dock, men till en gräns att folk fortfarande vill ha dom :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min flickvän gillar det, sötmandelmassalikör som används i amaretto sour om jag inte missminner mig. Jag gillar det dock inte så hade överlevt många fester om jag var enda närvarande.

Själv skulle jag satsa på Pitú, min bror hade en sån flaska som överlevde typ 10 år av att ställas fram på samtliga fester han hade. Fernet branca & menta är väl ingen som dricker annat än som att grabbryggdunksshottande vilket man kanske undkommer om man är hemma?

 

 

Är det fortfarande såpass hatat överlag?

Min erfarenhet är att fler och fler faktiskt uppskattar dessa höjdare på senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är detta essensen av en jordglobsbar? Jag skulle tycka det var trevligt att folk vill ta något att dricka något ur min glob och sedan fyller jag på allt eftersom det tar slut.

 

Håller med att det ska vara någorlunda udda flaskor i en glob dock, men till en gräns att folk fortfarande vill ha dom :-)

 

Ja absolut, men jag tänker mig något lite mer avancerat än bara någon flaska vodka och en macallan. :)

 

 

FiS7jyr.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disaronno är antagligen det skummaste du kan ha tillsammans med Benedictine.

 

??????????

 

Varm choklad och lite Disaronno är så ini helvetes nöt nu när det börjar bli kyligt ute. Även att slänga ihop en Amaretto sour funkar ju! :-D

 

Står fast att alla bör ha en St.Germain i sitt barskåp. Den är väl visserligen en likör som kommer att gå åt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??????????

 

Varm choklad och lite Disaronno är så ini helvetes nöt nu när det börjar bli kyligt ute. Även att slänga ihop en Amaretto sour funkar ju! :-D

 

Står fast att alla bör ha en St.Germain i sitt barskåp. Den är väl visserligen en likör som kommer att gå åt snabbt.

Jo det är gott i tiramisu också men då är det ju utspätt. Klipp en flaska rent och återkom med hyllningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This.

 

En bekant stegade fram till baren på Krönet på Götgatan och beställde:

"Ge mig det äckligaste ni har"

Han fick Fernet branca mixad med bananlikör.

Jag är/var glad att det var han och inte jag som drack den.

 

 

Haha,, allt blir väl äckligt om man blandar det med bananlikör? ;-)

 

 

OnT så röstar jag på en lite annorlunda linje, är man så ball att man har en glob-bar så ska man vara en riktig jävla överkonnässör.

Den ska vara fylld av saker som förvirrar så jävla mkt att ingen VÅGAR ta nåt.

Men sen ska du vara en rövare på att blanda guld av det som finns där! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fortfarande såpass hatat överlag?

Min erfarenhet är att fler och fler faktiskt uppskattar dessa höjdare på senaste.

 

Jag shottar hellre Fernet än jägermeister/fish! Men överlag är nog Fernet rätt hatat fortfarande!

 

 

 

Patron Tequila är ju en sjyst tequila och en rätt sjyst flaska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att haka på tågrånarns linje;

 

 

häll i sådana fall över alla varianter av spritsorter med alla möjliga färger i anonyma kristallkaraffer med sån där jävla kristall/gummikork. Och lek wallstreet haj när folk kommer på besök =)

 

då kan du trolla dem få som är modiga o ta sig för, nån skitäcklig blended whisky åså skriker du för full hals då de tar sig ett glas NEEEJ INTE MIN <insert valfri superdyrt> och bevittna dem försöka rädda situationen med att uppskatta den superfina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...