Gå till innehåll

Världens bästa backgammonspelare


sankento

Recommended Posts

Som allt här i livet går min motivation för backgammon upp och ner, för tillfället som ni säkert listat ut, är min motivation för att spela på nätet = 0 :-(

 

Efter att jag börjat jobba och inte längre har samma tid/ork för att sitta o nörda utan försöker ta vara på den lediga tiden och göra ngt vettigt av livet, har mitt backgammonspelande tyvärr blivit lidande.

 

Som sagt, känner mig totalt omotiverad att spela online så för att öka min motivation när jag nu spelar har jag börjat spela om pengar istället :mrgreen: (speldjävulen har vaknat till liv igen) man kan, precis som i poker, spela två olika former av backgammon. Matchspel, som jag bara skrivit om här, men sen även något som logiskt nog, kallas för Moneygame. I moneygame kör man ett oändligt antal matcher och spelar tills något tröttnat eller när man uppnått överrenskommet antal rundor!

 

Har inte spelat om pengar på en evighet och gör inget monstroöst av det utan är mest en rolig grej. Spelar mot en kille från Iran för tillfället och efter 30 spelade rundor leder han med 45-30. Funkar som så att varje poäng är värd en viss summa 20-30-40 you name it, så i det här fallet är jag skylldig honom 14 x X :-(

 

Vi spelar som sagt om struntsummor men man måste ju börja någonstans och jag måste erkänna att det är betydligt mer motiverade/roligt att spela när det är pengar inblandat :mrgreen::twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 276
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...