Gå till innehåll

Imfromsweden har fått en dagbok


Imfromsweden

Recommended Posts

haha, kul kille på ftp. Han sitter och lirar 3 bord HU mot nån grabb, och ett par bord 6max, så då tänker jag att han kanske kan lira 2 bord mot mig eller nåt. Så sätter mig, och då säger han "6 tbls" :P Ah lätt, fan va roligt tänker jag, inte ofta man får nån som vill spela 6 bord. Så vi sätter igång och lirar, och efter ett tag märker jag... va fan, han har ju inte stängt ner sina andra bord. Han spelade alltså 6 bord mot mig, 2 mot den andra grabben, OCH ett antal 6max bord :mrgreen: Han var överraskande bra/snabb, men förlorade ändå, så han slutade efter en liten stund. Vann typ 2-3k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

haha, kul kille på ftp. Han sitter och lirar 3 bord HU mot nån grabb, och ett par bord 6max, så då tänker jag att han kanske kan lira 2 bord mot mig eller nåt. Så sätter mig, och då säger han "6 tbls" :P Ah lätt, fan va roligt tänker jag, inte ofta man får nån som vill spela 6 bord. Så vi sätter igång och lirar, och efter ett tag märker jag... va fan, han har ju inte stängt ner sina andra bord. Han spelade alltså 6 bord mot mig, 2 mot den andra grabben, OCH ett antal 6max bord :mrgreen: Han var överraskande bra/snabb, men förlorade ändå, så han slutade efter en liten stund. Vann typ 2-3k.

 

han kanske är en starcraft2-spelare med 400apm som konverterat till poker och inte vill gå ner i apm;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han kanske är en starcraft2-spelare med 400apm som konverterat till poker och inte vill gå ner i apm;)

 

haha, måste typ va nåt sånt

 

du är ju inte riktigt klok

 

Full Tilt - $10 NL (6 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $3,150.50

Hero (BB): $2,187.50

 

SB posts SB $5.00, Hero posts BB $10.00

 

Pre Flop: ($15.00) Hero has K:diamond: T:heart:

 

SB raises to $20.00, Hero raises to $80.00, SB raises to $180.00, Hero calls $100.00

 

Flop: ($360.00, 2 players) K:club: 5:heart: 8:spade:

Hero checks, SB bets $180.00, Hero raises to $370.00, SB raises to $625.00, Hero calls $255.00

 

Turn: ($1610.00, 2 players) 4:heart:

Hero checks, SB bets $525.00, Hero calls $525.00

 

River: ($2660.00, 2 players) 7:club:

Hero bets $857.50 and is all-in, fold

 

Hero wins $2,659.50

 

Han använde hela time-banken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, måste typ va nåt sånt

 

 

 

Full Tilt - $10 NL (6 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $3,150.50

Hero (BB): $2,187.50

 

SB posts SB $5.00, Hero posts BB $10.00

 

Pre Flop: ($15.00) Hero has K:diamond: T:heart:

 

SB raises to $20.00, Hero raises to $80.00, SB raises to $180.00, Hero calls $100.00

 

Flop: ($360.00, 2 players) K:club: 5:heart: 8:spade:

Hero checks, SB bets $180.00, Hero raises to $370.00, SB raises to $625.00, Hero calls $255.00

 

Turn: ($1610.00, 2 players) 4:heart:

Hero checks, SB bets $525.00, Hero calls $525.00

 

River: ($2660.00, 2 players) 7:club:

Hero bets $857.50 and is all-in, fold

 

Hero wins $2,659.50

Han använde hela time-banken

 

fattar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Full Tilt - $20 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $7,149.50

Hero (SB): $2,179.50

 

Hero posts SB $10.00, BB posts BB $20.00

 

Pre Flop: ($30.00) Hero has A:club: 8:heart:

 

Hero raises to $40.00, BB raises to $140.00, Hero calls $100.00

 

Flop: ($280.00, 2 players) J:club: 5:heart: 3:club:

BB bets $180.00, Hero calls $180.00

 

Turn: ($640.00, 2 players) Q:heart:

BB bets $400.00, Hero raises to $1,859.50 and is all-in, BB calls $1,459.50

 

 

River: ($4359.00, 2 players) 2:spade:

 

Hero shows A:club: 8:heart: (High Card, Ace) (PreFlop 63%, Flop 27%, Turn 14%)

BB shows 5:spade: 7:diamond: (One Pair, Fives) (PreFlop 37%, Flop 73%, Turn 86%)

BB wins $4,358.50

 

 

 

 

Explain plot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Explain plot?

 

Trodde inte han hade nåt, hehe ;) Och alla shovar drag där, och han borde veta att jag vet det, och att jag därmed borde kunna shova Jx eller vad som helst för value där, och därmed borde jag inte få så många calls från Ax eller 5x (vilket gör att jag faktsikt KAN bluffa där!) :P Men tyvärr funkade det inte den här gången, sånt som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte han hade nåt, hehe ;) Och alla shovar drag där, och han borde veta att jag vet det, och att jag därmed borde kunna shova Jx eller vad som helst för value där, och därmed borde jag inte få så många calls från Ax eller 5x (vilket gör att jag faktsikt KAN bluffa där!) :P Men tyvärr funkade det inte den här gången, sånt som händer.

 

Djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte han hade nåt, hehe ;) Och alla shovar drag där, och han borde veta att jag vet det, och att jag därmed borde kunna shova Jx eller vad som helst för value där, och därmed borde jag inte få så många calls från Ax eller 5x (vilket gör att jag faktsikt KAN bluffa där!) :P Men tyvärr funkade det inte den här gången, sånt som händer.

 

Avdelning: Att levla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte han hade nåt, hehe ;) Och alla shovar drag där, och han borde veta att jag vet det, och att jag därmed borde kunna shova Jx eller vad som helst för value där, och därmed borde jag inte få så många calls från Ax eller 5x (vilket gör att jag faktsikt KAN bluffa där!) :P Men tyvärr funkade det inte den här gången, sånt som händer.

 

Med andra ord blir alltså logiken att du kan "värdeshovea" Jx men samtidigt inte få betalt av en enda hand du slår och detta gör att vi även kan bluffa? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med andra ord blir alltså logiken att du kan "värdeshovea" Jx men samtidigt inte få betalt av en enda hand du slår och detta gör att vi även kan bluffa? :shock:

 

neeeeeeej......... han TROR att jag kan värdeshova Jx, eftersom jag, enligt honom, borde tro att han kommer syna mig jättelätt, eftersom detta är en spot där alla shovar draws 100%. Alltså är det en dålig spot att värdeshova Jx och bra spot att bluffa. Men som sagt var ju tyvärr en level för lågt/högt i denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...