Saint_Bjorn Postad 9 Mars , 2011 Rapport Share Postad 9 Mars , 2011 Föreslår att du ställer frågan i en ny tråd med tydlig rubrik under Off topic, finns garanterat ett gäng som kan ge dig vettiga tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 10 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2011 Föreslår att du ställer frågan i en ny tråd med tydlig rubrik under Off topic, finns garanterat ett gäng som kan ge dig vettiga tips. Jo det är nog smartast. Tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 11 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2011 Då jag numer jobbar på dagarna (ja det suger) får jag ägna mig åt mitt älskade backgammon på kvällarna när tjejen inte kräver all uppmärksamhet. Då vi haft myskväll idag och käkat pizza, kikat film (the adjustmen bureau) va faktistk helt okej, ingen ny storfilm kanske men värd att se! Tjejen har i alla fall fått den uppmärksamhet som krävs ikväll så jag kan lira lite nu på kvällskvisten Spelade precis en match mot en kille från Finland, fick givetvis hur mycket spö som helst men spelade helt okej! Förlorade matchen med 1-7 men kände mig oväntat mycket med i skallen trots denna sena timme (kanske för att jag sov en timme tidigare under dagen) o lirade på 4.2 innan utrullningarna och gjorde egentligen inga stora misstag... skönt det. Ska se om jag kan lira 2-3 till innan det blir sängdags! Dagen (kvällen) 4.2 förlust 1-7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 16 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Det luktar nästan lite comeback efter flera dagars backgammon-frånvaro. Då jag haft alldeles för mycket jobb har jag inte hunnit spela så mycket, och ska jag vara helt ärlig har även backgammonsuget avtagit lite (förmodligen för att jag spelade alldeles för mycket där ett tag) Nu har jag inte spelat på några dagar och då jag var hemma från jobbet idag har jag ju inget annat att göra än att spela Började liret vid 14-snåret mot en lagkompis och det gick förvånansvärt bra. Jag vann matchen med 7-5 och spelade faktistk riktigt bra, landade på 3.0 vilket måste ses som en alldeles strålande start på dagen! Spelade dagens andra match nu precis mot en av alla dessa riktigt bra amerikaner. Och jag spelade egentligen riktigt, riktigt bra igen men ett kub-beslut i slutet av matchen gjrode att jag inte fick så bra score, enda problemet är att datorprogrammet inte riktigt tar hänsyn till alla parametrar. Jag skickade en kub i ledning 5-4 i en match till 7. Enligt datorn så är det ingen kub och ett lätt tag och således blir kub-tag sekvensen ett jätte-fel för mig. Men nu valde min motståndare att droppa kuben och kub/drop anses ju då som väldigt bra för mig istället eftersom han gör ett jättefel och jag får en poäng i ett läge där jag inte ska få det, om ni förstår vad jag menar. Jag får alltså en jätteblunder i protokollet trots att jag spelade "bättre än datorn" vilket är lite irriterande. Sen vägrar både jag och amerikanen att tro på datorn då både två anser att han är helt ute och cyklar.... ska lägga upp problemet på svenska backgammonforumet och se vad våra svenska "experter" har att säga om läget, gissar att de kommer till samma slutsats som oss. Jag vann i alla fall matchen med 7-4 och spelade på 6.1 flyttade riktigt, ritkigt bra men får som sagt en fet blunder av GNU för den kuben i näst sista rundan som gör att min score blir riktigt dåligt så känns ändå ganska bra då jag "spelade bättre än datorn" eller bluffade till mig en pinne som man kanske skulle sagt i poker Dagen 3.0 vinst 7-6 6.1 vinst 7-4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 16 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2011 Det fortsätter att rulla på ganska fint och jag har hunnit med att spela två matcher till. Lirade en till match mot min lagkompis och fortsatte att vinna, dock var spelet lite sämre nu (förmodligen pga koncentrationsförmågan) jag spelade i alla fall på 5.6 utan att det va några speciella jättetavlor utan lite småfel här o där. Vann med 7-6. Sen fick jag spela en match mot en av sitens bästa spelare, en kille från ryssland som är snuskigt bra. Han var i ett läge i matchen 98.4% favorit att vinna men det hindrade inte mig Jag vände och vann matchen med 7-6 bara för att hålla ett 100%igt facit under dagen (tror att jag slutar där) Spelade helt okej 5.2 innan utrullningar och sånt och återigen gjorde jag inga monstermisstag utan det var lite gott o blandat genom matchen. Dagen 3.0 vinst 7-6 6.1 vinst 7-4 5.6 vinst 7-6 5.2 vinst 7-6 Bara tighta matcher idag vilket är skoj. Nu blir det middag och kvalitetstid med tjejen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 20 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2011 Blev inte så mycket skriverier på slutet då jag jobbade väldigt mycket och serien började gå mot sitt slut. Tänker dock inte sluta utan tar sommaruppehåll nu (bortsett från SM som kanske får lite uppmärksamhet om det går bra) Så för att summera upp säsongen. Vi mirakelräddade slutspelsplatsen i sista omgången av serien efter en 4-0 seger och slutade faktsikt på en 4e plats. I slutspelet funkar det så att 1an och 2an går direkt till semi och 3,4,5,6 spelar kvartsfinaler om vilka andra 2 lag som ska gå till just semifinal. Vi fick möta Alexander Lucas som är ett av seriens absolut bästa lag, deras enda lilla problem är att dom egentligen bara har 3 riktigt starka spelare och i slutspelet spelas det bäst av 5 matcher. Det blev ganska snabbt 2-2 och min match var den som var kvar sist, tyvärr lyckades jag inte vinna då min motståndare hade kalasrull i princip hela matchen utan vi åkte ut i kvartsfinalen (precis som förra året) ett resultat som inte är speciellt bra någonstans och för andra året irad har vi underpresterat något fruktansvärt. Enda glädjeämnet var väl att vår lagkapten vann "skytteligan" (den person som vunnit flest matcher under året) och för närvarande är rankad som Nr 1 i Sverige. En av våra spelare ligger även på 3e plats på rankinglistan, men det hjälpte dock föga. Själv hade jag en riktigt skitsäsong och landade på 44% efter 16 spelade matcher bäst i vårat lag blev som sagt vår lagkapten som vann 75% av sina 22 spelade matcher. De tävlingar som är kvar under sommaren är just SM (återkommer med info om den tävlingen om det går bra i början) och sen lite senare i Augusti är det Swedish Open som jag fått en stejkdeal på från en polare där han betalar hela mitt inträde mot att vi delar på den eventuella vinsten. Annars lägger jag backgammonspeladet på is under sommarn och passar på att njuta av livet istället. Jag ska som sagt försöka uppdatera lite under SM och Swedish Open (förutsatt att det går bra) annars drar jag igång dagboken igen när serien börjar i höst sen. Passar på att önska alla en underbar sommarn och stort lycka till med pokergrinden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 4 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2011 Nu när sommaren närmar sig sitt slut (kanske redan är över?) börjar det nalkas backgammonsäsong igen. Jag har ju haft sommaruppehåll i bloggen och jag har knappt spelat någon backgammon alls i sommar (riktigt skönt med lita paus ibland) Det blev inget spel i SM då jag inte hade möjlighet att närvara däremot blev jag som jag skrev tidigare stejkad till SO (En av nordens största BG-turneringar) Det gick dock inte så bra som jag hoppats. Vann första matchen mot en f.d lagkompis på ett mirakulöst sätt, där jag i slutet garanterat inte hade mer än 1% chans att vända på matchen men så går det när det är tärningarna som bestämmer! Jag vann även min andra match och så långt kändes allt bra. I tredje matchen fick jag möta en relativt ny spelare som gjorde sin första live-turnering under SM där han lyckades spela sig hela vägen till Semifinal. Hans rull fortsatt även under hans blott andra live-turnering och han vann sen hela rubbet. Åkte ut utan några konstigheter va en jämn match mot en bra motståndare där jag inte hade tärningarna med mig i slutet, inget konstigt med det. Sen åkte jag över på förlorarsidan (turneringsformen kallas för double elimination) så man måste förlora 2 matcher för att åka ut. Där mötte jag en hjärndöd lirare som givetvis klonkade hem matchen trots att han spelade ungefär lika bra som min mormor. I slutet tog han en kub som var så fel att jag seriöst mådde fysiskt dåligt när han tog och sen vände partiet och vann matchen. (Ja jag är fortfarande tiltad) Dock är ju det enda jag kan styra över mitt eget spel. Att han gör fel efter fel men har turen på sin sida är ju inget jag kan göra ngt åt. Tack och god natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 4 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2011 Men nu är som sagt sommaren över och det är dags att börja spela lite mer ordentligt. Snart drar seriespelet igång igen och dom har gjort en liten förändring i seriespelet till årets upplaga. Förut har vi spelat matcher till 13 (4 matcher per gång) I år kommer vi istället spela 2 matcher till 7p mot samma motståndare. Så jag kan alltså vinna med 2-0 eller spela 1-1 mot min motståndare och vi som lag kan som bäst vinna med 8-0 om alla lyckas vinna sina matcher! Ska bli skitskoj att testa det nya systemet och eftersom jag spelat ca 570st 7 poängsmatcher senaste året känns det som något som borde passa mig bra En annan sak som jag tänker börja med till årets säsong i mitt mål för att bli världens bästa backgammonspelare är att köpa ett stativ och en filmkamera för att filma alla mina matcher jag spela live. Jag analyserar ju allt jag spelar online men nu ska jag även göra samma sak med mitt live-spel. Något som måste vara sjukt utvecklande på alla sätt! En annan kul grej som hänt i sommar är att jag och några kompisar från laget har fått äran att representera Sverige i en jättestor turnering online "Nations Cup" heter den. Det är 32st landslag som är med och det är de 4 bästa spelarna från varje land som är med och representerar just sina landslag. En liten detalj är givetvis att det är dom 4 bästa spelarna som spelar på GridGammon och det är givetvis inte så att jag är en av sveriges 4 bästa spelare i "verkligheten" det är i princip samma lag som mitt lag jag spelar i här i Serien som ställt upp i Nations Cup. Dock ska det bli sjukt roligt. Första matchen spelar vi mot Ungern och jag började med att vinna min match idag så vi leder i nuläget med 1-0 I morgon spelas match nr 2 och på Tisdag match nr 3, 4e matchen har inte fått något datum men men lär återkomma med info senare. Alla matcher går till 11 och jag vann min match med 11-10, blev väldigt jämnt och spännande trots att min motståndare spelare riktigt uselt och jag vann även "errorrate-matchen" ganska överlägset! Med detta tänka jag kicka igång den här dagboken för säsong 2 och jag fortsätter som sagt mitt mål att bli världens bästa backgammonspelare. För att klara detta ska jag i år: Filma alla mina live-matcher Fortsätta logga alla mina spela från nätspelet Plugga mer backgammonteori och köpa minst en ny bok Hoppas alla grinders haft en grym sommar. Nu kör vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Varför filma? Räcker det inte med att notera tärningar och drag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2011 Mitt internet i lägenheten dog igår kväll och har fortfarande inte kommit tillbaka (panik) så sitter på luren och uppdaterar. Igår blev tyvärr vår landskamp mot ungern kvitterad, kunde inte se matchen eftersom mitt internet är nere men hörde efteråt att även denna, precis som min, ungrare va riktigt usel och min lagkompis spelade en riktigt bra 3.9 i matchen och hans motståndare en usel 14,3 så det var långt ifrån en rättvis seger... klockan 14 idag spelas som sagt 3e matchen och förhoppningsvis kan deras dåliga spel resultera i en 2-1 ledning för oss! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2011 Varför filma? Räcker det inte med att notera tärningar och drag? Jo det gör det absolut men att sitta och spela o samtidigt notera matchen funkar inte, jag testade det för 2år sen och det tar dels alldeles för lång tid och sen tappar jag fokus på själva matchen och spelade mycket sämre, thats why! Om jag filmar kan jag ju vara 100% inne i matchen och kan fortfarande hålla ett snabbf tempo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2011 Har fortfarande inget Internet i lägenheten så ni får ursäkta mitt dåliga uppdaterande! Den tredje matchen i vår första landskamp, mot Ungern, spelades idag. Hade tyvärr ingen möjlighet att se på den heller pga mitt internet, varit runt och pratat med grannarna och det är bara mitt som är nere.... börjar bli sjukt frustrerande faktiskt. Hur som helat vi vann matchen och leder nu med 2-1 ! Berättar mer om formatet i turneringen när mitt internet är tillbaka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2011 Fy fan vad lost man känner sig när man inte har något internet i lyan, eller man och man, fan vad lost JAG känner mig utan internet... nu är det i alla fall fixat, sjukt nice! Ska spela min/a första matcher lite senare ikväll som jag kan publicera här men först tänkte jag bara berätta om formatet i turneringen som jag spelar med svenska landslaget online. Det är en s.k monrads-turneringe, ingen koll på om ni vanliga poker-människor är hemma på det begreppet men det fungerar i alla fall så här. Det är som jag skrivit tidigare 32 länder med. Det spelas alltid 4st matcher till 11p per omgång. Sen fungerar det så att om vi vinner med säg 3-1 i första rundan, möter vi i omgång 2, ett annat land som även dom dom sin första match, vinner vi den möter vi sen ett annat land som även dom vunnit 2 matcher osv osv. Jag tror att turneringen spelas över 7 eller 9 rundor så det land som vunnit flest matcher efter, säg 7, spelade rundor vinner. Det som är så roligt är att några av världens absolut bästa backgammonspelare är med i turneringen, Israel har ett riktigt bra lag, likaså USA och Frankrike. Ungen som vi leder mot med 2-1 i nuläget är ingen stor bg-nation och ingen av deras 3 spelare har spelat speciellt bra heller. More update to come! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 8 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2011 God morgon folket! Spelade precis min första match sen jag drog igång denna dagboken efter sommaruppehållet. Det var mot en polare från laget och analysen blev inte helt 100 då det va en match som vi redan börjat spela på lite tidigare och detta va alltså bara fortsättningen. Hur som helst har ju en tendens att spela sämre på morgonen av förklarliga skäl (jobbade hela dagen och sen körde jag nattklubb inatt) så har inte sovit speciellt mycket om det nu är något att skylla på. Gjorde några sömniga missar men spelade helt okej. Första matchen som reggas landade på 5.6 och jag förlorade givetvis matchen med 3-7! Alltså inget monster men helt okej för en morgon som denna. Ska försöka lira fler matcher senare under dagen men nu ska jag dra iväg för någon timmes jobb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 8 September , 2011 Rapport Share Postad 8 September , 2011 Kan absolut ingenting om BG men lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 8 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2011 Kan absolut ingenting om BG men lycka till! Tack! Och det är aldrig försent att lära sig Imo mycket roligare än poker, dock inte om man vill tjäna pengar utan mest som hobby! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 8 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2011 Tänkte att jag kanske ska lägga in min raking på siten där jag spelar och även lägga upp ett mål för hur högt jag vill komma? Bara för att få lite mer saker att uppdatera. Hur som helst körde min första riktiga match nu mot en kille från Japan. Aldrig spelat mot honom förut men han spelade riktigt bra och så gjorde även jag. Kul att börja med riktigt bra lir på en gång (har haft en svacka under sommarn då jag inte spelat lika regelbundet) så spelar inte lika bra nu som jag gjorde när jag va helt inne i säsongen, givetvis. Jag vann i alla fall matchen med 7-4 och spelade på en stabil 3.6 vilket är riktigt fint. Min nuvarande ranking på siten ligger på 1838. Målet rankingmässigt får väl bli att komma upp och ligga stabilt över 1900. Det funkar såhär att alla spelare börjar på 1500 i ranking och när man spelat ett tag så diffar det ungefär med ca 5poäng upp eller ner, per 7p match, Spelar man längre matcher blir det givetvis mer. Generellt på siten så spelar jag aldrig mot folk som har lägre än 1800 i ranking då dom oftast inte är speciellt bra Han som är högst rankad nu ligger runt 2000 i ranking men det är ytterst få som ligger så högt, alla "höjdarna" ligger runt 1850-1950 ungefär och eftersom det här är ett spel med tärningar är det svårt att inte hamna i down-perioder (precis som i pokern) där man, oavsett hur man spelar, förlorar alla matcher och tappar otroligt mycket i ranking... Dagen 5.6 Förlust 2-7 3.6 Vinst 7-4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 8 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2011 Fortsätter att spela riktigt, riktigt bra. Skulle jag kunna spela som denna matchen varje gång hade mitt mål att bli världens bästa backgammonspelare redan varit uppfyllt Men som vi alla vet, även en död höna kan hitta en nål i en höstack, eller något sånt Jag mötte en av de absolut bästa och högst rankade amerikanerna. Vi har spelat massa gånger och jag vet att han är riktigt duktig och alltid spelar bra, denna gången va inte heller det något undantag. Jag lyckades vinna matchen med 7-6 där båda spelade på absolut toppnivå. Killen jag mötte spelade på 2.5 och jag spelade på 2.6 vilket är riktigt fint. Nu tjatar tjejen på att hon känner sig osidosatt så vet inte om jag hinner spela mer ikväll men ska försöka lira 2-3 matcher till på något vänster. Dagen: 5.6 Förlust 2-7 3.6 Vinst 7-4 2.6 vinst 7-6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 9 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2011 Då jag har mindre och mindre jobb för tillfället passar det perfekt att kombinera det emd mer och mer backgammon! Spelade precis min första morgonmatch och ska göra en liten paus för frukost innan jag spelar någon/några till. Spelade ju riktigt, riktigt bra igår och generellt spelar jag första matchen på dagen riktigt uselt, idag va dock ett undantag. Mötte en av alla dessa grymma amerikaner och jag fick givetvis pisk så det sjöng om det, han vann med 7-1 men jag vann den "riktiga" matchen och spelade bättre än honom. Han lirade på 3.5 vilket är riktigt bra men jag lyckades ha tur med tänkandet och spelade på 3.1 vilket jag är mer än nöjd med! Bra start på nya säsongen med 3 riktigt bra spelade matcher, sånt gillar vi! Dagen: 3.1 Förlust 1-7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 9 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2011 Jag kvitterar och går upp till 1-1 för dagen. Vann precis mot en, oftast väldigt dyktig Israel och spelade egentligen riktigt bra. Jag vann en tight match med 7-6 och spelade på 4.6 vilket är helt okej. Dock hade jag kunnat spela ner mot 3% igen om jag inte haft "otur". När man spelar så finns det en funktions som heter "auto roll" som betyder att man inte behöver klicka på "roll dice" utan den slår tärningarna automatiskt, ganska logiskt kanske Hur som helst, den brukar jag klicka i när jag vet att jag inte komma ha några kubbeslut på ett tag för jag ligger under så mycket i matchen, och anledningen är givetvis att spelet ska flyta på snabbare. I denna matchen straffade det sig då jag hinkade ut en jättejoker (tänk er att ni klonkar 1 outarn på river) typ, och vände hela matchen på det slaget, problemet var bara att även min motståndare hade på Auto roll vid det läget så det gick så snabbt över till min tur att jag inte hann kuba (va klar kub/dropp i det läget) så jag slog igen och mitt slag blev så dåligt i kombination med att min motståndare slog bra så jag hade ingen kub slaget efter. Lite senare i partiet kubar min motståndare bort mig i ett läget där det va knas av mig att inte acceptera hans kub. Så jag fick 2 blunders i kubhanteringen, först för att jag missade min kub pga auto roll-funktionen (sjukt frustrerande) och sen för att jag gjorde fel på kuben han la senare, därav vet jag i mitt huvud att jag egentligen spelade mycket bättre än 4.6 då jag vet att det va kub i läget som jag missade och att jag aldrig missat det live... (Ja det är såhär man bygger en övertro på sig själv) Dagen: 3.1 Förlust 1-7 4.6 Vinst 7-6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 9 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2011 Kom hem efter dagens lilla jobbsnutt och passade på att ge Israelen jag slog sist en revansch. Vi spelade både riktigt uselt, dock spelade han än mer uselt än mig. Va en svår match med massa konstiga lägen och det riktiga fokuset som behövs infann sig aldrig riktigt och matchen slutade på 7.8 vilket inte är så vackert. Förlorade matchen gjorde jag givetvis också! Sen spelade jag mot någon randomryss som jag aldrig sett, satt o tiltade hela matchen då han var horribelt dålig med kuben och inte var speciellt bra över lag (värsta jag vet är att spela mot dåliga spelare) lyckades i alla fall vinna matchen och liret infann sig igen. Spelade på 3.8 vilket som sagt är helt okej. Dagen: 3.1 Förlust 1-7 4.6 Vinst 7-6 7.8 förlust 5-7 3.8 vinst 7-4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 10 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2011 Det blev en seger med 3-1 mot Ungrarna i den första matchen! Rizgar lyckades vinna sin match och det är givetvis skönt att få vinna i första rundan. Nu funkar det som sagt så att vi kommer lottas mot något annat land som även dom vann sin match med 3-1. Tror att det ska vara färdiglottat och klart tills på måndag. Lite info om våra 4 matcher, vi har analyserat matcherna och vi spelade på ett snitt runt 5.0 ungefär och våra motståndare snittade lite över 10 på de fyra matcherna så vi var även spelmässigt sätt värda segern Inte helt oväntat kanske och ungern är nog ett av dom absolut sämsta "landslagen" som är med i turneringen. Sen hade vi lite uppstart inför serien med folk från laget idag och vi passade på att köra en Vallkoma (som vårt lag heter)-turnering. Jag lyckades med bedriften att slå Sveriges just nu högst rankade bg-spelare med 11-8 (alltid lika roligt) och sprattlade till mig en 2a plats i vår lilla lagturnering där alla mötte alla i matcher till 11 poäng. Ska försöka få till mer lir i morgon. Lycka till med nattgrinden alla ni som sitter uppe och snor pengar av folk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 11 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2011 Spelade precis två matcher mot en av alla dessa grymma amerikaner. Har spelat några gånger mot den här killen och vet att han är riktigt grym. Första matchen lyckades jag vinna med 7-1. Fick ingen jättebra errorrate men jag flyttade helt sinnessjukt bra (och känslan i magen va att jag lärt mig ganska mycket under gårdagen) alltid bra att spelade med och lyssna på några av dom bästa spelarna i Sverige och säkert även i den stora bg-världen. Dock så analyserade jag en kub i sista partiet helt galet som gjorde att felprocenten stig i höjden. Landade på 5.7 allt pga dålig kubhantering i sista rundan (kostar alltid mer att spela dåligt i slutet eftersom dina beslut påverkar matchen mer) Andra matchen borde jag också vunnit då det var hans tur att ta en helknasig kub i sista rundan. Jag var monsterfavorit att vinna 4poäng och hela matchen men det slutade med att han slingra sig ur och vann. (dock välförtjänt) han spelade riktigt bra både gångerna och jag gjorde inte speciellt mycket stora misstag men lite smågrejer här o där gjorde ändå att jag landade på en riktigt dålig % 7.1 slutade sista matchen på. Börjar alltså inte dagen speciellt övertygande Dagen: 5.7 vinst 7-1 7.1 förlust 3-7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sankento Postad 11 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2011 Blev en sista trött match nu precis. Är alldeles degis i skallen och kändes inte alls speciellt skoj när matchen var igång och det blev inte heller något bra lir. Mötte en av de högst rankade, bästa och en av dom absolut trevligaste amerikanerna. Ingen av oss spelade dock speciellt bra och jag förlorade mycket rättvist matchen med 1-7. Lirade på 5.6 vilket kändes lågt med tanke på hur det kändes. Blev ingen lyckad backgammondag idag direkt. Kom aldrig in i liret och kändes aldrig speciellt bra. Nya tag i morgon! Nu blir det sängen. Dagen: 5.7 vinst 7-1 7.1 förlust 3-7 5.6 förlust 1-7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 11 September , 2011 Rapport Share Postad 11 September , 2011 Tänkte bara checka in så att du inte får för dig att sluta skriva eller så =) Kul dagbok även om jag inte ens kan reglerna i backgammon. GLGL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts