Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antog att du hade kollat upp det där :mrgreen: Kan ju vara en bra idé att börja där ;)

 

Läste något om att Johnny Lodden har problem med skatteverket i Norge.

Spoiler!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article19543954.ab

Kanske inte världens seriösaste sida, men kan vara värt att gräva vidare i. Kanske är som i Sverige, skattefritt på EU-siter osv?

 

 

 

Jag ska nog gräva lite djupare och fråga norska regs vad som egentligen gäller innan det blir confirmed flytt. :) Tack för ögonöppnaren! Lägenheten jag länkade igår gick för 3.9m idag, typ 20% ökning från utgångspris vilket är ganska galet. Speciellt med tanke på att Norge har en lag som säger att du inte får neka ett bud på/över det du har krävt. Det här så att folk inte lägger ut någonting för 2m men siktar på att få 2.8 och budkrig. Schysst regel som jag gärna skulle se Sverige implementera!

 

 

Är kär i den här dagboken. Tack för att du hjälper till att +EV:a min redan mycket höga pokermotivation =)

 

Tack så mycket! Det var precis det som var tanken när jag började skriva, och även fast jag inte uppdaterar lika ofta som jag brukade göra/borde så är jag glad att folk gillar att läsa och att det eldar på deras motivation. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visar hur insatt jag är på fastighetsmarknaden. :-D Jag vet bara att sist jag sålde min lägenhet (ungefär 11 månader sedan) så satte jag och mäklaren ett riktigt lågt pris i hopp om budkrig, och var inte tvingade till att acceptera någonting.

Det är nog så att det inte är någon lag på norskt vis, utan någon slags rekommendation inom mäklarskrået. Det kanske också är mest utbrett i storstadsregionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i tvserien (ja jag följer detta) million dollar listing så berättade svensken om det där, att säljaren kan alltid neka priset den blir erbjuden efter budkrig m.m. även om det är mer än utsatt pris medan i USA så måste man acceptera det vilket gjorde de lite extra jobbigt som mäklare tyckte han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar i Oslo och stadens (byn's) nattliv är fantastisk. Och precis som du säger är Grunerlökka platsen att bo på. Annars gött med trevliga jävlar (eller iaf average) i Oslo. Gott om pokerklubbar dessutom. Vet inte hur det ser ut skattemässigt dock pga Norges absence av EU. Annars är min enda concern att du kommer backa 5% av dina EPTvinster varje gång du handlar groceries.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tipsen! :) Vid närmare grävning så verkar poker vara svårt skattemässigt i Norge och vi får fundera igenom beslutet att flytta ytterligare, och kolla på andra alternativ. Ganska sugigt if you ask me, men har pratat med ett gäng olika stars-regs som är skrivna som Norge och det finns inget sätt att gå runt systemet verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja i min värld likställer jag inte "pack" med invandrare

Har ni någon annan åsikt är det er åsikt. Men uttryck den inte här

 

Edit: Ni ser komiken i att JV blir invandrare i Norge. Dvs pack?

Eller avser ni något annat?

 

Nog diskuterat här och nu. Delar ni inte min åsikt är ni välkomna att framföra den i Modboken eller via PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tolkningen gör man bara om man är djävligt snäll

Eller möjligen grälsjuk en lördagsnatt

 

Skriver man något direkt följt av en parantes så är det ett förtydligande

 

Men återigen, JV´s DB är inte platsen för eventuella diskussioner om mitt modererande eller mina tolkningar av någons inlägg

 

Edit: Snyggt Boman :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live, du har de i snitt oskönaste kommentarerna på pf.

 

OT: Hoppas att det kan bli flytt till Oslo för dig, låter som att det kunde vara spännande och givande. Dels har jag hört om skattebekymmer för pokerspelare i Norge och att det generellt är sett som något ganska olagligt. Har även hört något om att man inte kan lira på svs om man är skriven utanför Sverige, men det kanske är något Tsalago kan intyga om. Lycka till hur som!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte skriva dig hos dina päron och ha en dator där som du fjärrstyr, tex teamviewer. Så spelar du alltid från svenskt ip

 

Att spela via en fjärrstyrd dator är ingen höjdare. Bättre att sätta upp en VPN i så fall.

 

Som en drös med Amerikanare har gjort till Rumänien för att kunna lira på stars/ftp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket action i dagboken! :)

 

 

1) Grunerlökka verkar vara ett väldigt trevligt område!

 

2) Stars har väl som policy att spärra hela kontot och ta alla pengar om de upptäcker att du sitter på en VPN? Låter inte stabilt. :)

 

 

Får se hur det blir, håller på att fundera fram andra alternativ än Oslo. Blir nog bra till slut, klantigt att vänta med skattegrejen till sista sekund och få en käftsmäll bara. Hade kollat med en polare som är insatt i ekonomi som sa att det inte skulle vara någon förändring eftersom Norge är med i European Trade Area, men det stämde ju fan inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket action i dagboken! :)

 

 

1) Grunerlökka verkar vara ett väldigt trevligt område!

 

2) Stars har väl som policy att spärra hela kontot och ta alla pengar om de upptäcker att du sitter på en VPN? Låter inte stabilt. :)

 

Får se hur det blir, håller på att fundera fram andra alternativ än Oslo. Blir nog bra till slut, klantigt att vänta med skattegrejen till sista sekund och få en käftsmäll bara. Hade kollat med en polare som är insatt i ekonomi som sa att det inte skulle vara någon förändring eftersom Norge är med i European Trade Area, men det stämde ju fan inte. :)

 

Det låter riktigt sjukt om de gör det utan utredning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...