Gå till innehåll

Tsigalko-torskarnas torsk


Lokenius

Recommended Posts

Hej. Har tidigare haft några dagböcker här men dom har fallit ihop på grund av motivationsbrist då gensvaret var 0 (förståeligt då man lirar micro). Har den senaste tiden spelat mestadels SNG/MTT men tänkte nu en gång för alla försöka vässa upp mina skills inom cashgames. Lirar just nu 200bb /1kr och 100bb /2kr @ svenska spel och hade tänkt hålla mig där ett tag för att bygga upp en vettig rulle för högre nivåer alt sitebyte.

 

Mål med dagboken/2011:

 

* Vara BR-NIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 350
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tips på bra nätdejtingsida?:)

 

Jag kör på mötesplatsen, ingen aning om den är bättre eller sämre än någon annan men det finns iaf bra volym av det motsatta könet :mrgreen:

 

Ett tips, där jag själv lärt av mina misstag, är att facebookdetektiva dina tilltänkta parningsobjekt INNAN du stämmer träff då mångas presentationsbilder inte alltid stämmer helt med verkligheten oftast då vad gäller vikt :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen såg ut att bli fin med cirkus 400bb upp ända tills jag torskar en KK vs AK AI pre för 200bb /1kr samt där jag blir turnöversettad mot en MONSTERFISK (90/10) för 100bb 2kr vilket ledde till att dagen avslutades på miniminus på cirkus 20kr. Tog ett beslut att jag bara ska veva /1kr då jag inte känner mig helt komfortabel på /2kr.

 

Dagens session på /1kr blev 1k händer och 5.5 inköp upp. Nu blir det att somna in till den onde, den gode, den fule :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två frågor;

hur gammal är du?

Menar du ligg som i en ny person eller får man hackspetta samma tjej?

 

glgl

 

Jag är "25+" men yngre i sinnet. Gillar porr men är ingen pappa :mrgreen: klart man får "hackspetta" samma men då räknas det liksom inte in i "målet" såvida det inte blir till en fast relation då. Ska ta en liten update om utbudet imorgon kväll 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens 840 nävar slutade 440bbs upp vilket fick mig att pasera 5k+ hitils för månaden. 440 upp känns bra då jag egentligen inte ens spelade bra. Fick in det för 200bb 2ggr med AA (pre) som stod samt NFD (där jag istället för färgen rivrar A vs JJ :mrgreen: ) Är det väldigt dåligt att vilja få in det flopp med nötfärgdrag 200bb? Är det ett kallt spel eller standard? Känner att jag inte direkt är någon deepstackscheriff direkt 8-)

 

På nätdejtingfronten är det stiltje. Scannade lite snabbt av de nya horderna av honor som registrerat sedan senaste inloggningen och det var väl inte direkt nån man blev sugen på att kontakta, fast å andra sidan kanske man ska gå lite mer efter Slobban och Jan Banans tips där om att gå direkt på andrahandssorteringen. Dom där som ingen riktigt tittar på. Fast det sker inte förens väldigt eventuellt i slutet av en månad för målet SKA uppfyllas 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt eftersöker jag lektyr/filmer/tips som kan hjälpa mig i mitt spel SB vs bb där jag verkligen suger odens ollon. Känns som att jag oavsett nivå blir utmanövrerad ur pos vilket då som konsekvens kostar mig pengar. Det enklaste är väl att folda allt utom premiums men WTF jag spelar micro och borde kunna ha någon form av edge på mitt motstånd. TIPS TIPS TIPS Pleeeeeeease

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, tycker det är lite badmanner att posta bild, intressen, etc.. på brudar du blivit nobbade av online? varför kunde man inte ana att hon spelade något instrument? t_t

 

Ptja kanske ligger en poäng i det men då detta är ett svenskt forum och hon är hämtad från en kontaktsida i ett annat land tänkte jag det kanske inte spelade så stor roll enligt devisen "det man inte vet mår man heller inte dåligt av". Men ska självklart vänta med att posta sådanna saker tills jag verkligen fått nobben personen i fråga :mrgreen:

 

Var väl mer det att det vid en första anblick var lite svårt att få med sig att hon var en aktiv tjej som gillade friluftsliv, inte direkt den hyddan man ser framför sig när man tänker fjällsvandring osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna tight, c/f botten av din range, betta toppen och de händer som är för dåliga för c/c sen lägger du in supertoppen av din range i c/c rangen.. take it from there

Ty ty ty skall testas

 

Gör gärna det. Till något mindre oskönt.

Vad är egentligen så oskönt med mitt lite oseriöst klingande namn? Du tror jag är en pappa som sitter och kollar porrfilm dagarna i ända och lyckas missa något som kallas ironi? Aja ska oavsett byta namn så i fortsättningen slipper du min oskönhet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danska å finska usch.. norska däremot GRRRRRRRRRR :mrgreen:

 

Ja det är lite dom jag jagar efter då jag trots allt bor i norge :mrgreen: Tycker rent generellt Svenska och Norska girls är utseendemässigt rätt lika men jag gillar nog de Norska flammornas modemedvetenhet mer. Har en läcker liten snärta på kroken nu som jag lockar för fullt med godispåsen (kvällspromenad+bio) så får se hur det går 8-)

 

Pokerwise hittar jag ganska precis ett halvt inköp back efter att ha fått jaga från sekund ett. Fick in 400 händer med 250bb i röven innan jobb och kvällspasset låg jag totalt för dagen nästan 700bb ner men vände det alltså till ett miniminus på 54bbs :-D Tungt när jag sitter nästan 2 timmar i pos på nivåns största "regfisk" utan att träffa/hitta premiums utan istället betalar av KK vs AA och en annan massa skit men så kan det gå, är trots allt glad jag inte behövde gå och lägga mig med svansen helt mellan benen.

 

En skön hand nedan, var nästan lite som när Ravelli i vm -94 var ute och sparkade bort en boll utanför eget straffområde och tänkte -

"Det här var vändningen"

 

Synar han 3/4 eller pott så synar han väl shove oxå så varför konstla till det? :mrgreen:

 

Player1 (UTG): $202.28 - VPIP: 36, PFR: 2, 3B: 0, AF: 3.8, Hands: 86

Player2 (CO): $98.87 - VPIP: 24, PFR: 4, 3B: 4, AF: 4.0, Hands: 89

Player3 (BTN): $63.65 - VPIP: 50, PFR: 21, 3B: 0, AF: 3.3, Hands: 34

Hero (SB): $195.50

Player5 (BB): $196.95 - VPIP: 24, PFR: 4, 3B: 0, AF: 4.5, Hands: 159

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 4 :spade: 2 :spade:

2 folds, Player3 calls $1, Hero calls $0.50, Player5 checks

 

Flop: ($3.00) 3 :spade: 6 :diamond: 5 :spade:(3 players)

Hero checks, Player5 bets $2.25, Player3 folds, Hero calls $2.25

 

Turn: ($7.50) A :spade:(2 players)

Hero checks, Player5 bets $3.75, Hero raises to $15, Player5 calls $11.25

 

River: ($37.50) J :spade:(2 players)

Hero bets $177.25, Player5 calls $177.25

 

Final Pot: $392.00

Hero shows 4 :spade: 2 :spade:

Hero wins $382.21

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börjar bli lite sjuk stämning här nu imo....

 

rekkar bilddagboken, snyggast, facebook (synd lunarstorm la ner)

där hade ni kvalitetsdejtingsidor

 

Ja hade jag vart i 15års åldern hade Lunar, bdb och snyggast varit givna tillhåll. facebook är ju dock bra. En hederlig APCL (Add-Poke-Chatt-Ligg) är man nog inte ensam om att ha lyckats med :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget med helgens tilltänkta dejt utan den skjöts upp till kommande vecka vilket ger mig ett perfekt tillfälle att via Oslo ta turen till Svea rikes baksida göteborg och slaska lite live på cosmo :-D När jag ändå skall dit undrar jag om någon har koll på någon riktigt bra butik för sneakers. Är egentligen på jakt efter ett par Diadora Björn Borg Elite men att finna dessa i Sverige är nog lite som att leta den där nålen i höstacken.

th41280848667Diadora%20-%20white%20and%20navy.jpg

Funderar även på att redan nu gå loss på en vårjacka så man har något att se fram mot och då blir det nog ett stycke som bör finnas på NK

barbour-wax-international-motorcycle-jacket-front.jpg

 

Nu ska jag in och veva lite, ber till Dan Glimne alias pokerguden för god lycka 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde för övrigt alldeles nyss de vackraste sneakersarna jag sett, nämligen ett par Adidas Rom. Slank även med ett par Forrest Hills :-D internetshopping is tha sheit. Tänkte även beställa ett par Borg Elite men då jag är osäker på Diadoras storlekar så passade jag på den

large.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...