Lokenius Postad 29 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2011 Queensday är drag! Men man vill ju inte missa den svenska valborgsfjortisfyllan! LUND!! allright, anar det kan vara det ja.. Firat den i just amsterdam eller? Tror vi skulle ut på nån form av "all you can drink partyboat" där på morgonen.. Låter livsfarligt Valborgsfjortisfyllorna tror jag nog jag klarar mig utan, men lund skulle man väl egentligen ha upplevt någon gång i sitt liv under denna högtid, likaså uppsala..
Lokenius Postad 29 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2011 Husmaffians Save the world kommer slå så SJUUUKT hårt inom kort.. Alldeles sådär lagomt kommersiell för att kunna erövra HELA världen med storm. Axwells egna Heart is king (nedan) är jag inte lika säker på att den kommer passa dansgolven i Mora, Umeå och ytterhogdal men helvete vad bra den är.. Ska kirra båda såfort dom releasas. som man säger i Norge: LÖP OG KJÖP!! Det bara strömmar ut helt sjuuuuukt bra musik atm, kan bli en magisk sommar i musikens tecken..
kempe4ever Postad 29 Mars , 2011 Rapport Postad 29 Mars , 2011 Blir långweekend i funäsdalen i Påsk samt Amsterdam/Utrecht helgen efter (Queensday- Hollands stora hybrisdag) så det passar tyvärr varken mitt schema eller plånbok då jag tänkt skjuta med stora kanonen båda dessa helger.. Synd det var just i april då, hade vart skjönt att sätta sig vid ett bord fullt av uppblåsta baggar och plocka fram en burk majs alt en minigrandiosa som cardprotector.. Tråkitgt mannen Då får det bli svensk one man show istället då Du får ta dig till bergen under våren iallafall8-) Och håll tummarna för mig
rAilFISH Postad 29 Mars , 2011 Rapport Postad 29 Mars , 2011 SHM hade kunnat göra bajs och folk ätit upp det. Nej men lite skämt åsido , men känns verkligen som om folk gillar allt som dom släpper även om det är egna projekt som inte ens är bra (läs : Angello KNAS). Samma sak händer ju med Avicii..varje preview han släpper blir hyllad även om vissa är högst mediokra. låter negativt nu märker jag , men jag är bara lite rädd att dom ska bli som Guetta blev. Enbart göra musik som ska slå kommersiellt , som fkt är ren skit. Håller iaf med dig om våren/sommaren , det droppas bomber kors och tvärs från electroscenen just nu och det är bådar gott.
Lokenius Postad 29 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2011 SHM hade kunnat göra bajs och folk ätit upp det. Nej men lite skämt åsido , men känns verkligen som om folk gillar allt som dom släpper även om det är egna projekt som inte ens är bra (läs : Angello KNAS). Samma sak händer ju med Avicii..varje preview han släpper blir hyllad även om vissa är högst mediokra. låter negativt nu märker jag , men jag är bara lite rädd att dom ska bli som Guetta blev. Enbart göra musik som ska slå kommersiellt , som fkt är ren skit. Håller iaf med dig om våren/sommaren , det droppas bomber kors och tvärs från electroscenen just nu och det är bådar gott. Feel you feel you.. Du har bra koll märker jag, skeppa gärna över om du har tips på något bra som man evt kan ha missat Apropå Herr Tim tycker jag ändå han spelar riktigt mycket bra musik trots allt men är helt med på att han kanske blivit lite väl hypad. Penguin för exempel har ju, i mitt tycke, riktigt riktigt jävla bra potential med lite sköna vocals på.. Som gjord för att chilla till på stranden en skön sommardag med en kall bira i näven.. Apropå chilla på stranden.. Riktig gammal goding som väl snart måste ha en 10 år på nacken men WTF, den ska oavsett liras i sommar Måste posta en till låt oxå när jag ändå är på G.. Skreamremixen av Cassius I love you so är ju självklart klasser bättre men kan inte sluta imponeras av videon som är så genialisk.. Älskar den..
Lokenius Postad 29 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2011 Tråkitgt mannen Då får det bli svensk one man show istället då Du får ta dig till bergen under våren iallafall8-) Och håll tummarna för mig Hoppas innerligen du får trycka dit alla fårikålgåpåturälskare rejält där under NM. Apropå det norska pokerundret så snackade jag i helgen med ett riktigt självutnämnt PRO.. Var på 40års skiva och hamnade bredvid en riktigt trevlig herre vid namn Finn-Einar. Mitt senaste möte med denne kanske 40-45årige pokerelegant var under ett homegame för snart 2 år sedan då alla satt dyngraka och spelade typ 10-20 cashgame med minimalt löjliga inköp när Finn-Einar glider in i jeans/kavaj och 50k nok i bröstfickan Man märkte dock rätt snabbt att pengarna inte var något han tjänat in vid borden utan han avslöjade tillslut att det var efter "en fin affär". Vad han sålt framgick dock inte.. I lördags hamnade vi alltså som bordsgrannar och efter att han börjat shotta sprit direkt ur sin absolutflarra började han även prata mer och mer poker. Blir ganska episkt när någon ska försöka förmedla en bild av sig själv som en solid och vinnande spelare när han startar sin story med "jag satte in 200€ och satte mig på ett sånt bord med 3€ / 6€ blinds". Hur som haver hade Finn-Einar iaf lyckats slå upp sig till cirkus 550€ (obv en-tabling) och han var självklart kung på bordet då alla andra var fiskar. Sen sviktar mitt minne lite men han fick iaf in det med AA på turn och blev slagen av nån form av kombodrag som satt på river. Han hade självklart raisat 12€ pre oxå och kunde för hela världen inte förstå hur någon kunde spela suited-connectors när någon raisat innan Finn-Einar lovade även att han skulle styra en poker-resa till göteborg nu i vår för mig och några andra norska torskar.. Han skulle boka två sviter på något fancy hotell, självklart skulle han stå för hela notan.. Kan bli hur kul som helst om det blir av Är superklar för en bergentur framöver, kan bli sjukt kul. Nu blir det lite kvallitetstv på webben innan man lägger sig.. Avsnitt 2 av Pluras kök ute, blir inte så mycket bättre än så en tisdagsnatt som denna.. Fotnot: Finn-Einar ska oxå till Riga och spela NM
kempe4ever Postad 29 Mars , 2011 Rapport Postad 29 Mars , 2011 Fotnot: Finn-Einar ska oxå till Riga och spela NM HAHA EPIC! Han känns så jävla urnorsk att det finns inte. Jag tycker det är så sick att det typ är 800 norrbaggar som tar sig dit alltså, hur fan är det möjligt rent utsagt? Skall se hur mycket jag kan få ta fri från jobbet, 1.5 veckors belägrning av riga vore awesome men annars blir det nog main och kanske hu event. Lär vara sjukt värde på CG i vilket fall. Men vet inte om jag klarar så långs tids flams och trams heller tbh8-) Bergen låter som sagt knallbra i framtiden =) Jag är här planeringsvis hela våren och sommaren8-)
Level Postad 30 Mars , 2011 Rapport Postad 30 Mars , 2011 allright, anar det kan vara det ja.. Firat den i just amsterdam eller? Tror vi skulle ut på nån form av "all you can drink partyboat" där på morgonen.. Låter livsfarligt Valborgsfjortisfyllorna tror jag nog jag klarar mig utan, men lund skulle man väl egentligen ha upplevt någon gång i sitt liv under denna högtid, likaså uppsala.. Haha jo Queensday är ju inte precis som St Patricks day att den firas all over the world.. Var där förra året under Queensday. Var löjligt mkt orangeklädda människor som irrade rundor. Det cirkulerade massor med partybåtar i kanalerna .. Vissa av båtarna var så totalt fullpackade att det var ett under att ingen föll över bord imo
Lokenius Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2011 Haha jo Queensday är ju inte precis som St Patricks day att den firas all over the world.. Nä men all over Holland kan man väl iaf tänka sig Ser hur som helst fram mot detta rejält, kanske man skulle banta ner sig några kilon och försöka klämma sig in sig i sin gamla Van Bastentröja ala tidigt -90tal denna högtid till ära
rAilFISH Postad 30 Mars , 2011 Rapport Postad 30 Mars , 2011 Feel you feel you.. Du har bra koll märker jag, skeppa gärna över om du har tips på något bra som man evt kan ha missat Apropå Herr Tim tycker jag ändå han spelar riktigt mycket bra musik trots allt men är helt med på att han kanske blivit lite väl hypad. Penguin för exempel har ju, i mitt tycke, riktigt riktigt jävla bra potential med lite sköna vocals på.. Som gjord för att chilla till på stranden en skön sommardag med en kall bira i näven.. Apropå chilla på stranden.. Riktig gammal goding som väl snart måste ha en 10 år på nacken men WTF, den ska oavsett liras i sommar Han är en jävligt bra producer i mina ögon och jävligt talangfull helt klart. Gillar dock denna mest av hans previews , tror den kommer slå stort när den är klar. http://www.youtube.com/watch?v=A4rvQTtEP5U Vet inte riktigt vad du gillar för sorts stil men bjuder på några från Sverige: Alesso är för jävla bra , backas upp av Ingrosso mfl och var warm-up när han spelade på Munchenbryggeriet förra helgen. Detta har du säkerligen du iofs säkert hört , men om inte så enjoy : http://www.youtube.com/watch?v=5IcOlo1ylCk&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=peTFtB1Urns http://www.youtube.com/watch?v=BdCNVmhYIr8 Denna trodde man var SHMs nya när Axwell spelade den första gången , men icke. Speciell men jävligt skön : http://www.youtube.com/watch?v=iAgqVskrvA0
Lokenius Postad 31 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2011 Just ja, spelar ju lite poker ibland oxå.. Uppenbarligen rätt dåligt.. Startar istortsett varje CG session med att dinka in 2-3oo bbs för att sedan sakta men säkert tappa fokus, trassla in mig i setups göra dåliga spel osv.. Om det beror på att jag tappar fokus för att jag är trött och sliten efter 8h jobb eller om det är för att de fantastiska motståndarna blir bättre och bättre ju längre efter tolv klockan blir har jag inte kommit fram till lösningen på.. Avslutade en härlig pokerdag, back efter omständigheterna blygsamma 5 inköp, med denna hand.. FI är för nivån MEGA-NIT.. spelar typ 17/4 (tror han var nere under 10 vpip denna sesh).. Man kan ALDRIG NÅGONSIN folda här va? ALDRIG ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN? Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A Q CO calls $1, 1 fold, SB calls $0.50, Hero raises to $4, CO calls $3, SB calls $3 Flop: ($12.00) 5 Q 5(3 players) SB checks, Hero checks, CO checks Turn: ($12.00) Q(3 players) SB checks, Hero checks, CO bets $6.00, SB folds, Hero raises to $24, CO calls $18 River: ($60.00) 2(2 players) Hero bets $29.00, CO raises to $171.28, Hero calls $142.28
dowgeno Postad 31 Mars , 2011 Rapport Postad 31 Mars , 2011 Får man fråga vem FI var och det känns jävligt kallt att bara sätta honom på 55 där.
Lokenius Postad 31 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2011 Får man fråga vem FI var och det känns jävligt kallt att bara sätta honom på 55 där. Han nickar CrackHo. synar ju för "solklar split". Random sopa kan säkert dyka upp med annat än Q där men inte en NIT som bör ha koll på att jag själv inte är någon jätteåsna (på denna nivå iaf). Det värsta är att jag timebankade innan synen då jag verkligen hade på känn att han hade just den ENDA handen som slår där.. Men samtidigt är det väl lite samma som att du ALLTID synar AI med feks på då risken att FI sitter med just bör vara microskopisk. Vet inte om jag är ute och cyklar men man bör väl vinna mer än vad man förlorar i den där spotten iaf
Lokenius Postad 2 April , 2011 Författare Rapport Postad 2 April , 2011 Sitter och funderar på om jag ska lira DM eller inte.. Är ju relativt nyutcashad så är långt från rullad för turrar ala 500kr.. Ska ta mig en liten funderare medans jag drar och köper snus och nått gott att äta till kvällens lir..
Lokenius Postad 3 April , 2011 Författare Rapport Postad 3 April , 2011 Mars slutade dryga 4k på den gröna sidan där cirkus 1,8k kom från MTT spel. April har iom denna helg startat 1700 BBs upp så är riktigt nöjd Glider just nu runt i total ekonomisk eufori men det är inte pga de 4k riksdalerna.. Det är heller inte det att jag vunnit något DM igår, jag har inte tömt SneakyJack på hans sista slantar osv osv.. Det är istället det att vi fick besked om bonusutbetalningen från förra årets jobb. Är premiär för detta i år och bonusen landade mycket högre än vad alla vågat tro. När detta presenterades som en sorts, som dom kallar det, "motivationsavtal" snackades det om kanske 5k NOK extra på påsklönen men iom väldigt bra resultat så landade den nästan 4x den första prognosen =) Får även tillbaka riktigt mycket på skatten då jag varje månad dragit rätt mycket extra (som en sorts långsiktigt sparande). Blir riktigt nice att få dessa NOKs utbetalade i juni samtidigt som semesterersättningen a 12% av fjolårets brutto trillar in.. Laddar redan nu för en sjuk sommar men först ska jag för en gångs skull besegra kung-otur i SvS "stora riggturnering" Topp-100
Lokenius Postad 3 April , 2011 Författare Rapport Postad 3 April , 2011 du springer bra irl mao? Grattis iaf! Ja precis, tack ALLT blev precis så mycket enklare just nu.. Året har startat kanon med ledarpos på ett skift med 20 personer, mer ansvar inom fler områden osv osv och det BÄSTA är att jag fått riktigt bra feedback för mitt jobb från typ alla. IRL-ryggdunkar är fan underskattat för motivation med bonus, skatt och semesterpengar blir det runt hundra norska Ks som trillar in innan sommaren blommat ut men då får man samtidigt räkna bort att jag inte får någon lön utbetalt i juni (då semesterpengarna typ ersätter den) men men Kanske inte så mycket för de highstakeshajar som simmar runt på forumet (nått litet inköp) men för mig som väl bör betraktas som "vanlig arbetare" blir detta riktigt nice
kempe4ever Postad 3 April , 2011 Rapport Postad 3 April , 2011 Ja precis, tack ALLT blev precis så mycket enklare just nu.. Året har startat kanon med ledarpos på ett skift med 20 personer, mer ansvar inom fler områden osv osv och det BÄSTA är att jag fått riktigt bra feedback för mitt jobb från typ Vad jobbar du med? Tycker det verkar som att du är på resande fot ständigt nämligen8-) 100k till sommaren(!!!), helt sjuuuuukt bra ju. Fick 20k från förra årets jobb i Stavanger och tyckte det var hur bra som helst liksom . Man måste fan älska norge trots all inkompitens:-)
Lokenius Postad 3 April , 2011 Författare Rapport Postad 3 April , 2011 Vad jobbar du med? Tycker det verkar som att du är på resande fot ständigt nämligen8-) 100k till sommaren(!!!), helt sjuuuuukt bra ju. Fick 20k från förra årets jobb i Stavanger och tyckte det var hur bra som helst liksom . Man måste fan älska norge trots all inkompitens:-) Jobbar på ett av norges största kyl-lager inom ett av norges kanske starkaste varumärken. Om du tar bort en bokstav i namnet sTine så skjönner du siKKert
MJ Postad 3 April , 2011 Rapport Postad 3 April , 2011 Vad jobbar du med? Tycker det verkar som att du är på resande fot ständigt nämligen8-) 100k till sommaren(!!!), helt sjuuuuukt bra ju. Fick 20k från förra årets jobb i Stavanger och tyckte det var hur bra som helst liksom . Man måste fan älska norge trots all inkompitens:-) Gör ont i mig (eftersom jag gillar din db) att såga din stavning av inkompetens. Blir lite humor i sammanhanget. Samtidigt kan jag inte låta bli.
kempe4ever Postad 4 April , 2011 Rapport Postad 4 April , 2011 Gör ont i mig (eftersom jag gillar din db) att såga din stavning av inkompetens. Blir lite humor i sammanhanget. Samtidigt kan jag inte låta bli. Hoho jo jag vet om själv att jag ofta gör rätt snygga felskrivningar och särskrivingar frekvent, speciellt när jag är trött och tiltad. Det är inte direkt min starka sida svenska mässigt, och jag lägger aldrig märke till sånt även när andra skriver. Ser bara helheten. Har hajat att många hakar upp sig på det, och tycker att det stör. Om du tycker det är roligt bjuder jag gärna på det8-) Ta det med ett smil:-) Jobbar på ett av norges största kyl-lager inom ett av norges kanske starkaste varumärken. Om du tar bort en bokstav i namnet sTine så skjönner du siKKert Det höres knallande bra ut det vettu8-) jag hajar
MJ Postad 4 April , 2011 Rapport Postad 4 April , 2011 Rätt inställning och rätt löjlig kommentar av mig. Du och db-innehavaren får ha det så bra. Känner att det är dags för en paus från forumet under våren. Norge har fina tjejer. Fick ett 12 sidor långt kärleksbrev (ett riktigt brev med frimärken som Jocke Berg skulle sagt) från en norsk tjej för 12 år sedan. Hon bjöd på drink på stranden och vi pratade under några timmar där på eftermiddagen. Då var man het.
Lokenius Postad 5 April , 2011 Författare Rapport Postad 5 April , 2011 Upp som en sol.. Senaste 2k händerna har varit en riktig pina där inte ett enda drag suttit, alla drag mot sitter, åsnorna träffar A river osv osv men lika glad för det är jag men gladast är nog.. Åsnorna. Blev alldeles nyss timebankslowrollad med kåk vs royal straightflush för 120 BBs.. Sen Pausar fanskapet och sitter och "hånar" mig i chatten. Drygt 4 inköp i hålet på dryga timmen så jag quittade alla bord och drog en promenad istället. Ska se om jag orkar mig på ett försök att jobba igen lite nu snart. Har i övrigt fyndat mat idag. Mat är dyrt i Norge så jublar lite inombords när jag nu fyllt upp frysen med bla 5 kilo kycklingfillé för den nätta summan av 100 nok Om någon sitter med nått kul tips på vad man kan laga av dessa som "vardagsmat" vore jag innerligen tacksam. Har några paradgrejer såsom olika fylda, stekta tillsammans med cremé fraishe och fetaost osv osv men är ju alltid kul med nya utmaningar i köket I övrigt vore jag även väldigt glad om nån kunde tipsa om nyttiga appar/widgets och allt vad det heter. Har nämligen, som kanske en av europas sista, blivit med smartphone då jag införskaffat mig ett stycke desire hd.. Känns som att jag i skrivande stund utnytjar ungefär 1% av telefonens kapacitet, det är inte lätt att vara oteknisk
Lokenius Postad 5 April , 2011 Författare Rapport Postad 5 April , 2011 Yeeeeppa.. Senaste avsnittet av Pluras kök på TV3 play. Magi när den är som bäst
Lokenius Postad 6 April , 2011 Författare Rapport Postad 6 April , 2011 Lite roligare att spela när man slipper springa in i toppen av åsnornas range HELA TIDEN. Nu tar jag en välförtjänt paus och kikar lite CL Dagens FAIL var iaf när jag alldeles nyss införskaffade spotify premium ENBART för att kunna lyssna på Glasvegas senaste album som typ släpptes i måndags MEN.. Jag trodde man skulle få tillgång till ALLT som premiummedlem men ack så fel jag hade då detta tydligen inte är fallet i lusekoftan och DC-sko tillsammans med bootcutjeans, D&G skjortans förlovade land. Jävla dåligt om det ska vara såhär men vem vet, kanske är jag som bara missat nån inställning oxå. Jaja på plus-sidan kan jag iaf lyssna spotify i mobilen nu så säg det onda som inte för något gott med sig
Recommended Posts