AccessGranted Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Som jag ser det, är största problemet med Saxin det att han inte tänker utanför boxen. Fast hur stor är egentligen boxen? Hur vet man om man är i den eller inte? Citera
okocha Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 hur definerar vi perfekt explo? prefekt utifrån fiendens faktiska hand? perfekt utifrån fiendens faktiska range? perfekt utifrån den infon vi har om fiendens spel? nått annat? Citera
Supertequila Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Fast hur stor är egentligen boxen? Hur vet man om man är i den eller inte? you missed the point Citera
Starfitter Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Fast hur stor är egentligen boxen? Hur vet man om man är i den eller inte? ser du saxin så är du i den helt enkelt Citera
jello Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 hur definerar vi perfekt explo? prefekt utifrån fiendens faktiska hand? perfekt utifrån fiendens faktiska range? perfekt utifrån den infon vi har om fiendens spel? nått annat? perfekta utifrån fiendens framtida agerande i handen Citera
AccessGranted Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 you missed the point Satan också. Tror det kan vara så att poängen är i boxen men jag är utanför och kan inte se den. Citera
Iggan Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Det jag undrar är hur långt man kan komma med att studera spelteori. Jag är tveksam till att om man inte är ett geni, att studera spelteori skulle vara mer lönsamt än bara spela och tänka för de flesta. Jag säger självklart inte att GTO är skit eller något, tvärtom, men bara att jag är fundersam över hur nära man kan komma till det. GTO låter sjukt bra i teorin men hur fungerar det i praktiken för de som försöker spela så nära det som möjligt? Citera
Dayfly Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Det jag undrar är hur långt man kan komma med att studera spelteori. Jag är tveksam till att om man inte är ett geni, att studera spelteori skulle vara mer lönsamt än bara spela och tänka för de flesta. Jag säger självklart inte att GTO är skit eller något, tvärtom, men bara att jag är fundersam över hur nära man kan komma till det. GTO låter sjukt bra i teorin men hur fungerar det i praktiken för de som försöker spela så nära som möjligt? +~$10M själv? Citera
Staahla Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Hur fungerar game theory pessimal? Mot perfekt GTP så kan motståndarens uslaste strategi som sämst gå BE mot oss? Vad är sämst - GTP eller exploback? Citera
jkkman Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 viker vi alla händer alltid så spelar vi perfekt gtp det är dock mkt viktigt att aldrig sitta in i ett game som redan är igång då fi(s) kan göra walk + sitout Citera
Iggan Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 +~$10M själv? Är väl inte riktigt det jag undrar över, men gj! Citera
Imfromsweden Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 +~$10M själv? va? I dagens game? Det skulle ju sätta dig bland de absolut största vinnarna. Citera
jello Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 +~$10M själv? men vilka stakes spelar du? Citera
Trillske Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Fast hur stor är egentligen boxen? Bredden gånger höjden, nu får ni fan skärpa er. Mvh Tvåvariabel. Pff, konstbred*konsthöjd*stackdjup. Mvh Envariabel. Citera
Barf Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 viker vi alla händer alltid så spelar vi perfekt gtp det är dock mkt viktigt att aldrig sitta in i ett game som redan är igång då fi(s) kan göra walk + sitout väldigt balanserat oxå skall tilläggas ... läcker ingen info sas Citera
henjon Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 För att spela perfekt explo borde man först kunna spela GTO. Därefter skulle man baserat på den information man hade om enskilda motståndare göra avvikelser från GTO som baserade sig på sannolikhetsbedömningar att de suboptimala avvikelser man identifierat i hans spelmönster i det informationssample man hade på honom hade en tillräckligt hög statistisk signifikans för att en avvikelse i den egna strategin (t ex höja eller sänka sin 3-betsfrekvens från blindsen) skulle vara lönsam. Precis som med GTO finns det inga direkta teoretiska hinder för att kunna göra såna analyser (som naturligtvis i grunden handlar om att väga vinsten av att exploatera en lucka mot risken att förlora på att bli exploaterad själv) som jag kan se i varje fall, endast praktiska. Citera
Imfromsweden Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 För att spela perfekt explo borde man först kunna spela GTO. Nej... gud så fel. Därefter skulle man baserat på den information man hade om enskilda motståndare göra avvikelser från GTO som baserade sig på sannolikhetsbedömningar att de suboptimala avvikelser man identifierat i hans spelmönster i det informationssample man hade på honom hade en tillräckligt hög statistisk signifikans för att en avvikelse i den egna strategin (t ex höja eller sänka sin 3-betsfrekvens från blindsen) skulle vara lönsam. = man ska anpassa sig till hur han spelar, samma sak på 1% av orden. Precis som med GTO finns det inga direkta teoretiska hinder för att kunna göra såna analyser (som naturligtvis i grunden handlar om att väga vinsten av att exploatera en lucka mot risken att förlora på att bli exploaterad själv) som jag kan se i varje fall, endast praktiska. Ja, det går att göra bra explo-spel. Citera
Trillske Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Den fotbollsintresserade kan få ett exempel på vad som (i min mening) borde menas med att spela exploativt: Både zlatan och messi lägger straffar långt avskilt från gto, men messi gör det enbart på leveldynamik, och det går uppenbarligen inte så bra. Zlatan dunkar på en lucka "de flesta" har rent fysisk; de flesta hinner helt enkelt inte till bollen oavsett hur de förstöker. Det går uppenarligen ganska bra. Vid pokerbordet skulle det första kallas fps/spew, medan det andra antagligen av det flesta skulle kallas just exploativt spel. GTO vore att Zlatan inte la 90% av bollarna till vänster, utan hade skills nog att lägga dem "godtyckligt" hårt i vilket hörn som helst - alla lika ofta. Det har han inte, och det gör han inte. Detta har vidare resulterat i att målvakten exploaterar Zlatan med slänga sig till höger oftare än till vänster. Stod messi i mål skulle han försöka läsa Zlatan istället, basera riktningen på timingtells och steg-size. Det skulle vi alltså (förhoppningsvis) kalla FPS, inte explo. Vidare är ett "godtyckligt" hårt skott i valfritt hörn fiktion - och så är även GTO för djupstackat NHL, även om vi i viss mån kan bevisa att det existerar i någon form av högre utvecklat universum som vi alltså inte befinner oss i när vi utövar det vi faktiskt försöker bemästra. Nu tycker ni säkert att det här är ett jättedåligt exempel, men det är det alltså inte, det är bäst. Citera
Iggan Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Nej... gud så fel. Vad baserar du det på? Jag tycker i alla fall att det låter logiskt. Om man ska spela perfekt explo borde man väl veta vad GTO är och var motståndaren avviker från GTO för att kunna exploatera perfekt. Hur ska jag veta var motståndaren är obalanserad om jag inte ens vet vad en perfekt balanserad range som spelar GTO är? Citera
okocha Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 viker vi alla händer alltid så spelar vi perfekt gtp sjukligt att jag måste rätta dig i en spelteoridiskussion men vi måste syna alla höjningar utom allin när vi är ur position och sen openfolda alla floppar. Citera
jkkman Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 sjukligt att jag måste rätta dig i en spelteoridiskussion men vi måste syna alla höjningar utom allin när vi är ur position och sen openfolda alla floppar. min är ändå optimal även om din är bättre. Citera
Imfromsweden Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Vad baserar du det på? Jag tycker i alla fall att det låter logiskt. Om man ska spela perfekt explo borde man väl veta vad GTO är och var motståndaren avviker från GTO för att kunna exploatera perfekt. Hur ska jag veta var motståndaren är obalanserad om jag inte ens vet vad en perfekt balanserad range som spelar GTO är? Varför skulle man behöva veta exakt GTO för att kunna göra explo-spel? Tex jag spelar inte GTO, är inte så insatt i det, men gör massor av explo-spel. Räcker med att man har någon som helst slags förståelse för när han te.x. har mycket air i sin range, eller när han bara har värdehänder. Citera
Iggan Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Man måste inte veta exakt GTO för att kunna göra explo-spel? Tex jag spelar inte GTO, är inte så insatt i det, men gör massor av explo-spel. Räcker med att man har någon som helst slags förståelse för när han te.x. har mycket air i sin range, eller när han bara har värdehänder. Jag tror att du har missuppfattat inlägget. Han skriver om att spela perfekt explo och inte att kunna göra vanliga explo-spel. Det du skriver om är väl inte perfekt explo? Citera
Imfromsweden Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 Hur definerar man "perfekt" explo? Att man alltid bluffar när han kommer lägga sig, alltid synar när han bluffar, och alltid checkar värde-händer när han har air? För att kunna spela perfekt explo behöver man tillgång till motståndarens kort helt enkelt, oavsett hur mycket GTO man kan. Citera
jkkman Postad 10 Mars , 2011 Rapport Postad 10 Mars , 2011 pasteta du har fel, kan vi alla fiendens linjer med alla hans händer så kan vi exploatera honom maximalt utan att kunna spela gto. Citera
Recommended Posts