Gå till innehåll

Tsigalko-torskarnas torsk


Lokenius

Recommended Posts

  • Svars 350
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har du testat från cambridge?

 

Ätit kakao och tyckte den smakade åt helvete, något speciellt du rekommenderar ?

 

Bara testat shakes jag med och nej den kakao är väl ingen direkt höjdare. Nu senast körde jag mint/kakao och trots att den väl inte heller är någon smaksensation så är den överlägsen kakao och jordgubb som jag körde första gången. Skönt man är klar nu iaf, 3 första dagarna är fan tuffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl rekomenderat att man, om man shakar, tar 3-4 per dag, Jag gick dock på endast 2 om dagen och en jävla massa vatten, bör ha fått i mig strax under 1000 per dag då jag har för mig att en "portion" innehåller strax under 500.

 

Det är galet fan. Vet du hur mycket som är protien, kolhydrater samt fett i gram? Ganska intressant och veta faktist då jag tror det är omöjligt och ens kunna behålla muskel massa med så lite energie per dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är galet fan. Vet du hur mycket som är protien, kolhydrater samt fett i gram? Ganska intressant och veta faktist då jag tror det är omöjligt och ens kunna behålla muskel massa med så lite energie per dag

 

Ingen aning faktiskt, är långt från någon expert, men jag antar att det påverkar muskelmassan negativt då det trots allt är en ren viktminskningskur. Gäller ju att komma in i "ketos", eller vad det nu heter, där kroppen tar av sina reserver.

 

Nu är jag själv av den tanigare varianten vad gäller muskler så har personligen inte märkt någon skillnad men antar att en muskulös person säkerligen märker större skillnad vad gäller muskelmassa. Om man bygger kropp och samtidigt vill minska vikt finns säkerligen bättre metoder

 

EDIT kom ihåg lite fel. Googlade det hela och såg att 3 portioner dagligen ger ett intag a 470 kalorier per dag.

 

 

Info om innehållet hittar du en bit ner på denna sida

http://www.alternativkallan.com/cambridge.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni verkligen vill köra svältkurer så kan jag rekommendera modifast som finns att beställa på nätet. Jag körde modifast i 2 veckor, och kunde i förväg beställa hem ett provpaket med lite olika smaker.

 

Man får i sig lite lite mer kcal under denna kuren, men det är det värt då dryckerna samt chokladmoussen är bland det godaste jag någonsin druckit. Beställde faktiskt hem lite olika shakes efter avslutad kur just för att de var så goda plus att det är ett smidigt sätt att få i sig lite snabb energi när man inte hinner styra med riktig mat.

 

modifast>>>>>cambridge>>nutrilett/naturdiet/alevo...

 

Man behöver heller inte ha kontakt med en viktcoach under en modifast-kur :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud 470 kcal per dag. Det är fan inte nyttigt på något sätt måste jag tyvärr säga. Det är bara helt fel. Ajja lycka till hur som helst.

 

Är redan klar så lyckönskningarna är förgäves, men tack ändå 8-) Precis som du säger är det ju inte det optimala men man rasar snabbt i vikt. Sen var det, i mitt fall, ett bra sätt att motivera sig till att lägga om kosten lite, bryta gamla vanor med alltför mycket läsk och sådant

 

Om ni verkligen vill köra svältkurer så kan jag rekommendera modifast som finns att beställa på nätet. Jag körde modifast i 2 veckor, och kunde i förväg beställa hem ett provpaket med lite olika smaker.

 

Man får i sig lite lite mer kcal under denna kuren, men det är det värt då dryckerna samt chokladmoussen är bland det godaste jag någonsin druckit. Beställde faktiskt hem lite olika shakes efter avslutad kur just för att de var så goda plus att det är ett smidigt sätt att få i sig lite snabb energi när man inte hinner styra med riktig mat.

 

modifast>>>>>cambridge>>nutrilett/naturdiet/alevo...

 

Man behöver heller inte ha kontakt med en viktcoach under en modifast-kur :-)

Nu finns ju cambridge att köpa i butik i Norge utan att man behöver binda upp sig i några program/mot någon dietist så var mest för att det bara var att steppa in, köpa och sedan smyga ut som det blev det denna gång. Tack för tipset om modifast, ska kolla om man kan få tag på lite smakprov och se om dina gastronomiska rekomendationer stämmer :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni verkligen vill köra svältkurer så kan jag rekommendera modifast som finns att beställa på nätet. Jag körde modifast i 2 veckor, och kunde i förväg beställa hem ett provpaket med lite olika smaker.

 

Man får i sig lite lite mer kcal under denna kuren, men det är det värt då dryckerna samt chokladmoussen är bland det godaste jag någonsin druckit. Beställde faktiskt hem lite olika shakes efter avslutad kur just för att de var så goda plus att det är ett smidigt sätt att få i sig lite snabb energi när man inte hinner styra med riktig mat.

 

modifast>>>>>cambridge>>nutrilett/naturdiet/alevo...

 

Man behöver heller inte ha kontakt med en viktcoach under en modifast-kur :-)

 

 

Klickade hem chockladpuddingen samt några bars nu, hoppas verkligen du hade rätt :evil:

 

tack för tipset iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickade hem chockladpuddingen samt några bars nu, hoppas verkligen du hade rätt :evil:

 

tack för tipset iaf =)

 

Moussen är fantastisk. Köp jordgubb och chokladshakes oxå imo. Du kommer inte ångra dig :-) Barsen vet jag ingenting om, förutom att sådana tyvärr triggar igång hungern något alldeles fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moussen är fantastisk. Köp jordgubb och chokladshakes oxå imo. Du kommer inte ångra dig :-) Barsen vet jag ingenting om, förutom att sådana tyvärr triggar igång hungern något alldeles fruktansvärt.

 

Köpte 2x Chockladmousse, 1x Chocolate bars, 1x någon annan bar, sedan jordgubb och chockladshakes så nu får vi hoppas på resultat =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte 2x Chockladmousse, 1x Chocolate bars, 1x någon annan bar, sedan jordgubb och chockladshakes så nu får vi hoppas på resultat =)

 

Ohh sweeet! Återkom gärna, här eller i din egna dagbok, med en liten utvärdering på produkterna. Alltid kan det hjälpa någon lönnfet poker-degen tillrätta med vikten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är galet fan. Vet du hur mycket som är protien, kolhydrater samt fett i gram? Ganska intressant och veta faktist då jag tror det är omöjligt och ens kunna behålla muskel massa med så lite energie per dag

 

Man gör det inte för hela livet. Man gör ett några veckor max. Det är väldigt bra att börja med detta då man går ner snabbt och jag t.ex blir mer taggad när jag ser att man går ner. Därför är det bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Scheise.. Sitter och kollar boende i Gbg för kommande helg men finns väl inga jag direkt känner är riktigt prisvärda då jag bara tänkt spendera någon timmes sömn där. Kanske inte så konstigt då staden (baggarnas favoritresmål nr 1?) säkerligen kommer invaderas av penningstinna Truls-Ivar, Jan-Egil och Tor-Arnes som i veckan får sina semester/skattepengar a minimum 40-50k per skalle. Kan med andra ord bli bra drag på cosmopoleT, lite därför jag tänkt åka :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då även jag får in en massa sköna semester/skatteslantar på kontot på onsdag funderar jag alltså på att åka till Göteborg i helgen för 2, alt 3 kvällar av poker och god mat. Har alltså kollat runt bland hotell men typ alla i min prisklass verkar uppbokade.

 

Ska ju bara sova där några timmar och då känns det ju rätt ovärt att betala 1.5k sek/natt. Vill heller inte bjuda in mig med armbågen till folk så kollar runt efter vandrarhem, hostels etc etc. Någon som sitter inne med tips? Hittar ju självklart själv vandrarhem osv på google men har ju knappt en aning (trots kartor) vart saker och ting är beläget i Gbg så tips om bra läge i närheten av Cosmo eller nån som bott på något riktigt bra vore nice :-D

 

BTW, hur är det att lira 10-10 en söndag CC GbG? Bara "super-regs"? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var det klart att värdet på CCs 10/10 i gbg kommer vara ENORMT under lördagskvällen. Ska nämligen i egen hög person dit och slaska. Hittade till slut ett, vad jag tror, prisvärt boende i Hotell Poseidon, inte alltför långt från CC (??) till det överkomliga priset av 800kr per natt.

 

8d4201180140P2a6e.jpg

 

Planen är att ankomma till Nils Karlsson Pysslingterminalen vid 12, shoppa loss lite i city innan man tar sig en "svensk turkpizza" med bearnaisesås, något jag fö inte ätit sedan juletid så detta är nästan hela resans höjdpunkt (:lol: ) för att sedan checka in efter 14 för nån timmes sömn. Får se om det blir nån "finare" middag eller om jag äter på CC, klart dock att jag är sugen på riktig Svensk husman. Senast jag åt på CC var jag minst sagt missnöjd med maten så beslut angående maten tas senare. Tror jag hoppar över den 1k freezen dom brukar köra och istället vevar in ett långpass cashgame. Har man tur kanske man kan hinna med att få iaf EN premiumhand på ett pass ala 18-05 8-)

 

Nu eldar jag väl som vanligt för kråkorna MEN det skulle vara kul om någon kunde bemöda sig att ge mig tips på:

 

1. En bra pizzeria i city där jag kan köpa min "svenska turkpizza med bea"

 

2. En bra galleria, typ likt NK, där man kan hitta lite sköna kläder, gärna Tacchini, Adidas Originals, Paul Smith och lite sånt kul :-D

 

Edit fick ett tips ang mode Göteborg av en polare, passar säkert i staden men inte riktigt för mig =) http://www.abugarcia.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låste fö upp mitt gamla Ongamekonto från Sharkscope för att se hur jag egentligen lyckades där då mitt HEM knappast är att lita på vad gäller SnG/MTT. Var ganska precis som jag trodde att jag är förlorande SnG spelare om det inte vore för en bra RB deal då. Tror jag ska ge sitNgoandet en ny chans nu snart, alt efter sommaren. Justera lite ranges osv osv.. Lira lite kombinerat SnG/MTT/CG. Bli lite av pokerns Henrik Dagård :lol: Uppenbarligen är jag som bäst på "10.000 meter" :mrgreen:

 

6e4201184744P87b0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Brothers, Carlings, Dressmann, Jack & Jones, JC och KappAhl har väl inte direkt vad jag söker efter men tack ändå för omtanken.

 

Surrade lite med en polare som bott i Gbg för några år sedan och han nämnde Equip och fever samt en bokstavskombination typ "ABC", han var dock osäker om dessa butiker fortfarande finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig knullamittlivdag är snart till sin ända:-D Skulle helt plötsligt, pga semestrar och diverse utbildningar, vara fyra personer i en på jobbet och självklart blir det då en sån dag där ALLT går fel inom företaget. Löste sig dock rätt bra tillslut men det tar ut sin rätt att agera receptionist, retur och serviceansvarig, skiftledare samt sin egen assistent. Norrmän är som dagisbarn, så fort man vänder ryggen till så smiter dom undan och gör allt dom inte ska (dvs så lite som möjligt). Idag hade dom chansen att smyga sig undan rätt mycket då jag, på grund av att jag hade arga kunder på returtelefonen upp över halsen, inte kunde övervaka dom och PANG så var vuxendagiset igång. skön mentalitet, NOT

 

Dagens höjdpunkt var då jag 1h och 45 min senare än planerat lyckas ta mig till företagets matsal för en välförtjänt lunch och möts av den inspirerande, och ack så norska, menyn KORV MED BRÖD. Står man sig bra på en hel arbetsdag :lol: Imorgon serveras fö PIZZA GRANDIOSA med EXTRA OST följt av PIZZABAGUETTER på fredag. Magisk arbetarmat :lol:

 

Skulle boka själva resan till Gbg igår men nej nej, för att handla via internet med norska kort (är väl samma med svenska oxå misstänker jag) måste man använda sig av nån sån form av "verifyed by visa" där man bekräftar sitt köp via sin internetbankdosa. Inget fel med detta då säkerthet mot bedrägerier känns som en bra prio i dessa dagar OM det inte vore så att min bankdosa nu givit upp efter snart 4 års förtjänstfull tjänstgöring i hybrisens tecken. Svängde därför in på banken efter jobb för att få en ny dosa MEN då visar det sig att det inte är något man kan få över disken (som det är med min svenska bank) utan att jag istället måste vänta 10 (TIO!!) dagar på att få en skickad i posten. Aja får väl be nån polare betala resan åt mig istället och ge denne cash i näven istället.

 

Ska bli skönt att komma iväg lite i helgen. Äta lite riktig mat, köpa "billig" snus samt att få spela lite livepoker. Slut på snusförrådet nu efter en liten planeringsmiss och blev tvungen att handla i butik. 2 dosor ettan lös, 169 NOK :-D

 

Nu laddar vi för game 7 och hoppas på en magisk match

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scheise. Jag som tänkt deposita nu i dagarna för att veva på juni ut innan "sommarlovet" i juli men så blev ju inte fallet nu närjag inte fick en ny banksosa pronto. Har ju alla mina miljoner på mitt norska konto och det norska stortinget har ju som känt bestämt att baggarna minsan inte ska få använda sina pengar till annat än köp av grandiosa, lusekoftor och klippkort på hurtigrutten. Jaja då var det väl lika bra att vänta med att dega tills augusti då, jag som var sjukt upplagt för pokeraction. Man kanske skulle sökt stake så att nån annan, med ett ikke norskt kort, kunde sköta insättningen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...