Gå till innehåll

Tsigalko-torskarnas torsk


Lokenius

Recommended Posts

Springer som en gud i sattarna till SvS MONSTERSÖNDAGSTURNERING söndagssteken. 1a satten ryker jag med nötfärg AA vs rivrad straightflush AJ och i den andra springer jag rätt in i ett stycke fyrtal i K med mina T-T-T. Aja får bli cashgamelir only ikväll då, orkar inte köpa in då jag känner mig en aning för snål för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 350
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eldar lite mer för kråkorna

 

3a i 50 rebuy för typ 300 plus samt upp nästan 5 inköp i cashgamet, mestadels från head-up nötande. Spelade även den där Rankingturren där jag helt onaturligt får sitta i pos på självaste Hasse-sthl MEN lyckades vaska en stack med mycket fin potential på ett idiotspel som skulle få en cashgamesyn av microfiskens min-dubbelraise på river att framstå som ett genidrag :oops:

 

Aja film, sömn och laddning för 2 veckor av Cambridge-kur. Godnatt alla trogna läsare, tror jag kan räkna er på en hand men jag ger mig inte.. ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cambridge dag 1.

 

Tog min första shake nu idag samt vägde in på 76.1 kilo. Jordgubbsmak var kanske inte det godaste ever men vafan, det handlar om 2 veckor och jag har choklad att växla med så ska nog gå bra. Målet är att få bort myset på magen samt få bort det där eländiga ovanan att dricka cola VARENDA DAG och sen kanske landa någonstans runt 71-72 kilo. Tror jag kommer få i mig dryga 1k kalorier per dag så kommer bli lite småtufft då jag stundtals har ett fysiskt krävande jobb men det får som sagt gå, jag får ju iaf dricka obegränsat med vatten :mrgreen: Wish me luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar månadsgrafen snygga till sig lite efter en bedrövligt kall start. Har dock bara hunnit med knappa 8k händer så ligger lite efter vad gäller mitt mål på minst 25k händer men det är väl inte hela världen om jag skulle fela den. Tog mig 5k händer att vända misärstarten till grönt men nu är jag där och ligger efter en skön semirush på bb100 ala 24.57 :-D Ska se om jag inte kan klämma in fint med volym till helgen då inget är planerat samt att jag ändå kör min kur.

 

Cambridgemässigt kan jag inte annat säga än att jag gått och suktat efter mat hela dagen men men bara att bita i, jag får ju trots allt i mig cirkus 1000 kalorier per dag :mrgreen: Det är ju ändå sant såsom det sägs att vill man vara fin får man lida pin :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tack och bock för att jag jinxar mig själv. Hittar ett GULDBORD på nivån över standardnivån och vad händer jo man blir självklart belönad med en KK vs AA för dubbelt inköp mot en kille som seriöst lirar 90/60 samt lite annat som i oddsen värld inte borde ske så ner typ 700 standard bbs. Aja fiskarna är kvar vid bordet så vi kör bust eller robusto :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1181011

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $93.79 - VPIP: 42, PFR: 21, 3B: 0, AF: 1.3, Hands: 73

SB: $424.45 - VPIP: 58, PFR: 40, 3B: 27, AF: 3.7, Hands: 250

Hero (BB): $420.64

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :diamond: A :spade:

1 fold, CO calls $0.50, BTN raises to $3.62, SB raises to $12, Hero calls $11, 1 fold, BTN calls $8.38

 

Flop: ($36.50) 9 :spade: T :diamond: T :spade:(3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $18.50, SB calls $18.50, Hero calls $18.50

 

Turn: ($92.00) 5 :spade:(3 players)

SB checks, Hero checks, BTN checks

 

River: ($92.00) 2 :heart:(3 players)

SB checks, Hero ??

 

Vad gör vi egentligen i denna hand? Small blind är ett riktigt rikspucko som blandar limp, standardraise och 12-15 bb raisar pre med istort sett any 2, button är väl en helt vanlig "stefan 42 från kumla" som gillar att gubbsyna. Flattar bara riksmongots höjning i hopp om att knappen ska få nått ryck att ställa men så sker ju ikke :cry: Är check/call ok flopp eller ska vi skjuta själva alt gå check/raise? kan väl tillägga att 100bb hade jag inte tvekat utan bombat rakt av men sitter ju här 400bb djupt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläääääääääää.. 1.2k händer och 2 inköp upp. Hade ju vart så fint om jag inte stött på SvS "sista timmen innan stängnings" MONGORIGG. Mitt Holdem manager visar back 5 inköp men saldot på kontot visar 200bb upp, något som inte är helt rätt med importeringen av händer med andra ord. Avslutar sessionen med att sista handen på sista bordet, alltså precis när det ska stängas, hitta JJ i big blind och med raise och en call innan skeppar jag på vinst och förlust och får syn av 200bb AKo som floppar AAxxx :cry:

 

Hittade även min favoritreg SneakyJack en trappa upp och knackade på och donerade 150bb till en skön lirare som hittade syn på pre samt på min 4betshowe med 89o på 7Tx hjärter där jag degar in med nötfärgdraget. Efteråt hånar han mig i chatten att han viste jag var tom :mrgreen: Smashar även in en AK vs usel fiskreg som hittar syn med J9 och floppar stegen och sedan tuggar på hur usel JAG är som vill spela lotto och inte poker :mrgreen: Fick iaf vinna en slant av herr Sneaky vilket många nog trott var omöjligt men skam den som ger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

 

SneakyJack (SB): $227.01 - VPIP: 40, PFR: 23, 3B: 13, AF: 3.1, Hands: 1245

 

Hero (UTG): $658.21

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A :club: K :club:

Hero raises to $8, 2 folds, Player2 raises to $26, 1 fold, Hero raises to $658.21, Player2 calls $201.01 all in

 

Flop: ($456.02) 9 :spade: T :spade: 8 :diamond: (2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($456.02) 8 :spade: (2 players - 1 is all in)

 

River: ($456.02) K :diamond: (2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $456.02

Player2 shows A :spade: K :spade:

Hero shows A :club: K :club:

SneakyJack wins $444.63

 

 

En helt vanlig dag på jobbet för herr sneak som måste vara nivåns största turapa och det baseras inte bara på spel mot mig. Han lyckas fan alltid krångla sig ut med bäst hand på river. Hörde han satsade på att bli proffs här för några år sedan men då han misslyckades och blev kvar i microträsket skrev hans gode vän Ulf en fin liten visa tillägnad honom.

 

 

Aja är iaf grön runt 4-5 inköp för dagen även fast HEM visar på annat. Ingen som vet vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan få skicka det till mitt konto om du vill så jag får tillbaks mina pengar....sneakyjack klonkar allt mot mig :/

 

Undrar vad hans rulle ligger på? Han kan ju knappast vinna i längden? eller så är han belönad med någon form av utomjordisk utsugningsgen så han alltid håller sig flytande break even?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad hans rulle ligger på? Han kan ju knappast vinna i längden? eller så är han belönad med någon form av utomjordisk utsugningsgen så han alltid håller sig flytande break even?

 

 

Är nog bara mot dig han turar, han torskar säkert 80% av alla gånger jag springer på honom iaf. Back 6k över dom 1700 händer jag har på honom vilket är ganska anmärkningsvärt med tanke på dom nivåer han spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror också han typ är en breakeven lirare, påminner lite om tittistrom =D

Hehe ja Titti har ju oxå rätt vassa stats, har dock inte överdrivet många händer där

 

Han är en av dem som är mest back i min db över ca 3k händer. Ska sägas att jag sprungit galet bra mot honom.

 

Är nog bara mot dig han turar, han torskar säkert 80% av alla gånger jag springer på honom iaf. Back 6k över dom 1700 händer jag har på honom vilket är ganska anmärkningsvärt med tanke på dom nivåer han spelar.

 

Han är bara back 700 över mina 1.2k händer vilket ju är rätt långt från 6k. Standard att varenda åsna ska förvandlas till Mike Sexton såfort jag vevar dom

 

Tror för övrigt det slogs rekord i att kalla MIG för NIT igår. 4 olika spelare som satt och hånade mig för att jag var en "sopNIT", "turNIT", "IDI NIT", "NITreg" osv osv. Blev även kallad fisk av samma typ av spelare, folk verkar ha svårt att bestämma sig, jag kanske är en fisksopIDIturNITreg som inte kan spela postflop :mrgreen: Blir lite kul att kallas sådana saker av folk som smyger tightare stats och för det mesta verkligen är ute och cyklar postflop sålänge dom inte träffar set eller har AA/KK :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1184733

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

 

UTG: $152.22 - VPIP: 61, PFR: 36, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 69

 

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 8 :club: 9 :club:

UTG raises to $2, CO calls $2, 1 fold, Hero calls $1.50, BB calls $1

 

Flop: ($8.00) T :club: J :club: 3 :club:(4 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets $6.00, CO folds, Hero calls $6, BB folds

 

Turn: ($20.00) 5 :spade:(2 players)

Hero checks, UTG bets $15.00, Hero raises to $40, UTG calls $25

 

River: ($100.00) A :heart:(2 players)

Hero bets $211.04, UTG calls $104.22 all in

 

FI är en jätteduktig spelare som bara någon hand innan dubblade upp mot mina kungar då han insta5betspushat QJo pre för turnrivrat 2 par. Kan vi spela denna på annat sätt? Jag menar vi kan ju inte gå för check/fold på river för att vi, för att citera den duktige fienden, "missat vårat värdelösa drag" eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tips om en artikel från Norska Dagbladet om George Switzer, sjukt bra läsning om spelaren som typ var den enda i Man Us magiska class of 1992 som inte blev världsstjärna. Han jobbar istället på budfirma och dricker massvis med öl :-D Undrar hur många gånger han tänkt tillbaka på hur livet varit om han efter sitt sista samtal med Sir Alex fått höra att han var god nog att satsa på? Som nämnt riktigt läsvärd. Texten är på norska så skulle någon ha problem finns väl alltid översättningsprogram alternativt att jag personligen kan översätta till svenska alt vitryska 8-)

 

 

http://www.dagbladet.no/a/3708456/

 

Lite Goran Slavkovski över det hela. Köptes av Inter från Malmö och debuterade i Intertröjan 2006. Den yngsta spelaren någonsin i Inter. Sen började han slappa och förlorade snart bänkplatsen till Mario Balotelli. Inte försöker låna ut Slavkovski men han vägrar, till slut vill ingen i Italien ha honom och han lånas ut till Sheffield United i Englands andraliga.

 

I Sheffield floppar han totalt, under sina 6 månader i klubben gjorde han inte en enda match.

 

Efter utlåningen vill Inter sälja honom. Hajduk Split är intresserade, men de vill ha honom gratis vilket Inter vägrar gå med på. Trots att han sitter på ett interkontrakt och Hajduk inte kommit överens med italiernarna presenteras han som ny anfallare i Split iförd i Hajduktröja i augusti 2008. Han byter också landslag från Sverige till Makedonien.

 

goran_slavkovski2-260608.jpg

Inter dampar loss, känner sig kränkta, bryter kontakten helt med Hajduk och kallar tillbaka Slavkovski. De skickar ner han till u-laget igen där de flesta vid den tiden var födda 91/92 och låter han ruttna där kontrakttiden ut. Slavkovski blir sur, tränar dåligt och allmänt missnöjd.

 

Efter intertiden får han ett halvårskontrakt i Bochum i Bundesliga 2. Han får ingen speltid här heller, inte ens en minut. Han skickas över till Bochum II som spelar i någon regional amatörliga, där det blir 8 matcher och 1 mål.

 

Efter det flyttar han hem till Malmö och bakar pizzor. Sjuk resa, från att dominerat i Sveriges U-lag och debuterat i Internazionale som 17-åring till arbetslös som 20-åring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bajskväll vid borden so far där jag droppade de 6 inköpen jag spelade in före jobb på under en timme nu på kvällen. Men istället för att grina ihop över några hudralappar hit eller dit så providar jag istället PF med lite fresh och skön husmusica :mrgreen:

 

 

Först ut Adrian Lux och Nause mix på Bullets, släpp 3/7e :-D

 

 

 

Lux och Nause igen, ingen supermix men hör iaf hellre en låt som denna på random uteställe istället för att ex dj spotify ska spela sina floorfillers med INFINITY i spetsen 23e gången för kvällen

 

 

Tyske Kris Menace on Clare Maguire - The Last Dance. Lagom mjuk och lite speciella vocals men me lajk

 

Fick fö lön idag och såg att jag helt oväntat fått mycket mer än förväntat trots att jag skattar 50%. Ringde lönekontoret för att kolla om något var galet men det var det inte då jag helt glömt bort att jag fått påök iom mitt ansvarstillägg som fö även hade förhandlats upp nästan en skäring extra av våra duktiga löneförhandlare :mrgreen: Kan bli shoppingspreeeee i helgen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1185556

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $405.63

 

SneakyJack: $538.12 - VPIP: 40, PFR: 23, 3B: 12, AF: 3.3, Hands: 1378

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with 8spade.gif 8heart.gif

1 fold, CO raises to $7, 2 folds, Hero calls $5

 

Flop: ($15.00) 8diamond.gif 9club.gif Jspade.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $15.00, Hero calls $15

 

Turn: ($45.00) 6heart.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $45.00, Hero calls $45

 

River: ($135.00) Theart.gif(2 players)

Hero checks, CO checks

 

Final Pot: $135.00

Hero shows 8spade.gif 8heart.gif

CO shows 9heart.gif 9diamond.gif

CO wins $131.63

(Rake: $3.37

 

Spelar handen sjukt dåligt men mitt urusla spel får mig trots allt att fölora istort sett minimum här. Känns väl annars rätt standard att smälla om turn då brädan är rejält blöt MEN tänker att jag tar synen turn och hans stack river såvida den inte landar T eller 7 för stegbräda. "Tyvärr" kommer ju just denna 10a men med facit i hand var det väl det bästa kortet i leken (förutom en 8a då). Fan att sneak ALLTID ska mongotura mot just mig, han är den stora demonen på min pokerhimmel. Googlade precis hans namn och den första bilden som kommer upp är fan riktigt passande, precis som i mina mardrömmar

 

sneakyjack1.jpg?w=460&h=293

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...