Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tips är välkommet.

Fi är 75/50/1 på enbart 8 händer.

***** Hand History for Game 3702901705 ***** (Prima)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, January 02, 04:54:57 ET 2011

Table DeepStack 320 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: luciano31 ( $19.21 USD )

Seat 2: daveyor ( $34.25 USD )

Seat 3: cheeeech ( $8.50 USD )

Seat 4: Lola626 ( $20.08 USD )

Seat 5: bachito1912 ( $20.38 USD )

Seat 6: Hero ( $19.70 USD )

Lola626 posts small blind [$0.10 USD].

bachito1912 posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to Hero [ 8s 8c ]

Hero raises [$0.80 USD]

luciano31 raises [$1.40 USD]

daveyor folds

cheeeech folds

Lola626 folds

bachito1912 folds

Hero calls [$0.60 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 4h, 2s ]

Hero checks

luciano31 bets [$3.00 USD]

Hero raises [$12.00 USD]

luciano31 raises [$14.81 USD]

Hero calls [$5.81 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Kc ]

Fortsättningen kommer...

luciano31 shows [Jh, Js ]

Hero doesn't show [8s, 8c ]

luciano31 wins $36.79 USD from main pot

Bara räkna in beat då :(

Postad
Känns rätt standard. Båda flatta o 4betta pre kan vara OK, men föredrar nog flatta.

4bet pre är fan inte bra :( Jävligt dålig hand att ha i 4betbluffrangen faktiskt :lol:

Postad
Rätt att commita mig efter flop?

Är ingen särkilt lätt hand, men check/fold flopp så skulle jag skriva under på hela linjen. Får du in det ligger du till och med under mot många drag och ur position spelar handen så bedrövligt dåligt på turn.

Postad
Är ingen särkilt lätt hand, men check/fold flopp så skulle jag skriva under på hela linjen. Får du in det ligger du till och med under mot många drag och ur position spelar handen så bedrövligt dåligt på turn.

Så vad är egentligen det lämpligaste spelet?

Check/Fold om man missar Set?

Postad
nej för helvete!

Han springer ju 75/50? Såvida inte dom statsen kommer från super-standard grejer som att han har snott några blinds (gör dom det?), så antar jag att han är en aggro-donk.

hej, 8 händer, hejdå

Postad
Så vad är egentligen det lämpligaste spelet?

Check/Fold om man missar Set?

Tycker som sagt det är en rätt svår hand, och så länge du bara synar preflop skulle jag inte tycka vare sig check/syn, check/push eller check/fold var extremt dåligt, men jag tycker nog minst om check/push.

Men eftersom vi inte vet något om motståndaren tycker jag vi kan tacka och ta emot för de fina odds han ger oss preflop och check/folda floppen. I rent handvärde har vi antagligen tillräkligt för check/syn, men ur position blir det bara trassel på turn.

Postad
nej för helvete!

Han springer ju 75/50? Såvida inte dom statsen kommer från super-standard grejer som att han har snott några blinds (gör dom det?), så antar jag att han är en aggro-donk.

mm efter lite nick-reads så verkar ju killen vara italiensk och att få in det med 88 pre mot en 75/50 italienare är ju jättebra!

Postad
:D du är fan kung ifs.

:)

Till alla er som tycker "lol samplesize" -

Ja - det finns en chans att han är en reg som bara har fått några bra händer, och isåfall vore det såklart ett misstag att check/shippa floppen.

Är det troligt?

Nej, speciellt inte med tanke på hans risiga 3bet-sizing, ingen reg skulle med största sannolikhet inte spela så. Alltså kommer jag anta att han är firre fisk tills vidare. Ja, ibland kommer jag ha fel, men oftare än så har jag rätt.

Postad

Efter 8 händer är jag mer intresserad av det faktum att han faktiskt slängt 2.

Sen går det absolut att lägga upp allt efter hudstats och inte bry sig om samplesize, det är inget perfekt upplägg men det är en smårelevant genväg. Men då får man väl göra det helhjärtat då, d.v.s ta med 27o i stoven när någon höjer sin första hand.

Postad

Tyder inte fjollraisen pre på en stark hand om något på NL20 mot en random spelare? Inte för att jag vet om det går att komma ifrån handen som spelat ändå... Odds eller ej så kan vi ju liksom inte hålla på och slänga in 7bb pre för ren setmining bara, det är nog tveksamt om det är ett vinnande spel ens mot förmodade LAG-fiskar. Även om jag förstår att det finns ännu lite bättre brädor för oss (regnbåge, mindre koordinerade) så undrar jag om vi bara kan ge upp såna här brädor med tanke på alla överkortsbrädor som vi troligen måste checkfolda floppen med.

Låt säga att vi har hjärteråttan istället och att tvåan är en femma, så att vi får en möjlig bakdörrsfärg och en gutshot; gör den extra eq:n att vi blir mer benägna att få in det på floppen?

Postad

Har svårt att tro att vi skulle ha mindre än ca. 40% equity mot hans range, o han lär ju folda eller syna en hel del (eftersom han verkar väldigt väldigt lös o aggresiv), så tror att det kommer väga upp.

Tycker som sagt att flatta är bättre, men inte så att det är "hemskt" att 4bet-syna.

Postad

Testade o göra en pokerstove, la in alla combos av TT+, AQ o bättre, samt en enda random hand (J7). Mot den rangen har vi nästan 43% equity.

Text results appended to pokerstove.txt

126,710,496 games 0.087 secs 1,456,442,482 games/sec

Board:

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 42.764% 42.56% 00.21% 53924348 262042.00 { 8d8h }

Hand 1: 57.236% 57.03% 00.21% 72262064 262042.00 { TT+, AQs+, AQo+, J7o }

Så, med tanke på att detta är en relativt pessimistisk pokerstove, alla döda pengar som är där, och del fakto att han verkar rätt aggresiv, gör mig rätt säker på att syn>4bet-call>fold

Postad
Odds eller ej så kan vi ju liksom inte hålla på och slänga in 7bb pre för ren setmining bara,
3bb, såvida du inte debatterar att openfolda 88 pre.

vi har hjärteråttan istället och att tvåan är en femma,

gör den extra eq:n att vi blir mer benägna att få in det på floppen?

Nja, men jag skulle svänga till syn.